Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 14576 times)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #225 on: January 20, 2019, 08:28:49 PM »
etappe 8 TdF :
Perfecte etappe dankzij knecht Post die 5x handjes kreeg en zelf nog wat punten pakte met een 13e plaats.
Anderson kon de favorieten niet uitdagen, maar finisht in de kopgroep van 5 renners als 5e.
Door deze hele goede uitslag stijgt hij 4 plaatsen in het AK, momenteel 9e op 2:59"

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #226 on: January 20, 2019, 10:42:02 PM »
Oeps..... 

Te langzaam gestart waarschijnlijk?

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #227 on: January 21, 2019, 07:43:31 AM »
etappe 9 TdF :
Anderson finisht als 19e en stijgt hiermee 1 plaatsje in het AK en staat nu 8e.
Inmiddels al 35 races gereden, dus hij is niet meer in topvorm in de slot etappe. Ondanks dat, vermoed ik dat top 10 eind-AK mogelijk is.

Het ziet er goed uit voor Hoffmann (en zijn manager) dat hij de Tour de France gaat winnen, evt. een mooie dubbelslag na zijn Giro-winst.
Het AK na 9 etappes met een schitterend podium  8), de NL talige forumgebruikers domineren ook in de Tour :

1    Alwin Hoffmann   20   ValarMorghulis   0: 00"   
2    Rick Harmeling   20   CaptainOrange   1: 25"   
3    Arno Hermans   20   CrossAndGo   1: 40"   
4    Aloïs Chiers   20   Matterhorn   1: 44"   
5    Albeiro Montes   20   Oska   1: 55"   
6    Emerick Pouillon   20   FrançaiseDesJeux   2: 20"   
7    Artis Naglis   20   Mollema92   2: 48"   
8    Aaron Anderson   20   SPORTLIFE   3: 06"   
9    Emiel Mulder   20   AJFactoryCycling   3: 25"   
10    Kieran Rose   20   DeRodeVod   3: 46"   
11    Noah Bakker   20   DeRodeVod   4: 22"   
16    Adam Akselsen   20   BLOEMENAANDEMITTE   6: 10"   
18    Eckart Behrens   20   ValarMorghulis   6: 46"   

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #228 on: January 21, 2019, 08:00:42 AM »
Oeps..... 

Te langzaam gestart waarschijnlijk?

Nee, te snel... 44022, Bakker loste in de afdaling. Had 33 moeten zijn.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #229 on: January 21, 2019, 08:55:52 AM »
Ik start bijna nooit met hetzelfde aantal ingezette EP in de eerste 2 secties als daar de ondergrond hetzelfde is.
Bijna altijd 1 of 2 EP minder in de 2e sectie.
In dit geval was klimmen de ondergrond in de eerste 2 secties. Anderson startte daar met een 53, wat ik persoonlijk beter vind dan een 44 start, wat ook in totaal 8 EP is. Uiteraard gokte Anderson op het harmonica-effect in daalsectie 3, want een verval van 1 EP is in de bergen meestal het beste, maar met een 54 start hield hij te weinig punten over voor de laatste 2 secties en gokken met een daalsectie er vlak achter is mijn inziens een verantwoorde gok.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #230 on: January 21, 2019, 09:05:26 AM »
Ik start bijna nooit met hetzelfde aantal ingezette EP in de eerste 2 secties als daar de ondergrond hetzelfde is.
Bijna altijd 1 of 2 EP minder in de 2e sectie.
In dit geval was klimmen de ondergrond in de eerste 2 secties. Anderson startte daar met een 53, wat ik persoonlijk beter vind dan een 44 start, wat ook in totaal 8 EP is. Uiteraard gokte Anderson op het harmonica-effect in daalsectie 3, want een verval van 1 EP is in de bergen meestal het beste, maar met een 54 start hield hij te weinig punten over voor de laatste 2 secties en gokken met een daalsectie er vlak achter is mijn inziens een verantwoorde gok.

Ja, maar Hermans bleef bij met 33, zo weet ik. Dus 33 was te doen. Ik had 33042 oid moeten rijden. Of 331, aangezien de groep dus uit elkaar viel in de afdaling.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #231 on: January 21, 2019, 09:17:52 AM »
Die afdaling is geniepig door dat heuveltje erin, ik heb deze rit al heel vaak gereden.
De kopman kan daar met een 0 rijden, maar is afhankelijk van een goede knecht. Is die knecht niet zo goed in de heuvels, dan moet die knecht veel energie inzetten, minimaal 2 EP maar zelfs dat kan te weinig zijn en dan is 3 EP nodig.

