Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 14570 times)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #285 on: January 25, 2019, 12:28:23 PM »
etappe 1 Vuelta :
Een goed begin, ondanks dat Anderson niet in topvorm is, pakt hij punten met een 13e plaats en kreeg een lampje.

Nu al blij met de keuze om mijn selectie drastisch om te gooien.
Michel deed het ook goed in een vrije rol ondanks dat hij niet kan dalen, vandaar geen kopmanschap, hij finisht als 30e.

En hoewel het mij eigenlijk niet boeit, zie ik dat de concurrent van Anderson en Palmer om het individueel Australisch kampioenschap ook de Vuelta rijdt. Die Walkins heeft maar weinig achterstand, heeft indrukwekkende palmares en finisht in deze etappe als 3e.
Daarmee kan ik mooi mijn renners motiveren, toch nog een doelstelling in deze Vuelta.  :)


Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #286 on: January 25, 2019, 07:28:42 PM »
etappe 2 Vuelta :
Oeps, foutje, Scheer had kopman moeten zijn, maar ik ben blijkbaar zo gewend om Anderson kopman te maken dat dit foutje erin geslopen is.
Voor het knechten maakte het niet zoveel uit, Michel is niet zo een goede klimmer en had maar 2 secties kunnen helpen.
Scheer mist door deze fout nu wel de belangrijke kopmanbonus.
In een vrije rol fietst hij naar een hele mooie 5e plaats. Niet verwacht, want hij kon geen favorieten uitdagen.

Knecht Michel finisht als 71e op ruim 2 minuten.
Anderson finisht nog slechter ondanks zijn onbedoelde kopman rol. Inclusief een pechgeval in s3 finisht hij als 85e op 2½ minuten.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #287 on: January 25, 2019, 07:38:07 PM »
Dat ging niet best. Hazelhoff kon drie favorieten uitdagen en eindigt toch maar 25e, puur door een te voorzichtige start. Jammer, ik ging met name voor etappes deze Vuelta om punten te halen om nog richting VM en Vos te gaan. Maar dat kan ik nu vergeten, denk ik.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #288 on: January 25, 2019, 08:04:06 PM »
Mij team is nog wel in te halen, Hakkie. En helemaal met de WK punten van Fluitsma erbij.
Wel heb ik 3 tijdrijders met TK voor het WK tijdrijden, maar hun waren alle drie niet goed genoeg voor de punten in de NT rit.
Misschien wordt het nog spannend, je weet het maar nooit met die vosse-streken^^.
Ik vermoed dat VM mijn team dik zal inhalen, maar goed, hij maakt ook gebruik van Voss-streken.  ;)
Succes in ieder geval ; ik verklaar hierbij de vosse-jacht voor geopend.  :))

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #289 on: January 26, 2019, 10:30:21 AM »
etappe 3 Vuelta :
Een hele goede en succesvolle etappe. Knecht Viñas deed prima werk door Palmer in de kopgroep te houden, die maar 16 renners groot was in s1 en maar 20 renners groot in s2. Toch wel verrassend dat de kopgroep zo klein was in s2, volgens mij komen er daar meestal meer renners terug. Vermoedelijk dat óók daar het gehele CCLF team flink tempo aan het maken was, waar mijn renners van konden profiteren.
Viñas had nog volle bak energie over om zijn kopman heel hard te lanceren, en Palmer had een nog veel sterkere 5 EP om goed te finishen.
Een hele mooi 4e plaats voor Palmer, en knecht Viñas finishte ook nog heel goed met een 9e plaats.  :)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #290 on: January 26, 2019, 05:38:29 PM »
Mij team is nog wel in te halen, Hakkie. En helemaal met de WK punten van Fluitsma erbij.
Wel heb ik 3 tijdrijders met TK voor het WK tijdrijden, maar hun waren alle drie niet goed genoeg voor de punten in de NT rit.
Misschien wordt het nog spannend, je weet het maar nooit met die vosse-streken^^.
Ik vermoed dat VM mijn team dik zal inhalen, maar goed, hij maakt ook gebruik van Voss-streken.  ;)
Succes in ieder geval ; ik verklaar hierbij de vosse-jacht voor geopend.  :))

Ik weet niet waarom je dat vermoeden hebt, maar zelf denk ik niet dat dat heel gemakkelijk gaat worden. Voor de WK's heb ik eigenlijk helemaal geen materiaal. En de Vuelta rij ik ook niet met een hele sterke opstelling. De kopman snakt naar het einde van een bijzonder mooi seizoen en zijn vorm is dus tanende. De knechten zullen ook niet superveel punten binnenharken. Ik denk dat ik me tevreden zal moeten stellen met een plek achter jou en AJ.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #291 on: January 27, 2019, 04:27:53 AM »
etappe 4 Vuelta :
Wederom een hele goede etappe van Palmer, hij finisht als 15e terwijl hij een vlakheuvelrenner is en geen heuvelsprinter.

