Author Topic: [BETA] Koersen S3  (Read 5151 times)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #45 on: February 09, 2019, 01:58:51 PM »
Mooi om te zien dat de NL'ers zo goed gaan deze PN. Succes in de laatste rit GinneR. ...

Ja, het verbaast me wel. Courbet heeft veel goed kunnen maken in de kassei- en de pure sprintrit, dat had ik niet (zoveel) verwacht.
Nu de laatste sprintrit de voorsprong verdedigen. Op zijn directe rivalen was dit het resultaat van Courbet (tussen haakjes wat ze nu in het klassement voor achterstand hebben op Courbet):

1. Courbet
2. Montes (0:25) + 1:47
3. Codol (1:25) +0:00
4. Makaay (1:41) +1:21
5. Gordon (1:44) +2:43
6. Pegaz (1:47) + 1:47
7. Deringa (1:57) + 1:47
8. Pouillon (1:57) +2:15

De eerste in het klassement die het beter dan Courbet deed in de sprintrit is 17. Quaranta (2:46) met -0:57 t.o.v. Courbet.

Al-met-al lijken Codol en Quaranta dus de gevaarlijkste klanten (al zal ik vast een sprinter over het hoofd zien).
Dus Courbet staat er erg goed voor, maar dat maakt het des te spannender om de juiste taktiek te gebruiken.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #46 on: February 09, 2019, 04:23:44 PM »
Met zo'n voorsprong en een dergelijk resultaat in de eerdere sprintrit, moet je dit over de streep kunnen trekken. Succes!

Makaay staat er ook best goed bij, terwijl ik niet de hele ronde voor hem heb gewerkt. Prima.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4945
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #47 on: February 09, 2019, 04:34:35 PM »
Dank je, AJ, en succes met het streven naar een rit overwinning.
Gaat je vast wel lukken. Zo niet, dan is de 1A kampioenstitel prolongeren een mooie troostprijs.  ;)

Blij met deze overwinning van Dallas die als 4e favoriet stond. Zijn eerste 1A-overwinning in een pure kasseienrit.
Hij is waarschijnlijk de enige renner van mijn team die dit seizoen soms bij de favorieten staat. Maar dan moet de kasseienrit wel kort zijn want Dallas heeft maar 20 op conditie.
Hopelijk gaat het lukken om mijn record aantal rit overwinningen in één seizoen te evenaren, ik ben al op de helft.  ;D
Etappe 5 Catalunya, FCCCF, is perfect voor Dallas. Die won hij vorig seizoen ook dus daar is zeker kans op nog een overwinning.
Maar dan houdt het wel op, ik zie geen andere SPORTLIFE renners ergens winnen. Natuurlijk is het altijd mogelijk om met TK bonus en een perfecte tactiek nog ergens een overwinning te pakken als niet-favoriet, maar ik reken daar niet op. Want de concurrentie is vele malen sterker dan vorig seizoen door die vele vrije renners die nu meedoen.

Hopelijk zijn er een paar rondes waarin ik een renner heb die een beetje mee kan doen in het AK, dat is het leukste.
En nu ik het toch daarover heb :

Heel veel succes in de slotetappe met Courbet, GinneR !  8)


GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #48 on: February 09, 2019, 08:47:44 PM »
Gelukt!!  8)

Deze lijn hopen we direct door te zetten in de volgende rit: etappe 1 van T-A.
We twijfelen nog wel over het kopmanschap tussen Hermans en Courbet. Beiden hebben nu bewezen een dergelijke ronde te kunnen winnen.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4945
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #49 on: February 09, 2019, 10:19:21 PM »
Proficiat met de Paris-Nice eindoverwinning, GinneR  8)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #50 on: February 10, 2019, 12:43:33 PM »
Dank Vos

Gelukt!!  8)

Deze lijn hopen we direct door te zetten in de volgende rit: etappe 1 van T-A.
We twijfelen nog wel over het kopmanschap tussen Hermans en Courbet. Beiden hebben nu bewezen een dergelijke ronde te kunnen winnen.

