Author Topic: De danske hold og ryttere  (Read 3261 times)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
De danske hold og ryttere
« on: March 22, 2019, 08:12:53 AM »
Et lille emne, som jeg håber kan bidrage til lidt forumaktivitet - det er nu hyggeligst.

Selv har jeg ikke en eneste rytter, jeg synes er specielt interessant - reelt har jeg kun to jeg tror, der er change for jeg holder - en TT'er og en flad brostener. Er fristet af at gøre ham til Etapeløbsrytter  ;D Men lønnen er nok lige for lav - men får jeg en stærk bjergrytter eller to, ender jeg nok med at prøve.

Hvem er reelt med? Er spændt på at se, hvordan det kommer til at forløbe - frygter lidt, vi er for få, til at spillet giver mening, og osca vil drive det - men vi må se :-)

Den bedste er Moe, der på yderste mandat er på Dream Team:
Kasper Moe   Alder : 19   Løn : 812
Udholdenhed : 58   Sprint : 62   Bjerge : 46
Flad vej : 58   Brosten : 67   Teknik : 48
Nedkørsel : 23   Bakker : 11   Explosivitet : 0
Tidskørsel : 32   Holdarbejde : 2   Rutine : 0

Til dem der evt. ikke legede så meget med betaen er her mine væsentligste konklusioner:
- u23 bonus er nu til og med 23 år - træning i denne periode, går også MEGET hurtigere - allerede fra de er 24 år falder rytterne i evne, men med samme omfang som tidligere det første alderstrin de første mange år. Rytterne bliver stille og roligt bedre til de rammer 30-31, men de bedste 24-årige kan godt køre med om sjove point i de bedste rækker, og måske vil der også være kategorier, hvor de er bedst i den alder
- Etapeløbene er forskellige fra sæson til sæson, og kan være ret "skøre". GT med 3 enkeltstarter skete mange gange i betaen, og 5 var det højeste jeg så. Jeg så også en GT helt uden bjergløb. Samtidig fylder brosten mere i både ST og GT, er min oplevelse - mens bakke måske fylder lidt mindre - der er også oftere både ST og GT uden samme omfang af bjerge.
- Jeg fik skabt en virkelig sprød etaperytter fra en bakkesprinter med lidt brostensevne men uden explosivitet, udholdenhed, teknik og bjerge. Trænede ham fra 30 i bjerge fra starten, til til sidst at ramme næsten 90 i bjerge, og havde 60+ i alle evner, ud over exp. og holdarbejde - han var på DT. Min pointe er, at en eks. bakkesprinter uden explosivitet kan være værd at overveje som etapemand - hvis lønnen er høj i hvert fald, deraf også mine tanker med Moe. Træningen går pænt stærkt :-)
- Der kan rammes 90 som tidlig 20-årig, skulle jeg mene (kræver måske talent) - og dermed dobbelt 90 allerede som 21-årig. Der kan opnås ca. 7 u23 pop i 90'erne i første evne, skulle jeg mene, og også en sjat i anden evne. Generelt er rytterne lige en god snert bedre.
- Draft er helt væk, ligesom world challenge mv. Landshold kommer nok igen her efter første sæson - mit indtryk er, at planen er kun at have et ungdomslandshold, nu må vi se.

ProSCycling

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #1 on: March 22, 2019, 01:28:12 PM »
Jeg har heller ikke rigtigt noget her fra starten.
Har sat min bedste til salg, og han har 33 bud indtil videre. Han er ikke engang på dream team.
Man kan sikkert godt tjene en del på de allerførste ryttere, da der er vildt mange som ser på deres egne ringe talenter og bare ser en rytter som er bedre og så smider de store beløb efter dem.

Henrik Harboe   Alder : 19   Løn : 804
Udholdenhed : 57   Sprint : 42   Bjerge : 9
Flad vej : 55   Brosten : 48   Teknik : 16
Nedkørsel : 43   Bakker : 69   Explosivitet : 39
Tidskørsel : 10   Holdarbejde : 11   Rutine : 0
Pris : 1   Dage tilbage : 3   

JEg regner med, at jeg skal igang med at finde sprintertalenter her i starten, og håber vi får ramt noget til det danske landshold.

Lige nu prøver jeg bare, at få så mange danskere med i spillet her fra starten, da der nok er størst chance for at folk holder ved hvis de ikke allerede er bagud i stillingen osv.

