Author Topic: De danske hold og ryttere  (Read 3296 times)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #30 on: October 27, 2019, 07:42:23 AM »
One strength in TT though is, that if you have the best and next best rider, you get way more points than the best and next best sprinter will. Also, the TT'er will be able to score points and only take one slot in the team, despite going for GC with another rider, where a sprinter would have a somewhat tougher task if brought alone as free rider (in 1a I doubt it would lead to points worth pursuing, unless the rider is at least very close to the dream team).

Every season is different, so is every division in regards to competition (at least bellow 1a).

However, I also feel like TT's might feel a bit... off. There's nothing you can do in terms of tacticts, and adjusting them to the riders and getting a feeling of what works both as underdog and top favourite is also one of the fun things in game - at least for me.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #31 on: October 29, 2019, 09:53:45 AM »

Men hvor meget falder en rytter i værdi når han er over 23 år og hvor meget træner han? (her når der trænes i 90-100 intervallet).

Det er der vist egentlig aldrig svaret på :-)

Han falder som ved 30-årig i det tidligere CFF - dvs. 0,005 pr. træning - dvs. ca. 0,5 pr. evne pr. sæson, og altså ret så lidt. Det bliver de ved med til og med 30 år, hvorefter det begynder at speede op.

Træningen går dog også mærkbart langsommere. Med specialitet 0,025 ved talent 0 - mellem 90 og 100. Dvs. en tredjedel af nu.

Det betyder også, at langt de fleste ryttere løbende bliver bedre. Men eks. min Rolf Harboe er pt. 4 gange 90'erne - det er svært at fastholde det trods alt, når der udover de 4 evner også er 3 andre i spil.

Mit bud er, at i de fleste discipliner bliver de en anelse ringere med alderen, men noget af det kompenseres jo så også ved, at jeg aldrig vil gå efter at holde eks. Rolf i 90'erne i i hvert fald teknik og udholdenhed - der vil jeg kun træne, når han rammer under 80. Til gengæld er det også svært at lave vedligeholdelsestræning med specialitet hele tiden.

Målet er, at ryttere har længere peak, og det tror jeg, og jeg tror en del discipliner vil peake ved 24 år, mens andre måske peaker senere. Eks. TT'ere der kun har 4 evner i spil - de kan jo reelt løbende forbedre sig, og fastholde 100/100 i enkeltstart og flad vej, samtidig med de snerper opad i teknik og udholdenhed også. 4x100 er nok urealistisk, men måske det kommer minimum meget tæt på som 30 årig, hvis man dedikerer træningen fuld ud og talentet er højt? :-)

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #32 on: December 11, 2019, 08:15:40 AM »
Sådan lidt så han kan blive optimal for både mit hold og landsholet. Hvordan ville i så træne ham nu.. Fald til 80? og så en Masse Udholdenhed?


Joachim Gyring-Nielsen Alder : 20 Løn : 833
Udholdenhed : 48 Sprint : 70 Bjerge : 11
Flad vej : 71 Brosten : 90 Teknik : 59
Nedkørsel : 9 Bakker : 9 Explosivitet : 51
Tidskørsel : 32 Holdarbejde : 29 Rutine : 5
Pris :  Dage tilbage :  Løb kørt : 7


timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #33 on: December 11, 2019, 10:42:16 AM »
Flad til 90! Det skal han op på, ingen tvivl.

Dernæst ville jeg klart på gå udholdenhed. Mine egne har jeg trænet til 90 her også (eller Rolf i hvert fald) - det ville jeg nok gøre igen, men 80 kan også give mening. Dernæst teknik - det ville jeg også træne til 90, før jeg trænede reelt på sprint. Rolf er eks. stadig under 80 i sprint :-)

For mig skal en cobbler se sådan her ud:
Joachim Gyring-Nielsen Alder : 20 Løn : 833
Udholdenhed : 90 Sprint : 80 Bjerge : 11
Flad vej : 90 Brosten : 98-100 Teknik : 90
Nedkørsel : 9 Bakker : 9 Explosivitet : 51
Tidskørsel : 32 Holdarbejde : 29 Rutine : 5
Pris :  Dage tilbage :  Løb kørt : 7

Til sammenligning ser Rolf (som stadig er næstbedste flade brostener i spillet) pt. sådan her ud - optimalt set havde jeg nok trænet ham til 80 i sprint, før jeg gav mig til at træne flad vej i 90'erne:
Udholdenhed : 92   Sprint : 74   Bjerge : 22
Flad vej : 98   Brosten : 99   Teknik : 91
Nedkørsel : 17   Bakker : 18   Explosivitet : 52
Tidskørsel : 23   Holdarbejde : 53   Rutine : 64

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #34 on: December 11, 2019, 11:46:51 AM »
Jeg siger mange tak - godt med en sammenlignings rytter :)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #35 on: December 11, 2019, 12:36:23 PM »
Jæs - man skal dog også passe på med at stirre sig blind på at nå eks. Harboes niveau - han er trods alt tæt på det allerbedste man kan forestille sig, tænker jeg - selv om der allerede er én jo, der er bedre, og en 23 årig der kunne ligne, han kommer op i top 3 flad vejs cobblere som minimum.

