Author Topic: Landsholdsløb  (Read 63097 times)

timidus

• Full Member
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #135 on: May 17, 2020, 11:48:30 AM »
Sidste uge var 0 point i TT. Tilfældigheder koster en del i TT, når vi kun kæmper med om de yderligere pladser. Vi drømmer stadig om de cracks, der bare brager ind - der er håb i de yngste generationer, men intet selvskrevent - men især de 19-årige håber jeg får god træning :-)

Nu gælder det bakkebrosten. Vi drømmer om top 10, men realistisk set, kan vi let ende med 0 point. Der er 73 ryttere med guld i bakkebrosten, og på den liste er eneste dansker nummer 71. Det er også dagens kaptajn, og løbet ligger faktisk ikke helt skidt til ham - så vi krydser hvad, vi har.

Med er også mine egne Philip og Nicklas, som formentlig skal kæmpe om kaptajnpladser måske allerede fra næste sæson (men desværre tror jeg ikke, de bliver helt så gode, som jeg drømte om for et par sæsoner siden - tror ikke deres skjulte talenter er så imponerende).

Coble-hills                     
   Name      Age      GV-value      Team   
   Andrè Lauridsen      26      83,7      Handest   
   Jens-Jørgen Bertelsen      27      81,55      Handest   
   Jørgen Hvistendahl      27      81,5      Speedbird   
   Terkel Thorsen      27      81,5      HighbridgeHighwaymen   
   Ivan Næsted      26      81,26      Moderdonia   
   Mick Vesterlyng      26      81,25      Lemosteam   
   Dirch Nymark      25      80,72      Atlantico   
   Nicklas Tornvig      22      77,83      TeamTimidus   
   Phillip Køppen      22      77,39      TeamTimidus   

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #136 on: May 24, 2020, 03:33:13 PM »
Skuffende sidste uge, på den igen. Et par svære løb at slutte med.

Målet er point, jeg håber på top 10 :-)

Sprint                     
   Alexander Kirk      27      89,01      TeamSolex   
   Hjalte Munch-Petersen      27      88,89      TeamTimidus   
   Valdemar Krone      27      88,85      Oska   
   Johnni Bendtsen      26      88,37      Caracoles   
   Arthur Thorsfeldt      27      88,36      TeaMetal   
   Dirch Nissum      27      88,25      TeamTimidus   
   Kristján Marcussen      26      87,71      ProSCycling   
   Mathiias Oddershede      24      87,27      TilburgTerriërs   
   Felix Arnstedt      21      78,98      ThorBoassonArvesen   

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #137 on: May 29, 2020, 08:51:03 PM »
Med Kirk som kaptajn forsøgte jeg denne gang 21015 som i CFF før ændringerne var min goto konservative taktik. Kirk holdt heldigvis til dette, og kørte 90 fine point hjem. Kan vi mon spare mere? :-) Og i så fald på hvilken sektion? (jeg tager gerne mod bud)

Søndag gælder det sæsonens sidste løb. Desværre brosten med bakker. I flad vej har jeg talt mig frem til vi har 11 guldikoner - det mønstrer vi ikke i andre discipliner.

Nåja, et enkelt guldikon er der også i bakkebrosten.

Anders Jørgensen      27      85,58      Lemarche   
   Filip Skurk      27      85,32      TeamTimidus   
   Tim Jessen      27      83,9      Claudiano   
   Marc Rønnedal      27      83,73      TeamTimidus   
   Brian Lasskrogen      26      83,7      Team_Klykke   
   Mark Beefschow      24      82,02      TilburgTerriërs   
   Ken Bork      27      81,92      Bergersfeldt   
   Jørgen Hvistendahl      27      81,78      Speedbird   
+ Gyring-Nielsen.

Jeg undrer mig over sammensætningen. Ryttere som Harboe og Kasper Moe er ikke i top20, mens Anders Jørgensen + Filip Skurk er. Det undrer mig lidt :-)

Jeg havde klart regne med en bakkebrostener skulle toppe, og der måske var et par flad vejs brostenere på ydermandater, men i stedet er det omvendt. Og ærligt talt, tror jeg ikke det taler godt for vores chancer, but who knows. Anders får den chance som kaptajn, han har drømt om. Han er bare ærgerlig over, det ikke er favoritdisciplinen.