Blij met het resultaat. Samen gefinisht op een luttele 54 seconden van de sprinters in een hele grote groep.
Nu de kasseirit die Courbet een stuk beter ligt, dan Hermans.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #51 on: February 10, 2019, 02:15:12 PM »
Proficiat GinneR!

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #52 on: February 10, 2019, 02:24:33 PM »
Dankje... toch maar mooi Hoffmann verslagen  ;) :P

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #53 on: February 10, 2019, 05:57:05 PM »
Dankje... toch maar mooi Hoffmann verslagen  ;) :P

Haha, zo is het maar net. Al is dat ook niet zo lastig in een kleine ronde met 2 sprintritten, en kasseivlak en een klimtijdrit.  Best een prestatie dat hij nog top 10 is geëindigd, terwijl hij eigenlijk alleen voor de 1e etappe naar Frankrijk was overgevlogen.  ::)

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #54 on: February 10, 2019, 08:44:50 PM »
Na 2 ritten staat Lagerholm 4de in het AK, als we morgen die klimsectie overleven zit er misschien een mooi klassement in!!

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #55 on: February 11, 2019, 08:33:52 AM »
Quote
Na 2 ritten staat Lagerholm 4de in het AK, als we morgen die klimsectie overleven zit er misschien een mooi klassement in!!
De ganse ploeg heeft Lagerholm naar boven geduwd op de klim en met resultaat, hij stijgt een plaatsje in het AK en voorlopig op het podium! Met nog 2 ritten die hem wel liggen moet het mogelijk zijn deze podiumplaats te behouden!
Proficiat AJ met de ritoverwinning!!

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4945
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #56 on: February 11, 2019, 10:02:03 AM »
De Tirreno is inmiddels alweer volop bezig, en ook hier wordt voor de losse etappes gekozen door mijn team.
De beste prestatie tot nu toe was die van Anderson in de meest recente etappe, hij finishte als 3e achter etappe winnaar Carrara.
Proficiat AJ, de eerste rit overwinning van het seizoen is binnen.

De top 4 AK ziet er momenteel leuk en spannend uit, succes alle vier !  :)

1    Gert Baumann   21   ValarMorghulis   0: 00"   
2    Mariano Guerini   21   Noldor   0: 09"   
3    Jens-Jørgen Lagerholm   21   BLOEMENAANDEMITTE   0: 16"   
4    Martine Courbet   21   CrossAndGo   0: 24"   



GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #57 on: February 11, 2019, 12:59:12 PM »
Leuk dat Courbet nu 4e staat, maar alleen maar sprinters voor hem, dus opschuiven zit er niet in.
En vlak achter hem ook een aantal pure sprinters, dus het zou mij niet verbazen als Courbet uit de top 10 zakt.
Hij had nu toch echt (ruim) aan de leiding moeten staan om kans te maken op het podium. Een echte Parijs-Nice voor sprinters dus.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #58 on: February 11, 2019, 06:10:32 PM »
Leuk dat Courbet nu 4e staat, maar alleen maar sprinters voor hem, dus opschuiven zit er niet in.
En vlak achter hem ook een aantal pure sprinters, dus het zou mij niet verbazen als Courbet uit de top 10 zakt.
Hij had nu toch echt (ruim) aan de leiding moeten staan om kans te maken op het podium. Een echte Parijs-Nice voor sprinters dus.

Nou, zo'n begenadigd sprinter is Baumann ook weer niet, hoor... Zal een hele kluif worden om zijn positie te handhaven.  ::)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #59 on: February 11, 2019, 07:11:08 PM »
Leuk dat Courbet nu 4e staat, maar alleen maar sprinters voor hem, dus opschuiven zit er niet in.
En vlak achter hem ook een aantal pure sprinters, dus het zou mij niet verbazen als Courbet uit de top 10 zakt.
Hij had nu toch echt (ruim) aan de leiding moeten staan om kans te maken op het podium. Een echte Parijs-Nice voor sprinters dus.

Nou, zo'n begenadigd sprinter is Baumann ook weer niet, hoor... Zal een hele kluif worden om zijn positie te handhaven.  ::)

Waarvan akte....   :-X  8)