Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 14521 times)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #60 on: December 29, 2018, 12:46:31 AM »
Hele rare etappe vanavond. Maar uiteraard zeer tevreden met de derde plek van Courbet.
Hij is uiteindelijk 7e geworden in het eindklassement.

Er komt helaas te veel terug op de vlakke stukken, voor mij was het beter geweest als er wat wind had gestaan. Maar ach, we doen wat we moeten doen en winnen de rit. Helaas niet voldoende voor de eindzege, maar toch tevreden met een 2e plaats in het AK voor Niels Huth.   :)

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #61 on: December 31, 2018, 12:57:30 PM »
Puike overwinning in de Tirreno, AJ!   :)

Bedankt nog! Ik kon natuurlijk niet achterblijven na jouw puike PN overwinning, dus ik dacht, ik win ook met precies 40 sec verschil een kleine ronde :P

Even een kleine update van mijn seizoen tot nog toe:
  • Momenteel 3e in div. 1, dat is beter dan verwacht. En dat ondanks dat ik een foutieve trainingstactiek heb toegepast in het eerste seizoen, hierdoor is mijn team minder goed dan het had kunnen zijn.
  • Zeer tevreden met mijn optredens in kleine rondes, zo won Carrara de Tirreno en Van Dijk (inmiddels voor een mooi bedrag verkocht) werd 3e in Catalonie.
  • Eendagskoersen tot nog toe zeer degelijk, vooral Sweelinck (3e in Strade Bianchi en 3e in Dwars door Vlaanderen) blijkt een topper. Echter had dit toch wel iets beter gekund, maar met goede tactieken (een lampje gehaald in MSR, Gent Wevelgem en RVV) iets kunnen compenseren.

Daarnaast goed kunnen in- en verkopen. Zo sta ik inmiddels weer 1e op de lijst 'meeste geld uitgegeven aan transfers' en 3e op de lijst met 'meeste transfergelden ontvangen'. Dat doet weer denken aan mijn hoogtijdagen in de oude CFF, ik kan stellen dat mijn motivatie en plezier dankzij deze nieuwe versie flink gestegen is. Een goeie zaak! Met een redelijk uitgebalanceerd team zou ik moeten kunnen strijden om de bovenste plekken in 1A, ondanks de huidige voorsprong van de huidige nr 1. Enkel qua klassementsrenners heb ik misschien geen toppers, ik ga in de Giro bijv. eens testen om een klassement te rijden met een niet-AK renner. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Daarnaast allen vast een gelukkig nieuwjaar en een gezegend 2019 toegewenst!

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #62 on: January 01, 2019, 10:02:17 AM »
Voor iedereen de beste wensen voor 2019!

@AJ: je bent inderdaad lekker bezig. Ik laat veel te veel liggen in de klassiekers, heb eigenlijk amper een (kassei)heuvelaar.
Wat dat betreft had ik me eerder al op de transfermarkt moeten begeven, dat heb ik een beetje links laten liggen in de bèta.
Nu rij ik, naast een paar mooie renners, echt nog met een aantal koekenbakkers in de rondte. Dat kan en moet beter als het spel echt begint.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #63 on: January 01, 2019, 08:04:00 PM »
Een mooi kerstkadootje van Stuart Dallas, zijn etappe zege in Catalunya is de allereerste 1A overwinning.  8)
Iedereen de beste wensen voor 2019 !  :)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #64 on: January 02, 2019, 08:01:24 PM »
Fluitsma 2e in de Amstel....helaas net geen zege, waarschijnlijk omdat Parker niet mee kon in P4.
Maar toch wel erg blij met zijn resultaat, trainingskamp en ploegleiderswissel betalen zich uit.

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #65 on: January 02, 2019, 09:09:03 PM »
Fluitsma 2e in de Amstel....helaas net geen zege, waarschijnlijk omdat Parker niet mee kon in P4.
Maar toch wel erg blij met zijn resultaat, trainingskamp en ploegleiderswissel betalen zich uit.

