Author Topic: Landsholdsløb  (Read 51064 times)

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #30 on: August 15, 2019, 03:28:47 PM »
Jeg har stemt på dig :)

Kig evt på Holland og Australien. De har vist lidt flere kategorier end os. Det er fedt du gider at tage dig af det, og det kommer jo DK til gavn på sigt. Derudover er det altid sjovt at se listerne.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #31 on: August 15, 2019, 07:43:10 PM »
Ja, især Australien har en del - men tænker også, det gælder om at finde en gylden mellemvej mellem at begrænse det ret godt, men samtidig have et ordentligt udsnit.

Jeg kunne fristes af en bakke og/eller bjerg TT, men egentlig føler jeg selv, det vil være komplet nok, hvis man opdelte bakkekategorien i to.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #32 on: August 16, 2019, 10:21:24 AM »
Shit - lortekalender for os.

Det ligner ikke vi har noget til bakke-TT, og den flade brosten slutter med bakke, som nok betyder, at vi går fra 500-600 point til et par hundrede, gætter jeg på.

Alex Riis er begyndt at blive skarpere i bakker, når der er nedkørsel, så der er selvfølgelig ikke nedkørsel på bakkeetapen i år :-)

Bjergetapen ligger en anelse bedre end sidste år dog, og vi har lidt flere bakkebrostenere på vej op stille og roligt, hvis jeg husker rigtigt. Alt i alt ligner det dog for mig en VIRKELIG katastrofal kalender for os, som er en del værre, end jeg frygtede  ;D

Men vi må tage det etape for etape, og prøve at få max ud af det.
 
Bud på procenter - de største ændringer nævner jeg herunder.

Jeg modtager gerne kommentarer og forslag, og venter lige til mandag eller lign. med at opdatere ryttere.

- Bakkebrosten: jeg har fjernet sprint - jeg ved der er løb med det, men synes ikke, der er grund til at blande det ind alligevel. Har samtidig sat udholdenhed op.
- Bakker er delt op - en helt uden flad vej, en med. Udholdenhed generet opprioriteret.
- Sprint - har sat udholdenhed lidt ned, og holdkørsel op
- Bakkesprint: ikke ændret noget
- Bjerg: gjort den lidt mere flad-vej tung
- Bakkebjerg: absurd små justeringer
- Grimpeur: ingen ændringer
- CLM: ingen ændringer
- Brosten: Op for udholdenhed og også expl. og holdarbejde - ned for sprint og en anelse flad vej

https://www.dropbox.com/s/95027jzqn6dzpxf/Screenshot%202019-08-16%2010.19.42.png?dl=0

.... Vi landede i øvrigt på 118 19-årige - lad os se om vi kan slå det i denne sæson. vi er pt. på to  ;D Vi har kun (!) 66 21-årige - der må været røget nogle fra lukkede hold etc. i sæsonpausen, for jeg tjekkede for meget nyligt, hvor der var pænt over 100. Er overrasket over, der ikke også er forsvundet en masse 19-årige. Vi er stødt faldende i hvor stor en andel af rytterne, der er danske - gået fra 2,72 til 2,51 - har fulgt det halvt med det ene øje, og det er løbende generelt faldet en smule - tænker dog der kan være mange grunde, men hvis vi vil have et stærkt NT på sigt, er det alfa omega, vi får noget ungt talent op.
Vi har syvende færrest både ryttere og hold - men er tættere på at at kravle et par pladser op i ryttere, mens vi er tættere på bunden i hold. Så det tyder på, vi trækker og får solgt mere end landene under os.
« Last Edit: August 16, 2019, 10:53:02 AM by timidus »

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #33 on: August 16, 2019, 01:16:10 PM »
Godt du blev valgt igen! Fedt med dine analyser osv. og godt med opdaterede GV.

Nogen der har et clean ark de vil dele? Så vil jeg få lagt mine ind og se hvor jeg står i forhold til top 10 i de forskellige kategorier :)'

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #34 on: August 16, 2019, 01:30:19 PM »
Med de nye procenter?

Jeg deler et ark med de nye procenter om et par dage, hvis der ikke er protester. Hvis du gerne vil have de gamle til sammenligning med tidligere årgange, har jeg også det :-) ?


