Author Topic: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen  (Read 4176 times)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #15 on: June 30, 2019, 11:04:22 AM »
Ik speel nog maar net en ben helaas naar de 2e gepromoveerd!  Ik heb maar 1 doel:

Genoeg punten en geld verdienen om financieel overeind te blijven!

Ai, meestal is het wel prettig om een beetje te kunnen wennen aan het spel in de 3e divisie. In de 2e divisie is het gelijk wat moeilijker. Maar financieel blijf je probleemloos overeind, hoor, alleen kun je in de 3e divisie vaak een leuk kapitaaltje opbouwen. Dat gaat nu wat moeizamer. Gewoon 19 jarigen blijven pullen en ze op gaan leiden, dan kom je er op den duur vanzelf. Oh, en vragen blijven stellen op het forum...

MoleM

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 101
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #16 on: June 30, 2019, 06:29:31 PM »
Dit seizoen ga ik voor:
- Promotie naar 1A
Ik had de selectie al wat verbeterd afgelopen seizoen, terwijl deze renners toen niet direct hebben meegereden. Realistisch zal ik bij de eerste 8 teams uitkomen en daar probeer ik dan het beste van te maken
- CFF cup, behalen ronde 1
Eerste ronde ga ik kansloos verliezen in een tijdrit. Alleen bij niet inschrijven maak ik een kans
- Nationale team deelname's: 2
Geen extra verwachtingen bij
- Icoontjes: van 1 naar 8
Daar zitten 5 zekere icoontjes bij. Verder heb ik teveel "ronderenners" waarbij ik mijn twijfels heb


MoleM

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 101
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #17 on: August 16, 2019, 11:07:28 AM »
Dit seizoen ga ik voor:
- Promotie naar 1A
Ik had de selectie al wat verbeterd afgelopen seizoen, terwijl deze renners toen niet direct hebben meegereden. Realistisch zal ik bij de eerste 8 teams uitkomen en daar probeer ik dan het beste van te maken
- CFF cup, behalen ronde 1
Eerste ronde ga ik kansloos verliezen in een tijdrit. Alleen bij niet inschrijven maak ik een kans
- Nationale team deelname's: 2
Geen extra verwachtingen bij
- Icoontjes: van 1 naar 8
Daar zitten 5 zekere icoontjes bij. Verder heb ik teveel "ronderenners" waarbij ik mijn twijfels heb
Overal in geslaagd :)

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #18 on: August 16, 2019, 01:32:04 PM »
Volgend seizoen:
- Weer top10 worden.
- Nieuwe generatie pulls opzetten en trainen.

Top10 was veel te ambiteus. Het hele seizoen rond plek 15/16/17 gereden, maar door de WK's uiteindelijk 23e geworden.
Over mijn pulls ben ik tevreden, maar het zijn er maar 3 geworden, doordat ik ook vrije renners had aangetrokken en minder heb verkocht dan gepland. Keuzes maken met (maar) 20 plekjes in je team.

Volgend seizoen:
- trainen, nog 6 renners naar zilver en Jansma naar goud?  ::)
- 5 x winnen
- top20 in de eindranking
- kampioenstruitje bemachtigen (portugal, frankrijk, ?)
« Last Edit: August 16, 2019, 02:36:02 PM by GinneR »

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #19 on: August 17, 2019, 08:57:57 PM »
Doelstellingen seizoen 3
Ze zullen simpel zijn:
- Promoveren
- Nog een kwaliteitsslag maken mbt renners
- de cup winnen

Zoals naar goed gebruik zet ik mijn doelen altijd te hoog in. Dat betekend dat ik er een paar niet haal. Promoveren naar de 1e is wel gelukt. Dat was al snel zeker, de winst in de divisie werd ook ineens zeer simpel nadat skunk besloot niet meer zijn renners te laten rusten en geen taktieken meer invulde. Dat is dus prima gegaan. Moresi werd ook nog 1e in het individuele klassement. Dat is me naar mijn weten nog niet eerder gelukt in mijn CFF carriere.

