Author Topic: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?  (Read 5610 times)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« on: December 19, 2019, 05:43:17 PM »
En de kalender van volgend seizoen is bekend: weer redelijk wat vlakke kasseiritten, wat minder kasseiheuvelritten helaas. Wie weet kunnen we Zatarra en WinterIsComing verwelkomen in het nieuwe seizoen!

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #1 on: December 19, 2019, 06:40:35 PM »
Met het oog op de kalender komend seizoen heb ik besloten mijn team maar eens om te gooien. Een hoop renners mogen weg. Dan kan ik daarna hopelijk een wereldtopper op een bepaald vlak kopen om op die manier met Verbeek een tweede en misschien derde topper te hebben. Dat zou dan voldoende moeten zijn om niet steeds te jojo-en.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #2 on: January 11, 2020, 01:09:06 PM »
We gaan weer van start. Ik zit samen met de bergtoppers in 2C. Daar hoop ik niet te lang te blijven: we gaan vol voor promotie. De Tour Down Under moet dan ook gelijk al flink succes opleveren. Verbeek gaat daar als kopman van start en mag in rit 2 tm 5 zijn achterstand gaan goedmaken die hij in de TT op gaat lopen. Doel is winst en 2 ritoverwinningen.

Daarnaast wordt vanavond al een interessante start. Verbeek, als vermoedelijk, kopman in de NT heuvelrit. Ben benieuwd. Een mooi resultaat daar zou ik erg tof vinden.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #3 on: January 11, 2020, 01:26:05 PM »
En de kalender van volgend seizoen is bekend: weer redelijk wat vlakke kasseiritten, wat minder kasseiheuvelritten helaas. Wie weet kunnen we Zatarra en WinterIsComing verwelkomen in het nieuwe seizoen!

Mij is het inderdaad gelukt om te promoveren uit de 2e divisie. Het is echter twijfelachtig of ik me met mijn huidige team kan handhaven in het geweld van de 1e divisie, aangezien 40% van mijn team nog U24 is en nog hard zal moeten trainen om op niveau te komen. Tegelijkertijd betekent dat ook dat ik mijn personeel niet volledig op beast-mode kan zetten, maar rekening moet houden met mijn renners die wel wedstrijden voor ervaring moeten rijden, maar tegelijkertijd op het goede gezondheidsniveau moeten blijven.

Het zal dus even afwachten worden welke kant het op gaat, maar ik kijk er wel naar uit om me weer eens te kunnen meten met de toppers uit de 1e divisie.

Verder gaan we als bondscoach aan de slag. Daar hebben we vanuit CFF2 veel ervaring mee, maar in deze versie van het spel is het weer helemaal nieuw. We hebben een alleraardigste selectie voor de eerste heuvelrit, maar over het algemeen ben ik niet erg blij met de kalender. We moeten onder andere 2x dezelfde vlakke tijdrit fietsen, hetgeen niet in ons voordeel is. Toch gaan we daar ook het beste van proberen te maken.

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #4 on: January 11, 2020, 01:47:10 PM »
Voor het eerst sinds mijn terugkeer bij CFF weer in de 1e divisie.
Afgelopen seizoen 1e geworden in 2d, maar ben benieuwd of ik renners heb die in de 1e divisie echt mee kunnen doen. Het zal hier en daar wel punten sprokkelen worden, geen idee of dit genoeg gaat zijn voor handhaving.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #5 on: January 11, 2020, 03:23:52 PM »
Succes allemaal! Ook Zatarra, die gepromoveerd is, maar dat nog niet aan de grote klok heeft willen hangen.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #6 on: January 11, 2020, 03:27:09 PM »
Voor het eerst sinds mijn terugkeer bij CFF weer in de 1e divisie.
Afgelopen seizoen 1e geworden in 2d, maar ben benieuwd of ik renners heb die in de 1e divisie echt mee kunnen doen. Het zal hier en daar wel punten sprokkelen worden, geen idee of dit genoeg gaat zijn voor handhaving.

Vorig seizoen in de slipstream van Bos 3e geworden n 2d. Nog net na de WK tijdrit van de 2e plaats gestoten door een tijdrijd-team, die vorig seizoen vrij spel had in alle tijdritten.

Dit seizoen weer in 1a. In de breedte is mijn team niet goed genoeg; ik mis een heuvelaar en een heuvelsprinter. De heuvelaars worden nog wat opgetraind, doordat ik de heuvelkassei-training aan het doen ben. Daar komen binnen wel weer wat heuvelaars uit naar voren, maar nu moet ik het een 6* Stamer doen. Een heuvelsprinter is nog wel gewild, maar ik heb er geen plek voor in mijn team. We gaan zien of er nog wat te halen valt als ik Aerts verkocht krijg.

Voor de kasseien heb ik nu lekker materiaal om handig. Sele voor de Strade Bianchi en Stamer voor de overige heuvelkassei-ritten. De concurrentie is enorm, maar hopelijk zijn er top10-plekken te halen en wie weet ergens een podium. De overwinningen dit seizoen moeten in ieder geval komen van VanGroningen die in het verleden heeft uitgewezen te kunnen winnen in kasseisprint-etappes. Daarvan zijn er 2 dit seizoen. We gaan zien wat hij kan bereiken.

