Author Topic: [BETA] Koersen S1  (Read 16649 times)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4956
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
[BETA] Koersen S1
« on: October 28, 2018, 01:29:12 PM »
Het lijkt me fun om er toch ook een koersen topic bij te hebben.  :)
Ondanks dat het een Beta-testperiode is, en er opeens sprongen gemaakt kunnen worden in de seizoenskalender.
Er is natuurlijk ook grote kans op bugs et cetera.

Nadat dit spel uitgetest is, dan wordt er weer opnieuw begonnen.
Dus lange termijn planning is niet van toepassing ; er kan volop gekoerst worden met de 19jarigen.
Veel plezier met het testen van- en het koersen in dit nieuwe tijdelijke Beta CFF spel !


één van de vlakke secties in etappe 1 van de Tour Down Under


« Last Edit: March 25, 2019, 01:25:02 PM by GinneR »

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4956
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #1 on: October 28, 2018, 01:48:19 PM »
    selectie SPORTLIFE

81 Bryn Whisman, kopman, hij gaat vol voor etappezeges en de eindoverwinning.
82 Tony Muller, schaduwkopman, en rijdt zich in vorm voor de Omloop en Strade Bianchi.
83 Carl Johnson, knecht, hij zal zijn kopman in de vlakke secties moeten ondersteunen.
84 Markus Bell, vrije rol, hij had liever voor kamikazepiloten gereden.
85 nog onbekend ; waarschijnlijk voor Angel Kelly, bij gebrek aan beter tijdelijk overgenomen van het dameswielrennen.

Veel plezier en succes iedereen !  :)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #2 on: October 28, 2018, 03:05:18 PM »
Bij ons natuurlijk allemaal Nederlanders. Kopman wordt het huizenhoge talent en klimmer Laurens Smit, geassisteerd door Cas van den Berg, Mees Theeuwes, Rens Weber en ... eh ... wie was dat vijfde talentje ook weer, o ja, ... eh ... Tijn de Bie!

Een klimmer als kopman in deze bergloze ronde? Tja, hij is nu eenmaal de minst slechtste...

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #3 on: October 28, 2018, 06:44:03 PM »
Bij mij wordt dreamteam ronderenner VanEst ook gelijk ingezet. Klimheuvelrenner met vooral een hele mooie klimstat. Maar ja, de helft van het team moet mee doen. Ik heb geen favorieten voor de eerste koers, maar kopman Lubberding (3e van mijn divisie op heuvels) kan 2 favorieten uitdagen dus als ik het goed begrijp moet hij dicht tegen hun aanzitten.
« Last Edit: October 28, 2018, 06:52:22 PM by Hakkie2 »

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #4 on: October 28, 2018, 07:54:52 PM »
We moeten direct vol aan de bak met een 3de favoriet in de rangen nl. Waegemakers, hij wordt ook uitgespeeld voor het AK. Deloof rijdt in een vrije rol om ook in het klassement wat te sprokkelen. De helpers worden Lacroix,Beelaert en Bovy.
Veel succes iedereen!!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #5 on: October 29, 2018, 07:36:41 AM »
Begonnen met een tweede plek voor mijn kopman, terwijl mijn knechten nog 13, 17 en 18 werden. Had misschien wel een vrije rol kunnen laten rijden, maar de knecht die 13e werd had in sectie 4 wel het handsymbooltje. Misschien had mijn kopman anders niet in de kopgroep van 2 gezeten.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4956
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #6 on: October 29, 2018, 08:29:29 AM »
etappe 1 TDU :
Oeps, knecht Johnson kreeg pech in s3 en moest daar lossen uit het peleton waar zijn kopman uiteraard nog inzat.
Wel verdacht dat hij materiaalpech kreeg op precies de plek waar zijn vriendin stond, maar ik zal er maar van uitgaan dat dat toeval was. ;)
Kopman Whisman finisht als 3e
Wat toch een beetje tegenvallend is want hij stond als 1e favoriet, was in zeer goede vorm en hij finishte met een sterke 5 EP.
Maar het zou kunnen dat de concurrentie koerspersoneel heeft, en daar heb ik niet voor gekozen. Het lijkt mij belangrijker dat de talenten veel trainen zodat ze sneller beter worden en dus ook (uiteindelijk) beter koersen.
En dan heb ik het over talenten die nog gepulled en aangekocht moeten worden, want de huidige selectie zal niet lang in mijn team blijven.
En dat geldt zelfs voor mijn momenteel "beste" renner.

