Author Topic: De danske hold og ryttere  (Read 3262 times)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #15 on: May 18, 2019, 08:30:14 PM »
Hey All!

Efter langt tids pause så er jeg tilbage, og kan se det er startet forfra? Er der nogle vigtige ting man skal være opmærksom på?

Med tiden tager jeg gerne en landsholstjans, men ikke lige de kommende sæsoner - har et par U21 og U23 Titler at bygge mit CV på :)

- Du kan kun trække 19-årige både med spejder og oprykning - til gengæld er draften væk
- Sæsonen er kortere, og løbene i GT, ST og VM er forskellige fra sæson til sæson (meget forskellige! Der har kørt beta før det her gik live, hvor der f.eks. var GT med 5 enkeltstarter eller helt uden bjerge - alt i alt ligner de dog generelt sig selv, men eks. brosten i tourene fylder oftere mere, er min fornemmelse, og generelt er der lidt mere plads til "skæve" tour-ryttere)
- Pt. er der kun senior landshold, men gætter på det ændrer sig, men gætter på der nok kun kommer ét ungdomslandshold - og er i tvivl om det kommer.
- Træningen går meget(!!) hurtigere til og med de er 23 år - de får også U23 bonus til og med 23 år nu. Herefter går træningen som tidligere tror jeg - i hvert fald meget langsommere. Rytterevner begynder allerede at falde som 23 årig, men holder samme faldniveau til de rammer 31 - indtil da, er det som da de var 30 i det gamle CFF - altså ikke meget, men dog væsentligt. Målet er, at rytterne kan lave resultater tidligere og i længere tid. Rytterne er generelt 15-20 procent bedre, er min fornemmelse - når de når deres peak (baseret på betaen). Rytterne kan ramme 90 allerede mens de er 19 i hovedevne - så eks. 5 evner på 90+, når de er ved udgangen af de 23 år er muligt.
- flere hold rykker ned, og divisionerne er mindre.

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #16 on: May 21, 2019, 02:03:38 PM »
Tak for svar :)

Nogen der har nogle af de gamle GV ark? så man kan udregne disse?

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #17 on: May 24, 2019, 08:24:19 AM »
https://www.dropbox.com/s/xd5aogdboujt0n8/Kopi%20af%20NT%20ALL%20tjek.xls?dl=0

Det skulle gerne virke :-) Jeg ville nok justere procenterne lidt, hvis jeg var dig - det er jo ikke de bedste i alle discipliner. (man behøver ikke logge ind for at downloade det)

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #18 on: October 04, 2019, 09:42:04 AM »
Så rykkede man squ op til Tidimus i 2A :)

Vi kommer nok til at ligge lidt i hver sin ende dog :)


timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #19 on: October 04, 2019, 03:44:59 PM »
Så rykkede man squ op til Tidimus i 2A :)

Vi kommer nok til at ligge lidt i hver sin ende dog :)
Velkommen - jeg går i hvert fald efter oprykning  :P Det gjorde jeg dog også denne sæson, men uden sådan reelt at være tæt på, omend jeg skruede ambitionerne ved starten af Vueltaen (læs, ingen restituering), og alligevel ikke var såååå langt fra endda, som jeg havde troet da jeg opgav.

Tror dog ikke denne sæson passer så godt til mine ryttere, med så få flade brostensløb - omvendt er der mange tourløb, der passer den ene af mine to primære GC-ryttere. Og jeg har fået en bakkerytter, som jeg håber kan åbne lidt flere løb for mig, nu må vi se.

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #20 on: October 09, 2019, 11:19:49 AM »
Er ved at sælge ud af mine ryttere og det må siges at gå ret godt. Fik næsten 30 for Holmdal. Det betyder så også at jeg søger med lys og lygte efter nye talenter jeg kan træne op. Umiddelbart har jeg ikke lagt mig fast på noget endnu, men overvejer sprint, da jeg aldrig før har haft fokus på den disciplin. Hvis der i løbet af de næste dage kommer et crack (gerne dansk) så bliver det den vej jeg går hvor vedkommende har sine skills.

