Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 14521 times)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #270 on: January 24, 2019, 08:43:16 AM »
Succes vanavond, Mitte, hopelijk lukt het om de 1e rit-overwinning te pakken.
En ik verwacht dat Palmer na de tijdrit een vrije val gaat maken in het AK, dus hij is geen concurrent.
Zijn stats voor vanavond zijn : TT 7 :(, vlak 71, techniek 43 en conditie 60. ( edit ; gezondheid 96, vorm 100, en geen koerspersoneel )

Maar wederom een 8e plaats en een hele goede rit van Palmer in etappe 4, die nu tijdelijk 2e staat in het AK.  :)

Volgend seizoen ziet de BB-Tour er beter uit voor hem (als die nog verreden wordt, ik betwijfel het).
In plaats van een tijdrit, zijn er dan een vlakke sprint etappe en een heuvelsprint etappe.
Niet dat zijn sprint goed is, maar beter dan die tijdrit waar vermoedelijk grote verschillen zullen ontstaan ondanks de maar 19km.
« Last Edit: January 24, 2019, 08:47:51 AM by Vos »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #271 on: January 24, 2019, 08:55:23 AM »
Ik ben zeer tevreden met de vierde plek van Holvoet. Meer zat er denk ik echt niet in, al was het wel teleurstellend dat de knechten er in sectie 2 al af gingen. Zeker van Oerlemans had ik meer verwacht.


Ook nog opletten natuurlijk voor de renners die nu vlak naast het podium vallen, zoals Holvoet en Guillen die ook een redelijke tijdrit kunnen rijden!!

Ja, dit wordt een gekke tijdrit voor het klassement. Geen idee wat de kwaliteiten van de anderen zijn. Holvoet heeft ook 1 ster op tijdrijden (heuveltijdrit, neem ik aan). Gaten zijn nog niet al te groot, maar de tijdrit is ook maar 19km.


@Vos: de tijdritstat van Palmer is wel dramatisch, maar ik denk dat de meeste concurrenten maximaal ergens in de 30 scoren (Holvoet ook maar 28, met 50 vlak, 59 conditie en 77 techniek). En vlak en conditie zijn van Palmer erg goed, natuurlijk. Podium zal het niet worden, maar ik vind het erg lastig inschatten wat hier de verschillen gaan worden tussen de klassementsrenners.
« Last Edit: January 24, 2019, 08:56:59 AM by Hakkie2 »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #272 on: January 24, 2019, 09:01:27 AM »
Iemand hier trouwens die Italiaans of Spaans naar Nederlands kan vertalen? Daar vraagt Oska om.

Als ik het goed begrijp uit zijn mail stopt in elk geval supporter. Maar hij kondigt gewoon verkiezingen, een nieuwe cup en een nieuw seizoen aan. Het lijkt er op dat we in elk geval nog even door gaan, al of niet met versnellingen.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #273 on: January 24, 2019, 09:14:48 AM »
Het is eigenlijk ook nergens op gebaseerd dat ik denk dat er grote verschillen gaan ontstaan, alleen maar op vosse-gevoel.
Ik kan het dus mis hebben. Toch al vaker gezien dat korte tijdritten dat effect hebben. In de Live Races en in de NT races waren er soms grotere tijdsverschillen in een proloog ( < 10km ) dan in een tijdrit van bijvoorbeeld 40km.

Palmer zal het heel slecht doen want in een tijdrit is de TT-skill natuurlijk dé hoofdstat en conditie telt niet zoveel mee in deze 19km.
De GV zal vermoedelijk ergens hier op lijken : TT 50%, vlak 31%, techniek 13%, conditie 6%
Een grove, vermoedelijk niet-accurate schatting uit mijn hoofd, de evaluator niet geraadpleegd, maar daar staat toch geen 19km tijdrit in.
Er zijn misschien ook een aantal klassementsrenners met wind icoontje, dat zal ook effect hebben. Palmer heeft dat niet.

