Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 14574 times)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #240 on: January 21, 2019, 11:10:41 PM »
Thx Hakkie en GinneR! Succes in de Classica San Sebastian allemaal.  :)

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #241 on: January 21, 2019, 11:58:59 PM »
Congrats WiC/VM, hele knappe overwinning!

Tour was even doorbijten. Nu komen mijn races! Na CSS de kop in 1A pakken? Is zomaar mogelijk :P

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #242 on: January 21, 2019, 11:59:18 PM »
Ik vind het al het hele seizoen bizar dat mijn niet zo goede team zo hoog staat in 1A.
Om de hoogste plaatsen in 1A zal mijn team niet meestrijden, want in de Vuelta stel ik een B-selectie op met de mindere renners uit mijn team die nog bijna geen races hebben gereden. Ze hebben wel allemaal TK, maar veel andere renners zijn beter zonder TK en kunnen veel meer punten scoren. Helaas voor hun, de Vuelta is voor de mindere goden.

Het boeit mij niet of mijn team 2e wordt of 20e, dat is uiteraard anders in het echte spel.
Eigenlijk vind ik het in deze beta versie alleen leuk en zeker waard om voor te strijden, het 1A kampioenschap.
Maar ik zie dat niet gebeuren.
Om mee te strijden zal ik actief moeten worden op de transfermarkt, en dan is het nog heel onzeker of een kampioenschap gaat lukken, ik schat die kans daarop ook dan heel klein in (AJ doet namelijk ook mee). Uitbollen naar het einde van het seizoen is relaxter.

Dus in de Vuelta worden er heel weinig punten verwacht.
Op beide WK's en in de beide klimheuvelklassiekers zullen er ook niet zo heel veel punten gehaald worden.
In de BinckBankTour heeft mijn team wel een goede selectie, volgens mij. Helaas dat er een tijdrit in zit, Palmer heeft maar 7 op TT.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #243 on: January 22, 2019, 06:55:17 AM »
Congrats WiC/VM, hele knappe overwinning!

Tour was even doorbijten. Nu komen mijn races! Na CSS de kop in 1A pakken? Is zomaar mogelijk :P

Vooruitziende blik, AJ! Netjes. Goede overwinning en de leiding in het klassement. Ik zie het je wel doen om daar aan het eind van het seizoen nog steeds te staan. Succes!

Zelf ook tevreden met een 3e plaats voor Hoffmann, die niet meer in zijn beste vorm rijdt. Hij komt daarmee over de 5000 punten, met een mooie marge op de rest van het peloton. De gouden fiets lonkt. Leuk als we de hoofdprijzen kunnen verdelen...  8)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #244 on: January 22, 2019, 08:40:47 AM »
Clasica San Sebastian :
Allereerst proficiat AJ, mooie overwinning !  8)
Bij SPORTLIFE een mooie 9e plaats voor H.Spiker.
En Anderson, uit vorm en niet gerust, fietst in een vrije rol naar een 21e plaats.
De Belgische ploegleider nam een snipperdag, maar kreeg toch nog 3 punten op ééndagskoersen vanwege zijn goodluck-wens sms-je^^

Hoewel AJFactoryCycling 310 punten meer dan mijn team scoort in deze mooie klassieker, toch weer ietsje dichterbij de nummer 1 in 1A gekomen, want er is een  nieuwe leider in het SK en dat is AJ. 8)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #245 on: January 22, 2019, 08:58:10 AM »
De gouden fiets lonkt.
Deze hoofdprijs was ik even vergeten in mijn eerdere tekst, waarschijnlijk omdat ik geen renners heb die daarvoor een mini-beetje in aanmerking komen. Dus mijn tekst klopt niet helemaal, want behalve het 1A kampioenschap, zou het gouden fietsje ook in deze beta versie zeker een doel zijn geweest om voor te strijden. Dat geldt ook voor een grote ronde winnen. 1x een kleine ronde winnen of 1x een koers winnen zijn trouwens ook strijdbare doelen, maar meer voor de fun dan voor de prestige.
Alle overige prijzen, zoals nationaal kampioenschap met team of individuele renner etc etc, boeien mij niet. Het maakt me echt niet uit of ik die win of niet, net zoals de seizoens-eindranking in 1A. Dat is uiteraard allemaal anders als het echte spel begint, dan zal het niveau bij de meeste managers vele malen hoger liggen dan nu het geval is, voorspel ik.

Wat uiteraard niets afdoet aan de prestaties van WiC en AJ in deze beta-versie (want bijna iedereen wil ook nu die hoofdprijzen pakken, succes beiden !), en ik weet zeker dat hun in het nieuwe spel ook een paar tandjes bijzetten vergeleken bij deze beta versie. Ik heb gisteren voor de 3e keer of zo dit seizoen op de transfermarkt gekeken, nou, dat is niet veel, heel weinig aanbod. Dat zal in het nieuwe spel anders zijn, vermoed ik. Bijvoorbeeld ik vind het nu niet de moeite om te rekruteren of scouten omdat deze beta versie tijdelijk is. Ik neem aan dat vele anderen ook nauwelijks pullen.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #246 on: January 22, 2019, 09:13:40 AM »
Ik neem aan dat vele anderen ook nauwelijks pullen.

Dat kan ik staven met cijfers, er zijn maar 11 19 jarige Nederlanders, waarvan 5 bij 1 team. Er zijn slechts 6 teams met minstens één Nederlandse 19 jarige.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #247 on: January 22, 2019, 09:35:34 AM »
Dat is nog minder dan ik dacht. Bedankt voor de info.
In het oude spel is het nog bedroevender (en eigenlijk óók logisch), Australia u21 heeft maar 5x 19jarigen (en 15x 20jarigen).

