Author Topic: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!  (Read 12153 times)

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #30 on: June 25, 2019, 11:02:16 AM »
Als je vlak traint, kun je elke renner behalve de pure klimmers 100% trainen. Ik zou dat gebruiken door een zeer gevarieerd team te hebben. Die kun je na de vlaktraining normaal gesproken dan ook met winst doorverkopen.

Ik durf ook wel te beweren dat ik een redelijk divers team heb. Iedereen traint ook vlak nu. Niemand heeft daar geen baat bij, al zijn er renners die nu 90 op hoofdskill hebben (sprint, heuvel) wat eigenlijk net te laag is voor s5 in de corresponderende koersen.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #31 on: June 25, 2019, 11:27:04 AM »
Ik merk wel, Sele heeft nu een fantastisch seizoen gehad, maar gezien de vlakkassei-training gaat hij volgend seizoen veel minder presteren in de heuvelkasseiklassiekers t.o.v. de heuvelkasseitrainers. Denk dat Arjan Rutte nu wel in staat gaat zijn Sele te verslaan. Dat maakt wel dat ik gauw 1000-1500 punten minder ga scoren volgend seizoen. Ook komen er nog wat kasseitrainers bij (Ikibasque, bv.).

Sele gaat in de heuvelkasseiklassiekers (tjonge, dat is lastig typen...) inderdaad klop krijgen, maar niet van Arjen (die het overigens zeer op prijs stelt als je zijn voornaam goed zou spellen... :-) , maar van ons Engelse duo Laybutt en Rose, die simpelweg beter zijn. Daar staat dan tegenover dat Sele op vlakke kasseienwedstrijden uit kan lopen op Rutte, omdat die op dit moment heuvels traint.

Zowiezo is heuvels trainen behoorlijk universeel (alleen stamina, vlak en techniek zijn universeler), dus ik gebruik nu ook zo ongeveer de strategie die Spammie beschrijft, alleen dan met heuvels. Daarna volgen die nog universelere skills en moet ik nog ook nog even sprint ergens inpassen. Op Bemelmans (heuvel al te hoog) en de Cleer (heuvel hopeloos) na traint iedereen 100% en dat gaat zo blijven.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #32 on: June 25, 2019, 11:40:56 AM »
Excuus, Arjen. Voortaan zal ik het goed proberen te spellen.

Laybutt en Rose komen nu al aardig mee, dus met heuveltraining gaan ze natuurlijk grote stappen maken. Vooral voor de BBT is dat volgend seizoen natuurlijk mooi. Neem aan dat één van hen dan wel met TK gaat rijden.

Sele is een goede kasseibeuker nu, maar zijn talent is 2, volgens mij (hetzelfde geldt voor Magnussen). Dat maakt het wat jammer. Svendsen is wel talent 4, evenals Stolwijk. Tangen is talent 5, maar laatstgenoemde twee lopen te ver achter nu (zeker 2,5 GV-punt). Tangen kan zelfs niet eens sprinten...

Tijd voor nieuw talent dus.

Ik heb 1,5 week geleden een bod gekregen op Sele van 8 miljoen. Wordt steeds meer het overwegen waard, maar als ik 'm zou verkopen, zou ik ook meteen degraderen komend seizoen, ben ik bang voor. Dat zou ik wel jammer vinden. Adviezen hieromtrent?

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #33 on: June 25, 2019, 11:55:30 AM »
Sele heeft nog een houdbaarheidsdatum van vier seizoenen. Daarna wordt ie niet meer beter. In de komende seizoenen gaat ie ook ingelopen worden daar allerlei renners achter hem.

Mijn advies zou zijn, een sprintopleiding starten en Tangen houden als talent 5 renner. Train die lekker retesnel naar 80 sprint, en pak ondertussen op de TL allerlei renners op die sprint kunnen gebruiken. Dat zijn ronderenners (in zekere mate), sprinters (natuurlijk), en een deel van je kasseienrenners.

Naar mijn idee moet je talent 5 renners vanaf hun 24e tot hun 32e op hun niveau kunnen hebben. Is het een wereldtopper, dan blijft het een wereldtopper, omdat die renners gezien hun ervaring de (jongere) concurrentie voorblijven, terwijl ze op skills niet gaan achterlopen.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #34 on: June 25, 2019, 12:04:17 PM »
Nu een sprint opleiding starten en me focussen op Tangen met 19 sprint en 35 explo zou betekenen dat ik Magnussen (71 sprint), Svendsen (51 sprint) en Sele (55) helemaal zou moeten laten varen. Die zouden te lang 70% moeten trainen dan, vrees ik. McClure (54 sprint) en Stolwijk (68) idem dito. Dat is Tangen niet waard, gezien zijn explo, ook al kan hij goed kasseibeuken.