Verder is het doel natuurlijk om de kasseiheuveltalentjes verder tot bloei te laten komen. De U23-DT kleurt behoorlijk Zatarriaans, ondanks het feit dat Aerts (vlakkassei) 70% traint en Frugone en Reynaerts een laag talent hebben. Jackson en Arvesen zijn de toppers (talentrating 5), Haringa is nu goed door de voorsprong die hij al had. Straks als er conditietraining gaat komen, zal hij weer opklimmen, vanwegen zijn 22 conditie nu.

Dan zijn er nog de 2 (klim/kassei)heuveltalenten (Segond en Argüelles) en (sprint)heuveltalent (Glibin). Ze trainen lekker mee (dalen nu, straks conditie en techniek) en zullen zeker beter worden, maar ze hebben nog baat bij klim- danwel sprint/vlak-training. Even afhankelijk van hoe de kasseiheuvelaars zich ontwikkelen, zal ik hen houden en laten meetrainen en daarna misschien zelf overgaan op een nieuwe generatie en klimmers/sprinters trainen. Nog even op broeden.

Aerts mag in ieder geval vertrekken. Hij staat in DT U-23 voor wat betreft vlakkassei, dus wellicht gaat hij voor veel geld weg, we zien het wel. Ik twijfel nog of ik Magnussen ook te koop zet, want Svendsen heeft een knecht nodig op de vlakke kasseien en VanGroningen is iets te veel kasseisprint georiënteerd en Sele te veel heuvels.

In de rondes hebben we Kirsiaed, Mitt, Terpstra en Paulsen. Ben heel benieuwd wat zij kunnen als ik er eens vól voor ga in een ronde. We gaan de planning nog in detail maken en zien of daar een poging in past.

Handhaving in 1a wordt het doel. De cup kan ik vermoedelijk vergeten, mijn achilleshiel heuvelsprint is daar aan de beurt.

Succes allen!

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #7 on: January 11, 2020, 03:27:55 PM »
Succes allemaal! Ook Zatarra, die gepromoveerd is, maar dat nog niet aan de grote klok heeft willen hangen.

Hahahaha, ik was het precies aan de grote klok aan het hangen, want bij de eerste poging mijn bericht te plaatsen, kreeg ik de melding dat iemand anders in de tussentijd iets had geplaatst.

Ben blij weer terug te zijn, vraag is voor hoelang, natuurlijk :).

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #8 on: January 11, 2020, 03:40:16 PM »
PDM Cycling Team is trouwens ook weer terug op het hoogste nivo, zie ik. Eens kijken wat die gaat doen...

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #9 on: January 11, 2020, 04:03:16 PM »
Het belooft weer een mooie strijd te worden voor het Nederlands kampioenschap. Mijn belangrijkste doel dit jaar is de Giro, waar ik met Hilton voor de winst ga. Daarnaast zal het weer sprokkelen worden in bijna elke kleine ronde en eendagsrit.

Verder hopen we op een goede loting in de Cup om daar een keer een paar rondjes te overleven.

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #10 on: January 11, 2020, 06:27:52 PM »
Aerts mag in ieder geval vertrekken. Hij staat in DT U-23 voor wat betreft vlakkassei, dus wellicht gaat hij voor veel geld weg, we zien het wel.

Heeft Aerts ook zo'n laag talent dat hem opstellen in races niet de moeite waard was? Met 3 ervaring loopt hij een straatlengte achter.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #11 on: January 11, 2020, 09:15:45 PM »
Aerts mag in ieder geval vertrekken. Hij staat in DT U-23 voor wat betreft vlakkassei, dus wellicht gaat hij voor veel geld weg, we zien het wel.

Heeft Aerts ook zo'n laag talent dat hem opstellen in races niet de moeite waard was? Met 3 ervaring loopt hij een straatlengte achter.

Ik heb ook nog gewoon geprobeerd punten te scoren en bij het opstellen dus de voorkeur gegeven aan Haringa en Jackson/Arvesen.

Je kunt niet alles hebben helaas...

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #12 on: January 13, 2020, 07:07:00 AM »
We beginnen het de seizoen op de slechtst mogelijke manier. Tijdens het plannen van de wedstrijdprogramma's en trainingskampen voor het hele seizoen, wordt het vliegtuig naar Australië gemist. Dat wordt dus meteen al een inhaalrace...

Valderend

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 225
  • Valderend - 1A
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #13 on: January 13, 2020, 09:50:14 AM »
We gaan in 2a proberen wat potten te breken. Wordt een seizoen van zien hoe ver we staan en dan verder kijken.
Doel zal toch wel bij de top 10 in het AK eindigen maar er zitten wel een aantal teams in die het me aardig lastig gaan maken!

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 7: Weer veel kasseien, maar wellicht nu wel met Zatarra?
« Reply #14 on: January 13, 2020, 11:48:02 AM »
De eerste rit is geweest en die hebben we meegereden. Dat was het ook wel. Voor vanavond staan er 3 ploeggenoten bij de favorieten. Eens kijken of we een paar mooie ereplaatsen kunnen pakken.