Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 26679 times)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #780 on: May 07, 2019, 09:21:02 AM »
Hier is de Vuelta een ware strijd geworden tussen Stroetinga en Good. Nummer 3 staat op ruime afstand van deze 2.
Met nog 1 etappe te gaan is dit het klassement in 3a:

1   Bram Stroetinga   (CrossAndGo) 0: 00"
2   Fenton Good (EuskaPiero) 0: 05"
3   Marat Rozov  (Vivoteam) 3: 28"

edit: gefeliciteerd trouwens Vos met al die etappezeges ;-)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4954
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #781 on: May 07, 2019, 01:42:37 PM »
Thanks GinneR, jij ook proficiat met de mooie resultaten en succes met die 5 seconden (!) voorsprong !  8)

Wel opgemerkt dat mijn renners in de grote rondes met TK rijden.
Plus dat C.Fagan mocht rusten voor de Vuelta en hij begon die met 100 gezondheid (meer rusten mag hij niet, ook niet voor Lombardije).
En in divisie h zijn er een redelijk groot aantal concurrent renners/favorieten in trainingsmodus en rijden de Vuelta met lage gezondheid.

Afijn, een heel succesvol seizoen en belangrijk ; veel geld verdiend in de 3e divisie, en dat is hard nodig ook want veel renners die dit seizoen uitstekend presteerden die kunnen waarschijnlijk het 1A niveau niet aan, d.w.z. dat ze niet goed genoeg zijn om punten te scoren.
Mijn team moet dus flink verbeterd worden, of misschien beter gezegd, ik moet bijna een volledig ander team kopen.^^
« Last Edit: May 07, 2019, 01:48:38 PM by Vos »

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #782 on: May 07, 2019, 06:32:59 PM »
Straks het moment van de waarheid:

1. Hals staat 7e in het AK, als hij dat weet te  handhaven, haalt hij 363k binnen aan sponsoring. Ik ben geneigd te denken dat dat gaat lukken, maar alles is mogelijk!
2. Magnussen is in de laatste kassei-etappe geklopt. Het is een erekwestie, dus heb voor 150k beter materiaal aangeschaft op vrijwel alle gebieden. Wie weet was dat net het verschil. We gaan voor niks minder dan de overwinning.
3. Ik sta straks 3e in de divisie. Dat ik de huidige achterstand van 4 punten ga omzetten in een voorsprong, is duidelijk, maar hoe groot wordt de marge, nog met Lombardije en het WK te gaan (waarin ik minder scoor)?

Spannend!

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #783 on: May 07, 2019, 07:06:17 PM »
Hier is de Vuelta een ware strijd geworden tussen Stroetinga en Good. Nummer 3 staat op ruime afstand van deze 2.
Met nog 1 etappe te gaan is dit het klassement in 3a:

1   Bram Stroetinga   (CrossAndGo) 0: 00"
2   Fenton Good (EuskaPiero) 0: 05"
3   Marat Rozov  (Vivoteam) 3: 28"


Hahaha! Good finisht voor Stroetinga en wint nog tijd, maar slechts 4 seconden!!  ;D

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #784 on: May 07, 2019, 07:32:25 PM »
Na een niet helemaal perfect verlopen ronde eindigt Van Poppel (begon de ronde met 65 klimmen, komt van 41) op de 3e plek in het klassement. Ik hou dus ook mooi de leiding in mijn divisie. Morgen weer de topfavoriet, dus dat moet goed komen.

B.E-L

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 385
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #785 on: May 07, 2019, 07:37:21 PM »
 
Morgen weer de topfavoriet, dus dat moet goed komen.
Nu niet meer, ik heb 4 betere opgesteld  :P

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #786 on: May 07, 2019, 07:44:29 PM »
Helaas geven we in etappe 9 en 10 de Vueltazege weg, maar met een 2e, 4e, 8e, 17e en 18e plaats halen we wel de nodige punten binnen. Voor de laatste races van het seizoen hebben we niet echt een sterren-opstelling maar misschien wel genoeg om eerste te worden in onze klasse. Het Nederlands kampioenschap lijkt voorgoed aan de horizon verdwenen.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #787 on: May 07, 2019, 07:47:35 PM »
Straks het moment van de waarheid:

1. Hals staat 7e in het AK, als hij dat weet te  handhaven, haalt hij 363k binnen aan sponsoring. Ik ben geneigd te denken dat dat gaat lukken, maar alles is mogelijk!
2. Magnussen is in de laatste kassei-etappe geklopt. Het is een erekwestie, dus heb voor 150k beter materiaal aangeschaft op vrijwel alle gebieden. Wie weet was dat net het verschil. We gaan voor niks minder dan de overwinning.
3. Ik sta straks 3e in de divisie. Dat ik de huidige achterstand van 4 punten ga omzetten in een voorsprong, is duidelijk, maar hoe groot wordt de marge, nog met Lombardije en het WK te gaan (waarin ik minder scoor)?