Målet? Tja, hvem gider køre efter andenpladser? Ikke os. Vi stiller os tilfredse med top10. Jeg aner ikke, hvad jeg skal regne med :-) jeg har sat taktik efter top6-7 er målet, men også lidt en overraskelse, hvis det sker :-)

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #138 on: May 30, 2020, 09:23:25 AM »
I øvrigt er Alex Riis nu repræsenteret både på bakke DT og tour DT.

Som eneste rytter to steder (tag højde for fejl40 i mit blik her)

Synes det er flot bedrift at gøre det fra bakker! Selv om det desværre utvivlsomt nok er gået udover placeringen på bakke DT, og dermed også chancerne for flere sejre og podiepladser på landsholdet.

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #139 on: June 05, 2020, 12:03:54 PM »
Jeg takker for stemmerne, og tager en tørn mere :-)

Jeg håber andre får lyst og nogenlunde tid til at køre landsholdet igen. Vil gerne af med posten, men pt. går det nok.

Sidste løb i sæsonen må være gået galt. Kaptajn Anders blev sat på 1. sektion mens alle andre sad med. Fik åbenbart ikke gemt taktikken (tager normalt screenshot). Synes han skulle have kørt 31143, men det synes jeg ikke kan passe med han blev sat, så jeg må have lavet en fejl40 og sat noget forkert desværre.

Regner med at få lavet GV-update enten i løbet af weekenden, eller en dag i næste uge. Nu må vi se :-)

Kalendermæssigt er jeg glad for, der er bakkebjergløb. Jeg tror vi kan få noget der, men vi havde nok haft bedre chancer i løbet for en del sæsoner siden. Men det er et løb jeg har savnet i kalenderen, og jeg håber det er tegn på, at den lave varians i bonusløbet enten er tilfældigheder eller der er kommet lidt flere løb i puljen :-)
Og så glæder jeg mig over, vi har flade brosten til sidst, så vi kan sætte et hold af rene guldikoner og køre med om sejren minimum én gang :-)

Jeg udtager ryttere til på søndag senere, men her gentager vi næppe sejren - dertil er det umiddelbart for fladt, men vi må se. Vi har nogle virkeligt stærke ryttere til den type løb, og har en enkelt eller to af dem udviklet sig helt optimalt til løbet, kan det godt være vi kan lege med :-) Eks. K. Finnemann er egentlig skræddersyet til løbet - men jeg tror han mangler de sidste 5-10 procent for at være vinderkandidat, men kan sagtens forestille mig, vi kan køre med om top5-7 stykker.
« Last Edit: June 05, 2020, 12:08:13 PM by timidus »

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #140 on: June 05, 2020, 08:57:09 PM »
Riis ser søreme alligevel ud til at tage kaptajnstokken.

Top6-7 stykker er målet. I forhold til sidste sæson ligger løbet ringere til Riis, men til gengæld passer det hjælperne meget bedre. Sidste sæson vandt vi - det ser jeg ikke som realistisk i år.

Alex Riis      28      87,71      Astanadena   
   Kasper Finnemann      28      86,68      Astanadena   
   Benjamin Sonne      26      84,27      TeamSolex   
   Asger Kiil      26      84,07      CC_Porco_Jones   
   Mark Abrahamsen      27      83,14      ZBT   
   Henrik Gregersen      28      82,2      Blanes   
   Michel Bang      23      79,23      TeamTimidus   

+ N. Næsted
+ J. Weltz

... begge 23-årige bakkeryttere, der dog ikke er helt optimale til det her løb - men er fremtidens luksushjælpere for Riis - og måske arvetagere om 3-4 sæsoner.
« Last Edit: June 07, 2020, 10:14:30 AM by timidus »

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #141 on: June 14, 2020, 10:34:27 AM »
En 7. plads blev det til sidste søndag. 21015 var taktikken.

Jeg godkender det, og er tilfreds  ;D :P

Sonny Nilsson      28      93,7      TeamRHB   
   Phillip Àrnason      28      92,33      SentinelChickens   
   Mathiias Vaarning      28      91,93      WinterIsComing   
   Simon Knoth      28      90,76      Pomilles_Balears   
   Renè Billeschou      25      90,64      TeamTimidus   
   Gunnar Valnæs      28      89,86      SentinelChickens   

+ Vorre (22)
+ Hygum Olsen (22) - rutinen gør mig forloren ved at have ham med, men GV'et er skarpt.
+ David Kirk (20)

Ingen af de 22-årige er på DT U23 - men Solex har et bredt spændende kuld, og måske den dedikerede træning, kan få nogle til at poppe ind på listen senere på sæsonen.