... Jeg laver nok update på de 20-årige både med nye og gamle procenter - måske også de 21-årige. Og så starter jeg en helt ny tråd til de nye procenter. Bliver lige lidt ekstra arbejde denne gang, men mon ikke jeg kan overskue det :-)

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #35 on: August 16, 2019, 04:22:28 PM »
Helt fint med de nye :)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #36 on: August 18, 2019, 09:27:16 AM »
Det gælder bakkeløb. Denne gang har jeg valgt at tage tre på 20 og 21 med. Det er et GV, der er lidt off, forstået på den måde, det næppe er et løb mange træner imod. I udgangspunktet tænker jeg, der nok er ryttere med 90+ i både flad vej og bakkker - det har vi ikke, men vi har flere med 80+ i flad vej og 90+ i bakker. Vi har 3 rigtigt fine kort til det her løb - og så er der de andre. For de tre øverste er det her et løb, der som sådan ligger rigtigt fint til dem, omend, jeg tror vi havde stået stærkere med et par bakkesektioner til og dermed også lidt nedkørsel - også gerne et hårdere løb.

Men vi må se. Jeg tror på point, og jeg tænker også top10 bør være muligt - men det er et lidt svært løb at spå om, og det kan gå virkeligt mange veje.

Jeg laver GV-updates mandag, hvis alt går vel - jeg afventer lige, om der skulle komme kommentarer. Derefter deler jeg GV-ark med de nye procenter.

Er der nogensinde nogen, der har fået korrigeret arket / skaffet et nyt, der kan udnytte, at man nu kan søge på 250 ryttere? Det jeg har understøtter stadig kun 100 ryttere, og det vil godt nok lette GV-updates især en del, at have 250 med :-)

1°   Kasper Finnemann   22   83,80   Oska
2°   Kim Folcker   22   81,16   Astrones
3°   Alex Riis   22   80,66   Astanadena
4°   Asbjørn Hass   22   76,12   TeamKongGeorge
5°   Henrik Gregersen   22   75,56   Nibbixwoud
6°   Jørgen Olsen   22   75,32   skippy
(...)
Mark Abrahamsen   21   70,80      Atlantico  <--- Absolut ikke et løb, der er skræddersyet til ham - derfor er de 20-årige så tæt på.
Asger Kiil   20   70,56   Sacido
Benjamin Sonne   20   69,20   TeamSolex
« Last Edit: August 18, 2019, 09:31:08 AM by timidus »

michinoo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 355
  • Atlantico (1a)
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #37 on: August 18, 2019, 10:04:13 AM »
Mark Abrahamsen   21   70,80      Atlantico  <--- Absolut ikke et løb, der er skræddersyet til ham - derfor er de 20-årige så tæt på.
Du har ret Timidus. Den unge Abrahamsen er en løber til hårdere stadier. Jeg håber at træne ham lidt om et par uger, men i øjeblikket er det ikke hans tur.

Tak for at du fortsat har tillid til ham og held og lykke i eftermiddag!

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #38 on: August 19, 2019, 09:37:03 PM »
GV er opdateret, og har smidt ark ind i første indlæg i GV-tråden, som kan hentes med nye procenter.

Hvis nogen kan gøre, så det understøtter man kan kopiere 250 ryttere ind, må de meget gerne det - ellers prøver jeg igen, eller laver et nyt :-)

I går kørte vi bakkeløb, og fik en 8. plads. Vi endte med at køre 42123 med kaptajnen. Jeg frygtede virkelig de 3 pinde vind. På første sektion var over halvdelen af alle ryttere da også allerede sat. Herunder to af de unge danskere, der ellers kørte 5. Alle udover en fri rolle og kaptajn kørte 5 på 1. sektion - men den frie rolle sad også med, så måske kunne man have nøjedes med 3.

På 2. sektion blev gruppen barberet yderligere ned, men blev igen lidt større på 3. sektion. Vores frie rolle blev sat på 2. sektion med ligeledes 2 energipoint, ligesom kaptajnen - så her skulle der næppe spares mere. Bemærk dog, at det var Hass der var i fri rolle, og han var altså pænt langt efter på GV. På 4. sektion skete størst udskilning.

Alt i alt, sidder jeg lidt med en fornemmelse af, at vi kunne have kørt 32124 eller måske endda 31125. Men jeg turde ikke tage chancen, og jeg fortryder som sådan ikke. Jeg prøvede også bevidst at køre løbet hårdt på de første to sektioner, i håber om vi kunne bidrage til mindre grupper, men det blev ikke helt så splittet, som jeg nok havde regnet med.

Jeg er egentlig godt tilfreds, men som ofte er jeg lidt i tvivl, om det alligevel var for konservativt - men efter sidste sæson, bliver jeg nok lidt forsigtig i starten - især i vinden, der kostede os dyrt i sprintløbene sidste sæson, som jeg synes er meget sammenligneligt med dette løb. 

