Author Topic: Talent  (Read 5379 times)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #30 on: April 02, 2019, 06:46:57 PM »

Heb jij ook al een tooltje? Anders deel je die gewoon ff? :P

Nee, misschien komt die er nog wel... maar nu ik zonder sponsor speel heb ik er sowieso geen zicht op.

Je speelt zonder sponsor? Hoe bedoel je dat?  :o

Zonder supporter, bedoelde hij denk ik  ;)

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #31 on: April 03, 2019, 09:15:05 AM »
Wacco, probeer nu nog eens? Er zaten nog wel fouten in de 70%-versie (rekende nog met de 100%), maar dat was de eerste keer ook zo. Als je nu op 't linkje klikt, krijg je weer de meest recente versie :-).

(nog geen U23-bonus bij rusten in verwerkt; dat is ingewikkeld, want het zou theoretisch kunnen zijn dat die U23-bonus de pop genereert, het is dus niet een kwestie van gewoon aangeven en er bij op tellen...)

B.E-L

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 385
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #32 on: April 03, 2019, 09:36:47 AM »
Ben inmiddels gestopt met het uitzoeken welk talent mijn renners hebben. Ik was dus ook vergeten om de rustdagen te noteren.......bovendien heb ik in al die jaren dat ik dit spel speel nog nooit een renner ontslagen omdat hij een slecht talent had.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4943
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #33 on: April 03, 2019, 10:12:55 AM »
Het tegenovergestelde hier ; ik ben net begonnen met het continue op 1 skill trainen en het bijhouden van de plops.
Nou ja, al een aantal dagen. Daarvoor hoefde dat nog niet want toen had ik nog helemaal niets goeds gepulled.

Inmiddels 2 goede klimheuvelaars gepulled, C.Fagan en Thompson. Eigenlijk te weinig, maar ik heb nog hoop deze week met pullen.
Aangevuld met 6 misschien semi-goede klimtalenten, waarvan ik er 3 aangekocht heb.
Het nadeel van mijn klim-opleiding is dat ze alle 8 totaal geen vlak hebben, dus veel punten zullen ze niet scoren dit seizoen.
C.Fagan en Thompson zullen uiteraard pas rusten bij het omslagpunt en misschien laat ik ze na race 41 wel afzakken naar de 50 gezondheid.
Hopelijk kom ik snel achter de talent rating, want vooral in die semi-goede talenten kan gesnoeid worden.

En als ik niet tevreden ben over deze opleiding vanwege het pech in pullen en/of te lage talent ratings,
dan heb ik nog een back-up strategie hoe dit spelletje goed te starten.

Ik moet wel zeggen dat de managers met goede pulls dubbel beloond worden, want hun hebben inmiddels veel meer geld en dus kunnen ze de goede renners op de transfermarkt kopen die vanwege mijn lage banksaldo onbetaalbaar zijn.
Maar goed, we wisten vooraf dat de geluksfactor een enorme en allesbeslissende rol zou spelen bij de start van dit nieuwe spel.
(edit ; en niet alleen bij de start, de managers met mazzel hebben daar nog vele seizoenen enorm voordeel van als ze een beetje slim zijn)
En vanwege het feit dat ik altijd pech heb in het pullen, had ik me er al op ingesteld dat ik ook nu weer geen geluk zou hebben.
En wie weet, misschien helpt dit beetje geklaag, en pull ik vandaag of morgen een ronderenner.  :)
« Last Edit: April 03, 2019, 10:18:04 AM by Vos »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #34 on: April 03, 2019, 10:26:55 AM »

Ik moet wel zeggen dat de managers met goede pulls dubbel beloond worden, want hun hebben inmiddels veel meer geld en dus kunnen ze de goede renners op de transfermarkt kopen die vanwege mijn lage banksaldo onbetaalbaar zijn.


