Author Topic: [BETA] NT ritten Nederland  (Read 3776 times)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4942
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #45 on: February 01, 2019, 11:41:16 AM »
Weer een nieuw seizoen NT races.

Helaas weer geen klimheuvelrit, slechts 1 rit wijkt echt heel erg af van vorig jaar en dat is rit 6, de klim-daal-klim-daal-vlak rit.
Ik zie wel dat er qua managers flinke concurrentie bij is gekomen: Vos is de coach van Australië.  :)

Was hij dat vorig seizoen niet ook al?

Ik zie dat ik ook weer aan de bak mag voor Duitsland. Niemand heeft zich schijnbaar beschikbaar gesteld.  :-X ;)

Heel veel succes allemaal dit seizoen!  :)

Thanks  :) 

Vorig seizoen was CyKings de BC van Australië.
Dus pas maar op dit seizoen, die podiumplaats van de Duitsers is nu niet meer haalbaar vanwege toekomstige vossenstreken.  ;D

Geintje natuurlijk, en laat ik sowieso niet hoog van de toren blazen,
want als ik kijk naar het u23 dream team is de onderlinge ranking tussen onze 4 landen als volgt :

1 = 7e TT, 9e TT, 2e heuvel en 6e heuvel.
2 = 1e TT, 7e heuvel en 6e rondes.
3 = 8e klim, 1e rondes, 4e rondes en 5e rondes.
4 = 4e klim

En die enige Australiër is ook nog een vlakklimmer met slechte daalstat, 4 op sprint, en dus nutteloos dit seizoen.
Vlakklimmers worden altijd dik overgewaardeerd in het u23 dream team.
Maar goed, het u23 dream team is zeker niet bepalend voor de onderlinge verhoudingen.
Resultaten uit het verleden zijn een betere indicatie, en aangezien België met dikke voorsprong wereldkampioen werd, zal dat land ook dit seizoen weer dé favoriet zijn. Ook omdat deze wedstrijdkalender niet zoveel afwijkt van vorig seizoen :

rit 1 heuvels :
Bijna geen verschil, alleen dat deze 59km langer is.
Australië vorig seizoen = 3e, 12e en 20e.

rit 2 pure klim :
Deze is rit is toch anders dan de pure klim van vorig seizoen, het verschil zit in het aantal kilometers en het ontbreken van een daalsectie. Vorig seizoen 115km en deze is meer dan 2x zo lang met 254km.
Australië vorig seizoen = 1e en 14e.
Maar dit zegt niet zoveel vanwege de vele topklimmers in het spel, een iets andere klimrit geeft al een hele andere uitslag.

rit 3 sprint :
Vorig seizoen stond er 3 streepjes wind, dit seizoen is dat nog onbekend in exact dezelfde sprint rit als vorig seizoen.
Australië vorig seizoen = zero points.
En dat kan kloppen want mijn sprinter Henderson is de enige Australische vlaksprinter, zelfs 12½ (!) GV punten meer dan de nr2.
Henderson is bij lange na geen topsprinter en hij heeft dus niet eens een klein beetje goede knechten in de sprint rit.

rit 4 vlakTT :
Nauwelijks verschil, deze is nog vlakker en maar 4km langer.
Australië vorig seizoen = zero points.
Klopt ook, want als notabene mijn tijdrijder gedeeld 1e staat in de Australische u23 TT lijst, dat zegt al genoeg.

rit 5 kasseiheuvel :
Deze rit kan een (groot?) verschil zijn met vorig seizoen, toen was RVV de kasseiheuvel rit.
Geen idee. Het kan ook niet zo verschillend zijn en dat dezelfde renners als vorig seizoen goed zijn in de kasseiheuvel rit.
Laat ik dat maar hopen, want Australië vorig seizoen = 6e, 8e, 11e, 12e en 14e.

rit 6 MDMDF : Nieuw, dus het is niet in te schatten welke landen het hier goed gaan doen.

rit 7 vlakkassei :
Nauwelijks verschil, deze is 4km langer en heeft 1 vlak-sectie meer, maar dat maakt bijna niets uit.
Het verschil kan zitten in de wind, vorig seizoen 2 streepjes en dit seizoen nog onbekend.
Australië vorig seizoen = 20e.