Ook s4 is in deze rit een afwijkende sectie, meestal is s4 heel belangrijk én meestal is het belangrijk om veel energie in te zetten als de ondergrond verandert naar een ondergrond waar een energiepunt veel zwaarder telt, in dit geval dus van dalen (s3) naar heuvels (s4).
Jouw tactiek is daar ook op gebaseerd getuige je 42 finish, normaal gesproken een goede tactische gedachte.
Echter, ik weet dat in deze etappe s4 afwijkend is, en je daar EP kan besparen (als je er nog een knecht bij hebt).
Anderson reed in een 53013.
In s4 waren hij en zijn knecht in de 2e groep (van 12 renners) op maar 0:05" achter de 4 koplopers.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #232 on: January 21, 2019, 09:26:27 AM »
Die afdaling is geniepig door dat heuveltje erin, ik heb deze rit al heel vaak gereden.
De kopman kan daar met een 0 rijden, maar is afhankelijk van een goede knecht. Is die knecht niet zo goed in de heuvels, dan moet die knecht veel energie inzetten, minimaal 2 EP maar zelfs dat kan te weinig zijn en dan is 3 EP nodig.

Ook s4 is in deze rit een afwijkende sectie, meestal is s4 heel belangrijk én meestal is het belangrijk om veel energie in te zetten als de ondergrond verandert naar een ondergrond waar een energiepunt veel zwaarder telt, in dit geval dus van dalen (s3) naar heuvels (s4).
Jouw tactiek is daar ook op gebaseerd getuige je 42 finish, normaal gesproken een goede tactische gedachte.
Echter, ik weet dat in deze etappe s4 afwijkend is, en je daar EP kan besparen (als je er nog een knecht bij hebt).
Anderson reed in een 53013.
In s4 waren hij en zijn knecht in de 2e groep (van 12 renners) op maar 0:05" achter de 4 koplopers.


Gezien het feit dat ik 2 klassmentsrenners heb en klimmer Hazelhoff een 5 op heuvels heeft (en de andere 2 aanwezige renners heuvelsprinter Heijmans en kasseisprinter Longo waren) had ik geen knecht. Ik denk dat ik dan 33132 had moeten rijden, oid. Maar dat ziet er zo suf uit :P

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #233 on: January 21, 2019, 09:41:20 AM »
Yep, dat ziet er inderdaad suf uit^^
En eigenlijk zonde om 1 EP in te zetten in een afdaling, ook al zat er een heuveltje in, en ook al moest hij lossen met 0 EP vanwege een gebrek aan een goede knecht. Dan maar lossen, want het is notabene ook nog s3, de middensectie die vaak het minst belangrijk is, en dan ook nog een daalsectie, tja, die 1 EP heb je elders harder nodig, lijkt mij.
Ik had dus met jouw kopman ook 0 EP ingezet in de afdaling. Jammer als hij moet lossen, maar een verantwoorde gok.
En ik zie dat de belangrijkste reden dat hij geen aansluiting kan vinden in de afdalings-sectie, het feit is dat hij achter de feiten aanrijdt in de eerste 2 secties.
Mijn renners hadden in s2 een achterstand van 0:12" op de 5 koplopers.
Jouw renners zaten in de groep daarachter op 0:24", dus veel moeilijker om in het voorste peleton te komen en dus had je kopman met een 54 of 53 moeten starten, volgens mij.
Dus wat WiC al dacht dat waarschijnlijk was, klopt. Een te langzame start.
edit ;
Nogmaals, ik vind een 53 start beter dan een 44 start. Ik zet bijna nooit dezelfde aantal EP in als de eerste 2 secties dezelfde ondergrond hebben.
« Last Edit: January 21, 2019, 09:45:06 AM by Vos »

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #234 on: January 21, 2019, 10:36:07 AM »
Leuke discussie over de tactiek.  :)

Zelf reed ik met Hoffmann 43023, terwijl ik met mijn knecht Bartus 55200 reed. Ik was er al bang voor dat hij met een 5 in de eerste sectie niet kon volgen, vandaar dat ik hem maar op volle bak door heb laten rijden, in de hoop dat hij in de afdaling weer bij kon komen. In de eerste heuvelsectie (sectie 4) zou hij hoe dan ook toch al niet meer voldoende energie hebben om bij te blijven.

Hoffmann zat in de eerste 2 secties mooi voorin, Bartus reed na de 2e sectie echter pas in de 3e groep, op 24sec. Zijn goede daaltechniek i.c.m. inzet van 2 energiepunten en een beetje geluk, zorgden er voor dat hij in de daalsectie weer bij de kopgroep aan kon sluiten. Hij kon nog net zijn laatste bidons en energierepen aan Hoffmann geven, om vervolgens lekker uit te bollen aan de staart van de achtervolgende groep.