Teams die goed scoren hoeven geen teams die goed pullen te zijn. Ik heb werkelijk waar op zeer toekomstige klimmer Nolten na (die is redelijk, niet heel goed) alleen maar bagger gepulld. Mijn team draait nu op sprinters met een lage explo en lage knechten. Maar het klopt wel dat je zo geld kunt verdienen. Zulke renners kun je ook wel goedkoop kopen: op termijn onbruikbaar, nu leveren ze flink geld op. Dus dat is voor iedereen wel bereikbaar.
« Last Edit: April 03, 2019, 10:29:51 AM by Hakkie2 »

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4943
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #35 on: April 03, 2019, 11:03:47 AM »
Een beetje idem hier, Hakkie. Mijn team staat 3e met veel pech in het pullen.
Als het geluk ontbreekt, dan kan je dat compenseren met extra slim zijn. Jou lukt dat, maar dat is voor veel andere managers niet weggelegt, en soms ook omdat ze andere strategische keuzes maken.
Mijn tekst is volgens mij een goede, misschien te vroeg opgeschreven, want de voordelige effecten van die mazzelmanagers zijn veelal nog niet zichtbaar.
Het heeft bijna niets te maken met de teams die het momenteel goed doen. (dat stond ook nergens in mijn tekst)
Als ik mazzel zou hebben met pullen, zou je dat volgend seizoen pas echt merken. En ook nog in 1A, want ook promotie is makkelijker met goede pulls. Qua financiƫn zou ik er dan mega goed voor staan, en niet alleen qua banksaldo, maar belangrijker, ook qua kapitaal op de fiets. En dit is maar 1 voordeel, nog belangrijker namelijk, ook qua te verwachten 1A resultaten en qua team doorselecteren kan een mazzelmanager er megaveel beter voor staan dat iemand die nu niks pullt. De effecten kunnen doorwerken, wat niet altijd het geval hoeft te zijn natuurlijk, dat ligt aan de capaciteiten van de manager.

Laat ik het zo stellen met een niet-realistisch voorbeeld ;
als een Hakkie met nu geluk in het pullen het zou moeten opnemen tegen precies dezelfde Hakkie met nu pech in het pullen ;
dan zou het vele seizoenen duren voordat de pech Hakkie op het niveau komt van de mazzel Hakkie.
Ik hoop dat dit voorbeeld begrepen wordt, de effecten werken door.

Gelukkig zijn er niet allemaal Hakkie-managers in dit spel, dus er liggen zeker kansen voor managers die niet gelukkig zijn in het pullen.
Plus dat de doelstellingen van diverse managers verschillend kunnen zijn ; dat biedt ook kansen.
Iemand die als doelstelling heeft het WK op de weg in 1A te winnen, en nu veel mazzel heeft met pullen. Hij is geen concurrent van mij als ik (met pech in pullen) bijvoorbeeld de doelstelling zou hebben om de Tour de France in 1A te winnen.
« Last Edit: April 03, 2019, 11:07:41 AM by Vos »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #36 on: April 03, 2019, 11:11:48 AM »
Oh, ik wil zeker niet zeggen dat ik heel goed ben, of zo. Tactisch doe ik echt niet veel bijzonders en ik had natuurlijk wel geluk dat mijn startteam redelijk aan sloot op de TDU. Ik wilde alleen maar zeggen dat je het geluk deels zelf kunt maken: pluk voor een klein bedrag een sprinter van de lijst met lage explo en knechten en brand die lekker op. Idem voor een heuvelaar zonder explo. Zulke renners zijn in de toekomst waardeloos en nu dus goedkoop.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4943
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #37 on: April 03, 2019, 11:20:00 AM »
Niet jezelf onderschatten, Hakkie, de inhoud van jouw zojuist geschreven tekst bewijst het al, naar mijn mening.  ;)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #38 on: April 03, 2019, 11:33:09 AM »
Maar goed, om ontopic te blijven: ik heb dus nog geen lange termijn renner dus heb ik ook geen talent berekend. Al heb ik er nu misschien 1. Als ik die nu 100% tussen 40 en 60 ga trainen, kan ik als ik het goed begrijp zijn talent niet goed berekenen? Hij popt dan sowieso elke nacht, alleen bij talent 0 en 1 niet. Misschien af en toe 2x per nacht, maar dat is te weinig info om zijn talent te bepalen ben ik bang.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #39 on: April 03, 2019, 08:55:14 PM »
In 5 trainingen van 60 naar 63, dan moet je wel talent 5 zijn... toch?