Een kwaliteitsslag heb ik vooral gedaan op heuvelgebied. Rolf Stolwijk is aangetrokken, misschien meer voor zijn naam dan kwaliteiten maar toch. De echte topaankoop is Austin Burton geweest. Australier en zeer begenadigd heuvelaar. Een perfecte knecht voor Arno Verbeek.

De cup winnen is niet gelukt, tot de laatste 32 gekomen. Wel redelijk tevreden.

Doelstellingen seizoen 4
Dit seizoen wordt het weer leuk. We doen weer mee om de knikkers. Ik heb eigenlijk maar twee renners waar mijn team om draait. Verbeek en Moresi. Beide krijgen in hun discipline dan ook de volledige steun. Voor Verbeek is het seizoen na de 1e 5 ritten al geslaagd of niet. De TDU is zijn hoofddoel. Voor Moresi wordt het een lang seizoen met zijn zwaartepunt in de Tour de France. De laatste grote ronde waar hij nog geen podium heeft gehaald. We gaan ook kijken of we het gevecht om de Zwitserse trui kunnen aangaan. Het wordt tijd dat Moresi die pakt en niet Roethlisberger. Ook is het een droom, en nu een doel, om fiets te winnen. We gaan dan maar voor de bronzen. Helaas zal ik er in de cup vermoedelijk snel uit liggen door een ongunstige loting. Ik houd gewoon niet van TTs. Daar komt geen doelstelling voor.

- Podium in de Tour Down Under en ritwinst
- Podium in de Tour de France
- De Zwitserse trui
- Top 3 individuele klassement
- Lijfsbehoud
- Team versterken door het aantrekken van een wereldtopper


GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #20 on: October 03, 2019, 11:58:04 AM »
Volgend seizoen:
- trainen, nog 6 renners naar zilver en Jansma naar goud?  ::)
- 5 x winnen
- top20 in de eindranking
- kampioenstruitje bemachtigen (portugal, frankrijk, ?)

- Trainen is gelukt: Jansma is goud en naast Hoekstra (en Jansma) hebben we er nog 6 naar zilver, bijna 7 zelfs want mijn sprinter moet nog een paar trainingen voor zilver. We doen ook nog steeds bovenin mee met de waardevolste teams.
- We zijn op 4 zeges blijven hangen, dus net 1 tekort voor de doelstelling. Verder zijn de 12e plek in de Tour en 11e in de Vuelta positieve verrassingen, maar helaas net niet top10. Doel voor volgend seizoen!
- Top20 was nu niet zo ambitieus. Vanaf race18 hebben we continu in de top20 gestaan en vanaf race 69 zelfs stabiel op plek 11. Uiteindelijk 12e geworden, dus daar zijn we heel blij mee!
- Bij de kampioenstruitjes zijn we totaal niet in de buurt gekomen. We houden wat te wensen over...

Volgend seizoen:
- top10 in de eindranking.
- 5 etappezeges, top10 in minimaal 5 klassiekers en top 10 in Giro (met vAmerongen) en Tour (met Jansma).
- qua trainen stappen we tijdens het seizoen over op het schema voor Zuiverloon, dus misschien gaan we wel opruiming houden in ons team. Ligt er ook aan of top10 in de eindranking dan nog realistisch is.

Doelstelling de Cup bewaren we nog een seizoen, al zou ik met dit team best heel ver kunnen komen. Alles hangt natuurlijk af van een beetje geluk met de loting.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #21 on: October 03, 2019, 12:53:08 PM »
De 3e divisie kende niet veel uitdagingen. We zijn glansrijk kampioen geworden en hebben ons daarvoor niet eens overmatig in hoeven spannen. Zonder op rust in te hoeven boeten en budgetten vrij te hoeven maken voor trainingskampen en personeelswisselingen, konden mijn renners maar liefst 67.554 punten bij elkaar rijden. We stonden 43 keer op de hoogste podiumplaats en we wonnen 8 rondes. 3x werden we 2e en alleen in de Vuelta (te lage gezondheid?) wisten we het podium niet te bereiken (4e plaats). De eerste 5 plekken in het individuele klassement worden ingenomen door renners uit mijn team. Prima seizoen dus :)

Aan het begin van het seizoen kon ik met het oog op de breedte van mijn team een aantal renners oppikken die me niet teleur hebben gesteld en die er mede voor hebben gezorgd dat ik zo veel punten kon behalen. De meesten hebben zich inmiddels al weer ruimschoots terug verdiend. Daarnaast heb ik in alle rust een aantal renners kunnen verkopen die te kort kwamen en/of niet optimaal passen in het trainingsprogramma voor mijn team. Goede resultaten in combinatie met prima transferresultaten en een leuk winkelsaldo hebben er voor gezorgd dat de oorlogskas nu prima gevuld is en dat de financiële afdeling zeer tevreden is.