Hoe kijk jij daar dan tegenaan?

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #35 on: June 25, 2019, 12:25:01 PM »
90 sprint is ook uitstekend voor een kasseibeuker.
Als je de boel omgooit, hoef je niet vijf vlak-kasseirenners te hebben. Drie stuks lijkt me voldoende om in de rondes een kopman / knecht te hebben en in Parijs - Roubaix een acceptabele selectie.

Explo is vrijwel irrelevant voor een vlakke kasseibeuker, dat telt hooguit 2% mee. Teamwerk sla ik nog hoger aan :-)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #36 on: June 25, 2019, 12:30:41 PM »
Sele heeft nog een houdbaarheidsdatum van vier seizoenen. Daarna wordt ie niet meer beter. In de komende seizoenen gaat ie ook ingelopen worden daar allerlei renners achter hem.

Hmm, ik heb de beta op dat punt niet meer gevolgd, dat ging toen even heel hard met wel 10 wedstrijden op een dag. Maar als ik kijk naar het verval van een renner vanaf 24 en ik wil dat compenseren met 70% training (100% lijkt me een illusie, maar het kan wel) dan kan ik toch een aardige hoeveelheid skills boven de 90 in stand houden, waarbij hij bij zo'n 47 wedstrijden rust.

24-30: verval 0,005, winst talent 0 0,0725 (7 skills), talent 5 0,08825 (8 skills)
31: verval 0,01 , winst talent 0 0,0725 (3 skills), talent 5 0,08825 (4 skills)
32: verval 0,015, winst talent 0 0,0725 (2 skills), talent 5 0,08825 (3 skills)
33/34: verval 0,02, winst talent 0 0,0725 (2 skills), talent 5 0,08825 (2 skills)
35: verval 0,03, winst talent 0 0,0725 (1 skill), talent 5 0,08825 (1 skill)
36: verval 0,05, winst talent 0 0,0725 (0 skills), talent 5 0,08825 (1 skill)
37: verval 0,07, winst talent 0 0,0725 (0 skills), talent 5 0,08825 (0 skills)

Je ziet dat talent 5 tov talent 0 wat dat betreft niet zo heel veel scheelt, maar uiteraard wel wat. Mijn conclusie daarop was dat je bij single skill disciplines (klimmen, kassei, heuvel, sprint, tijdrijden) je renner ook bij een laag talent nog lang goed kan houden, maar dat het voor de multiskiller (ronde, klimheuvel, kasseiheuvel, heuvelsprint) echt wel noodzakelijk is om een hoog talent te hebben.

Natuurlijk gaat Sele ingehaald worden door optimaal getrainde talent 5 renners, maar ook daar geldt dat het voor single skillers wel mee valt.

Dus qua advies voor Zatarra: ik weet het niet. Als je volgend seizoen een opleiding van 19-jarigen start, dan degradeer je uit divisie 1 en misschien ook wel uit divisie 2, want die jongens rijden vier seizoenen geen deuk in een pakje boter, ze liggen te ver achter. Dat is uiteraard geen ramp, daarna kunnen ze op het hoogste nivo meedraaien, als je het goed hebt aangepakt.

Je kunt ook pappen en nathouden (wel lekker bij dit weer...), je trainingsschema om je beste renner heen plooien en daar langzaam andere (en ook jongere) renners bijzetten. Nadeel voor Zatarra is dat zijn beste renners geen hoog talent hebben, dat maakt de beslissing moeilijker. Aan de andere kant zijn het single skillers, dus dat is denk ik beter te doen.

Uiteindelijk komt het denk ik op neer: wat vind je zelf leuker? Nu meedraaien in divisie 1 en proberen daarin te blijven, òf een nieuw team beginnen en dan over een seizoen of 5 goede resultaten halen en dan proberen de top te bereiken. Ik heb gemerkt dat ik het eerste leuker vind, maar dat blijft heel persoonlijk, denk ik
« Last Edit: June 25, 2019, 12:47:23 PM by Combuijs »

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #37 on: June 25, 2019, 12:48:22 PM »
Hmm... zoveel invloed heeft dat talent toch ook weer niet, de volgende generatie gaat dat gat van 8 GV punten voorlopig niet dichten als je je renners goed blijft trainen!?
Renners die nu top10 in 1a rijden, kun je prima aan de top houden. Zeker als die renners een goede knecht mee hebben.