De vrije rol renners Bell en Muller deden het goed met een 7e en 13e plaats.

SP0RTLIFE begint dus met een ietwat tegenvallende podiumplaats. Ook staat mijn team nu 3e in de divisie.
Op naar etappe 2 waar Whisman weer als 1e favoriet staat.

edit ; maar liefst 28 van de in totaal 48 renners reden met een vorm lager dan 90.
Terwijl mijn renners met 99v-99g reden, dus eigenlijk zijn mijn renners nog veel slechter dan de uitslagen (2,7,13,28,45) doen vermoeden.
« Last Edit: October 29, 2018, 08:49:19 AM by Vos »

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4956
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #7 on: October 29, 2018, 08:44:23 AM »
Ik zie dat Mitte een overwinning pakt en daarmee Fingolfin en Combuijs aftroeft. Mooie divisie met alledrie jullie teams.  :)

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #8 on: October 29, 2018, 08:50:21 AM »
Hopla, eerste overwinning is binnen!!!
  Gauthier Wagemaekers
In een sprint met 4 wist hij het laken naar zich toe te trekken!! Vrije rol renner Deloof werd verdienstelijk 12de en knechten Lacroix en Bovy konden ook puntjes sprokkelen. Lekker begin van deze beta. Nu gaan we met Wagemaekers ook vol voor het AK!!

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #9 on: October 29, 2018, 12:23:59 PM »
Proficiat hoor Mitte! Ook zovast met de 2e en 4e etappe, want die lijken allemaal op elkaar...

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #10 on: October 29, 2018, 12:31:11 PM »
Proficiat hoor Mitte! Ook zovast met de 2e en 4e etappe, want die lijken allemaal op elkaar...

Dank je wel hoor! Je vergeet etappe 3 en 5, Waegemakers heeft ook nog een sprintje in huis!!!

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #11 on: October 29, 2018, 05:28:23 PM »
Proficiat hoor Mitte! Ook zovast met de 2e en 4e etappe, want die lijken allemaal op elkaar...

Dank je wel hoor! Je vergeet etappe 3 en 5, Waegemakers heeft ook nog een sprintje in huis!!!

Dat is jammer, mijn kopman heeft voor sprinten namelijk wel geteld een 1 xD Een goed klassement kan ik dus op mijn buik schrijven.

Alvast gefeliciteerd met de allereerste overwinning ooit in dit spel ;)

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #12 on: October 29, 2018, 07:50:40 PM »
2 op 2!!! Het gaat lekker!!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #13 on: October 29, 2018, 08:29:18 PM »
Na gister 2e nu 3e. Blijf wel 2e in het klassement op 0 seconden... maar dan moet hij nu gaan sprinten. Met 5 sprint en 28 vlak  :-\

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4956
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S1
« Reply #14 on: October 29, 2018, 10:35:23 PM »
etappe 2 TDU :
Dit keer mijn éénnabeste renner opgeofferd om de overwinning binnen te halen.
Hij knechtte perfect met 5x handjes, maar dit was niet genoeg, kopman Whisman finisht als 2e.
Er zit progressie in, gisteren 3e en nu 2e.  :)

Whisman staat nu 3e in het AK op 0:06", hopelijk kan de concurrentie niet sprinten, want ondanks zijn maar 24 op sprint kan hij kort finishen met eeen schadebeperkende tactiek als kopman. Zijn bijskills zijn goed ; vlak 69, knechten 69, techniek 30. En die 24 sprint wordt ook wat opgekrikt door zijn enorm hoge explo van 77.
Hij kan geen favorieten uitdagen, en de best geklasseerde favoriet staat pas 20e in het AK op ruime achterstand.

Ook leuk ; 1 plaats gestegen in het seizoensklassement, nu 2e, en de enige twee Australische teams in deze divisie staan 1e en 2e.
Maar gerenommeerde teams als SentinelChickens en Oska staan daar vlak onder.