Bv: 60,96 - 61,37 - 61,78 - 62,19 - 62,60 - 63,01

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #40 on: April 03, 2019, 09:07:38 PM »
In 5 trainingen van 60 naar 63, dan moet je wel talent 5 zijn... toch?

Bv: 60,96 - 61,37 - 61,78 - 62,19 - 62,60 - 63,01

Talent 4 gaat 0,386 vooruit, 5 x 0,386 = 1,93, dus zelfs al je met 60,9999999 begint komt je niet voorbij de 63. Dus ja!

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #41 on: April 03, 2019, 09:16:53 PM »
In 5 trainingen van 60 naar 63, dan moet je wel talent 5 zijn... toch?

Bv: 60,96 - 61,37 - 61,78 - 62,19 - 62,60 - 63,01

Talent 4 gaat 0,386 vooruit, 5 x 0,386 = 1,93, dus zelfs al je met 60,9999999 begint komt je niet voorbij de 63. Dus ja!

Nu is hij niet geboren met geweldige stats, maar met talent 5 valt er toch wel een redelijke klimmer - die ook een heuvel over kan - van te maken.

Nicolas Groothuis   Leeftijd : 19   Salaris : 814
Conditie : 49   Sprinten : 6   Klimmen : 63
Vlak : 23   Kasseien : 7   Techniek : 51
Dalen : 48   Heuvels : 49   Explosiviteit : 40
Tijdrijden : 35   Knechten : 48   Ervaring : 0

MoleM

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 101
  • Cycling101 (2a)
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #42 on: April 04, 2019, 12:35:44 AM »
@Zatarra, Ik ben ook net bezig geweest met je tool en het is natuurlijk altijd interpreteren van hoe iemand het bedoelt heeft. Maar zou de min waarde in kolom C niet gewoon gelijk zijn aan de skill en de max waarde in kolom D gelijk aan de skill + 0,999?

Zatarra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 671
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #43 on: April 04, 2019, 08:50:10 AM »
@Zatarra, Ik ben ook net bezig geweest met je tool en het is natuurlijk altijd interpreteren van hoe iemand het bedoelt heeft. Maar zou de min waarde in kolom C niet gewoon gelijk zijn aan de skill en de max waarde in kolom D gelijk aan de skill + 0,999?

Hoi!

Als je op een willekeurig moment naar een willekeurige skill zou kijken, heb je natuurlijk gelijk. Echter, als je 'm pas na een pop zou opnemen in de tool, kun je de min en max nauwkeuriger berekenen en dus ook sneller het talent bepalen, volgens mij.

Voorbeeldje:
Renner Pietje is 65 in klimmen bij het pullen. Minimaal 65,000, maximaal 65,999. Ik wacht tot hij naar 66 popt. Dan pas neem ik 'm op in mijn tool en ga ik het aantal trainingen bijhouden. Dan, bij de verschillende mogelijke talenten, bepaal ik de minimale skill en de maximale skill opnieuw als hij naar 67 popt (volgens de formule die er nu staat).

Wellicht wat omslachtig en misschien is het wel helemaal niet sneller, maar zo had ik 't bedacht :P.

Spammie

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 420
    • View Profile
Re: Talent
« Reply #44 on: April 11, 2019, 09:22:48 AM »
Wilfredje heeft dit laten zien qua pops, wat kunnen we over zijn talent zeggen?

Donderdag 4 april 01:00 pop
1x RUST
Zaterdag 6 april 01:00 pop
Zondag 7 april 07:00 pop
Maandag 8 april 07:00  pop
Woensdag 10 april 01:00 pop
Donderdag 11 april 01:00 pop