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #248 on: January 22, 2019, 10:17:32 AM »
  selectie SPORTLIFE

Helaas zit er een tijdrit in deze ronde, de gehele selectie is superslecht in tijdrijden.
Zonder tijdrit had Palmer ( TT=7 ) een heel goed AK kunnen rijden ( ondanks dat hij geen TK bonus heeft ).
Hij zal de kopman zijn in etappes 2, 3 en 4. Over etappe 1 twijfel ik nog, misschien dat Dallas voor dagsucces mag gaan.

31 Palmer, heuvelkassei --> vele goede uitslagen, o.a. 3e RVV en 5e AGR
32 Alpin, vlakkassei met klein beetje heuvel --> 15e PR
33 Muller, vlakkassei met klein beetje heuvel --> 12e PR
34 Dallas, vlakkassei --> etappe overwinning CAT en 2e PR
35 A.Spiker, heuvelknecht --> 23e AGR

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #249 on: January 22, 2019, 11:46:07 AM »
Daar waar Hoffmann van Valar Morghulis wel kans ziet om twee grote rondes in één seizoen te winnen (proficiat!) moet onze Tjerk Ruijgh tevreden zijn met het laagste podiumplekje in de Tour. Meer zat er duidelijk niet in.

In de Clasica San Sebastian wordt Theo voor de Vorm 9e en rond die plek zal het ook wel gaan worden in de Binck Banck Toer met onze 19 jarige kopman Nick Mamaev.

Affijn, de derde plaats in het divisieklassement staat nu wel vast, dus mogen we volgend jaar gaan koersen tussen de grote mannen, tenminste als de beta nog even doorgaat, wat ik eerlijk gezegd betwijfel...

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #250 on: January 22, 2019, 04:06:51 PM »
tenminste als de beta nog even doorgaat, wat ik eerlijk gezegd betwijfel...
Ik hoop dat je gelijk krijgt met je twijfels, wat mij betreft mag het nieuwe spel asap beginnen.
De gekregen supporter loopt over 9 dagen af, misschien een indicatie dat er hooguit nog 1 seizoen komt.
Al hoop ik dat dit het laatste beta versie seizoen is.
Ik heb het gehele seizoen geen bugs geconstateerd, ook Oska is tevreden over dit seizoen zo te lezen.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #251 on: January 22, 2019, 04:12:09 PM »
tenminste als de beta nog even doorgaat, wat ik eerlijk gezegd betwijfel...
Ik hoop dat je gelijk krijgt met je twijfels, wat mij betreft mag het nieuwe spel asap beginnen.
De gekregen supporter loopt over 9 dagen af, misschien een indicatie dat er hooguit nog 1 seizoen komt.
Al hoop ik dat dit het laatste beta versie seizoen is.
Ik heb het gehele seizoen geen bugs geconstateerd, ook Oska is tevreden over dit seizoen zo te lezen.

Het bericht van Oska duidt er inderdaad op dat het niet heel lang meer duurt. "Soon I am gonna need all your help", of iets in die strekking, daar sluit hij mee af....

Denk dat hij de seizoensovergang nog wil zien en wellicht de eerste weken van het nieuwe seizoen ivm World Cup?

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #252 on: January 22, 2019, 04:22:11 PM »
Dallas wordt de kopman in etappe 1, want ik zie zojuist dat hij een (makkelijke) sponsordeal kan halen.
Het geld heb ik niet nodig, maar het wordt de nog maar 2e sponsordeal van dit seizoen.
En ik heb nog 9 dagen de tijd om in diverse rankings te stijgen. :) ( Daarna kan ik het niet meer zien. )

Hopelijk wordt dit niet weer een dure tactische fout zoals met Foley in de Dauphiné, die hij had kunnen winnen als hij de kopman was geweest in etappe 1. Ook toen werd er voor Dallas gekozen als gelegenheidskopman die in die etappe als 3e finishte.
Palmer is dus niet blij met zijn vrije rol en zijn AK ambities. Toch denk ik dat die tijdrit hem sowieso de das omdoet, vandaar deze keuze, en ik moet opmerken dat de fanclub van Dallas heel overtuigend is, dus dat heeft ook zeker invloed gehad op deze tactische beslissing.  :))

edit ; zie je bericht nu pas WiC, inderdaad, ik zat ook al op die manier tussen de regels door te lezen/raden.
Hopelijk zal het zoiets worden als jij beschrijft.
« Last Edit: January 22, 2019, 04:24:48 PM by Vos »

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #253 on: January 22, 2019, 06:40:31 PM »
Dit is de enige ronde waar ik hoog kan eindigen in het AK denk ik, we hebben er alles aan gedaan om iedereen topfit aan de start te krijgen!Als die Dallas fanclub zich een beetje gedeisd kan houden heb ik er wel vertrouwen in. ;)

Brecht Kerkhofs:kopman AK
Gijsbrecht Bovy:tijdrit
Anthony Beelaert:schaduwkopman
Remco Lebrun:knecht
Nikolai Loyn:kassei-vlak

Veel succes iedereen!!!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #254 on: January 22, 2019, 07:16:25 PM »
tenminste als de beta nog even doorgaat, wat ik eerlijk gezegd betwijfel...
Ik hoop dat je gelijk krijgt met je twijfels, wat mij betreft mag het nieuwe spel asap beginnen.
De gekregen supporter loopt over 9 dagen af, misschien een indicatie dat er hooguit nog 1 seizoen komt.
Al hoop ik dat dit het laatste beta versie seizoen is.
Ik heb het gehele seizoen geen bugs geconstateerd, ook Oska is tevreden over dit seizoen zo te lezen.

Ik hoop eigenlijk alleen dat het snel voorbij is als ik volgende keer weer wat geluk met pullen heb. Anders zal ik mijn team best gaan missen...