Derfor må I meget gerne prikke til mig hvis I ser nogle cracks eller andre gode ryttere på 19, eller hvis I selv trækker nogle. Jeg vil gerne give en fair pris og måske lidt oveni😊

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #21 on: October 09, 2019, 03:03:29 PM »
Du fik også en fin pris for Pander :P Vild pris for Holmdal, er fristet af flere af dine ryttere, men må hellere holde mig til det jeg har pt.

Største danske talent på 19 pt. er TeamSolex' Kristoffer Hansen (TT)

Største sprinttalent er TeamKlykkes Chr. Rømer.

Begge er til salg, begge er interessante, men ingen af dem er reelt tæt på cracks - men hvis du overvejer sprint, kan det være du skal nuppe Rømer mens han er til salg - men det er ikke sikkert, han eks. er NT-værdig selv med optimal træning.

Generelt er NT pt. stærkest besat i bakker og flad vej brosten. I ALT andet er der plads til kaptajner især.
I bakker kunne vi sådan set også godt bruge en puncheur med topdollar kvalitet. Det er lidt frustrerende, at vi faktisk har en guldkandidat i bakker, men hjælperne er uduelig, og bakkeetaperne på NT er hele tiden noget, der ikke suiter ham :/

Jeg holder næsten altid her de første uger øge med de 19-årige danskere - det kan være jeg overser noget, men ser jeg noget prikker jeg til dig - de andre landes ryttere holder jeg æ' rigtigt øje med pt., da jeg ikke selv skal have noget på 19.

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #22 on: October 12, 2019, 11:38:52 AM »
Så blev der igen solgt lidt "guld" ud fra mit hold. Jeg har nu aldrig haft så mange penge før. Det er helt vilde priser syntes jeg. Jeg syntes det er blevet sværere at sælge de 19 årige i det nye CFF, til gengæld er jeg overrasket over de priser jeg har fået på mine bjerg bakke ryttere mv. Nu har jeg så kun Vandborg tilbage, og han er nu til salg for nedsat pris. Han er måske den mest undervurderede af dem. Han fik aldrig chancen på mit hold. Det er lidt svært når man kører på hold med Holmdal. Han skal så helst også sælges nu sammen med mine 2 bakkebrostensryttere, der er ok i div. 2, men de mangler nu lidt.

Medmindre der kommer et kæmpe crack i dag eller i morgen, så bliver det sprint der skal trænes det næste stykke tid. Jeg vil jo helst have de bedste danske ryttere, så please træk noget guld til mig, og jeg vil betale en særdeles god pris. Timi du må lige give mig en update på de bedste danske sprintere, så jeg få dem med.

Indtil videre har jeg købt et par spændende norske sprintere og så danske Rømer der mangler en del teknik, men alligevel ser spændende ud.

I forhold til det gamle CFF, syntes jeg det er fedt at det nu går hurtigere med at bygge ryttere op. Den generation jeg lige har solgt, ville jo tage ca. 2 år irl at bygge, og nu har det taget ca. ½ år irl. Det er til at have med at gøre.

Det er nu også lidt synd at der ikke er et U21 hold som i gamle dage, men jeg går ikke ud fra at der er planer om det, eller hvad?

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #23 on: October 12, 2019, 01:56:56 PM »
Det er nu også lidt synd at der ikke er et U21 hold som i gamle dage, men jeg går ikke ud fra at der er planer om det, eller hvad?
Osca har sådan mere eller mindre sagt, det ikke var planen for ca. en sæson siden - vi var flere, der sagde, vi håber han genovervejer det :-) synes det gør det med til at være sjovere at træne andet end bare de absolut største cracks, og det gør motivationen for god træning de første par sæsoner større.

Mertz fra Klykke synes jeg ser fin ud blandt sprinterne, men  hans flad vej koster noget - men han kunne være spændende, og er værd at træne på, men ikke træne efter ;-) Der er også min egen Gyring-Nielsen, der har lidt, men ser ham klart mere som brostensdreng (til min egen overraskelse er der ingen bud på ham, men ellers træner jeg ham selv - skifter snart til brosten igen, for at få Harboe på 100).

