Author Topic: [BETA] Koersen S3  (Read 5241 times)

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #75 on: February 13, 2019, 07:53:09 PM »
Te laat om nog in te schrijven en dus 5 ritten zonder punten...

Op naar het echte spel!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #76 on: February 13, 2019, 07:55:02 PM »
Ik heb wel een NT koers gemist...

Edit: of niet en geeft rit 3 s3 alleen de ingeschreven renners?
« Last Edit: February 13, 2019, 07:56:38 PM by Hakkie2 »

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #77 on: February 14, 2019, 08:35:05 AM »
Kerkhofs had lang uitgekeken naar Gent-Wevelgem! De eindsprint moest hij rijden op een platte tube maar werd toch nog 6de!Samen met maatje Beelaert zijn ze ook de vooruitgeschoven kopmannen voor Dwars door Vlaanderen en de Ronde van Vlaanderen!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #78 on: February 14, 2019, 09:08:42 AM »
Podium in Dwars door Vlaanderen voor Holvoet, die ook gister zijn kasseiicoontje heeft gekregen. Hij blijft Palmer voor.

Op naar de RvV, over 3 uur al weer!

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #79 on: February 14, 2019, 09:23:39 AM »
Goed gereden Hakkie, ik kon ook Holvoet en Palmer uitdagen maar tactisch ging ik de mist in en Beelaert werd slechts 18de! Nu even bijsleutelen voor de ronde! Ik krijg die heuvel-kasseikoersen maar niet onder de knie!!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #80 on: February 14, 2019, 12:16:01 PM »
Beetje domme actie tijdens de RvV. Knecht Oerlemans zat perfect de hele etappe bij Holvoet... ware het niet dat Holvoet per ongeluk geen kopman was, maar vrije rol. En dus niets had aan Oerlemans.

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #81 on: February 14, 2019, 12:33:07 PM »
Quote
r tactisch ging ik de mist in en Beelaert werd slechts 18de! Nu even bijsleutelen voor de ronde! Ik krijg die heuvel-kasseikoersen maar niet onder de knie!!

Het sleutelen heeft gewerkt, Beelaert wordt 7de!

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #82 on: February 14, 2019, 04:49:59 PM »
Onze aangetrokken vrije renner zorgt voor de eerste seizoenszege! Nesset was gisteren uit het dreamteam gevallen, dit heeft hem blijkbaar geprikkeld!!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #83 on: February 15, 2019, 12:06:10 PM »
Wisseling aan de top: Vos neemt de leiding over van AJFactory.

Zelf wel tevreden met de 6e plek van Longo, al heb ik misschien wat te hard gereden in s4.


Nu naar de favoriete wedstrijden van Fluitsma, dit keer zonder trainingskamp.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #84 on: February 16, 2019, 09:56:06 AM »
Ik heb het nog even geprobeerd, maar dit tempo kan en wil ik niet volhouden. Ik gooi mijn renners in de verkoop, zodat de fanatiekelingen met veel tijd er nog plezier aan kunnen beleven.

Tot in CFF3, al blijf ik wellicht wel af en toe op het forum spieken.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4978
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #85 on: February 16, 2019, 12:21:19 PM »
Ik heb het nog even geprobeerd, maar dit tempo kan en wil ik niet volhouden. Ik gooi mijn renners in de verkoop, zodat de fanatiekelingen met veel tijd er nog plezier aan kunnen beleven.

Tot in CFF3, al blijf ik wellicht wel af en toe op het forum spieken.

Dit was ik ook aan het overwegen, geen tijd en zeker niet fanatiek hier.
Maar ik zie dat mij team momenteel 1e staat.  :)

Dus toch maar proberen om mijn renners steeds in te schrijven, nu ook nog maar net op tijd voor de Giro zie ik, dit gaat echt bizar snel.
Tot nu toe is het (misschien) nog gelukt om steeds mee te doen, met misschien tussen aanhalingstekens erbij want ik kijk nu zelfs alleen maar bij palmares naar de resultaten. Simpelweg geen tijd voor om alle races na te kijken, nou ja, beter gezegd, geen zin in. Want tijd voor dit spelletje besteed ik liever aan die 2 doelstellingen die ik in het oude spel nog wil behalen, dat is een geheime doelstelling (als het lukt meer daarover op het oude forum^^) en wereldkampioen worden met Australië u23.
Het is momenteel zelfs zo dat ik de meeste tijd besteed aan het WCS spel.
Simpelweg omdat ik daar het meeste plezier aan beleef want dat spelletje stopt niet.  ;)

Trouwens, dat mijn team 1e staat met allemaal zeer gehaaste en ongetwijfeld slechte tactische keuzes, plus niet gezonde renners, plus geen TK bonussen dit seizoen ; daar kan ik wel uit afleiden dat AJ het ook niet meer fanatiek speelt, anders zou zijn team dik voor staan, volgens mij.

