Author Topic: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen  (Read 4145 times)

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« on: May 09, 2019, 07:22:35 PM »
Voor mij altijd een leuk topic om een beetje meer te leren over de prestaties en doelen van andere managers. Dus weer een nieuwe versie van aangemaakt.

Voor mij stond seizoen 1 in het teken van 2 doelen:
1. een wereldtopper scouten
2. promoveren naar de 1e

Die 1e is niet gelukt, de 2e wel. We mogen dus naar 1a komend seizoen. Daar heb ik ook wel wat doelen.

1. een wereldtopper scouten
2. een truitje winnen
3. het WK winnen
edit: 4. de Cup winnen

Weer hoog ingezet. Ik ben benieuwd.
« Last Edit: May 09, 2019, 07:33:17 PM by Sjiz »

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #1 on: May 09, 2019, 07:39:39 PM »
Terugblik Seizoen 1:

Ik had eigenlijk  maar 1 doel dit seizoen, en dat was promoveren. Met een beetje geluk had ik een mooie renner gescout waar ik een team omheen had kunnen bouwen, maar dat bleek al snel niet haalbaar. Daarop besloten om een team samen te stellen waarmee ik op zo veel mogelijk terrein punten zou kunnen scoren, en dat is prima gelukt. Met 39.220 punten zijn we glansrijk kampioen geworden en hebben we zelfs het hoogste puntenaantal van iedereen gescoord. Vooral door een tactiek toe te passen met veel vrije rollen, ook in de rondes. Vooral in de breedte gescoord, al wist ik ook te pieken in de grotere eendagskoersen, zoals de WK's en een aantal klassiekers.

Vooruitblik Seizoen 2:

Ik heb nog weinig verwachtingen van volgend seizoen, al hoop ik de basis te kunnen leggen voor een nieuw team. Ik verkoop de meeste van mijn renners op dit moment, en houd slechts een handjevol renners aan die klimtraining kunnen gebruiken. Ik ga klimmers / ronderenners scouten, maar als er een topper uit een andere discipline op de markt komt, kan het zo maar zijn dat ik mijn focus ga verleggen. Klassebehoud is vooralsnog ook geen doel.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #2 on: May 09, 2019, 07:50:05 PM »
Eigenlijk had ik maar 1 doel dit seizoen: een team bouwen waarmee ik de komende seizoenen kan genieten van cff en dan 't liefste in 1a.
Ik heb geluk gehad met een aantal leuke pulls. Daarna dit aangesterkt met wat redelijke aankopen. Ben erg blij met het team wat ik heb verzameld, wat 't waard is in 1a zullen we zien: het kan maar zo dat ik maar enkele renners heb voor de top in 1a en dat de rest te mager is, het kan ook dat ik bovenin ga meedoen, nogmaals: we zullen zien. We hebben geen echte doelen, behalve testen hoe goed m'n team echt is en vooral doorverbeteren via trainen en transfers.

Edit: oja WKTT is wel een doel natuurlijk als je Jansma in je team hebt...
« Last Edit: May 09, 2019, 07:51:53 PM by GinneR »

Tomas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 210
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #3 on: May 09, 2019, 08:17:31 PM »
Wanneer zie je met wie je in de divisie zit

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #4 on: May 09, 2019, 08:24:26 PM »
Vannacht wordt alles ge-update. Ik denk rond 1.00u.
Morgenochtend bij het ochtendgloren zie je wie de teams zijn die tegen jou mogen gaan strijden volgend seizoen. Of je moet er voor op willen blijven natuurlijk?  ;)

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #5 on: May 09, 2019, 09:23:02 PM »
Voor mij stond seizoen 1 in het teken van 2 doelen:
1. een wereldtopper scouten
2. promoveren naar de 1e

Ik had eigenlijk dezelfde doelen, maar had iets specifieker moeten zijn. Ik wilde eigenlijk een top-ronderenner, maar het is helaas een top-vlakklimmer geworden. Verder niet echt veel toppers, maar wel genoeg om ze nog een tijdje te behouden.

Het tweede is ook gelukt. Er werd weinig gewonnen, maar wel heel vaak sterk in de breedte gescoord, met de titel in onze klasse als gevolg.

Voor volgend seizoen zijn er weinig doelen op prestatiegebied, we gaan ervan uit dat we genoeg kwaliteit hebben om niet te degraderen maar meer hoeft niet. Een doel is wel om de klimselectie aan te vullen met enkele sprinters en heuvelrenners die mooi in het trainingsprogramma passen.

