Author Topic: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra  (Read 4769 times)

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #30 on: November 30, 2019, 10:24:01 AM »
Nou, de eerste 11 etappes voor Zatarra (en alle anderen) in 2d zit erop. Niet heel teleurstellend, maar ook zeker wel wat punten laten liggen. Samenvattend:
- 2 podiumplaatsen (beide 3e) in de kasseiklassieker OhN en SB voor, wie anders, Sele. In OhN als niet-favoriet, maar voor SB was Sele al één van de favorieten. Met een aantal gouden kasseiheuvelaars is het podium waarschijnlijk het maximaal haalbare voor Sele (8* op kasseiheuvel) in kasseiwedstrijden zonder al te veel vlak.
- 2 gegarandeerde podiumplaatsen verknald in TDU door de wind. Tot twee keer toe is Ferreiro er uit gereden in s1 door teveel risico mijner zijds. Gelukkig is er in de Tirreno een kans om het goed te maken. Met VanGroningen als knecht is er wellicht wat te halen.
- BOS doet het uitstekend met al 5x het podium, waarvan 3x winst. Klasse gedaan! Je beschikt overduidelijk over beter piekende renners; eens zien wie er in de breedte beter kan scoren. Ik lig nu 400 punten op je achter (jij 2e, ik 8e), alles is gelukkig nog mogelijk :).
- Ik heb nog plek voor één extra renner. Ik pull maar wat, maar echt passend in het trainingsschema ga ik dat natuurlijk nooit krijgen (heuvels voor een half seizoen, afdalen, conditie). Ik wil denk ik nog wat voor de rondes halen, want dat is wat moeizamer en mijn promotie terug naar de 1a zal daarvan afhangen, zie daarvoor de post in het vragentopic die ik daar 'zo' zal plaatsen.
- In P-N staat Mitt er na 4e etappes prima voor met een 10e plaats. Na etappe 3 was het zelfs een 4e plaats. De ronde bevat net te veel sprint (ja, één sprintje is al te veel, haha) en pure klim. Top10 zou fantastisch zijn.
- Etappe 1 van de Tirreno staat natuurlijk met een rode cirkel in de agenda. Eerste vlakkasseirit als indicatie hoe het met de concurrentie op dat vlak staat, zeker met het oog op P-R en de nog komende vlakkasseiritten.
- Promotie niet uit het oog verloren in de eerste 11 etappes, maar er zijn meer punten en minder tactische fouten nodig! Spannend!

Edit:
- Niet te vergeten: Nick Haringa wordt in een vrije rol 17e in de Strade Bianchi als 21-jarige en scoort 100 punten tussen de crème-de-la-crème van de kasseiheuvelaars. Hij voert het U23-klassement in 2d uiteraard aan, maarja... niemand die dat over een jaar nog weet :P.
« Last Edit: November 30, 2019, 10:32:08 AM by Zatarra »

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #31 on: December 01, 2019, 09:21:19 AM »
Nou, Mitt verpest een goed klassement in Nice. Of eigenlijk doe ik dat voor hem. Weer te risicovol gestart. Één EP'tje meer in sectie 1/2 had hem meer opgeleverd.

De Tirreno is ook gestart. Voor etappe 1 had Gandarias alle favorieten Svendsen en Magnussen worden 1 en 5 :D.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #32 on: December 01, 2019, 01:39:46 PM »
De Tirreno is ook gestart. Voor etappe 1 had Gandarias alle favorieten Svendsen en Magnussen worden 1 en 5 :D.

 ;D

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #33 on: December 01, 2019, 01:51:26 PM »
De Tirreno is ook gestart. Voor etappe 1 had Gandarias alle favorieten Svendsen en Magnussen worden 1 en 5 :D.

 ;D

Ja, echt, ik zag die favorieten en dacht al: "shit, heb ik weer, straks P-R en alle vlakke kasseien en ik kan weer niks winnen", maar gelukkig was ik 'm tactisch de baas en denk zelfs dat ik nog wel wat heb laten liggen in de tactiek ook. Maargoed, ging prima.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #34 on: December 03, 2019, 07:11:30 PM »
Zojuist mijn eerste monument in de 3e divisie gewonnen. Ondanks dat hij pas 21 jaar is heeft Pascal Cruyff Milaan - San Remo op zijn naam geschreven ;D Ik had het niet verwacht, aangezien een ander team alle top 5 favorieten leverde en Cruyff slechts 1 van hen kon uitdagen. Maar 3 van zijn 5 renners reden met mindere gezondheid en hun kopman zat vanaf de heuvelsector 3 geïsoleerd terwijl Cruyff nog 2 knechten bij zich had. Ik ben heel blij met deze zege, tot nu toe had ik alleen een bergetappe met zwak deelnemersveld in Parijs-Nice vorig seizoen gewonnen. En nu dus het monument dat in de toekomst ook het hoofddoel voor mijn sprint-heuvel team zal zijn.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #35 on: December 03, 2019, 07:30:40 PM »
Mooi gedaan hoor Paul!

