Author Topic: [BETA] NT ritten België  (Read 1403 times)

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
[BETA] NT ritten België
« on: December 16, 2018, 01:49:12 PM »
Met 3 stemmen tegen 1 verkozen als Bondscoach van de Belgische Nationale Beta Team. Bij deze dan ook dank voor de stemmen :)

De eerst nationale rit van de beta-versie zal plaatsvinden op het WK-parcours van 2006 in Oostenrijk. Een pure heuvelrit van 266 km!

Met Sas hebben we een van de favorieten in onze rangen, dus hopelijk kunnen we een goede prestatie neerzetten.
Sas komt uit het team van Beerkes, die de hofleverancier van renners is deze rit. Naast kopman Sas rijden er nog 4 renners van zijn team mee.

Het volledige team:
Adam Lacroix (BLOEMENAANDEMITTE)
Matt Duynslaeger (beerkes)
Alan VanBrempt (Noldor)
Preben Bekaert (beerkes)
Rainier Urbain (frikisdemoda)
Emmanuël Goffin (beerkes)
Christof Sas (beerkes)
Benny Suys (Lukara)
Arnault Dejaeghere (beerkes)
« Last Edit: March 25, 2019, 01:33:13 PM by GinneR »

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #1 on: December 16, 2018, 03:07:39 PM »
Succes Fingolfin !  8).

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #2 on: December 17, 2018, 10:37:43 AM »
Goeie start Fingolfin!!! 8) 8) 8)

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #3 on: December 17, 2018, 01:55:31 PM »
Goeie start Fingolfin!!! 8) 8) 8)

:)

Kopman Sas eindigt tweede wegens geen knecht meer, wat de Noren wel hadden. Suys rijdt in een vrije rol ook nog naar een 7e plek.
Zeker wel tevreden over de eerste rit!

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: NT ritten Belgi�
« Reply #4 on: January 13, 2019, 09:36:18 PM »
Inmiddels zijn we reeds 5 ritten ver, dus misschien toch maar eens een update plaatsen  ::)

Na een goed eerste rit, zetten we de lijn goed door in rit 2, de pure klimrit. Met kopman Colpaert weten we een tweede keer een renner op het podium te plaatsen. Een bronzen plak is zijn deel. Verbrugghe en Roelens komen net te kort op voor een aantal bonuspunten te zorgen.

Rit 3 hebben we zelf in combinatie met pech verknald. Mijn eigen renner Bovy is hier kopman in de pure sprintrit, maar moet er in de eerste sectie met pech al uit. Mogelijks had een iets minder slappe start hier ook aan verholpen. Ondanks de zeer slechte start wordt alsnog een 7e plek uit de brand gesleept. Helaas kunnen we dan ook met zekerheid zeggen dat er veel meer in zat, mits een betere start.
Ook Etienne weet ter nauwernood nog 20 punten mee te kapen dankzij een knappe 19e plaats.

De 4e rit is het ultieme vertoon van tactisch meesterschap (::)), maar liefst 5(!) renners in de top 20, waarvan 3 in de top 10. Gezien Demol - ondanks zijn naam - de proef toch deed slagen, werd hier een overwinning geboekt, met een schamele 3" voorsprong op Boskamp uit Nederland.
Dankzij deze glansrijke teamprestatie komt België ook op de eerste plaats in het landenklassement.

Heden ten dage dan de 5e rit, Vlaanderens Mooiste. Fiere Belgen als we zijn, is iedereen tuk op een goede prestatie. Kopman is Keyngnaert, die ook in het dreamteam te bewonderen valt.
In de eerste sectie trekken we al eens door en lossen we zowat 4/5 van het peleton. Helaas valt ook meesterknecht Kerkhofs dadelijk af. Geluklijk zijn er wel nog 5 knechten die de kopman kunnen ondersteunen. Met wat aanvallen links en rechts komen in s4 Suys en kopman Keyngnaert alleen op kop. Gewonnen spel denk je dan! Helaas pindakaas, uit de achtergrond komt de onvermijdelijke Sagan Stormo opzetten, die alsnog de rit wint. Kopman wordt 2e en Suys toch ook nog 4e. Met ook Quaranta nog op 15 weer een hele hoop punten verzameld. Koppositie in het landenklassement verstevigd en ook in in het individuele klassement de leiding genomen met Suys, al verwacht ik dat een sprinter er komende week zal overspringen.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten Belgi�
« Reply #5 on: January 13, 2019, 11:00:56 PM »
Heel goed bezig Fingolfin.  8)
En een mooie grote voorsprong op de nummer 2 met nog maar 2 NT races te gaan.
Hopelijk heeft België goede renners voor die laatste 2 ritten. Succes !

Je concurrent uit Australia had vele dagen niet ingelogd en had geen NT selectie, zag ik vanmiddag om 17u.
Maar ik zie dat Palmer om 20.54u is opgeroepen, dus maar een paar minuten voor de start. Ik vermoed dat hij alle renners vlak voor tijd heeft geselecteerd en snel snel snel even tactieken ingevoerd. Wel veel Australiërs (5 renners) in de punten, waaronder Palmer die 3e werd (zonder knecht) in RVV van 1A. Palmer was de 5e Australiër in de uitslag en met zijn 14e plaats in deze NT race de eerste renner van mijn team die punten scoort in een NT race. Jippie, weer een mijlpaal erbij.  :)

Volgend seizoen stel ik mij misschien ook als BC kandidaat, die Belgen kunnen wel wat meer concurrentie gebruiken, zie ik.  ;)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #6 on: January 27, 2019, 09:18:24 PM »
Gefeliciteerd met het wereldkampioenschap, Fingolfin !  8)
Mooi afgesloten in stijl met een rit overwinning.

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #7 on: January 28, 2019, 11:18:27 AM »
Proficiat Fingolfin met de prachtige resultaten!! Je verdient opnieuw mijn stem als bondscoach!!
« Last Edit: January 29, 2019, 09:11:09 AM by Mitte »

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #8 on: February 01, 2019, 09:49:56 AM »
Nog gefeliciteerd, Fingolfin! Netjes gedaan!  :D

Fingolfin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
  • Noldor 3h
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #9 on: February 02, 2019, 06:11:56 PM »
Dank iedereen :)

Seizoen in stijl kunnen afmaken met de overwinning van Keyngnaert die ons ook het landenkampioenschap oplevert.

Inmiddels opnieuw verkozen als bondscoach voor het aankomende seizoen. Hopelijk kunnen we de lijn doortrekken!

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: NT ritten België
« Reply #10 on: February 03, 2019, 10:14:02 PM »
En het nieuwe seizoen begint ook weer erg godled voor jullie. Proficiat met de zege in de eerste rit!