Volgens mij heeft een uitgebalanceerd team op elke discipline 3 goede mannen: een kopman, vrije rol en meesterknecht. Ik zie geen reden om Sele, Magnussen en Svendsen te verkopen. Daar kun je mooi mee scoren en kunnen in hetzelfde trainingsschema. En dan doen wat Hakkie zegt: bij vlaktraining op zoek naar die renners met 94 op de hoofdstats sprint, tt, heuvel en klim en die allemaal meenemen in je vlaktraining. Als je daarna overstapt op conditie kunnen ze allemaal mee en zelfs met sprint nog het grootste gedeelte.

Dus ik zou alleen je beste 3 op Kasseiheuvel en op Kasseivlak houden (daar zit vast wel overlap in) en niet teveel kijken naar talent maar vooral naar de uitslagen die ze dit seizoen reden.

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #38 on: June 25, 2019, 12:54:17 PM »
Explo is vrijwel irrelevant voor een vlakke kasseibeuker

Behalve in de belangrijkste vlakke kasseirace dan...

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #39 on: June 25, 2019, 01:16:57 PM »
Explo is vrijwel irrelevant voor een vlakke kasseibeuker

Behalve in de belangrijkste vlakke kasseirace dan...
Ik heb vorig seizoen nog op de sterren gelet bij Parijs - Roubaix, daar stond explo niet bij...

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #40 on: June 25, 2019, 01:25:35 PM »
Thanks, mannen (denk ik) :)!

Ik heb niet veel geld, dus ik kan mijn 2 tijdrijders, 2 sprinters, 2 heuvelaars en 3 klimmers met 90-92 op hun hoofdstat denk ik dan het beste nog even 70% op hun hoofdskill trainen, terwijl ik zelf al 100% vlak train. Dat zijn 9 renners.

Verder heb ik 6 kasseibeukers, allemaal op vlakkassei (als ik Seoe daar even onder schaar) die 92-94 kasseien hebben en die ik dus 100% vlak train. Dat zijn totaal 15 renners.

Dan heb ik nog één 19-jarige:

Bob White   Age : 19   Wage : 827
Stamina : 59   Sprint : 48   Climbing : 24
Flat : 53   Cobblestone : 85   Technique : 42
Downhill : 7   Hills : 66   Aggressiveness : 46
Time Trial : 10   Teamwork : 22   Experience : 3
Price :   Days left :   Stages raced : 12

Die houd ik dan nog, denk ik. Heeft talent 2-3 volgens mij. Vlaktraining en de hele reutemeteut en kan knechten voor Sele in de kasseiheuvels.

En deze renner:

Alirio Pineda   Age : 20   Wage : 938
Stamina : 71   Sprint : 68   Climbing : 15
Flat : 61   Cobblestone : 15   Technique : 26
Downhill : 59   Hills : 85   Aggressiveness : 58
Time Trial : 57   Teamwork : 9   Experience : 15
Price :   Days left :   Stages raced : 25

Die ik nog even wil bewaren voor de TDU volgend seizoen. Daarna verkopen? Of toch houden?

Brengt het totaal renners op 17. Dan heb ik nog 3 plaatsen over voor nieuwe pulls om - zoals Combuijs het zegt - te kunnen pappen en nathouden. Zorgt er wel voor dat ik plezier blijf hebben, aangezien het pullen vooral heel leuk is.

Op zich moet het lukken, zo, en kan ik zelfs 1-2 kasseibeuker verkopen als het pullen fantastisch gaat in de eerste week. Stolwijk en Tangen kunnen dan weg eventueel...

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #41 on: June 25, 2019, 01:53:11 PM »

Ik heb niet veel geld, dus ik kan mijn 2 tijdrijders, 2 sprinters, 2 heuvelaars en 3 klimmers met 90-92 op hun hoofdstat denk ik dan het beste nog even 70% op hun hoofdskill trainen, terwijl ik zelf al 100% vlak train. Dat zijn 9 renners.


Nog een keer de bemoeial in mij:
Waarom 70% trainen als ze vlak ook nodig hebben en dat nu 100% kunnen krijgen??
Vlak 100% is bijna altijd beter voor de GV dan 70% boven de 90 (ligt natuurlijk aan of vlak nog onder 80 is). Dan kun je beter 70% hoofdskil trainen als je een trainer hebt op een stat die ze absoluut niet nodig hebben (heb je bijvoorbeeld een sprinttrainer, dan kunnen je klimmers 70% klim >90 gaan trainen).