Spannend!

1. Hals rijdt fantastisch, wint veel tijd en wordt zelfs nog 4e in het AK! 440k sponsoring. Vangen wordt zelfs nog 9e in het AK en ook Sotomayor pakt met z'n 19e plaats wat puntjes mee. Holadiee. Kerst op de taart: nieuwe sponsordeal voor de tijdrit op het WK. 6e plaats. We gaan 't gewoon proberen morgenavond.
2. Kolere *****. Weer 2e. Ik zie dat Magnussen ook 96 vorm heeft. Dat moet het dan haast wel zijn :(. Baal er enorm van, maargoed. Svendsen wordt netjes 3e. Vangen en Hals ook in de punten.
3. 1400 punten is de voorsprong. Wellicht te doen, maar alles in onzeker. Nu komt Lombardije: gegarandeerde winst voor de nu nr. 4. En het WK is ook een gegarandeerde winst. Moet ik dus maar zien goed te maken... Op de tijdrit? Heb een paar slimme aankopen gedaan, haha!

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4954
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #788 on: May 07, 2019, 07:50:58 PM »
Hahaha! Good finisht voor Stroetinga en wint nog tijd, maar slechts 4 seconden!!  ;D
Mooi nipte overwinning, GinneR goed gedaan !  8)
En ook bij SPORTLIFE .........


Cliff Fagan viert de Vuelta eindoverwinning op het podium !  8)

Een aparte slot etappe ;
C.Fagan startte volle bak en kwam in de kopgroep van 6 renners uit.
Gelegenheidsknecht Stablinski die heel goed kan kasseirijden, kon niet volgen met 3 EP minder.
Op zich niet erg en eigenlijk rekening mee gehouden dat C.Fagan harder startte, zodat hij hulp heeft op het vlakke.
Helaas, met beiden 0 EP in s2 haalt Stablinski zijn kopman in en komt in de kopgroep van 17 renners terecht, terwijl C.Fagan dus in de 2e grote groep rijdt en zijn knecht Stablinski dus niet meer terug zal zien in deze etappe.
Maar ondanks dat C.Fagan het nu dus solo moet doen, hij profiteert enorm van die onverwacht goede start die hij misschien wel aan zijn actieve wind icoontje te danken had. Hij finisht als 23e op 1:19" precies 1 plaats en 4 seconden vóór zijn AK-rivaal Ratas, die het hier behoorlijk liet liggen gezien zijn resultaat t.o.v. C.Fagan in kasseien etappe 7.

Mooie onverwachte grote ronde overwinning van C.Fagan, zelfs met grote voorsprong van 1:01"   8)
En als slagroom op de Vuelta taart, zijn tweelingbroer J.Fagan pakte de etappe overwinning in een vrije rol.  :)
Batussov zakt 2 plaatsen in het AK en wordt 9e.
Gallardo, die geknecht heeft in alle berg etappes, wordt 21e en maar 19 seconden te weinig voor AK puntjes.

Een zeer succesvolle Vuelta met de eindoverwinning en maar liefst 6 etappe overwinningen (C.Fagan 4x, Stablinski 1x en J.Fagan 1x) !

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #789 on: May 07, 2019, 11:17:06 PM »
Gefeliciteerd met de mooie resultaten allemaal!

Bij WinterIsComing is het ook feest, want we worden uiteindelijk 1e, 3e, 7e en 14e.

1    Les Winger   19   WinterIsComing   0: 00"   

2    Pedro Kranz   19   MelonKas   1: 26"   
3    Giovanni Arias   19   WinterIsComing   1: 33"
4    Nobby Kellman   19   $Tourmalet   2: 01"   
5    Romeu Maximo   19   Kalarratas   2: 08"   
6    Yvo De Cleer   19   Combuijs   2: 25"   
7    Michel Elzinga   19   WinterIsComing   2: 47"   
8    Arjen Rutte   19   Combuijs   5: 55"   
9    Espen Aaris   19   Bryggen   6: 10"   
10    Albano Roseiro   19   Kalarratas   6: 53"   
...
14    Olivier Napoleon   19   WinterIsComing   7: 35"   



Mooi om te zien dat deze aankoop, speciaal gehaald voor de Vuelta voor slechts 102k, het waar kan maken. Hij heeft overigens nog op geen enkele discipline een ster  ;D