Dan mag je mij ook direct wel even feliciteren met de zege in AGR met Espinosa hoor  ;D

Mijn eerste zege in een eendagskoers is ook binnen, blij mee!

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #66 on: January 02, 2019, 10:18:20 PM »
Fluitsma 2e in de Amstel....helaas net geen zege, waarschijnlijk omdat Parker niet mee kon in P4.
Maar toch wel erg blij met zijn resultaat, trainingskamp en ploegleiderswissel betalen zich uit.

Dan mag je mij ook direct wel even feliciteren met de zege in AGR met Espinosa hoor  ;D

Mijn eerste zege in een eendagskoers is ook binnen, blij mee!

Sorry... gefeliciteerd!

Controleerde even snel bij mijn schoonouders, dus niet meer dan mijn eigen renners gezien.

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #67 on: January 02, 2019, 10:57:15 PM »
Haha snap ik hoor, bedoelde het ook als geintje ofc  ;D

Jij ook lekker resultaat met Fluitsma. Ben benieuwd naar de Waalse Pijl en LBL

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #68 on: January 03, 2019, 08:18:45 AM »
En nou heeft Fluitsma wel gewonnen  :D 8)

En ook feli met jouw 2e plaats AJFactory! Je bent een lastige om op in te lopen in de landenranking  :P

Op naar LBL, Fluitsma en Espinoza lijken me ook daar de favorieten. Ben benieuwd.

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #69 on: January 03, 2019, 09:26:27 AM »
Congrats! Nu helaas de nr 1 en 2 verkeerd om  :-[

Denk dat Fluitsma normaal de betere is, maar LBL zou Espinosa iets beter moeten liggen dan de AGR en de Waalse pijl, dus laten we hopen.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #70 on: January 03, 2019, 07:07:21 PM »
Wat een solo van Fluitsma  8) 8)

Tactiek pakte perfect uit.

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #71 on: January 03, 2019, 07:22:33 PM »
Wat een solo van Fluitsma  8) 8)

Tactiek pakte perfect uit.

Feli!
Hier een wat mindere taktiek: slaapkop Schultz moet er alles aan doen om naar een 8e plek te sprinten. Vooraf had ik dat prima gevonden (3x op rij top 10), maar met zoveel slaapicoontjes denk ik dat 00255 toch íets teveel risico voor hem was en dat er meer in had gezeten.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #72 on: January 03, 2019, 07:35:19 PM »
Ik reed 10335, met als belangrijkste dat de knecht er in sectie 3 nog bij zat. In sectie 4 reed hij dus met een 3 weg.


Ik had een vraag over trainingskampen: ik had wat renners op kamp gestuurd voor de combi Romandie/Giro, maar nu staat er dat ze nog 1 wedstrijd moeten. Komt de update vanavond en kunnen ze mee doen morgenochtend, of moet ik anderen sturen?

AJFactoryCycling

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #73 on: January 03, 2019, 07:45:27 PM »
Congrats! Mijn back-up knecht liet het afweten in s3 ondanks 4EP. Espinosa daarom te vroeg alleen en slechts 4e daardoor, anders had hij mss met Fluitsma mee kunnen liften in s4. Overall tevreden over de heuvelklassiekers, vooraf veel minder van verwacht.

Je nam trouwens wel risico met je start hoor Hakkie, gelukkig voor jou pakte het goed uit en kwam Fluitsma terug in s2.

@RodeVod, je renner start gewoon met tk morgen. Die laatste update is om 1:00 vannacht.
« Last Edit: January 03, 2019, 07:48:38 PM by AJFactoryCycling »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #74 on: January 03, 2019, 07:55:06 PM »

Je nam trouwens wel risico met je start hoor Hakkie, gelukkig voor jou pakte het goed uit en kwam Fluitsma terug in s2.


Ik dacht: 3e favoriet, met TK bonus met een een goede knecht met TK bonus, dat moet genoeg zijn voor een start met 10. Was in sectie 1 inderdaad niet goed genoeg, maar ik wist dat sectie 2 dan vervolgens weer vanalles samen zou komen. 20235 had achteraf inderdaad ook gekund.