Ik weet niet waarom je dat vermoeden hebt
Dat vermoeden lijkt mij logisch en was grotendeels gebaseerd op de AK punten van Hoffmann in de Vuelta.
Volgens jou klopt mijn vermoeden niet, dat zou kunnen en inmiddels heb ik dat vermoeden niet meer. Want o.a. voordat jij je tekst schreef kon ik alleen maar een vermoeden hebben, en jij zal je eigen team veel beter kunnen inschatten.

Ook de uitspraak "mijn team is nog wel in te halen, Hakkie", hoeft niet te kloppen.
Hoewel eigenlijk mijn uitspraak wél kan kloppen, want ik schrijf niet dat DeRodeVod mijn team gaat inhalen, alleen dat ik denk dat dat mogelijk is. Wat ook al geen onlogische gedachte is, en wie weet, zelfs als mijn team niet ingehaald wordt, had die uitspraak kunnen kloppen, alleen zouden we dat dan nooit echt weten.
Ook andere factoren spelen mee. Een voorbeeld ; nadat ik die tekst schreef, heeft mijn team veel meer punten gescoord dan ik verwacht had (tactisch viel het allemaal net goed, wat volgens mij bij veel concurrentie niet het geval was).
Een ander voorbeeld is natuurlijk wat ik al aangaf in de tekst, dat zijn mijn tijdrijders en hoe ze gaan presteren op het WK tijdrijden. Ik kan dat niet inschatten want ook dat zal afhankelijk van de concurrentie zijn.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #292 on: January 27, 2019, 11:44:27 AM »
Nou, Hoffmann gaat gewoon weer voor een rondepodium. Of hij moet door vormverlies nog heel erg gaan zakken (qua niveau) in de laatste etappes.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #293 on: January 27, 2019, 03:59:59 PM »
Nou, Hoffmann gaat gewoon weer voor een rondepodium. Of hij moet door vormverlies nog heel erg gaan zakken (qua niveau) in de laatste etappes.
Inderdaad, als hij 2e blijft, dat is al 800 AK punten extra en er kunnen natuurlijk meer renners zijn die niet meer in vorm zijn in de laatste ronde van het seizoen. Anderson bijvoorbeeld, die geen (of bijna geen) punten gaat pakken in het AK, rijdt deze ronde ook met vorm verlies en in de laatste 2 etappes zakt hij nog verder en rijdt dan met 91 vorm.
En 800 AK punten extra is al meer dan 3x een etappe overwinning ( 3x 250 ), die AK punten tikken enorm aan. Vandaar mijn vermoeden, plus dat Hoffmann ook nog 3e (=325) was in SanSebastian, en Lombardije komt er ook nog aan. Plus dat de achterstand heel klein was op het moment dat ik dat bericht schreef.
Vrij logisch dat ik dat vermoeden had, nogal merkwaardig ( en het kan zelfs ......... zijn ) om dan met onbegrip te reageren, ook als je het niet eens bent met dat vermoeden. Dat iemand het niet eens is met wat slechts een vermoeden is, dat is natuurlijk niet merkwaardig, maar dat is heel wat anders. En ik denk nu dat mijn vermoeden niet klopt, zie mijn eerdere antwoord. Toch verdiende mijn vermoeden zeker geen onbegrip.

Inmiddels heeft mijn team een veel grotere voorsprong (ook nu nog maar 569 punten op VM), mede dankzij ;

etappe 5 Vuelta ;
Dat Michel een redelijk goede klimtijdrit in de benen heeft, dan had ik verwacht en dat is ook de reden waarom hij geselecteerd is, want alleen hier pakt hij punten (en hij was 30e in etappe 1). Hij finisht dan ook keurig als 10e.
Dat Scheer hier heel misschien nog wat puntjes kon sprokkelen met zijn 44 TT-skill, dat had ik alleen maar gehoopt. Dat hij als 16e finisht op maar 4 seconden van Michel, is een veel hogere positie dan ik verwacht had.  :)

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #294 on: January 27, 2019, 04:39:12 PM »
Harmeling wordt knap 96e in de klimtijdrit en houdt zicht op de top 10 in het klassement.

Ik zou hier nog een heel lang verhaal over vermoedens en onbegrip neer kunnen schrijven, maar ik vermoed dat dat op veel onbegrip zou stuiten...  8)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #295 on: January 27, 2019, 06:24:53 PM »
Ook al zou ik het totaal niet met je lange verhaal eens zijn, Rico, ik zou er geen onbegrip voor hebben dat je een verhaal uit.
Ik ben het trouwens wel met je vermoeden eens. Nou ja, beter gezegd, ik vermoed dat jouw vermoeden klopt.  :)
Maar ik laat mij daardoor niet weerhouden om mij te uiten.