Dennis42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #2 on: March 24, 2019, 08:05:54 PM »
Også et halvtrist starthold, tror der ender med en enkelt keeper. PoohsDrenge i tidligere udgaver. SoldiersFromAbove i denne udgave. Regner stærkt med at være 100% aktiv. Og har også prøvet at rekruttere, dog ikke med det helt store held

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #3 on: April 01, 2019, 12:45:54 PM »
Renè Holmdal   Alder : 19   Løn : 854
Udholdenhed : 64 Sprint : 8   Bjerge : 63
Flad vej : 66 Brosten : 19   Teknik : 72
Nedkørsel : 66 Bakker : 64 Explosivitet : 6
Tidskørsel : 6   Holdarbejde : 18   Rutine: 0

Trak ham her, som i bjergbakke kategorien godt kunne gå hen og blive et monster. I hvertfald i forhold til dem man trak i det gamle CFF.

Havde ikke nogen ide om hvad jeg ville træne, men nu bliver det bjerge (sikkert ligesom de fleste andre). Har trukket flere gode bjergryttere indtil videre, så det ser lovende ud.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #4 on: April 04, 2019, 08:23:02 AM »
En lille status herfra. Pt. står den på brosten (primært flad vej). Har 5-6 ok talenter, hvor Kasper Moe nok er bedst, og især en 3 stykker af dem er tæt på - derudover har jeg én bakkebrostener, der er lidt altmuligmand - har været fristet af at træne ham i bjerge med henblik på GT/ST, men vælger vist i stedet at se om jeg kan gøre ham til en interessant bakkebrostener i nichéløb (med bakke, brosten og sprint - og til den nye Eneco tour)

Desuden har jeg et par sprintere, og en TT'er, der bare får halv træning - og en enkelt bjergrytter, der er semiuduelig. Medmindre jeg trækker nogle cracks i gerne GT / ST, så står den ikke på 1. div for mig fra starten, men har nogle habile ryttere, jeg tænker, jeg vil fokusere på et par sæsoner, indtil evt. cracks dukker op - eller senest, når de er ved at ramme 22-23 år. Vil gerne op i 1. div på et tidspunkt i hvert fald, men det behøver ikke være de første 5-6 sæsoner, det er målet.

TeamSolex

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #5 on: April 06, 2019, 03:02:12 PM »
Yo guys.
Jeg er med på en stille start og skal lige ind i rytmen igen.
Trækker efter sprintere denne sæson men har ikke haft heldet med mig. Mine bakkesprintere har ikke lige det kick der skal til på at slå konkurenterne på stregen når konkurrencen bliver hård. Men glæder mig til at se hvordan rytterne kan konkurrere lidt mere på kryds af alder.

Glæder mig også til at se hvordan sæson kalenderen måske ændre sig lidt fra sæson til sæson.

Dennis42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #6 on: April 07, 2019, 02:30:43 AM »
Min plan var at gå efter bjergryttere, men konkurrencegenet kunne ikke tåle, at komme så langt bagud fra starten. Så går efter brosten fra start og skifter nok fokus til bjerg/brosten for grandtour ryttere. Føler selv jeg har fået et par ok ryttere. Blev dog desværre overbudt med 12000 på hvad, der ligner, en af spillers bedste ryttere der var på transfer...

Dennis42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #7 on: April 08, 2019, 07:11:05 PM »


Har lige trukket ham her. Ville have været en drøm at have ham fra start af..

Terkel Thorsen   Alder : 19   Løn : 851
Udholdenhed : 67   Sprint : 47   Bjerge : 10
Flad vej : 16   Brosten : 60   Teknik : 66
Nedkørsel : 42   Bakker : 64   Explosivitet : 39
Tidskørsel : 17   Holdarbejde : 17   Rutine : 0
Pris :   Dage tilbage :   Løb kørt : 0

TeamSolex

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #8 on: April 09, 2019, 04:29:16 PM »
Alexander Kirk   Age : 19   Wage : 835
Stamina : 53   Sprint : 61   Climbing : 13
Flat : 58   Cobblestone : 7   Technique : 23
Downhill : 1   Hills : 47   Aggressiveness : 68
Time Trial : 24   Teamwork : 74

Trak ham her med rigtig gode muligheder i bakkesprint kategorien.
Det er sådan set kun teknikken der driller

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #9 on: April 10, 2019, 08:45:12 AM »
Mit hold former sig fortsat op brostenerne.