Afijn, ik heb nu in ieder geval een Giro selectie, maar dit te snelle tempo is geen fun wat mij betreft. Je moet wel heel veel vrije tijd hebben om het nu nog een beetje te kunnen spelen, en dat is momenteel zeker niet het geval.
En mocht mijn team kampioen worden, tja, daar hecht ik zelfs totaal geen waarde aan in deze omstandigheden.
Achteraf gezien was er maar 1 "echt" beta seizoen, en AJ is duidelijk de beta kampioen ongeacht de resultaten van dit ADHD-seizoen, en Hoffmann van dat obscure :P Duitse team heeft bewezen dat hij de individueel beta-kampioen is.

Hoffmann zou natuurlijk een goede aankoop zijn, maar dan moet ik gaan nadenken wie ik moet ontslaan, dus dat zal er wel niet van komen.
Geld is geen probleem, want ik heb in deze betaversie maar in totaal 5 aankopen gedaan.
Dus ik kan op Hoffmann meer bieden dat de allerduurste beta CFF transfer tot nu toe.
Dat is deze : 1    Jose Julian Murcia    14 440 440    Gepetto_Broders    BrancosRacing
Maar mijn prio1-doelstelling dit seizoen is om geen Duits team rijk te maken.  :P ;)  :))

Wat betreft dit seizoen ; ik zie dat de NT races stil staan, dat is mooi, want mezelf kennende ga ik dan toch weer de verantwoordelijkheid nemen en ook daar heb ik eigenlijk ook geen zin in wat betreft deze beta versie.

Wel heel veel zin in het echte nieuwe spel en nog steeds in dubio voor welk land ik zal uitkomen.
Bijna 100% zeker dat dat een land gaat worden waarvoor ik nog niet eerder gereden heb.
Lekker prijzen pakken die op de palmares blijven bestaan.  8)
Hoog tijd daarvoor na veel maanden deze beta en het oude spel heel wat minder gemotiveerd gespeeld te hebben.


Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4978
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #86 on: February 16, 2019, 12:31:37 PM »
Grappig, in de tijd dat ik bovenstaande tekst schreef, is er al weer een race gereden. Dit gaat echt bizar snel.
Nu heb ik toch even mijn vrije renner aan het werk gezien, die 3e werd in etappe 3 Romandie.
Misschien wel het laatste wapenfeit dat ik dit seizoen onder ogen krijg in deze beta versie, het vizier is allang gericht op de echte versie.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #87 on: February 16, 2019, 02:26:44 PM »
Helaas, ik denk mijn laatste kans op een overwinning in 1a verprutst door een te aanvallende taktiek. Ik gokte op wegrijden en niet teruggepakt worden, maar dat kan blijkbaar niet. Was 333 dus het handigste om op te eindigen deze etappe?

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #88 on: February 16, 2019, 02:29:36 PM »
Gewoon Alwin Hoffmann kopen, dan krijg je nog wel meer kansen.  ;)

Hij heeft inmiddels 6 boden.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4978
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S3
« Reply #89 on: February 16, 2019, 03:30:33 PM »
Mijn kopman VanSwieten reed in een 30225 tactiek zonder knecht erbij (blijkbaar was de knechtentactiek weer eens knudde).
In s4 nog een achterstand van ruim een halve minuut op jouw renner Wennemars,
en in s5 finisht VanSwieten zelfs 10 sec. voor Wennemars.

Geen idee of mijn renner bij de favorieten stond, daarvoor gaat het spel te snel.
Afgaande op de informatie van Hakkie bij de NT race ; dan is Wennemars iets beter op dit parcours.
Hij kan de 2 renners met elkaar vergelijken, beiden zijn Nederlanders.