Angovis

  • Newbie
  • *
  • Posts: 37
  • TAC 3i
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #6 on: May 10, 2019, 09:04:59 AM »
Ik heb geen doelstellingen, ik zie wel waar het schip...of de karavaan in wielrennersgeval, strandt.
Hoop een paar leuke sprinttalenten te vinden en als het meezit kan ik ook een paar goedontwikkelde klimmers en heuvelaars vinden voor de andere ritten

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #7 on: May 10, 2019, 11:25:28 AM »
Ik ben zeer tevreden over seizoen 1. Met zeer matig materiaal, zeker op het gebied van klimmen en heuvelen, mag het redelijk een wonder worden genoemd dat ik ben gepromoveerd naar 1a. Als de uiteindelijke nummer 4 gewoon netjes z'n renners had ingeschreven voor de Giro en de Vuelta was ik vermoedelijk niet bij de betere nummers 4 geëindigd (met mijn puntentotaal was ik de op een na beste nummer 4 geweest, maar ik had minder punten gehad...). Toch heb ik wel een mooie prestatie geleverd met de tijdrit wereldkampioenschappen.

Afijn, met m'n huidige renners heb ik in de 1a eigenlijk niks te zoeken. Ik heb natuurlijk een paar mooie kasseibeukers, wat ook betekent dat ik daar m'n doelstellingen op moet afstemmen:
- 1x winst in een vlakkasseirit
- handhaven in 1a
- pullen van een rondetalent
- aankoop van 2 toprenners

Toelichting:
1. Dat eerste moet wellicht met goede strategie, voorbereiding en randvoorwaarden mogelijk zijn.
2. Dat tweede is de grootste uitdaging, denk ik.
3. Ik ga klimmers pullen in de hoop op het ene rondetalent waar ik meer plezier aan ga beleven dan aan die paar kasseibeukers voor die paar etappes in het seizoen.
4. Ik moet toch wel in staat kunnen zijn 2 mooie aankopen te doen waar ik wat extra punten mee kan scoren (naast de kasseien). Het mooiste zou zijn een klimmer en een heuvelaar.

We gaan 't zien! Heel veel succes iedereen, maar uiteraard niet te veel... :)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #8 on: May 10, 2019, 12:24:39 PM »
Seizoen 1 was het belangrijkste doel om hele goede renners te pullen, ik wilde vooral heuvelrenners... daarnaast was het kampioenschap en dus promotie het doel.

Kampioenschap en promotie: gelukt.
Hele goede renners pullen: mislukt.
Een heuvelopleiding beginnen: mislukt, ik train nu klimmers.


Doel voor 1a: vooral kijken of mijn renners goed genoeg zijn, ik ben zelf nog niet zo tevreden over mijn team. Vooral ook omdat de meesten nog een lage hoofdstat hebben, mijn team lijkt nog niet klaar voor 1a. En ik wil niet degraderen.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #9 on: June 27, 2019, 12:39:59 PM »
Eigenlijk had ik maar 1 doel dit seizoen: een team bouwen waarmee ik de komende seizoenen kan genieten van cff en dan 't liefste in 1a.
Ik heb geluk gehad met een aantal leuke pulls. Daarna dit aangesterkt met wat redelijke aankopen. Ben erg blij met het team wat ik heb verzameld, wat 't waard is in 1a zullen we zien: het kan maar zo dat ik maar enkele renners heb voor de top in 1a en dat de rest te mager is, het kan ook dat ik bovenin ga meedoen, nogmaals: we zullen zien. We hebben geen echte doelen, behalve testen hoe goed m'n team echt is en vooral doorverbeteren via trainen en transfers.

Edit: oja WKTT is wel een doel natuurlijk als je Jansma in je team hebt...

Compleet mijn doelen gehaald  ;D
Bovendien kwam daar na de Tour nog een doel bij: top 10 halen in de eindranking. Dat is een mooie 7e plek geworden.

Volgend seizoen:
- Weer top10 worden.
- Nieuwe generatie pulls opzetten en trainen.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #10 on: June 27, 2019, 07:24:08 PM »
Vooruitblik Seizoen 2:

Ik heb nog weinig verwachtingen van volgend seizoen, al hoop ik de basis te kunnen leggen voor een nieuw team. Ik verkoop de meeste van mijn renners op dit moment, en houd slechts een handjevol renners aan die klimtraining kunnen gebruiken. Ik ga klimmers / ronderenners scouten, maar als er een topper uit een andere discipline op de markt komt, kan het zo maar zijn dat ik mijn focus ga verleggen. Klassebehoud is vooralsnog ook geen doel.

