Author Topic: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?  (Read 3410 times)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #15 on: April 21, 2020, 05:30:13 PM »
Kreilis is ook nog een grote kanshebber. De grote vraag gaat zijn of Verbeek kan aanhaken. Zo ja dan kan hij winnen, zo nee dan wordt hij vermoedelijk 3e

Eens, maar Kreilis gaat 'm niet winnen; die krijgt Laksa niet gelost :). Succes met de tactieken in ieder geval!

Misschien gooien de Letten het wel onderling op een akkoordje. Ik zag vammiddag de zwager van Laksa en de zus van Kreilis rond onze teambus contact proberen te leggen met de entourage van onze renner Timermanis. Wat dat te betekenen heeft, weet ik verder ook niet. Maar het nieuwe horloge van Timermanis blinkt in ieder geval een goeie.  :P

[slechte grap]

Dat komt vast allemaal omdat het een Timmerman is

[/slechte grap]

Ja, bij ons in de bus noemen we hem ook gewoon Harrie Timmermans. :)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #16 on: April 21, 2020, 07:59:13 PM »
Verbeek kon lekker zijn karretje aanhaken bij het peloton en bolde achterin de eerste groep de meet over. Daarna kon hij zijn leiderstrui ophalen om die hopelijk morgen te behouden.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #17 on: April 21, 2020, 08:05:27 PM »
Verbeek kon lekker zijn karretje aanhaken bij het peloton en bolde achterin de eerste groep de meet over. Daarna kon hij zijn leiderstrui ophalen om die hopelijk morgen te behouden.

Klasse, hoor! Zonder knechten ook vanaf s2, waarin de Peachies weer gas gaven...

Nu nog één bergsprintje overleven. Eitje, ware het niet dat er wind staat. Met het sterke team dat Peachy heeft en het feit dat Verbeek vanavond al vanaf s2 alleen reed, zullen ze wel lekker doorgassen in de eerste 2 secties.

Isupov sprintte ondertussen met 5x handjes van Slippens naar een 20e stek. Wellicht wat te hard van start gegaan (144 renners in s1), maar wilde even het zeker voor het onzeker nemen. De laatste etappe zou Isupov, voormalig MSR-winnaar, ook beter moeten liggen, maar die wind maakt het lastig. We moeten maar hopen dat hij top10 kan rijden; dat zou ik al een prestatie vinden :).

Succes Sjiz, met Verbeek!

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #18 on: April 22, 2020, 05:19:40 AM »
Verbeek kon lekker zijn karretje aanhaken bij het peloton en bolde achterin de eerste groep de meet over. Daarna kon hij zijn leiderstrui ophalen om die hopelijk morgen te behouden.

Ajj... helaas lukte dat in de laatste etappe niet nogmaals. Laksa reed de perfecte race, Verbeek moest de kopgroep in S1 al laten gaan, doordat de mannen van Spammie deze keer de gashendel opentrekken.

Ik ben zelf tevreden met de rit; Isupov wordt met een lampje 4e en krijgt wederom 5x handjes van Slippens, die met het uitbollen over de finish zelf ook nog wat puntjes scoort.

Dan nu de eerste kasseien voor de grote vier. Nog even bepalen voor wie we gaan rijden en hoe; nu een tactische fout maken zou natuurlijk zonde zijn.

Smet op dit alles is het matige scoutwerk (verrassing...). Van de 7 pulls hadden er maar 2 een salaris boven de 800: 825 en 815. Dat houdt natuurlijk niet over, zo aan het begin van het seizoen.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #19 on: April 22, 2020, 08:10:42 AM »
Helaas een groepje minder maar ik ben tevreden met de ronde. Het waren vreemde ritten maar met een etappeoverwinning en een tweede plek in het AK was het gewoon prima. 400 punten meer dan vorig seizoen in dit rondje.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #20 on: April 25, 2020, 07:15:14 PM »
Ik de etappe van vannacht heeft Pascal Cruyff een etapperecord uit de boeken gereden. Hij was een stuk sneller dan het Cff-Record dat vorig seizoen was gezet door een competitiegenoot van mij en niemand in 1a of 2 was dit seizoen sneller dan Cruyff  ;D
« Last Edit: April 25, 2020, 07:16:47 PM by paultb »

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #21 on: April 25, 2020, 08:20:10 PM »
Rare ronde geweest. Verbeek verrassend 6e geworden. Tevreden mee!

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #22 on: April 25, 2020, 08:43:35 PM »
Rare ronde geweest. Verbeek verrassend 6e geworden. Tevreden mee!

Ik baal ook wel een beetje, mijn heuvelsprinter eindigt 5 seconden van de top20 (en dus punten) en hij heeft altijd geknecht (3x) of 22222 gereden (2x). Dat had dus wel wat anders gekund. Gebeurt me wel vaker; dat ik ronderesultaten niet goed kan inschatten...

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #23 on: April 25, 2020, 08:59:07 PM »
Hier vrij tevreden over de ronde, Frances wint in een seconden spel terwijl hij de eerste 2 ritten in een vrije rol reed, mooie overwinning erbij op ons palmares  :D

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #24 on: April 25, 2020, 09:44:05 PM »
Hier vrij tevreden over de ronde, Frances wint in een seconden spel terwijl hij de eerste 2 ritten in een vrije rol reed, mooie overwinning erbij op ons palmares  :D

Vrij tevreden... Wint het rondje: D

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #25 on: April 25, 2020, 11:08:36 PM »
Hier vrij tevreden over de ronde, Frances wint in een seconden spel terwijl hij de eerste 2 ritten in een vrije rol reed, mooie overwinning erbij op ons palmares  :D

Vrij tevreden... Wint het rondje: D

Ja, Paul Põldoja had natuurlijk hoger moeten eindigen van Rico, slechts 30e, tsss...

Ik ben maar weer vrij tevreden met Rutte's 6e plek in de laatste etappe. Maar mijn ambities liggen ook een stukkie lager...

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #26 on: April 28, 2020, 12:54:48 PM »
Verbeek weer een klassement gereden. Had hem wat eerder kopman moeten maken maar toch een 16e plek. 70 punten waar ik niet op gerekend had.

Vanavond mag hij voor de top 10 gaat in zijn eerste klassieker van het seizoen.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #27 on: April 28, 2020, 07:18:37 PM »
Verbeek is constant in MSR. Weer een 8e plek. Prima. Dat is het eind van het eerste deel van zijn seizoen. 1500 puntjes inmiddels in de pocket.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #28 on: April 28, 2020, 08:23:11 PM »
Zeer tevreden met een 4e plek voor Isupov, die geen favorieten kon uitdagen. Hij moet alleen zijn meerdere erkennen in de 1e favoriet en twee (andere) oud-winnaars. Dat lijkt me geen schande.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 9: heuvels en kasseien. Hilton voor het kampioenschap?
« Reply #29 on: April 28, 2020, 11:00:56 PM »
Hier ook tevreden met een 11e plek voor de 23-jarige Vigo. De komende seizoenen zullen we de lat wat hoger gaan leggen voor hem, maar voor dit moment dikke prima. Hij gaat nu weer lekker trainen.