Les Winger   Age : 19   Wage : 839
Stamina : 48   Sprint : 18   Climbing : 72
Flat : 54   Cobblestone : 62   Technique : 21
Downhill : 47   Hills : 36   Aggressiveness : 59
Time Trial : 34   Teamwork : 11   Experience : 4

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #790 on: May 08, 2019, 07:13:08 AM »
Redelijk tevreden over Lombardije. Heb er geen goede renners voor, maar toch nog 300+ punten. M'n concurrent scoort er 800+ (hij wint o.a.). Voorsprong is geslonken naar 800 punten. Nu het WK. De tijdrit kan ik gebruiken om de voorsprong weer uit te bouwen. Met 51 ingeschreven renners staan de mijne 1e, 5e en 6e favoriet. De eerste van m'n directe concurrent staat 7e favoriet. Uiteraard rijden mijn toppers met TK-bonus.

Spannennnnnd...

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #791 on: May 08, 2019, 09:29:44 AM »
Morgen weer de topfavoriet, dus dat moet goed komen.


Hmmm, de renners snapten de tactiek van de ploegleider niet. De hele tijd opletten, maar nooit mogen aanvallen. Tactische blunder van de ploegleiding die heel goed de eindzege in de divisie kan kosten.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4954
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #792 on: May 08, 2019, 11:24:42 AM »
WiC ; ook nog proficiat met de schitterende Vuelta overwinning.
Alle anderen met mooie resultaten in de Vuelta ook nog gefeliciteerd.

Zatarra ; Spannend ! Heel veel succes op beide WK's.

Giro di Lombardia :
Sinds de Vuelta heeft C.Fagan de leiding in het individueel divisie 3h klassement.
Hij mocht de kopman zijn in deze klassieker. De uitslagen van de SPORTLIFE renners waren heel goed : 4e, 5e, 8e, 10e en 11e.
Dat is in totaal toch maar even 1.045 punten in één race.  8)
Inclusief prijzengeld en min inschrijvingskosten levert deze klassieker een mooi bedrag op van 309.500,-

De voorsprong op de Australische concurrent is flink opgelopen, inmiddels al 2.803 punten.
Dus dat ziet er heel gunstig uit, de Australische titel is praktisch al binnen, volgens mij.
En er zelfs een megagrote kans dat de punten voorsprong er niet toe doet, omdat WinterIsComing in de divisie van die Australische concurrent een nog grotere voorsprong heeft, WiC heeft momenteel 201 punten meer dan mijn team.
« Last Edit: May 08, 2019, 11:36:06 AM by Vos »

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #793 on: May 08, 2019, 12:55:31 PM »
1 doel hebben we gehaald: Alle drie de GT's winnen, met 3 verschillende renners
Het 2e doel lijken we ook wel gehaald te hebben: eindoverwinning in 3a en daarmee promotie naar 1a.
Na de weergaloze Vuelta van WiC (gefeliciteerd daarmee!!), is er voor mij 1 doel minder om voor te strijden. De achterstand in het landenklassement is alleen theoretisch nog overbrugbaar.

Blijft over:

V Eindoverwinning in 3a --> promotie naar 1a
X Landenklassement
V Alle drie de GT's winnen, met 3 verschillende renners
   Individueel rennersklassement met vdWetering
   WK Tijdrijden met Godrie
   WK Wegwedstrijd met Van Vliet

Na Lombardije heeft Van De Wetering de leiding in het individuele puntenklassement overgenomen. En hij kan ook nog punten halen op het WK waar hij in een vrije rol mag gaan voor een top10 plek. Godrie en Van Vliet kunnen nog 2 andere doelen verwezenlijken, namelijk Wereldkampioen worden.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #794 on: May 08, 2019, 01:53:38 PM »
Er zijn heel wat punten te halen in de WK's, dus ik reken me nog niet helemaal rijk wat betreft het landenklassement. Maar door een uitstekende Vuelta en een prima Lombardije ga ik inderdaad wel redelijk dik aan de leiding.

We zullen eerst eens zien wat het WK tijdrijden gaat brengen. Ik heb speciaal daarvoor nog 3 aankopen gedaan gedurende het seizoen. 1 er van tijdig genoeg om op TK te sturen, 2 renners last-minute om punten mee te sprokkelen. De Oekraïner Tabitov kwam pas vannacht aan met een chartervlucht, dus ik heb hem de training van vanochtend maar over laten slaan zodat hij zijn rust kon pakken. Hopelijk komt hij dit vanavond qua parcourskennis niet te kort.  8)