Generelt savner vi virkelig den rigtigt stærke bjergrytter, der får dedikeret træning i grimpeur. Flere af ovennævnte er trukket i bjergbakkeretningen. Men helt skidt er det trods alt ikke. Men vi har ryttere med med 80+ i bakker (en enkelt på 90+). Så det siger lidt om, at der er plads til dedikeret trænede grimpeur ryttere, tænker jeg - selv om det også siger noget om, det er lettere at være rigtigt stærk i en kategori, men stadig kunne mere end bare den ene helt rene disciplin.

Målet må hedde top10.
« Last Edit: June 14, 2020, 10:37:49 AM by timidus »

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #142 on: June 21, 2020, 02:18:45 PM »

32142 var vist taktikken sidst - men har igen ikke fået gemt.

Nu gælder det sprint :)

Alexander Kirk      28      88,89      TeamSolex   
   Hjalte Munch-Petersen      28      88,76      TeamTimidus   
   Valdemar Krone      28      88,58      VP5   
   Arthur Thorsfeldt      28      88,17      TeaMetal   
   Kristján Marcussen      27      87,98      ProSCycling   
   Dirch Nissum      28      87,94      TeamTimidus   

+Arnsted (22)
+ Tølvig (20)

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #143 on: June 22, 2020, 07:07:48 PM »
Jeg fandt mere mod frem igen, og kørte 11015. Kirk holdt sig i feltet hele vejen, og det resulterede i 9. plads og 130 point. Kan man fjerne endnu flere energipoint når der ikke er vind, med det kaptajnniveau vi har? det bliver ikke denne sæson vi får svaret.

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #144 on: June 28, 2020, 10:18:24 AM »

Tid til TT - meget lave forventninger. Forventer 0 point, men samtidig tænker jeg også, de bedste 2-3 ryttere er gode nok til af og til med lidt held at kunne poppe ind hvis GV'et passer dem godt, og de har heldet med sig. Vi må se :-) Vi savner de sikrer solide TT-point.

Benny Andresen      28      94,92      CC_Porco_Jones   
   Kristoffer Hansen      24      94,56      TeamSalpeter   
   Torben Bjerre      28      93,82      cave   
   Kaspar Elmholt      28      93,73      ChessPower   
   Tais Dalskov      23      89,13      Cremy   
   Johnny Noer      22      85,38      ProSCycling   

plus:
Worre (21)
HC Baagøe (20)
Patrik Riis-Olsen (20)

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #145 on: July 05, 2020, 11:07:29 AM »
Jeg tvivler på det store - men for håbentlig kan vi få lidt point. For 10 er den solgt, men vi skal da op på lidt sjovere, før jeg er glad - så 100+ er målet.

Løbet er et lidt spøjst bakkebrosten løb.

Egentlig imponerende nok, der kun lige er over 1 GV-point mellem nummer 1 og 7 på listen. En del af forklaringen er selvfølgelig, at der er så mange evner i spil. En anden, at vi ikke har det åbenlyse crack. Jeg håber mine to klumper kan køre lidt mere solid point hjem fra næste sæson, når de har fået den sidste halve sæsons ungdomstræning :-)

Jørgen Hvistendahl      28      80,13      Speedbird   
   Nicklas Tornvig      23      80,03      TeamTimidus   
   Dirch Nymark      26      79,7      Atlantico   
   Mick Vesterlyng      27      79,63      Lemosteam   
   Phillip Køppen      23      79,37      TeamTimidus   
   Brian Lasskrogen      27      79,31      Team_Klykke   
   Ivan Næsted      27      79,09      Moderdonia   
+ de to bedste på 20.

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #146 on: July 09, 2020, 09:47:57 AM »
Skidt løb søndag, men håber det kan blive bedre fra næste sæson.

Jeg håber meget nogle andre har lyst til at tage landstrænerstafetten igen fra næste sæson - jeg stiller ikke op, og pt. forventer jeg heller ikke at gøre det, selv hvis der ikke skulle være kandidater.