Het lijkt mij juist leuk als iedereen meer zijn vermoedens, speculaties en misschien gewaagde uitspraken uit.
Nog leuker als er verrassende ontknopingen zijn en er niets van die vermoedens klopt.
Ook kan het uiten van een vermoeden interactie of informatie opleveren.
Misschien dat het veel vaker voorkomt dat personen het niet met elkaar eens zijn, dan dat ze het wel met elkaar eens zijn. Maar juist dat is leuk, als er inhoudelijk en normaal, respectvol met elkaar gecommuniceerd wordt. Het uiten van onbegrip is ook prima, maar alleen als dat onbegrip er echt is. En niet misbruikt wordt om een ander terecht te wijzen, dom af te schilderen, of iets dergelijks, terwijl ze echt wel ergens weten waarom iemand een vermoeden uit. Dat je het niet eens bent met dat vermoeden is heel wat anders dan dat zogenaamde onbegrip tonen. Want daarmee maak je het persoonlijk ipv het alleen maar over de inhoud van het vermoeden te hebben. Ik beweer niet dat dat nu het geval is, laat ik daar heel duidelijk in zijn.
Het lijkt mij ook wel heel duidelijk waarom ik deze tekst schrijf, kortweg gezegd om wantoestanden uit het forumverleden te voorkomen. Dus het is een positieve tekst en het is heel gezellig op dit forum, leuk als dat zo blijft of nog gezelliger wordt.  :)

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #296 on: January 27, 2019, 06:32:20 PM »
Ik vermoed dat je je eigen kansen lager inschat dan ze eigenlijk zijn, omdat er in deze beta weinig managers met echt koerspersoneel rijden, weinig met 100/100 en weinig met tk. In 10 ritten kan je dan met een aantal degelijke rijders, waaronder enkele klimmers met tk, verwachten dat je meer punten haalt dan de eventuele 800 van Hoffmann.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #297 on: January 27, 2019, 06:53:48 PM »
Een sluwe Vos kruipt nu eenmaal graag in een onderhondenrol  :P

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #298 on: January 27, 2019, 06:57:01 PM »
Ik vermoed dat je gelijk gaat krijgen met je vermoeden.  :)
Maar dat had ik eigenlijk al opgeschreven.
Ook omdat het in de Vuelta veel beter gaat dan ik verwacht. Plus dat de tekst van WiC aangeeft dat hij zelfs geen puntensprokkelaars heeft voor de beide WK's, en die heb ik misschien wel. Dat zou ook hét verschil kunnen maken.
Eigenlijk heel moeilijk om te voorspellen hoe het gaat lopen, met nog 5 Vuelta etappes, 1 klassieker (Hoffmann was 3e in S.Seb = 325 pnt) en de beide WK's. Dus in verhouding nog best wel veel punten in het spel.
En ik schreef een tijd geleden dat ik AJ zie als favoriet voor het 1A kampioenschap, maar ook daarover begin ik een beetje te twijfelen en dat vermoeden hoeft ook niet te kloppen. Want de huidige nr1 zal megaveel punten scoren in het WK op de weg, schat ik zo in, gezien zijn resultaten. Ik vermoed nu dat het heel spannend gaat worden.
Mijn team zal daaraan niet meedoen, ondanks dat ik eigenlijk al het hele seizoen mijn team onderschat qua punten en dat zelfs incalculeer.  Toch apart, zo een geweldig team heb ik niet, en ook geen koerspersoneel. Het zal komen doordat mijn team verschillende disciplines aankan vergeleken met veel andere teams.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4972
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #299 on: January 27, 2019, 07:03:52 PM »
Een sluwe Vos kruipt nu eenmaal graag in een onderhondenrol  :P
Ik dacht dat jij dat aan het doen was met een tweevoudig rondewinnaar én aanstaand individueel 1A kampioen.  :P
Maar goed, ik zie inmiddels wel in dat mijn vermoeden waarschijnlijk niet gaat kloppen, en zoals ik ook al schreef, ik onderschat eigenlijk al het gehele seizoen mijn team qua punten. Wat heel misschien niet eens vreemd is, want ik heb mijn team gepost en tijdje terug. Als ik het verkeerd had gezien, en het was wel een geweldig team, dan had vast wel iemand zo gereageerd.
Afijn, geoeg gezemeld, de samenvatting FEY-AJAX begint. Speciaal voor VM, hoewel ik het bijna niet kan opschrijven "Hup Feyenoord !"  ;D
Ik weet de uitslag nog niet, 2 -7 voor Ajax , is mijn vermoeden. Hé hé eindelijk een vermoeden dat wél klopt.  :))