Author Topic: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!  (Read 12044 times)

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« on: June 06, 2019, 07:33:55 AM »
De koersen zijn bekend. Fantastisch veel sprints, 2 vlakke sprints in de Giro, Tour en zelfs 3 in de Vuelta!

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #1 on: June 06, 2019, 07:49:47 AM »
Idd heel veel sprints(ook heuvelsprints) en wie gaat hier de tour winnen met slechts 2 klimsecties?

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #2 on: June 06, 2019, 10:41:07 AM »
Voor mij was de seizoensplanning puzzelen, maar ik ben er nu redelijk uit. Uiteindelijk gooi ik hem toch overhoop als renners onverhoopt niet blijken te presteren op terreinen waar ik het wel verwacht.

De kasseibeukers mogen eruit, die gaan in Parijs - Roubaix geen potten breken en in de rondes heb ik, met al die sprints op de kalender, logischerwijs geen plaats.
Misschien dat ik als er zich een mogelijkheid voordoet, nog flink de buidel ga trekken voor één of twee topheuvelaars, die mis ik momenteel in mijn selectie en die ritten krijg ik ook niet ingevuld. Idem voor de kasseibeukers.

Ik heb overigens één vlaksprinter over, dus die ga ik tegen hopelijk een hele mooie prijs kunnen verkopen :-).

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #3 on: June 06, 2019, 11:02:12 AM »
Veel te weinig vlakkassei.... :'(.

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #4 on: June 06, 2019, 11:32:02 AM »
Amai zoveel sprintaankomsten  :D
Goeie planning maken zodat de sprinters nog met goeie vorm naar het WK kunnen.

Na het bekendmaken van de kalender, kreeg deze er alvast een bod bij:
Scott Belmans   Leeftijd : 20   Salaris : 839
Conditie : 21   Sprinten : 89   Klimmen : 5
Vlak : 54   Kasseien : 31   Techniek : 69
Dalen : 50   Heuvels : 9   Explosiviteit : 60
Tijdrijden : 53   Knechten : 52   Ervaring : 1
Prijs : 1 000 000   Resterende dagen : 2   Geracet : 6

B.E-L

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 385
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #5 on: June 06, 2019, 12:37:05 PM »
Een planning maken in mijn vakantie periode heeft niet zoveel zin. Mocht ik promoveren naar 1a bekijk ik het wel per dag wie er gaat rijden.

Valderend

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 225
  • Valderend - 1A
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #6 on: June 06, 2019, 12:53:41 PM »
Ik ga mogelijk mn sprintteam verkopen aan het eind van het seizoen, dus dan krijg je nog wat meer tegenstand in 1A ;)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #7 on: June 06, 2019, 04:10:13 PM »
Erg veel sprint. Weinig pure klim, maar inderdaad ook weinig kassei.
Maar wat hiervoor ook al een aantal keer is gezegd: het is toch een seizoen die door de vakantieperiode waarschijnlijk niet zo intensief gereden zal worden. We zien wel... (dat was toch al ons devies).

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #8 on: June 06, 2019, 04:21:04 PM »
Even voor mijn helderheid: het seizoen begint op 30 juni en eindigt dan 15 augustus toch?

Dan zou het precies uit komen dat ik niet op vakantie ben, mis ik wel de eerste twee weken van volgend seizoen (en over de seizoensgrens vooraf inschrijven lukt toch niet?).

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #9 on: June 06, 2019, 04:33:59 PM »
Even voor mijn helderheid: het seizoen begint op 30 juni en eindigt dan 15 augustus toch?

Dan zou het precies uit komen dat ik niet op vakantie ben, mis ik wel de eerste twee weken van volgend seizoen (en over de seizoensgrens vooraf inschrijven lukt toch niet?).

In cff1 kon je geloof ik vakantiesitters instellen. Was dat in cff2 ook nog?

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #10 on: June 06, 2019, 06:54:58 PM »
(en over de seizoensgrens vooraf inschrijven lukt toch niet?).
Vorig seizoen was inschrijven voor TDU pas mogelijk na de allerlaatste seizoensupdate.

Is ook logisch: eerst promoties/degradaties, dan inschrijven.

WardjeWK

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
  • WVDCyclingTeam (2c)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #11 on: June 06, 2019, 08:03:27 PM »
In de Tour van volgend seizoen zitten welgeteld 2 bergsecties  :o

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #12 on: June 06, 2019, 08:09:03 PM »
In de Tour van volgend seizoen zitten welgeteld 2 bergsecties  :o

Klopt. Volgens mij nog altijd een sectie meer dan de Vuelta in s3 in de beta. Dat kan met een random kalender gebeuren. Klim kan trouwens nog best belangrijk zijn, zo'n vlakklim rit geeft nog best grote gaten.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #13 on: June 06, 2019, 08:11:33 PM »
Dit is overigens wel waar ik al bang voor was toen Osca de opzet van de kalender publiceerde. Ik ben erg voorstander van verschillende etappes door de seizoenen heen maar wel met een bepaald soort karakter per koers. Bijvoorbeeld de Vuelta in het echt heeft veel bergen en heuvelfinishes, de Tour altijd redelijk pure klimritten met een paar tijdritten, de giro altijd wat experimenteler met strade bianche etc. Nu heb je echt kans op compleet achterlijke rondes. Een Tour waar iemand eigenlijk zonder klim kan winnen is wat mij betreft een stuk te ver doorgeslagen.

Wat je ziet in bijvoorbeeld Down Under vind ik wat dat betreft meer passen. Dat is een ronde voor heuvelaars met sprint. Duidelijk karakter wat ook lijkt terug te komen ondanks dat de ritten steeds veranderen.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #14 on: June 06, 2019, 08:14:42 PM »
Dit is overigens wel waar ik al bang voor was toen Osca de opzet van de kalender publiceerde. Ik ben erg voorstander van verschillende etappes door de seizoenen heen maar wel met een bepaald soort karakter per koers. Bijvoorbeeld de Vuelta in het echt heeft veel bergen en heuvelfinishes, de Tour altijd redelijk pure klimritten met een paar tijdritten, de giro altijd wat experimenteler met strade bianche etc. Nu heb je echt kans op compleet achterlijke rondes. Een Tour waar iemand eigenlijk zonder klim kan winnen is wat mij betreft een stuk te ver doorgeslagen.

Wat je ziet in bijvoorbeeld Down Under vind ik wat dat betreft meer passen. Dat is een ronde voor heuvelaars met sprint. Duidelijk karakter wat ook lijkt terug te komen ondanks dat de ritten steeds veranderen.

Ik vind het juist leuk zo. Een topklim team kan bijvoorbeeld het ene seizoen mee doen om de eindzege, het andere seizoen heeft een top sprintteam meer kans. En de kalender is zo elk seizoen weer een puzzel, dat maakt het ook leuk.

Het is niet zo dat bijvoorbeeld een Bauer vanaf nu de komende jaren standaard de Giro wint.