Jeg kommer i næste sæson til at have 4 pladser til at hente unge ryttere, som bare skal sælges videre.
Hvad vil der komme til at mangle nogle ryttere af?
Umiddelbart ligner det rene Bjergryttere, og så brosten? Men er der andet som ville gavne landsholdet mere på sigt?
Jeg svarer mens jeg kan nå at påstå jeg stadig er landstræner
Måske Solex også vil dele sit bud, efter at have kigget lidt, men det er nok svært at få et reelt overblik hurtigt.
Vi står stærkest i:
flade brosten
Bakker med både flad vej og nedkørsel
Vi står svagest i:
Bakkebrosten - jeg har dog selv to på 19 på vej, og Dirch Nymark på 22 er på DT for de unge, men på en meget yderlig plads. Men synes det er bakkebrosten, der ser værst ud.
... men kan også rigtigt godt brugere mere og bedre i især sprint med ren flad vej (bakkesprint ser vi noget bedre ud i).
Bjerge er der også klart plads til forbedring, men omvendt, ser det heller ikke nødvendigvis værre ud i. Især dem med flad vej savner vi - og der er ikke meget tegn på forbedring, så det er de 24-årige vi primært sætter lid til (og så Billeschou, som jo er postet med fremtidige stats her i tråden som klart bedste unge rytter - uden at have meget styr på 19-årige)
Bakker kunne vi godt bruge en helt rent puncheur i, men har indtrykket af der er lidt på vej.
Enkeltstart kan ALTID bruges på NT. Pt kan vi være ret fint tilfredse med hvad vi får, men jeg frygter hele tiden, vi snart ryger nærmest ud af pointene, men jeg føler lidt, der måske er gået "Ulven kommer" i mig på det punkt.
... Set fra et ønske om at booste de danske NT: Generelt trækker jeg selv ryttere med flad vej medmindre jeg søger noget helt specifikt, da flad vej kan bruges af de fleste. Alternativt, ville jeg trække bakker, med de nuværende generationer for øje.
Bottom line:
bakkebrosten er stadig det vi mangler mest.
Enkeltstart kan man aldrig få nok gode af.
Men der er plads til forbedring både nu og på sigt i stort set alt andet end flade brosten (derfor ville jeg ikke trække brostensryttere specifikt, omend flere jo altid er velkomne som sådan)