Author Topic: Seizoen 11  (Read 2943 times)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #30 on: August 04, 2020, 09:32:38 AM »
Verbeek voelt zich geen topfavoriet voor vanavond. Anderen hebben een betere voorbereiding en, misschien wel belangrijker, een sterker eindschot. Met de echt rappe mannen naar de finish blijkt voor hem toch vaak te lastig.

MoleM

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 101
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #31 on: August 04, 2020, 04:14:46 PM »
Na 2x een 2e plaats in een ronde, proef ik nu eindelijk de smaak van de winst. Dat proeft naar meer!

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #32 on: August 04, 2020, 08:04:08 PM »
Verbeek voelt zich geen topfavoriet voor vanavond. Anderen hebben een betere voorbereiding en, misschien wel belangrijker, een sterker eindschot. Met de echt rappe mannen naar de finish blijkt voor hem toch vaak te lastig.

De echt rappe mannen waren inderdaad te sterk voor Verbeek. Vigo wint La Primavera! Dat was ook zijn voornaamste doel dit seizoen, fijn dat het lukt.  :)

Cruijff imponeert ook en rijdt (volgens mij) zonder TK naar een verdienstelijke 2e plek in zijn debuut op het hoogste niveau.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #33 on: August 04, 2020, 08:11:24 PM »
WiC gefeliciteerd met je overwinning in Milaan - San Remo. Vooraf stonden onze renners Vigo en Cruyff niet bij de top 5 favorieten, dus met een 2e plaats ben ik zeker niet ontevreden. Cruyff had vorige week al zijn eerste zege op het hoogste niveau gepakt (Parijs - Nice etappe), nog bedankt voor de felicitaties hier op het forum en via PM-berichtjes.

Wat is wel opvallend vond in MSR is dat Simpelaere handjes kreeg en Sonk niet. Beiden reden in een knechtenrol, terwijl ik dacht dat Sonk net even wat sterker was in MSR. Betekent dit dat Simpelaere toch een betere renner is in MSR dan Sonk?
« Last Edit: August 04, 2020, 08:12:58 PM by paultb »

GMV

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 103
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #34 on: August 04, 2020, 08:33:56 PM »
Mooie rit WiC en Paul! Een niveautje lager wint Waithe MSR. Tirreno gebruikt als test voor het klassement. 9e niet geweldig, maar ik zie wel mogelijkheden voor de rest van het seizoen. De strijd om promotie is ook heftig met een aantal heel serieuze kandidaten. Leuk om eindelijk weer competitief te koersen.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #35 on: August 04, 2020, 10:19:01 PM »
Verbeek voelt zich geen topfavoriet voor vanavond. Anderen hebben een betere voorbereiding en, misschien wel belangrijker, een sterker eindschot. Met de echt rappe mannen naar de finish blijkt voor hem toch vaak te lastig.

De echt rappe mannen waren inderdaad te sterk voor Verbeek. Vigo wint La Primavera! Dat was ook zijn voornaamste doel dit seizoen, fijn dat het lukt.  :)

Cruijff imponeert ook en rijdt (volgens mij) zonder TK naar een verdienstelijke 2e plek in zijn debuut op het hoogste niveau.

Gefeliciteerd!
En Paul natuurlijk ook.

Zelf tevreden met een 5e plek, Podolja bewees zijn geld waard te zijn door bij Verbeek te zijn in s4. Precies waar hij voor gekomen is. De echte sprinters kunnen op het eind teren op een grotere ondergrondsbonus dan Verbeek. Dat mag de pret niet drukken. We staan er nog prima voor.

Wat is wel opvallend vond in MSR is dat Simpelaere handjes kreeg en Sonk niet. Beiden reden in een knechtenrol, terwijl ik dacht dat Sonk net even wat sterker was in MSR. Betekent dit dat Simpelaere toch een betere renner is in MSR dan Sonk?

In deze rit wel ja. Kan nog wel te maken hebben met hogere ervaring of meer geluk. Maar heel kort door de bocht is Simpelaere de beste knecht van de renners die bij Cruyff zaten in deze rit.


WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #36 on: August 04, 2020, 11:20:59 PM »
Bedankt allemaal.  :)

Simpelaere is dan inderdaad de betere knecht geweest voor deze rit. Het is ook wel een beetje een a-typische heuvelsprint, maar dat zie je ook al aan de favorieten op GV. Stamina en dalen rekenen zwaarder mee in de GV dan in andere heuvelsprints, waardoor de heuvelaars met een goede sprintstat zich ook kunnen mengen in de strijd.

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #37 on: August 05, 2020, 09:15:30 AM »
Om hier wat punten te scoren zal ik er wel mijn kopje moeten bijhouden :-[ :-[
Selecteer ik een kopman die op TK is :(

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #38 on: August 05, 2020, 10:02:03 AM »
Wel handig als je renners komen opdagen ja.

Hier weer een prima resultaat. De 5e vierde plek van het seizoen. Maar als ik zie wie er op het podium staan dan zijn ze een pak beter dan Nyland. Ik ben tevreden. Poldoja mag nu aan de slag. Ik ga voor 2 ritwinsten en een goed klassement.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #39 on: August 06, 2020, 04:33:27 PM »
Hier ook tevreden met de 3e plaats van Pascal Cruyff. Alweer zijn 4e medaille in 1a terwijl hij op het hoogste niveau debuteert. Bij deze rit was het toch even afwachten of ik op het podium zou komen, aangezien het voor mij de 1e race met 3 streepjes wind op dit niveau was.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #40 on: August 06, 2020, 05:32:52 PM »
Hier ook tevreden met de 3e plaats van Pascal Cruyff. Alweer zijn 4e medaille in 1a terwijl hij op het hoogste niveau debuteert. Bij deze rit was het toch even afwachten of ik op het podium zou komen, aangezien het voor mij de 1e race met 3 streepjes wind op dit niveau was.

Dan is dat heel netjes! Natuurlijk is Cruyff een uitzonderlijk talent, dat maakt het iets minder moeilijk, maar toch echt goed gedaan!

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #41 on: August 06, 2020, 09:49:44 PM »
Je gaat erg goed Paul. Had ik niet verwacht, je lijkt weinig aanpassingstijd nodig te hebben. Heel netjes.

Hier weer een leuk resultaat. Poldoja pakt de eerste heuvelrit. Ook pas de 3e renner voor mijn team die een overwinning in 1a weet te behalen. Het gros komt toch van Verbeek. Ook gestegen naar plek 18 in het klassement. Morgen zal ik nog wel wat stijgen en dan wordt het de bergen overleven.

GMV

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 103
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #42 on: August 07, 2020, 08:37:54 AM »
Het blijft maar lekker gaan. Derde ritzige in Catalunya met drie verschillende renners en een mooie tweede plaats in 2a.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #43 on: August 07, 2020, 11:21:40 PM »
Geslaagde Ronde van Catalonië. Ritwinst in de heuvelsprint, en zelfs een onverwachte podiumplek in het Algemeen Klassement met Ramon Antonio Vigo. Hij wist zijn goede vorm uit Milaan-San Remo prima mee te nemen naar Catalonië. Na een drukke en geslaagde week, mag hij nu weer even uit gaan rusten. 

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 11
« Reply #44 on: August 09, 2020, 03:00:09 PM »
Je gaat erg goed Paul. Had ik niet verwacht, je lijkt weinig aanpassingstijd nodig te hebben. Heel netjes.

Hier weer een leuk resultaat. Poldoja pakt de eerste heuvelrit. Ook pas de 3e renner voor mijn team die een overwinning in 1a weet te behalen. Het gros komt toch van Verbeek. Ook gestegen naar plek 18 in het klassement. Morgen zal ik nog wel wat stijgen en dan wordt het de bergen overleven.
Het wisselt behoorlijk. Ik had mezelf als doel gesteld om minimaal 1 zege dit seizoen te boeken en daarnaast zoveel mogelijk podiumplaatsen proberen te halen. Voor de overige ritten moest ik kijken wat er te halen viel. Het verschil tussen 2a en 1a is wel erg groot, vorig seizoen won ik de Ronde van Vlaanderen in 2a, maar dezelfde renner kwam dit seizoen niet eens in de punten in 1a.