Filip er pt. 9. bedste flad vejs cobbler:

Filip   Alder : 24   Løn : 1586
Udholdenhed : 92   Sprint : 66   Bjerge : 14
Flad vej : 94   Brosten : 99   Teknik : 80
Nedkørsel : 19   Bakker : 35   Explosivitet : 78
Tidskørsel : 11   Holdarbejde : 29   Rutine : 45

Stefan er min egen ringeste flad vejs med guldikon og "kun" 9 stjerner - halter lidt i et par vigtige evner, men eksplosivitet og holdarbejde kompenserer for en del:
Stefan    Alder : 24   Løn : 1130
Udholdenhed : 80   Sprint : 53   Bjerge : 30
Flad vej : 94   Brosten : 99   Teknik : 84
Nedkørsel : 32   Bakker : 10   Explosivitet : 69
Tidskørsel : 32   Holdarbejde : 82   Rutine : 38

... Især de to kunne bruge mere sprint, men min træning har været med fokus på Harboe. Men der er Joachim jo også særdeles fint med!

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #36 on: May 15, 2020, 08:26:30 AM »
Så fik Joachim sit Guldikon i Brosten, lige efter han fik sit Bronze i sprint.. så stolt af den unge knægt!

Joachim Gyring-Nielsen



Division 2a
Placering 364
Point 13

Team_Klykke

Joachim Gyring-Nielsen   Alder : 23   Løn : 833
Udholdenhed : 90   Sprint : 76   Bjerge : 17
Flad vej : 93   Brosten : 96   Teknik : 76
Nedkørsel : 15   Bakker : 15   Explosivitet : 54
Tidskørsel : 38   Holdarbejde : 35   Rutine : 32
Pris :   Dage tilbage :   Løb kørt : 18

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #37 on: May 15, 2020, 03:21:57 PM »
Gratz han er kanon!

Ærgerligt det lige er i brosten, hvor vi står så stærkt generelt - jeg tænker godt, han selv ville kunne køre med om top3-5 på NT, når vi når slutningen af sæsonen.  Men det er jo ren luksus

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #38 on: May 27, 2020, 07:05:42 PM »
Damn

Så er han på 10 stjerner

Hva kan man sælge sådan en gut for? Har to der har bedt om at se ham

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #39 on: May 28, 2020, 04:08:34 PM »
Svært at sige.

Markedet er lidt ekstremt, er mit indtryk.

Stærke ryttere kan være tæt på usælgelige (så de der halve ryttere, giver det ikke mening at træne økonomisk mere - fordi de bedste ryttere kan køre podiepladser i noget der minder om 10 sæsoner), men de bedste er der vilde skejser i :-)

Gyring er en af to ryttere på 23 med guldikon i brosten kan jeg se. Han ligger dog alligevel nede på 76. pladsen, men skal nok nå at kunne æde en del pladser den næste halvanden uge med sin hurtige træning. Men jeg tror ikke helt han er deroppe, hvor man bryder de 30+ mill.
Mit bud ville være mellem 10 og 15 er en realistisk pris, men med den rette køber (eks. en der vil bygge et langtidssikret hold med ryttere på 22-24 år), kan prisen godt gå over 20-30 mill :-)
Jeg ville dog ikke blive overrasket, hvis der ikke kom bud, hvis han blev sat til salg til 10 - det kræver lidt tålmodighed at få den rette pris, hvis ikke man har en køber på hånden i hvert fald. Markedet er efter min mening ret barskt, er mit eget indtryk.

Jeg solgte en del ryttere, og der var jeg skræmt over, at flere stort set ikke kunne sælges, selv for "1" - vi taler dog sølvikoner, men ryttere der var bærende i at få mig til at rykke op fra 2. division, og som også kørte lidt point hjem i 1.
Gyring har guldikon og er toplækker, så selvfølgelig skal han nok give en god slat millioner, hvis du vælger at sælge.