Conclusie ; er zijn dus maar 3 of 4 ritten waarin Australië echt punten kan scoren.
België kan opgelucht adem halen.  :))
Ook het podium zal er waarschijnlijk niet in zitten.
Het zal al moeilijk genoeg worden om de 5e plaats van CyKings van vorig seizoen te evenaren of 1 plaatsje te verbeteren.
Maar misschien valt het mee in deze beta versie vanwege het niet zo serieus koersen door velen, dat kan ook gelden voor het NT.

Hakkie, WiC en Fingolfin ; veel plezier en succes dit seizoen !  :)
Hopelijk een spannende strijd om eventueel een podiumplaats achter topfavoriet België.


Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4942
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #46 on: February 01, 2019, 11:43:56 AM »
Even de NT selectie van Hakkie op de nieuwe pagina plaatsen, vanwege die altijd veel te korte berichten van Vos.  :))

De eerste koers wordt een heuvelkoers.



Met Fluitsma moet dit natuurlijk 1 van de belangrijkste koersen voor het NT van dit jaar zijn. Helaas weer een pure heuvelrit, geen vlakke secties.
Ik heb besloten om de renner die als 7e uit de GV komt niet te selecteren. Zijn team is inactief en deze renner zal binnenkort niet meer trainen. Daardoor mag de nummer 10 alsnog komen opdraven.

Code: [Select]
1    Hugo Fluitsma       DeRodeVod                 
2    Arne Boskamp        Tourmalet         96,51%
3    Reinier Docter      CCC               95,82%
4    Joris Veneberg      FliegendeFlyers   94,01%
5    Thomas Broeder      CrossAndGo        93,89%
6    Hylke VanFessem     CCC               93,45%
-    Cor Mulder          TriniProCycling   93,40%
7    Roland Jaliens      lebhayisikili     92,29%
8    Andreas Oerlemans   DeRodeVod         91,23%
9    Marco Meijer        CrossAndGo        91,07%

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #47 on: February 01, 2019, 01:07:28 PM »
Die Duitse tijdrijder is een klimtijdrijder, dus daar koop ik ook weinig voor...

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #48 on: February 02, 2019, 07:37:42 PM »
Ik heb besloten om de renner die als 7e uit de GV komt niet te selecteren. Zijn team is inactief en deze renner zal binnenkort niet meer trainen. Daardoor mag de nummer 10 alsnog komen opdraven.

Code: [Select]
9    Marco Meijer        CrossAndGo        91,07%

Thnx! Knechten voor Fluitsma is een grote eer 😉

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #49 on: February 03, 2019, 09:09:06 PM »
Beroerd.... en ik snap er niets meer van. Knechten met een 4 kunnen moeiteloos mee, kopman met een 3, die nog 6e werd op het WK en 2 heuvelklassiekers won in 1a, haakt af. Had blijkbaar moeten starten met een 4 :o

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #50 on: February 03, 2019, 09:40:24 PM »
Beroerd.... en ik snap er niets meer van. Knechten met een 4 kunnen moeiteloos mee, kopman met een 3, die nog 6e werd op het WK en 2 heuvelklassiekers won in 1a, haakt af. Had blijkbaar moeten starten met een 4 :o

1e sectie ging Fluitsma mee met winnaar Sas. In s2 te weinig ingezet lijkt me, daar verliest ie de voeling met de rest. Sas was met een 2 gestart...

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #51 on: February 03, 2019, 09:46:57 PM »
Beroerd.... en ik snap er niets meer van. Knechten met een 4 kunnen moeiteloos mee, kopman met een 3, die nog 6e werd op het WK en 2 heuvelklassiekers won in 1a, haakt af. Had blijkbaar moeten starten met een 4 :o

1e sectie ging Fluitsma mee met winnaar Sas. In s2 te weinig ingezet lijkt me, daar verliest ie de voeling met de rest. Sas was met een 2 gestart...

Fluitsma is op dit parkoers denk ik lang niet zo goed als Sas, NL heeft geen renner voor dit parkoers. Met een 2 had Fluitsma misschien nog wel een groep naar achter gezeten. Maar goed, een 3 was blijkbaar sowieso niet goed. Ik reed 31134, erg behoudend dacht ik...

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #52 on: February 03, 2019, 09:59:28 PM »
Beroerd.... en ik snap er niets meer van. Knechten met een 4 kunnen moeiteloos mee, kopman met een 3, die nog 6e werd op het WK en 2 heuvelklassiekers won in 1a, haakt af. Had blijkbaar moeten starten met een 4 :o

1e sectie ging Fluitsma mee met winnaar Sas. In s2 te weinig ingezet lijkt me, daar verliest ie de voeling met de rest. Sas was met een 2 gestart...