Har trukket Benny til TT, som jeg prøver at afsætte, men jeg er måske for optimistisk....?

Benny Andresen   Alder : 19   Løn : 832
Udholdenhed : 50   Sprint : 65   Bjerge : 21
Flad vej : 68   Brosten : 50   Teknik : 72
Nedkørsel : 8   Bakker : 18   Explosivitet : 0
Tidskørsel : 69   Holdarbejde : 5   Rutine : 0
Pris : 300 000   Dage tilbage : 2   Løb kørt : 0

Har to sprintere, som man evt. kan prikke til mig her eller i spillet hvis man synes de er interessante nok ud:
Dirch Nissum   Alder : 19   Løn : 814
Udholdenhed : 17   Sprint : 67   Bjerge : 6
Flad vej : 66   Brosten : 46   Teknik : 68
Nedkørsel : 27   Bakker : 16   Explosivitet : 52
Tidskørsel : 2   Holdarbejde : 55   Rutine : 4

Hjalte Munch-Petersen   Alder : 19   Løn : 853
Udholdenhed : 69   Sprint : 62   Bjerge : 25
Flad vej : 62   Brosten : 23   Teknik : 39
Nedkørsel : 18   Bakker : 25   Explosivitet : 64
Tidskørsel : 30   Holdarbejde : 34   Rutine : 0

Umiddelbart forestiller jeg mig dog, det ikke er nogen man vil bruge den store energi på, så i første omgang lader jeg dem jagte lidt fine point for mig, mens rytterne stadig er ringe generelt.

Mine to bedste brostenere pt. - intet vanvittigt, men habilt nok - men der er ingen tvivl om, at der vil være bedre ryttere på sigt - unge cracks på 23-24 år vil være bedre, når de selv er i deres peak som 30-31 år:
Kasper Moe   Alder : 19   Løn : 812
Udholdenhed : 59   Sprint : 63   Bjerge : 47
Flad vej : 59   Brosten : 79   Teknik : 49
Nedkørsel : 23   Bakker : 11   Explosivitet : 1
Tidskørsel : 32   Holdarbejde : 3   Rutine : 3

Filip Skurk   Alder : 19   Løn : 806
Udholdenhed : 56   Sprint : 57   Bjerge : 6
Flad vej : 55   Brosten : 79   Teknik : 30
Nedkørsel : 11   Bakker : 26   Explosivitet : 73
Tidskørsel : 3   Holdarbejde : 20   Rutine : 2
« Last Edit: April 10, 2019, 08:46:49 AM by timidus »

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #10 on: April 10, 2019, 11:14:03 AM »
Det ser umiddelbart godt ud for DK, og rigtig fint at vi rene danske hold træner forskelligt. Det vil blive et kæmpe plus for de fremtidige landshold. Er der nogen der træner bakke og TT? Mit eget lille bjergcrack, Holmdal har lige fået sin 2. Stjerne i bjerge, så jeg fortsætter med at træne bjerge. Han er i øvrigt den eneste dansker på top 10 listerne på supporter siden.

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #11 on: May 02, 2019, 10:09:00 AM »
Er der ingen der har lyst til landstrænerjobbet i næste sæson, så vil jeg gerne stille op. Syntes bare det vil være synd hvis det er et ikke dansktalende hold. Nogen der vil?

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #12 on: May 02, 2019, 12:03:57 PM »
Jeg foretrækker ikke at stille op, men som dig - hvis ingen andre er interesserede nupper jeg den gerne. Og hvis du helst er fri, nupper jeg den gerne, men som sagt: vil umiddelbart hellere melde pas

Dennis42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #13 on: May 03, 2019, 01:10:34 AM »
Selvom jeg nyder at spille spillet, og har gjort det et par år eller 4 efterhånden, så er jeg tydeligt klar over, at mine taktikker meget ofte er langt fra optimale, så føler ikke jeg har noget at byde ind med, i forhold til en landstræner post.

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: De danske hold og ryttere
« Reply #14 on: May 18, 2019, 10:01:02 AM »
Hey All!

Efter langt tids pause så er jeg tilbage, og kan se det er startet forfra? Er der nogle vigtige ting man skal være opmærksom på?

Med tiden tager jeg gerne en landsholstjans, men ikke lige de kommende sæsoner - har et par U21 og U23 Titler at bygge mit CV på :)