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #36 on: December 04, 2019, 02:43:12 PM »
Inderdaad, gefeliciteerd met de winst in San Remo, Paultb :)

En Combuijs, jij van harte met de overwinning in de E3 Prijs Harelbeke, op het hoogste niveau. Chapeau!  :D

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #37 on: December 04, 2019, 03:44:16 PM »
En Combuijs, jij van harte met de overwinning in de E3 Prijs Harelbeke, op het hoogste niveau. Chapeau!  :D

Inderdaad!! (bijna) 1000 punten in 1 race, lekker hoor!

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #38 on: December 04, 2019, 04:31:09 PM »
En Combuijs, jij van harte met de overwinning in de E3 Prijs Harelbeke, op het hoogste niveau. Chapeau!  :D

Inderdaad!! (bijna) 1000 punten in 1 race, lekker hoor!

Dank U, dank U, ik ben er ook zeer tevreden mee. Mijn eerste overwinning in een monument, of je nu CFF 2 of CFF 3 neemt... En 5 renners die punten scoren heb ik ook nog nooit gehad op het hoogste niveau. Mijn dag is weer goed...

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #39 on: December 04, 2019, 11:21:05 PM »
Dank U, dank U, ik ben er ook zeer tevreden mee. Mijn eerste overwinning in een monument, of je nu CFF 2 of CFF 3 neemt... En 5 renners die punten scoren heb ik ook nog nooit gehad op het hoogste niveau. Mijn dag is weer goed...

Goede keuze om de rit van 5:00 's ochtends te winnen dan, dan kun je langer van je goede dag genieten  ;)

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #40 on: December 05, 2019, 07:39:41 AM »
Dank U, dank U, ik ben er ook zeer tevreden mee. Mijn eerste overwinning in een monument, of je nu CFF 2 of CFF 3 neemt... En 5 renners die punten scoren heb ik ook nog nooit gehad op het hoogste niveau. Mijn dag is weer goed...

Goede keuze om de rit van 5:00 's ochtends te winnen dan, dan kun je langer van je goede dag genieten  ;)

Bovendien heb je bij een race van 19u ook 19 uren goed te maken, terwijl je om 5u nog maar 5 uurtjes hebt goed te maken. Is ook nog eens makkelijker, dus!

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #41 on: December 05, 2019, 12:11:27 PM »

Goede keuze om de rit van 5:00 's ochtends te winnen dan, dan kun je langer van je goede dag genieten  ;)

Bovendien heb je bij een race van 19u ook 19 uren goed te maken, terwijl je om 5u nog maar 5 uurtjes hebt goed te maken. Is ook nog eens makkelijker, dus!

En deze opmerkingen maken dan deze dag ook weer goed...  :)

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #42 on: December 07, 2019, 12:57:56 PM »
Het is spannend in 2d doe verschillende teams met verschillende specialiteiten.

Op de heuvelkasseien kunnen Sele en Stamer redelijk mee met de rest. In de 4 klassiekers die al geweest zijn, wordt Sele 1e, 2e en 2x 3e met steun van Stamer. Vanavond hopen we er nog een 5e podiumplaats aan toe te voegen, maar deze ligt Sele wat minder. Stamer mag in de RVV als leider optreden; dan zal Sele hem assisteren.

Op de vlakkassei is gandarias de enige echte concurrent, bleek in de Tirreno, al is hij tactisch voorlopig nog iets minder. Dat scheelt. We gaan zien hoe dat uitpakt. Na vanavond en de RVV moeten we wel top5 staan. Borinot, Astanadena, Italia en Bos lijken te hoog gegrepen voor Zatarra, maar de 5e plek is voor ons, hopen we. Mkb en TeamSolex hebben hun sterkste ritten al gehad (hoop ik). Het is duidelijk dat er t/m het WK overal voor te strijden valt, dat is wel duidelijk! Dat dankt dan een heuvel-wk is, is erg vervelend... dat dan weer wel.

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #43 on: December 10, 2019, 07:10:09 PM »
Na een behoorlijk kleurloze start van het seizoen nu een eerste lichtpuntje, Smulders wint de laatste rit van Itzulia! Met een 7e plek in het eindklassement doet hij het minder goed dan vorig seizoen, maar dat was met dit nieuwe parcours (kasseien ipv tijdrit :( ) geen verrassing.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #44 on: December 11, 2019, 07:06:40 PM »
Verbeek doet bijna een VDP. Op de meet geklopt. Wel een mooie 2e plek in de AGR voor de 23 jarige.