Volgend seizoen weer in de 2e divisie actief. Dat zal meteen een stuk lastiger gaan worden. Mijn 21-jarigen zijn natuurlijk nog in training, en mijn 22-jarigen zijn stuk voor stuk oke, maar zeker geen toppers. We zullen ons waarschijnlijk wel moeten kunnen handhaven, maar of promotie naar de 1e divisie er in zit, zullen we moeten gaan zien. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de indeling en de concurrentie.

We hebben nog een aantal plekjes in ons team over, waarvan ik nog niet weet hoe ik ze op wil gaan vullen. Kan verschillende kanten op, van nieuw talent tot 23-jarige puntenpakkers. We gaan de transferlijst hoe dan ook goed in de gaten houden de komende tijd. 
« Last Edit: October 03, 2019, 12:56:33 PM by WinterIsComing »

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #22 on: October 03, 2019, 06:39:45 PM »
Doelstellingen seizoen 4
Dit seizoen wordt het weer leuk. We doen weer mee om de knikkers. Ik heb eigenlijk maar twee renners waar mijn team om draait. Verbeek en Moresi. Beide krijgen in hun discipline dan ook de volledige steun. Voor Verbeek is het seizoen na de 1e 5 ritten al geslaagd of niet. De TDU is zijn hoofddoel. Voor Moresi wordt het een lang seizoen met zijn zwaartepunt in de Tour de France. De laatste grote ronde waar hij nog geen podium heeft gehaald. We gaan ook kijken of we het gevecht om de Zwitserse trui kunnen aangaan. Het wordt tijd dat Moresi die pakt en niet Roethlisberger. Ook is het een droom, en nu een doel, om fiets te winnen. We gaan dan maar voor de bronzen. Helaas zal ik er in de cup vermoedelijk snel uit liggen door een ongunstige loting. Ik houd gewoon niet van TTs. Daar komt geen doelstelling voor.

- Podium in de Tour Down Under en ritwinst
- Podium in de Tour de France
- De Zwitserse trui
- Top 3 individuele klassement
- Lijfsbehoud
- Team versterken door het aantrekken van een wereldtopper

Zoals elk jaar zet ik mijn doelen te hoog. Ik zal ze toch ooit een keer gaan halen?

- Podium kwam er niet in de Tour Down Under wel de allereerste rit van Verbeek op het hoogste niveau gewonnen. Dat was een mooie binnenkomer. Uiteindelijk 10e in het AK met hem. Niet de doelen gehaald maar wel tevreden hier.
- Podium in de Tour kwam net niet. Het was een 4e plek. Toch acceptabel en redelijk tevreden mee.
- Dan de Zwitserse trui en top 3 in het algemene klassement met Moresi. Die zijn niet gelukt. Roethlisberger was te sterk maar vooral was ik te slap met Moresi. Een paar rondes gewoon niet goed gereden terwijl die wel geschikt waren voor Moresi. Dan doe je het gewoon niet goed. Een 3e plek was onder de beste omstandigheden al ambitieus overigens ;)
- Lijfsbehoud net niet gehaald. Dat wordt wel een dingetje inmiddels. Vooral door eigen toedoen. Twee top 20 plekken in de Ardennen verpest en dus het falen met Moresi.
- Een wereldtopper heb ik gekocht maar niet degene waar ik op hoopte. Helaas net Gael Gilbert misgelopen en die wint uiteindelijk het WK. Dat is dan ff zuur. Wel Bjorndal overgenomen. Dat was voornamelijk met het oog op de Vuelta en de kans op lijfsbehoud.