Ook de heuvelrit (etappe 9) verloopt prima volgens plan. Waar Pouillon en Montes hun krachtsinspanningen in het hooggebergte rond Morzine moeten bekopen met een mindere dag in de heuvels van de Auvergne rond Lyon, kan Hoffmann prima aanhaken bij de overige ronderenners. Harmeling en Hermans klimmen het virtuele podium weer op, met enkel nog de slotetappe voor de boeg. Een iconische slotetappe, over het parcours waar José Manuel Fuente in 1971 de overwinning mocht vieren in Luchon. Hij kreeg de ruimte van ronderenners Merckx, Zoetemelk en VanImpe, die in het achtervolgende groepje finishten. Met een voorsprong van 1:25" mag dit eigenlijk niet meer mis gaan voor Hoffmann, maar we verkopen de huid nog niet voordat de beer geschoten is. Succes allemaal in de slotetappe.  :)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #235 on: January 21, 2019, 07:24:33 PM »
Mooie Tour overwinning, WiC, congrats !  8)

Anderson reed met 96 vorm (en 98 gezondheid) en finisht in de slot etappe als 17e.
Hij zakt één plaatsje in het AK, maar zeer tevreden met een 9e plaats in het eind-AK.  :)

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #236 on: January 21, 2019, 07:28:27 PM »
Harmeling verdedigt in de laatste rit (met 96 vorm en 91 gezondheid) zijn tweede plek. Prima resultaat, op naar volgend seizoen!

Gefeliciteerd WiC!

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #237 on: January 21, 2019, 07:30:06 PM »
Yes, ook de Tour de France is een prooi voor Alwin Hoffmann! Ik had vooraf niet gedacht dat het mogelijk zou zijn om in één seizoen 2 grote rondes te winnen met eenzelfde renner, dus met deze prestatie ben ik onwijs blij.  :D

Felicitaties aan Ricoo met een 2e plaats voor Harmeling. Hermans is bergop iets minder als de rest en zakt nog naar de 6e plaats in de slotrit. AJ (8e), Vos (9e) en Hakkie (10e) finishen ook nog met een renner in de Top 10, maar zij zijn uiteindelijk wellicht meer voor de punten in de losse etappes gegaan om kans te maken op een podiumplek in het seizoensklassement. Daar wordt het overigens ook nog ongemeen spannend.  :)

Op naar de Vuelta... :P

Edit: Thx, Rico en Vos!  :)
« Last Edit: January 21, 2019, 07:32:18 PM by ValarMorghulis »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #238 on: January 21, 2019, 10:35:53 PM »
Yes, ook de Tour de France is een prooi voor Alwin Hoffmann! Ik had vooraf niet gedacht dat het mogelijk zou zijn om in één seizoen 2 grote rondes te winnen met eenzelfde renner, dus met deze prestatie ben ik onwijs blij.  :D

Felicitaties aan Ricoo met een 2e plaats voor Harmeling. Hermans is bergop iets minder als de rest en zakt nog naar de 6e plaats in de slotrit. AJ (8e), Vos (9e) en Hakkie (10e) finishen ook nog met een renner in de Top 10, maar zij zijn uiteindelijk wellicht meer voor de punten in de losse etappes gegaan om kans te maken op een podiumplek in het seizoensklassement. Daar wordt het overigens ook nog ongemeen spannend.  :)

Op naar de Vuelta... :P

Edit: Thx, Rico en Vos!  :)


Inderdaad gefeliciteerd!


Mijn doel was toch echt top 8 (sponsordoel), maar ik ging op een gegeven moment teveel twijfelen tussen twee kopmannen en die worden uiteindelijk met wisselend kopmanschap 10e en 12e. Niet ideaal. Maar goed, is wel 430 punten in de strijd om zo hoog mogelijk op de ranking te komen (is podium nog mogelijk?).

Denk dat AJFactory, Vos, VM en ik alle vier nog een kans hebben op het podium. Ik blijf er in elk geval tot de laatste race voor rijden om zo hoog mogelijk te eindigen.

Morgenochtend maar met een topteam starten: Bakker, VanEst, Rose en icoonrenners Mulder en Engels. Ben benieuwd. En daarna de BBT, daar ben ik ook vooral benieuwd hoeveel de twee bovenste teams daar gaan scoren, ze hebben goede kasseiheuvelaars.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #239 on: January 21, 2019, 10:51:45 PM »
Gefeliciteerd met Hoffmann en Harmeling!!

Hermans moet inderdaad in de bergen teveel toegeven. Eigenlijk was dat wel ingecalculeerd, maar valt de winst in de heuveletappe en met name de laatste sprintrit dit keer tegen. Bij de sprint heb ik een foutje gemaakt, die me misschien wel het podium kost.

We gaan de klimstat van Hermans naar 90 brengen en blijven zijn daalkunsten ontwikkelen.

Helaas volgend seizorn veel rondes met TT, dus ik zal het volgend seizoen meer met mn andere (over het algemeen mindere) ronderenners moeten gaan doen.

Maar eerst Clasica San Sebastian, Hermans 5e favoriet... we zijn benieuwd!