Pt. er du eneste med bud på Mæhle i øvrigt.

Synes egentlig generelt de 19-årige er lettere at få afsat end jeg havde troet. Der er jo trods alt kun 19-årige, der bliver trukket nu - men ok, ingen draft etc.

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #24 on: October 14, 2019, 07:35:45 PM »
Nu har jeg handlet lidt sprintere ind uden at finde det store crack. Har kigget kalenderen igennem og der er faktisk kun 4 rene sprintløb. Nu overvejer jeg i stedet at træne en årgang i tidskørsel. Der er flere løb med tidskørsel hvilket taler for at jeg skal skifte retning. Tænker også NT vil have mere gavn af det på den lange bane og endelig har vi et ret stort dansk talent som jeg har lagt et bud på. Man har en mening til man har en ny, eller hvordan er det lige :D

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #25 on: October 14, 2019, 08:51:43 PM »
Stort dansk TT-talent?

Synes vi har to fine i K. Olsen og J. Muthel, med en edge til Olsen - men ingen af dem er sådan crackish. Så skal man helst være 60+ i de 4 vigtige evner, men Olsen har så fordel af også at have lidt bakke med.

Enkeltstart er i hvert fald et område, NT altid kan bruge - men omvendt, er der kun plads til 20 i pointene, og er talentet ikke godt nok til det, er det jo som sådan lige godt.

Jeg har også trukket to bakketalenter, jeg selv synes er fine - men igen, ikke crack.

Kalenderen kan svinge MEGET fra sæson til sæson - men TT er efter min oplevelse også blevet noget vigtigere end tidligere, mens sprint er faldet. TT med bakke i særdeleshed, omend alm. TT stadig er vigtigere. Tror det er sjældent, der kun er 4 rene sprintløb trods alt.

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #26 on: October 14, 2019, 09:34:00 PM »
Det var Kristoffer Hansen jeg tænkte på

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #27 on: October 15, 2019, 10:43:01 AM »
Det er selvfølgelig også ham jeg mente med Olsen ;-)

Det passede bare med jeg også fik et bud på Muthel, og Hansen er jo ikke helt nytrukket (jeg nævnte ham i tidligere indlæg)

TeamSolex

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #28 on: October 26, 2019, 12:15:59 PM »
Rent sprinter mæssigt er de rene sprint etaper nok et nicheløb. og jeg tror ikke at man skal være bange for at træne bakker på en rytter der i 40-60 intervallet. Som jeg ser der rammer en rytter hurtigt et loft.
Nu er Kirk naturligvis en god rytter jeg trak op til Svejts rundt eller TdF.
Men hvad skal han snart træne?

Alexander Kirk   Age : 23   Wage : 835
Stamina : 61   Sprint : 95   Climbing : 20
Flat : 91   Cobblestone : 15   Technique : 49
Downhill : 8   Hills : 83   Aggressiveness : 80
Time Trial : 31   Teamwork : 82   Experience : 42

Denne sæson træner jeg teknik, da Kirk ikke er den stærkeste i dette, men regner med at træne sprint, med en ny generation, fra næste sæson. Jeg kunne også træne nedkørsel, hbis jeg ikke får nogle gode ryttere jeg vil satse på.
Men hvor meget falder en rytter i værdi når han er over 23 år og hvor meget træner han? (her når der trænes i 90-100 intervallet).

Det skal lige siges at jeg sov i timen her i sommer, hvor jeg trænede bakker. Gjorde det vidst uden træner  :-[
Men Kirk er lige poppet til 9 stjerner.
« Last Edit: October 26, 2019, 12:28:36 PM by TeamSolex »

Aurora Australis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 866
  • Australian born, Australian crazed
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #29 on: October 27, 2019, 12:09:42 AM »
Sprinters have more scope for getting points over the season than TTers.  As somebody with the 2nd & 3rd best flat TTers in the entire game, and with a great NT winning TT-hill support cast, my mediocre second string sprinters get me more points for my team, even though I don't race them as often as I would if my team was sprinter focused.

And as far as "niche runs", goes, anything besides hill & mountain are niche runs.