Voor komend seizoen wordt het weer simpel:
- Promoveren
- De cup winnen
- Team versterken

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #23 on: October 03, 2019, 06:47:21 PM »
Evaluatie afgelopen seizoen:
Ik had voor dit seizoen geen doelen gesteld, maar na mijn vakantie had ik 1 duidelijk doel: degradatie voorkomen.
Dat is gelukt. Net, maar toch.
Verder heb ik nu 2 gouden en 5 zilveren klimmers, mijn 20 jarigen hebben allemaal al een tijdje een mooi brons icoontje.
Hoogtepunt van het seizoen was de 3e plek van Austa in de BinckBankTour.

Doelen voor komend seizoen:
Minstens 1 etappezege
Niet degraderen
Goed presteren met het NT van Nederland

En misschien kan ik weer een mooie piek in de BBT leggen, die is vergelijkbaar met dit jaar.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #24 on: October 04, 2019, 07:08:34 PM »
Ik heb het niet getroffen met de competitie-indeling. Mijn 3e divisie bevat 22 renners met een sprinticoontje en 12 renners met heuvelicoontje (alleen actieve teams geteld). Ik zal voornamelijk voor top 10 noteringen moeten gaan met mijn renners (die net 20 zijn geworden) en uit moeten vinden of er in mijn specialiteit sprint-heuvel top 5 mogelijk is. Na etappe 4 Down Under zal ik daar wel wat meer inzicht in hebben... Ik kom ook nog een team tegen dat vorig seizoen een paar niet voor heuvels geschikte sprinters van mij gekocht had, alleen weet ik niet of dat team nog actief is of gestopt is. Waarschijnlijk moet ik me op plek 7 of 8 in de competitiestand richten, maar dat ook niet erg want aan promotie zou mijn team helemaal niets hebben.
« Last Edit: October 05, 2019, 12:14:14 AM by paultb »

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #25 on: October 04, 2019, 11:55:34 PM »
Ach, lekker oefenen met taktieken rijden...

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #26 on: October 05, 2019, 01:49:23 PM »
Ach, lekker oefenen met taktieken rijden...
Ja inderdaad, maar het was leuk geweest als ik ergens kan op een etappezege had gehad. Met in iedere discipline minimaal 10 betere renners lijkt die kans erg klein. Het is zoals ik al zei afwachten bij mijn specialiteit sprint-heuvel, hopelijk kan ik daar wel favorieten uitdagen. In de 1e pure heuveletappe kan dit zeker niet.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #27 on: January 11, 2020, 01:06:54 PM »
Voor komend seizoen wordt het weer simpel:
- Promoveren
- De cup winnen
- Team versterken

Seizoen overgeslagen maar de Cup was vorig seizoen, en die daarvoor een deceptie. Ik was gepromoveerd, de divisie gewonnen en dit seizoen weer gedegradeerd. Team is versterkt maar niet voldoende. Daarnaast heb ik het vooral zelf laten liggen vorig seizoen. Verkeerde of geem TK, te veel focus op klassementen terwijl ritten meer punten zouden opleveren etc.

Voor komend seizoen kan ik de bovenstaande doelen weer opschrijven. Ik rijd weer in de 2e. We moeten terug naar het hoogste niveau. Alleen daar kan Verbeek schitteren. De cup winnen gaat moeilijk worden. Wederom een erg beroerde loting. Een TT tegen een team met een 10 sterren TTer. Tja. Hopelijk let hij niet op en schrijft hij niet in. Meer kan ik niet doen.
Versterken wordt wel heel belangrijk. Mijn team gaat rigoureus in de verkoop. En we zullen goed moeten inkopen. Ben benieuwd. Daarnaast wil ik koning 2e divisie worden door voor de 3e keer kampioen te worden daar.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #28 on: January 11, 2020, 03:21:51 PM »
Succes, Sjiz!

Quote
Daarnaast wil ik koning 2e divisie worden door voor de 3e keer kampioen te worden daar.

Je komt toch niet uit Volendam, hè?

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #29 on: January 11, 2020, 04:52:06 PM »
Succes, Sjiz!

Quote
Daarnaast wil ik koning 2e divisie worden door voor de 3e keer kampioen te worden daar.

Je komt toch niet uit Volendam, hè?

Haha nee, wij hebben hier water zonder coke.