Ja, ik weet dat de hoofdskil naast de GV ook belangrijk is voor de ondergrond. Maar zoals gezegd: 100% vlak is vaak beter voor de GV dan 70% hoofdskil (en meestal heb je ook te maken met secties waar vlak de ondergrondsbonus is).
Die hoofdskil naar 94+ trainen kan altijd nog.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #42 on: June 25, 2019, 01:58:40 PM »

Ik heb niet veel geld, dus ik kan mijn 2 tijdrijders, 2 sprinters, 2 heuvelaars en 3 klimmers met 90-92 op hun hoofdstat denk ik dan het beste nog even 70% op hun hoofdskill trainen, terwijl ik zelf al 100% vlak train. Dat zijn 9 renners.


Nog een keer de bemoeial in mij:
Waarom 70% trainen als ze vlak ook nodig hebben en dat nu 100% kunnen krijgen??
Vlak 100% is bijna altijd beter voor de GV dan 70% boven de 90 (ligt natuurlijk aan of vlak nog onder 80 is). Dan kun je beter 70% hoofdskil trainen als je een trainer hebt op een stat die ze absoluut niet nodig hebben (heb je bijvoorbeeld een sprinttrainer, dan kunnen je klimmers 70% klim >90 gaan trainen).

Ja, ik weet dat de hoofdskil naast de GV ook belangrijk is voor de ondergrond. Maar zoals gezegd: 100% vlak is vaak beter voor de GV dan 70% hoofdskil (en meestal heb je ook te maken met secties waar vlak de ondergrondsbonus is).
Die hoofdskil naar 94+ trainen kan altijd nog.

Als ik niet wilde dat jij je ermee ging bemoeien, had ik hier niet om advies gevraagd, hè :).

Voor de GV is het beter, snap ik. Weegt het dan op tegen de ondergrond bonus voor de laatste sectie (en dus de ranking en het aantal punten dat een renner haalt)? Ik vind dat lastig inschatten.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #43 on: June 25, 2019, 02:23:10 PM »
Voor niet kandidaat winnaars zou ik de GV belangrijker vinden. Dat kan een groep naar voren schelen, dat is belangrijker dan zo ver mogelijk naar voren eindigen in de groep waar je in zit. Misschien is het alleen bij vlakke sprinters en pure vlakklimmers anders.

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Seizoen 3: Bentinck wordt wereldkampioen!
« Reply #44 on: June 25, 2019, 02:26:52 PM »
24-30: verval 0,005, winst talent 0 0,0725 (7 skills), talent 5 0,08825 (8 skills)
31: verval 0,01 , winst talent 0 0,0725 (3 skills), talent 5 0,08825 (4 skills)
32: verval 0,015, winst talent 0 0,0725 (2 skills), talent 5 0,08825 (3 skills)
33/34: verval 0,02, winst talent 0 0,0725 (2 skills), talent 5 0,08825 (2 skills)
35: verval 0,03, winst talent 0 0,0725 (1 skill), talent 5 0,08825 (1 skill)
36: verval 0,05, winst talent 0 0,0725 (0 skills), talent 5 0,08825 (1 skill)
37: verval 0,07, winst talent 0 0,0725 (0 skills), talent 5 0,08825 (0 skills)

Je ziet dat talent 5 tov talent 0 wat dat betreft niet zo heel veel scheelt, maar uiteraard wel wat. Mijn conclusie daarop was dat je bij single skill disciplines (klimmen, kassei, heuvel, sprint, tijdrijden) je renner ook bij een laag talent nog lang goed kan houden, maar dat het voor de multiskiller (ronde, klimheuvel, kasseiheuvel, heuvelsprint) echt wel noodzakelijk is om een hoog talent te hebben.
Ik snap je tabelletje niet helemaal, maar heb zelf ook een en ander berekend. Uitgaande van de hypothetische skills van Bentinck, 60 conditie, 99 sprint, 90 vlak, 80 techniek, 88 explosiviteit en 80 knechten.
Als ik op 70% zijn al zijn skills probeer bij te houden, heb ik 110 trainingen in een seizoen nodig, om hem niet te laten zakken op een van zijn waarden (behalve explo, maar dat gebeurt sowieso wel). Train ik 100%, met talent 0, dan heb ik nog altijd 71 trainingen in een seizoen nodig om zijn waarden enkel op peil te houden. Train ik 100% met talent 5, dan heb ik 52 trainingen nodig om zijn niveau op peil te houden. En dan kan ik dus zelfs nog een beetje extra trainen, om zijn GV verder op te krikken. Dat lukt met een andere verdeling (100% talent 0, 70% talent 5) ook niet.
Daarom mijn stelling: enkel een hoog talent rijder gaat na zijn 24e nog waardevol zijn.

Uitgaande van 12 wedstrijdmomenten in het seizoen, betekent dat 8 trainingen over bij talent 0, 12 trainingen bij talent 1, 15 trainingen bij talent 2, 19 trainingen bij talent 3, 23 bij talent 4 en 27 bij talent 5.