Author Topic: Seizoen 19  (Read 844 times)

Tomas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 210
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
Seizoen 19
« on: August 23, 2021, 07:29:32 PM »
We zijn een nieuw seizoen gestart. Ik zelf zit in 2c.

Na de eerste wedstrijd 0 punten te pakken  vreesde ik last te gaan hebben in divisie 2c.
GC kopman was al direct op 38 seconden gereden op een 38 ste plek. Even balen en strategie omgegooid voor de volgende rit.

Rit 2 tour down under: we gaan voor een sponsordeal die een top 9 verwacht. Deze dacht ik te kunnen halen men jonny White. (Actief weer icoontje maar iets slechter dan masalev) even twijfel maar toch gekozen voor jonny White( waren beide geen favoriet). Assuncao de GC kopman in vrije rol na een teleurstellend resultaat in etappe 1. Misschien dat hij zich nog kan rechttrekken je weet maar nooit.

In S1 rijd cabarasverde het peloton aan flarden en glipt Montana (een renner die enkel mee is voor vorm) mee in de eerste groep van slechts 7 renners. Cabrasverde maakt echter een grote tactische fout wanneer zijn 4 knechten wegrijden en zijn kopman blijft hangen zonder hulp. Maar White heeft nog steeds 3 knechten ter beschikking. In S2 Montana is de enigste in groep 1 die terugvalt naar het peloton en White heeft nu al zijn helpers. Cabarasverde nog steeds alle helpers voorin maar zonder kopman. S3 alles komt terug samen, White heeft nog steeds hulp.
S4 er ontstaat een kopgroep van 6 met White en assuncao in. Masalev moet lossen maar geeft nog wel handjes.
White had ik zeker in deze positie verwacht maar assuncao, die vandaag in vrije rol en riskante tactiek( die blijkt te werken) rijdt eigenlijk niet. Het resultaat verbaasd me dan nog het aller hardste wanneer niet alleen de niet favoriet White de gouden medaille pakt maar ook assuncao in de vrije rol brons.
De knecht masalev finished 13 de, nog een mooi resultaat. En wanneer je denkt de verassingen zijn op eindigt Montana( kassei-heuvel renner) 30 ste voor nog wat extra puntjes.

Zeer tevreden met de wedstrijd, 330 puntjes en assuncao 3de in het GC.
In de standen van 2c staan we 2de net 1 puntje van de eerste plek verwijderd. Je kan ook niet alles hebben.
Morgen hebben we een sponsor deal voor top 6. Maar ik zal assuncao terug kopman maken voor het GC en een safe tactiek kiezen. Heb ik nu geluk gehad of niet, ik weet het niet. Maar mijn 2 acht ster heuvelaars kloppen wel heel wat gouden icoontjes.

Iedereen nog veel succes in de TDU

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 19
« Reply #1 on: August 23, 2021, 07:32:15 PM »
Haha, we hebben op hetzelfde moment een nieuw topic gestart

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 19
« Reply #2 on: August 23, 2021, 07:37:04 PM »
2A kan een leuke divisie worden met 6 Belgische en 3 Nederlandse teams. Het is mijn doelstelling om dit seizoen of het volgende terug eens de stap te wagen naar 1A. Eens zien hoever we kunnen komen dit seizoen en dan eventueel wat versterkingen bijhalen.
Veel succes iedereen

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 19
« Reply #3 on: August 27, 2021, 08:09:53 AM »
Tour down under was behoorlijk maar door het gebrek aan kasseirenners zal dit een lange achtervolgingsrace worden.
Het lijkt me ook dat het niveau in 2e divisie weer flink gestegen is, met ongeveer hetzelfde aantal punten als vorige seizoenen sta ik toch 5 plaatsen lager geklasseerd. We moeten vol aan de bak!! ;D ;D

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 19
« Reply #4 on: September 02, 2021, 09:46:38 AM »
Na winst in P-N en een 5e plaats in TA waren we terug opgeklommen naar een zesde plaats maar dan kwamen de kasseiklassiekers waar ik niets te zoeken had. Terug naar af. Inmiddels 2 jonge talentjes kunnen strikken die eventueel volgend seizoen wat puntjes kunnen sprokkelen in de kasseiritten.
We staan nu 8e in onze divisie, de top 5 blijft het doel maar het wordt knokken.

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 19
« Reply #5 on: September 21, 2021, 08:52:59 AM »
Onze doelstelling om te promoveren lijkt te gaan lukken, we staan nu 4e in de divisie maar na het bekijken van de nieuwe kalender vrees ik dat het een ticketje heen en terug wordt :( :(