Ik zet altijd veel EP in als het een echte bergop finish is, vaak ontstaan daar grote tijdverschillen.
Zeker met een buitencategorie berg, maar ook met een categorie 1 berg zoals nu het geval was.

In de aankomende etappe 5 is sectie 5 weliswaar een berg sectie, maar niet echt een berg op finish.
Daar heeft een aanval meer kans van slagen, mijn kopman vertrouwt er op dat zijn knechten die aanvallen parreren in de eerste bergsecties, dus hij probeert een zo sterk mogelijke finish over te houden. En dat is daar geen 5 EP, dat lijkt mij te risicovol plus dat ik vermoed dat de tijdverschillen minder groot zijn dan met een pure berg op finish.
Mijn kopman kiest voor een 03234 in etappe 5, dus in tegenstelling tot deze etappe 3 met ook 4 klimsecties, daar geen 5 EP finish.

En je kan nog makkelijk een overwinning pakken in 1A ; even shoppen bij ValarMorghulis.  ;)

Plus dat er nog een paar mooie renners bijkomen, want ook bij SPORTLIFE kan je shoppen voor 1,-  8)


Een weloverwogen beslissing van mij die ik eigenlijk al eerder had willen nemen.
Geen voldoening van behaalde resultaten, en niet eens leerzaam want ik heb bijna alle races nog niet terug gekeken.
Het belangrijkste is dat ik er simpelweg geen plezier meer in heb, en zolang het zo goed gaat ga ik me er toch mee bezig houden.
Beter om nu te stoppen en de renners te verkopen, zodat ik met frisse energie kan beginnen als het echte spel begint.

Als ik minder ervaren was, dan was ik deze beta versie zeker blijven spelen ondanks dat het een foutenfestijn is en er niet echt serieus gekoerst wordt door velen. Parcourskennis en parcourservaring opdoen is zeker belangrijk. En natuurlijk is ook het oefenen met het samenrijden van knecht en kopman heel belangrijk, iets wat bij hele ervaren managers ook nog regelmatig mis gaat, dus leg de lat niet te hoog voor jezelf wat dat betreft. Dat het af en toe misgaat, dat hoort bij het wielrennen. Mijn advies is om je renners straf te geven als ze niet doen wat jij ze vooraf geïnstrueerd had.  ;)

Ik zie trouwens nu pas dat 2 van mijn renners TK bonus hebben en er ook nog 1 op TK is, ik kan me niet eens herinneren dat ik ze dat gegeven had.
Ik bedoel maar, in het echte spel zou ik dat echt wel weten. Ook zal ik daar de hele belangrijke seizoensplanning wel hebben, die het spelletje spelen vele malen relaxter én qua punten behalen veel effectiever maakt. Ik kon me er nu zelfs niet eens toe zetten om een seizoensplanning te maken. En momenteel eigenlijk ook onmogelijk, want de TK periodes zijn de fundamenten van mijn seizoensplanning.
Waarschijnlijk hebben die 2 renners met TK er niet veel aan gehad, behalve dan dat ze nu iets beter konden knechten.

Iedereen nog een leerzaam beta seizoen toegewenst ; uiteraard ben ik weer actief in het echte spel.
Ik richt mij nu nog een beetje op het oude spel, zoals ik mijn eerdere (en achteraf overbodige^^) tekst al aangaf.
Dat verdient meer een waardig afscheid dan deze beta versie. En leuk dat ik hier nu tijdelijk 1e sta, tot mijn grote verbazing zelfs met grote afstand tot de nummer 3. Maar kampioen worden boeit mij niet, bijvoorbeeld die 3e plaats van vorig seizoen was veel beter en gaf veel meer voldoening dan dat mijn team nu kampioen wordt.
Steeds inschrijven is mij nog wel steeds gelukt, maar beter om ze te verkopen want dan hoef ik helemaal niet meer om te kijken naar deze beta versie waar ik het wel mee gehad heb, 2 aflopende spelletjes waarvoor ik niet echt gemotiveerd ben is er zeker 1 teveel.

Vossetip ; Palmer is mijn beste renner. Die kan nog megaveel punten en leuke resultaten behalen dit seizoen.
http://www.managercycling.com/cff/vision.php?ciclistaid=2171
« Last Edit: February 16, 2019, 03:35:16 PM by Vos »