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #39 on: August 21, 2019, 07:52:00 PM »
19 årige danskere: 38 - forklaringen er i høj grad hele 3 nye danske hold => 24 ryttere - de ser ikke aktive ud, holdene - men det kan være det kommer. Har ikke kigget meget på rytterne, men der er lidt - min top 2:
Daniel Diederichtsen (handest) - stærk i bakkebrosten med hovedvægt i bakker - ok løn, og fine sideevner uden meget spildt på ubrugelige evner
Sune Lauritsen (ProScycling) - rigtigt gode enkeltstartsevner, med tårnhøjt niveau i 3 evner, mens han halter lidt i den sidste desværre. Nok til ikke at være crack, men højt nok til han absolut er spændende

Søndag gælder det bjerge med flad vej. Jeg er ret pessimistisk igen. Rytterne er hovedsageligt nogle, der ser utrænede ud i både nedkørsel og flad vej - med undtagelser. til gengæld er der generelt fine hovedevner, og en del er trænet fint op i udholdenhed - som jeg så også rater over både nedkørsel og flad vej til dette løb.
For mig vil top10 dog absolut være succes, og det er mit mål, at finde frem til, hvordan jeg opnår det :-)
Har udtaget bedste 21 og 22 årige. Håkon ser faktisk ret sød ud, synes jeg. Og har endda bakkeevne med :-) Kasper har sine kvaliteter, men er bestemt ikke et crack, men får lov at køre med alligevel :-)

Brian Vandborg   22   81,26   TeamSalpeter
Bjarke Stougaard   22   80,61   Liberty_Sansaloni
Mathiias Vaarning   22   80,43   PDM_cycling_team
Sonny Nilsson   22   80,20   Oska
Renè Holmdal   22   79,83   TeamSalpeter
Matti Tjalve   22   78,55   TeamSalpeter
Nicolai Erecius   22   78,49   Denver
Håkon Møller   21   74,76   Team_Elrosportu
Kasper Brudvik   20   67,09   TeamKongGeorge

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #40 on: August 26, 2019, 09:46:03 AM »
19 årige danskere: 58 (endnu et dansk hold er kommet til)

Vandborg var kaptajn og kørte 21504
I fri rolle overgik Rene Holmdal ham dog med 21513 - men kun med få pladser og 5 sekunder, men nok til at give point modsat Vandborg.

Taktikken var altså ikke helt skæv på kaptajnen - men der skulle være brugt energi på nedkørslen. På de flade sektioner var 21 nok - om mindre kunne have gjort det, kan vi så gisne om. Jeg tænker med en vinderkandidat kunne 20505 nok gå eller noget i den dur.
Min logik var, at der skulle bruges langt mere fokus på de to bjerge end nedkørslen.

Efter 2. sektion var ca. halvdelen af rytterne sat - vi havde 5 danskere inkl. kaptajn + Holmdal i frontgruppen. Bl.a. sad Håkon Møller med med identisk taktik med to år ældre Tjalve, der blev sat på trods af bedre GV - jeg burde måske have kigget mere på sektionsbonuser :-)

På 1. bjerg sad Holmdal og Vandborg samt Nillson og Stougaard (begge hjælpere, 32520, 42510) i det, der var den store gruppe efter de 6 forreste - i alt 31 ryttere var der i den gruppe - heriblandt vinderen af løbet.
På nedkørslen blev Vandborg sat sammen med en del andre, herunder begge danske hjælpere - overrasker mig egentlig, at Nillson bliver sat med 2, når Holmdal sad med 1, dog fri rolle og bedre GV (vejrikon) - kun 5 ryttere faldt fra i alt - uden at se på, hvor mange der har kørt sig op til grupper foran

Tænker Holmdal måske burde have været kaptajn, måske mit GV ikke var i skabet, og samtidig havde han vejrikon, der gør, at han uanset hvad, var på vippen af at være bedre end Vandborg nok - min tommelfingerregel siger egentlig, at et vejrikon er ca. +1,5-2 i GV, og det er jo egentlig reelt nok til, han kunne liste Vandborg af posten. Jeg havde konstateret han havde vejrikon, men tror jeg glemte at nærstudere hvor langt han var efter, fordi han trods alt han noget nede af listen.

At Holmdal kører i pointene er dog rigtigt stærkt. Det her er altså absolut ikke hans hjemmebane, og bjergløb er noget af det, der er mest konkurrence i. Kommer der snart et bjergbakkeløb, bliver han rigtigt sjov at lege med, for hvem end, der har kasketten.

« Last Edit: August 26, 2019, 12:51:43 PM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #41 on: August 26, 2019, 01:47:44 PM »
Har lavet et nyt GV-ark til landsholdet.