Wel een aantal leuke renners gevonden om te trainen, maar razend enthousiast ben ik niet over de samenstelling van mijn team. Afgelopen seizoen was dan ook weinig verheffend. Degradatie zagen we van ver aankomen. Afhankelijk van aanbod en activiteit op de markt, kan het zijn dat ik mijn team er op aan pas. Totdat ik beter rennersmateriaal heb, blijf ik deze groep lekker trainen op klimstats. Klassebehoud is wederom geen doel, al zal het een stuk lastiger worden om te degraderen ditmaal, verwacht ik  ;)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #11 on: June 27, 2019, 07:34:53 PM »

Doel voor 1a: vooral kijken of mijn renners goed genoeg zijn, ik ben zelf nog niet zo tevreden over mijn team. Vooral ook omdat de meesten nog een lage hoofdstat hebben, mijn team lijkt nog niet klaar voor 1a. En ik wil niet degraderen.


Hessels, Sikkens, Nolten, Perec en Bergman bleken podiumwaardig, dat valt dus mee. 2 etappezeges zelfs. En ik ben niet gedegradeerd. Wel bleef ik ver van de top 10.

Doel voor seizoen 3: weer niet degraderen,  minstens 1 etappezege. Maar het belangrijkste: een heuvelopleiding beginnen, ik heb al 4 plekken en misschien komt daar nog een 5e bij.

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #12 on: June 27, 2019, 07:36:54 PM »
Evaluatie seizoen 2

1. een wereldtopper scouten
2. een truitje winnen
3. het WK winnen
edit: 4. de Cup winnen

Weer hoog ingezet. Ik ben benieuwd.

De doelen van vorig seizoen waren behoorlijk hoog ingezet. Had geen idee hoe ver we zouden komen. Truitje winnen ging helaas niet vanwege Roethlisberger die zowel Milaan - San Remo wint als Parijs - Nice, de Tour Down Under en Eschborn Frankfurt en 5e wordt in de Clasica San Sebastian. Ja, tegen dat kan je slecht op. Geen idee wat die niet kan.

Het WK ging snel de deur uit na de verkoop van Rohtla, onze beste klimmer. De cup was ik een weekend vergeten en die ronde had ik sowieso moeilijk kunnen winnen. Dan blijft er niet veel over. Want ook een wereldtopper scouten zat er wederom niet in.

Was het dan allemaal beroerd? Nee dat niet. Als ik geen wereldtopper kan scouten dan koop ik er wel een. Arno Verbeek mocht het team komen versterken en dat was erg mooi. Hele mooie renner die nog veel mooie resultaten gaat neerzetten. Daarnaast hoefde ik niet ver te zoeken naar een wereldtopper. Ik had er blijkbaar al een in mijn team. Dino Moresi klim gedurende het seizoen naar een 5e plek in het DT op ronderenners.

Over Moresi gesproken zette hij ook de meest aansprekende resultaten neer. Twee keer podium in een grote ronde. Normaal gezien een absolute topprestatie ware het niet dat er nog een freak rondfietste die alle 3 de grote rondes won. Daarnaast nog een prachtige etappezege in de Tour met Tweed. Al met al niet ontevreden over het seizoen.

Uiteindelijk in de breedte te weinig punten gepakt. Dat ligt deels aan mij door het begin van het seizoen waar ik slecht naar mijn personeel heb gekeken en ook tactisch wat onhandige zetten heb gedaan. Hoe dan ook vind ik het niet erg dat ik degradeer want anders had ik het komend seizoen gedaan met een kalender waar ik niet veel mee kan, zeker niet in de 1e divisie.

Doelstellingen seizoen 3
Ze zullen simpel zijn:
- Promoveren
- Nog een kwaliteitsslag maken mbt renners
- de cup winnen

pietplezier

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #13 on: June 30, 2019, 08:37:53 AM »
Ik speel nog maar net en ben helaas naar de 2e gepromoveerd!  Ik heb maar 1 doel:

Genoeg punten en geld verdienen om financieel overeind te blijven!

Tomas

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 210
  • Teamclaes 3e
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelen volgend seizoen
« Reply #14 on: June 30, 2019, 09:52:26 AM »
Mijn doelen. Zijn heel simpel een voorjaars klassieker top vijf eindigen. Een sprint etappe winnen en ook een heuvel etappe. Milaan San Remo minstens één top 10 klassering.
Top 5 in de Dauphiné.
En top tien. Op beide WKs