Fluitsma is op dit parkoers denk ik lang niet zo goed als Sas, NL heeft geen renner voor dit parkoers. Met een 2 had Fluitsma misschien nog wel een groep naar achter gezeten. Maar goed, een 3 was blijkbaar sowieso niet goed. Ik reed 31134, erg behoudend dacht ik...

Sas reed 22224, s2 en 3 een stukje sneller dus, zeker gezien alle knechten nog rapper reden.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #53 on: February 03, 2019, 10:13:04 PM »
Kopman van Duitsland vloog er ook af met een 3 in s1, maar wordt toch nog 2e in een 32124.

Sowieso blij met de overall-prestatie, 3 man in de punten, daarmee volgen we de Belgen op de voet.  :)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #54 on: February 03, 2019, 10:49:43 PM »
Het blijft wennen om alle tactieken van de gewone ritten te vergeten in de NT. Fluitsma reed op het WK nog 20055...

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #55 on: February 08, 2019, 09:11:44 AM »


We gaan klimmen. En niet zo maar een beetje, we rijden een legendarische etappe uit de Tour de France van 1992. Een etappe die op epische wijze werd gewonnen door Claudio Chiappucci. Op de top van de eerste klim komt nummer 7 van het klassement Chiappucci, in de bollentrui, al als eerste boven op kop van de grote groep. In de afdaling rijden 11 man weg, maar Chiappucci achtervolgt ze en sluit aan aan de voet van de afdaling. De tweede col neemt hij in die kopgroep. Maar de volgende col, de legendarische Iseran, vertrekt hij op 8km van de top. Dat is 125km van de finish. Op de top van de Mont Cenis heeft Chiappucci meer dan 5 minuten voorsprong als Bugno en Indurain (nrs 2 en 1 van het klassement) aan een aanval beginnen. Chiappucci rijdt dan virtueel in het geel, aangezien hij 4'54 achterstand had aan het begin van de etappe. Aan de voet van de Sestriere heeft Chiappucci nog 3'33. Dat blijkt genoeg om uiteindelijk de etappe te winnen met 1'45 op Indurain, waardoor Chiappucci opschuift naar plek 2 in het klassement.

Ik hoop dat dit legendarische verhaal, één van de mooiste touretappes ooit, onze renners kan inspireren tot grootse daden. Wennemars, de nummer 4 van vorig jaar, is onze kopman. Maar helaas is hij bij zijn vorige team verwaarloosd, ik vrees dat hij niet meer bij de beste 4 hoort. Hij heeft zelfs een korte tijd niet getraind omdat hij al op 100 klimmen zat. Gelukkig heeft GinneR hem opgeraapt.

Sowieso hebben we een aantal renners die deze week plots zonder contract zaten in dit team. Ook VanSwieten, opgeraapt door Vos, en Den Hertog, opgeraapt door Oska, komen van een inactief team. Rico's team CaptainOrange is hofleverancier.

Code: [Select]
1   Tim Wennemars       CrossAndGo           
2   Nathan Hazelhoff    DeRodeVod       98,64%
3   Bob Lievens         CaptainOrange   97,90%
4   Menno VanSwieten    SPORTLIFE       97,58%
5   Ewout Nauta         CCC             97,11%
6   Eric Creemers       CaptainOrange   96,50%
7   Victor Den Hertog   Oska            95,29%
8   Gijs Deringa        CaptainOrange   94,89%
9   Louis Voskuil       DeRodeVod       94,42%

Wennemars is kopmam, over de verdere rolverdeling moet ik nog even nadenken.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4942
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #56 on: February 08, 2019, 03:44:25 PM »
Hele mooie voorbeschouwing Hakkie.  8)
Succes a.s. zondag in deze legendarische berg-etappe.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten Nederland
« Reply #57 on: February 11, 2019, 08:18:10 PM »
Nauta was in elk geval geïnspireerd. Nederland heeft een ware veldslag van deze rit gemaakt. Helaas met Wennemars net te risicovol gereden (in overleg met zijn manager, liever een kans op een top 5 of niets, dan op veilig 10e). Uiteindelijk door het maken van dat vuurwerk wel 4 man in de punten.