Author Topic: Seizoen 8: heuvels?  (Read 4140 times)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Seizoen 8: heuvels?
« on: February 07, 2020, 09:31:17 AM »
De nieuwe kalender is bekend. Alle rondes hebben hun rittenschema bekend gemaakt. Het grote plannen kan weer beginnen!

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #1 on: February 07, 2020, 09:31:59 AM »
Ik telde zo even snel 15 heuvelritten. Dat kan een heel mooi seizoen worden voor Verbeek. Ik heb er zin in.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #2 on: February 28, 2020, 06:29:41 PM »
Ik ben ingedeeld in divisie 2a, bij o.a.    TeamNextGeneration, Valderend (vermoedelijk concurrent), CrossAndGo en ChampsElysees (mogelijk ook een concurrent). Het zal wel anders koersen worden in de 2e divisie met veel grotere aantal renners dan in de 3e divisie, maar ik ben benieuwd of ik ergens kans maak op het podium in een etappe. De punten zullen met name in sprint-heuvel ritten gehaald moeten worden. Een gewone heuvelrit is te lastig, er zijn nu 50 renners ingeschreven voor de 1e etappe en ik kan geen favorieten uitdagen.
« Last Edit: February 28, 2020, 07:49:28 PM by paultb »

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #3 on: February 28, 2020, 06:53:18 PM »
Cruijff staat inmiddels al bijna in de top 20 van sprinters in het hele spel. Daar zitten ook vlaksprinters tussen. Dus zelfs in de 1e divisie zou je met hem kansen hebben op ereplaatsen. Veel succes!

Zelf ben ik na degradatie in 2b terecht gekomen. We gaan weer vol voor promotie.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #4 on: February 28, 2020, 07:02:15 PM »
Mooi om te zien dat Verbeek op het hoogste niveau als topfavoriet wordt aangeduid. We hebben er zin in!

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #5 on: February 28, 2020, 11:47:18 PM »
Wij zijn afgedaald naar 2d, in gezelschap van onder andere B.E-L, Zatarra, Cycling 101 en Dutch Lions. Zal weer even wennen zijn, een nivootje lager. Promotie is niet per se een doel, we hopen een paar leuke klassementsrenners op de kop te kunnen tikken!

Plopsala

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 67
  • (2a)
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #6 on: February 29, 2020, 08:19:14 AM »
We zijn gepromoveerd naar 1a. De vraag is echter:
Kunnen we hier iets komen doen? Ik zou trouwens graag
Toch Wat renners kunnen verkopen om met dat geld 1 of 2
Betere renners te kopen.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #7 on: February 29, 2020, 08:36:20 AM »
We zijn gepromoveerd naar 1a. De vraag is echter:
Kunnen we hier iets komen doen? Ik zou trouwens graag
Toch Wat renners kunnen verkopen om met dat geld 1 of 2
Betere renners te kopen.

Je hebt Dimi van Kerckhove. De een na beste klimmer in het spel. Mag hopen dat je iets kan met hem op de klim heuvels. Samen met Shalva moet je daar mooie dingen mee kunnen doen. Weet niet hoe hij er uit ziet maar het Wk kan wel eens heel mooi voor je worden.
Naast de klimmen ga je het denk ik moeilijk krijgen. Je team lijkt goed genoeg om wel punten te sprokkelen maar meedoen om de podiums wordt moeilijk.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #8 on: March 02, 2020, 08:11:08 AM »
De eerste rit geweest en redelijk tevreden. Verbeek is 3e geworden. Twee knechten konden verrassend genoeg niet mee in s1. Daarnaast rijden hier nog een aantal met een tk rond dus dat heeft ook niet meegeholpen.

Valderend

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 225
  • Valderend - 1A
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #9 on: March 02, 2020, 12:44:43 PM »
2A is een leuke divisie met 8 Nederlandse teams erin! #zinin #gottacaththemall

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #10 on: March 02, 2020, 06:36:38 PM »
1e rit in 2b gewonnen, een goed begin is het halve werk ;)

Succes allemaal dit seizoen! :)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #11 on: March 02, 2020, 06:49:41 PM »
3e plek in de eerste rit. 3 ritten gereden dit seizoen, 2 keer winst 1 keer derde. Gaat prima zo ;) Vanavond moet ik hopen op een podium, zal moeilijk worden. Iets te veel vlak.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #12 on: March 03, 2020, 08:12:05 AM »
Ai, in het secondespel wat de tdu is krijgt verbeek een lekke band. Precies op het moment dat de finale ontbrandt. 20 seconde verloren. Dat kan wel eens pijnlijk blijken te zijn.