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #147 on: July 12, 2020, 03:32:18 PM »
Igen en opfordring til at stille op som landstræner til næste sæson til alle :-)

Søndag gælder det for første gang bjergbakkeløb i den nye CFF udgave. Spændende. Bakke er vægtet højest, og eftersom Alex Riis har bevæget sig en anelse mere over i en GT retning (men stadig med klar hovedvægt på bakke), er det egentlig ikke så overraskende han er vores bedste rytter. Hvor godt kan han gøre det? Det må vi se. Kommer han rigtigt gennem etapen, vil jeg ikke være overrasket, hvis han kunne være blandt favoritterne. Da løbet blev kørt i 1. div denne sæson, var han ikke med.

Min frygt er dog, jeg har overvægtet bakker - men vi må se. Toppen i 1. division havde primært guld i bjerge og sølv i bakker. Riis har guld i bakker, og sølv i bjerge - men er samtidig på DT i GT, hvilket vidner om hans alsidighed.

Alex Riis      28      86,62      Astanadena   
   Renè Holmdal      28      83      SentinelChickens   
   Gunnar Valnæs      28      82,01      SentinelChickens   
   Asger Anthonisen      28      81,58      meloneros   
   Mathias Steinmann      28      81,45      baldareuskadi   
   Eskild M.Iversen      27      80,97      Albion   
   Kristoffer Oxenbøll      26      80,79      SentinelChickens   
   Frank Schultz      28      80,02      $Tourmalet   
   Kim Folcker      28      79,82      Deirobikes   

valverde4ever

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #148 on: July 16, 2020, 10:41:21 AM »

Jeg håber meget nogle andre har lyst til at tage landstrænerstafetten igen fra næste sæson - jeg stiller ikke op, og pt. forventer jeg heller ikke at gøre det, selv hvis der ikke skulle være kandidater.

Jeg kommer heller ikke til det - desværre, men tiden går mest med noget andet og cff er sekundært.

Håber en anden vil, ellers må vi overleve med en udenlandsk.

I øvrigt rigtig fine optakter til løbene og opdateringer.

timidus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #149 on: July 19, 2020, 12:55:19 PM »

Jeg kommer heller ikke til det - desværre, men tiden går mest med noget andet og cff er sekundært.

Håber en anden vil, ellers må vi overleve med en udenlandsk.

I øvrigt rigtig fine optakter til løbene og opdateringer.

Jæs, vi må se. Jeg lever fint med en u'lænding en sæson eller to, selv om det måske er vejen til et (endnu mere) dødt forum - men trods alt bedre end øverste på ranglisten, hvis vedkommende ikke vil afsætte tid etc.

Det ligner i hvert fald ham der stiller op har fint styr på spillet. Vi må se - jeg vil heller stemme på en dansker, der vil lave bare lidt forumaktivitet - men det er nu også fint med mig med ham/hende, der er stillet op.

Søndag gælder det dermed mit sidste løb i denne omgang - de 9 bedste på GV er udtaget, og som eneste løbstype betyder det også, at der er 3 guldikoner i brosten flad vej, der er uden for holdet - og muligvis talenter, der kunne have fået chancen. J. Gyring og M. Beefschow sikrer dog, at vi også er velstillet de næste 7-8 sæsoner, selv om det da nok bliver mere mager, når de 28-årige snart nærmer sig den truende pension.

Målet er selvsagt sejr. Rolf har gennem de seneste sæsoner været #1 på DT i flad vej brosten, så selvfølgelig går vi efter det - løbet ligger også fint til ham, men det gør mere eller mindre alle flade brostensløb uden bakker, tænker jeg. Med træningstiden tror jeg også de bedste er meget tæt på ens - men Harboe har dog med lidt løbende sprinttræning gjort repertoiret bredere end det var for 3-4 sæsoner siden. Største konkurrenter er russerne med Travin og Australien med Angus Friend. Der er to vejrikoner - vores egen A. Jørgensen er bedst på DT med vejrikon, men dog kun vind, der kun er en pind af - så ikke noget, der får ham til at nuppe kaptajnposten.

Rolf Harboe      28      91,85      TeamTimidus   
   Anders Jørgensen      28      89,72      Codex   
   Filip Skurk      28      89,27      TeamTimidus   
   Stefan Hinz      28      88,77      ProdopingPong   
   Mark Beefschow      25      87,9      TilburgTerriërs   
   Joachim Gyring-Nielsen      24      87,33      Team_Klykke   
   Flemming Vadstrup      28      87,29      TeamManusof   
   Kasper Moe      28      87,02      TeamTimidus   
   Markus Hønborg      28      86,88      Turrones