Det kan hentes her: https://www.dropbox.com/s/r1cdmx0d4h1elyc/GV-ark-2019.xlsx?dl=0

- Det understøtter 250 ryttere - og kan let udvides, hvis det skulle blive muligt (man kunne jo evt. manuelt kopiere hele årgange ind, og på den måde få alt dataen ind, uden CFF understøtter det - om det er nødvendigt ved jeg ikke)

- Har delt op i 3 tabs
-- en til at sætte data ind - det er også her GV-beregningerne som sådan bliver lavet
-- en til procenter - både de faste, og det man aktivt kører med. Der er også mulighed for at sætte et alternativt GV ind, hvis man gerne vil have to GV'er samtidig (det er kun til egen brug - ikke let at kopiere med til forum)
-- en til sortering af dataen, så de bedste er øverst med navn osv - stadig med problemer med dubletter, men med tjek af om der er dubletter - altså to med helt ens GV.

Mit håb er, at de 3 tabs gør det lettere, da man ikke skal skøjte op og ned for at rette procenter og kopiere til forum.
Kommentarer og forslag modtages gerne, så ser jeg hvad jeg kan hitte ud af - og har man gode idéer er man også velkommen til at eksekvere og dele.

Det ser pt. sådan her ud, når det kopieres ind:
1   Fægge-Fekke   29   67,26   Vi er også med
2   Asger   19   62,4   Sparker røv cykling
3   Martin   25   29,44   Sparker mindre røv


.... Ikke vildt pænt, og kan sikkert spices up - måske leger jeg senere med noget forumintegrereret autokodning, der gør det ser ok ud.
   Name      Age      GV-value      Team   
   Fægge-Fekke      29      67,26      Vi er også med   
   Asger      19      62,4      Sparker røv cykling   
   Martin      25      29,44      Sparker mindre røv   
« Last Edit: August 27, 2019, 10:49:34 AM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #42 on: August 27, 2019, 11:12:00 AM »
19-årige danskere: 59

Jeg har leget lidt videre med arket
- Lavet en ekstra tab, der gør man kan kopiere noget, der bliver lidt pænere på forum (se herunder). Det er lidt mere besværligt, når man ikke vil eks. de 9 bedste.
- Tilføjet under procenter, at den regner summen ud (altså 100 i udgangspunktet)
- Gjort det muligt at have op til 2000 ryttere - kan gøre, man bare skal tilføje ryttere et par gange, når GV'lister opdateres, og derefter på få minutter kan få på forum

Anyways, det gælder sprint, og vi skal have hævn. Der er én pind vind, og flere har vindikon, men synes Krone er nok foran, til han bevarer kaptajnrollen.
Har udtaget Dirch Bjerring Qvist, da han er tæt på de 22-årige, men egentlig synes jeg der på den lange bane er mere spændende 21-årige - to af dem, er jo så med. Jeg kunne også have set mod Alan Rask på 20, og ellers havde det heddet Frederik Bank eller Hans Lambæk, begge 21.
Vi har et rigtigt fint bredt kuld at vælge mellem - både blandt 22-årige og de yngre - stadig uden den optimale drømmekaptajn, men vi har materiale, der bør kunne føre til top10, hvis jeg finder en ordentlig taktik frem. Der er ingen drømmekaptajn til fremtiden heller, men jeg tror kaptajnvalget bliver meget åbent om et par sæsoner.

   Name      Age      GV-value      Team   
   Valdemar Krone      22      80,71      Oska   
   Nicholas Nyström      22      79,68      Flyvende_hjul   
   Arthur Thorsfeldt      22      79,61      TeaMetal   
   Hjalte Munch-Petersen      22      78,94      TeamTimidus   
   Dirch Nissum      22      78,87      TeamTimidus   
   Alexander Kirk      22      78,13      TeamSolex   
   Dirch Bjerring-Qvist      21      77,53      CCRammstein   
   Kristján Marcussen      21      76,14      ProSCycling   
   Ricky Sørensen      21      75,72      OSLB   

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #43 on: August 27, 2019, 08:14:13 PM »
Det er lækkert det du laver Timi. Ved godt der pt ikke kommer så meget feedback herfra, men der følges med og er bare ekstremt glad for dine opdateringer.  :)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #44 on: August 28, 2019, 10:43:52 AM »
Det er lækkert det du laver Timi. Ved godt der pt ikke kommer så meget feedback herfra, men der følges med og er bare ekstremt glad for dine opdateringer.  :)

Taktak :-)

Har fuld forståelse for, der ikke altid er så meget at kommentere på - men det er da sjovest at spille lidt bold med nogen, og især at vide, at der bliver læst lidt med :-)

Prøver på at holde tingene bare lidt korte, så det ikke bliver en overflod, men samtidig også skrive nok til der både er analyse og brugbare informationer til fremtiden.