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #13 on: March 03, 2020, 04:06:23 PM »
Nou, Zatarra is niet sterk genoeg gebleken om in 1a te blijven. Nu weer in de 2e divisie, waarbij het doel uiteraard is om weer te promoveren, zodat de nieuwe kasseiheuvelgeneratie (Jackson, Haringa, Arvesen) op het hoogste niveau hun wedstrijden mogen rijden.

Heb wat renners verkocht:
- Magnussen voor EUR 1 mio;
- Kirsiaed voor EUR 1 mio;
- Paulsen (zilveren tourrider) voor een paar stuivers en;
- Frugone, als #6 DT U23 kasseien (eind vorig seizoen), voor EUR 12,4 mio.

Dat geeft ruimte voor 4 versterkingen, waarvan Isupov als heuvelsprinter de eerste is en ik daar klaarblijkelijk gratis Slippens bij kreeg (9* heuvelsprinter voor 1 euro gekocht...). Nou, prima. Die kunnen we eerst nog wel even gebruiken richting MSR. Isupov is overigens de winnaar van MSR in 1a in seizoen 5 en werd 2e in seizoenen 4 en 6. Nu is zijn groei wat gestagneerd (8* sprinter + 7* heuvelaar), maar gezien de aanzienlijke hoeveelheid heuvelsprints in dit seizoen kan hij Zatarra wellicht weer naar boven werken.

Nog twee plekken over; ik zoek nog een tourrider en een klimmer/klimtijdrijder. We gaan zien of er snel wat betaalbaars voorbij komt.

Daarnaast staat Sele te koop. Met pijn in het hart, dat wel. Hij heeft me veel plezier bezorgd met 13 top10-plekken in klassiekers in 1a. Maar nu is zijn tijd om te gaan gekomen; Stamer is de nieuwe kopman en met het trio Jackson/Haringa/Arvesen als jonge knechten is Sele inmiddels al de 5e in de rij. Hij staat te koop voor EUR 7,5 miljoen. Zonder biedingen dusver. Wellicht mag hij in Strade Bianchi op het Pro Continentale niveau nog éénmaal laten zien wat hij kan.

Mitt/Terpstra zijn er voor de tours, maar het ontbreekt hen aan pure klimkwaliteiten. Met een Giro zonder tijdritten zijn ze daar al bij voorbaat kansloos en te veel sprints kunnen zij ook niet aan. We zien wel of er met hen wat in de melk te brokkelen valt.

VanGroningen, Svendsen en Ferreiro moeten het in de kasseisprint-, kassei-, resp. sprintetappes gaan doen (en zijn hierbij elkaars knechten).

Reynaert is de minste heuvelkasseirenner en kan ik wellicht nog verkopen. Hij beschikt echter over redelijk klimpotentieel en dat prikkelt om 'm nog even te houden, want ook Segond en Arguëlles (die in leeftijd een jaar achterlopen) kunnen nog wel wat klimtraining gebruiken. Ze kunnen klimmen, heuvelen en kasseien (alle drie dus) en mocht ik volgend seizoen gaan omschakelen naar klimtraining (om een nieuwe generatie te starten o.i.d.) kunnen zij daar nog van profiteren.

Glibin is #4 U23-DT op heuvelen. Opmerkelijk, want optimaal heeft hij niet getraind (Segond is overigens #9). Hij is er wel mooi verkoopmateriaal door geworden. Ik train 'm nog even door op conditie en techniek en zie daarna wel wat ik ermee doe :).

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. We gaan kijken wat er te halen valt... zolang we maar boven Combuijs eindigen. Dat mag na 7 seizoenen ook wel eens...

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 8: heuvels?
« Reply #14 on: March 03, 2020, 07:06:13 PM »
Prima laatste sprintrit. Verbeek finished in de eerste groep. Balen van die 23 seconde van vanochtend. Hopelijk kan hij de schade beperkt houden morgenochtend in de tijdrit.