Trouwens, ik heb mijn Vuelta"selectie" eens bekeken ;
6 renners kunnen die ronde met TK rijden (dus al 1 teveel), maar ze zullen nauwelijks of geen punten kunnen scoren en sommige andere renners zijn zonder TK veel beter en geschikter. En hebben veel meer kans om punten te sprokkelen.
Dus ik ga de geplande selectie drastisch omgooien, wat waarschijnlijk betekent dat 4 van de 6 TK-renners moeten thuisblijven.
Veel meer fun dan een selectie te hebben die bijna alleen maar peleton opvulling is, wat geen fraai einde zou zijn van dit (ronde-)seizoen.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #274 on: January 24, 2019, 09:33:11 AM »
Ik denk dat Oska van volgend seizoen een echt test seizoen gaat maken (de laatste punten op zijn lijstje worden afgevinkt),
vermoedelijk vandaar zijn oproep dat hij support nodig heeft volgend seizoen.
Die support zal voor een deel bestaan uit niet zeuren dat het een raar test seizoen gaat worden, hem kennende wil hij dat gezeur voorkomen en schrijft hij het op zo een manier op. De gevraagde support houdt natuurlijk ook in dat iedereen goed op afwijkingen en bugs let volgend test-seizoen.
Mijns inziens, en nu speculeer ik, die versnellingen (of herhalingen) zullen er wel komen en het zal niet zo een leuk seizoen zijn als deze wat betreft koersen. Maar wel een investering om als het echte spel begint weer veel (en nog meer) fun te hebben.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #275 on: January 24, 2019, 09:50:19 AM »
GV van TT 19km ; Holvoet versus Palmer = 43 vs 35
Dat zijn 8 volle GV punten, wat een enorm verschil is.

edit ; wat betreft de GV berekening van een tijdrit :
Hoe meer kilometers, des te meer telt vlak in verhouding mee (dat geldt uiteraard ook voor conditie).
In een lange tijdrit is dus het percentage vlak hoger dan mijn vlak-31- inschatting van deze maar 19km tijdrit
« Last Edit: January 24, 2019, 10:04:30 AM by Vos »

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #276 on: January 24, 2019, 11:34:47 AM »
Quote
De GV zal vermoedelijk ergens hier op lijken : TT 50%, vlak 31%, techniek 13%, conditie 6%
Quote
GV van TT 19km ; Holvoet versus Palmer = 43 vs 35

Even Kerkhofs vergelijken met deze berekening: GV 47
Eerste favoriet Bovy voor de tijdrit: GV 79
« Last Edit: January 24, 2019, 11:39:13 AM by Mitte »

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #277 on: January 24, 2019, 07:21:42 PM »
Uiteindelijk was het verschil Holvoet - Palmer 30 seconden, Kerkhofs eindigde 8 seconden voor Holvoet.

Gefeliciteerd aan Mitte met de zege van Bovy.
En ook VM gefeliciteerd met de redelijk afgetekende eindzege van Voss.

Levert een leuk klassement op, deze ronde. We hebben duidelijk met dit deel van het forum gepiekt naar onze eigen WT ronde:

1   Renato Voss   20   ValarMorghulis   0: 00"
2   Brecht Kerkhofs   20   BLOEMENAANDEMITTE   0: 56"
3   Mario Caballero   20   AJFactoryCycling   1: 21"
4   Juan Holvoet   20   DeRodeVod   1: 22"
6   Vinnie Palmer   20   SPORTLIFE   1: 33"

Ik kom uiteindelijk 1 seconde tekort voor het podium. Maar mag dan ook weer niet klagen: de nummer 5 staat in dezelfde seconde als Holvoet.

Mitte

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 414
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #278 on: January 24, 2019, 07:56:21 PM »
Zeer tevreden, eerste zege en eerste podiumplaats in een ronde!!

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #279 on: January 24, 2019, 09:30:46 PM »
Iemand hier trouwens die Italiaans of Spaans naar Nederlands kan vertalen? Daar vraagt Oska om.

Als ik het goed begrijp uit zijn mail stopt in elk geval supporter. Maar hij kondigt gewoon verkiezingen, een nieuwe cup en een nieuw seizoen aan. Het lijkt er op dat we in elk geval nog even door gaan, al of niet met versnellingen.

Ik heb t maar even vertaald. Eerst met Google translate en vervolgens naar goed Nederlands. Maar een review zou geen kwaad kunnen  ;)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #280 on: January 24, 2019, 10:26:39 PM »
Zeer tevreden, eerste zege en eerste podiumplaats in een ronde!!
Dubbel proficiat Mitte  8) 8)

Ook WiC proficiat, mooie ronde overwinning met Voss.  8)
Het zal in de naam zitten dat hij de enige klassementsrenner was die kon tijdrijden^^

Want Palmer eindigt als 6e in het AK, beter dan ik gehoopt had.
En inderdaad een heel mooi forum-klassement, zoals Hakkie al aangegeven heeft in zijn bericht.  :)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #281 on: January 24, 2019, 11:29:26 PM »
Dank allemaal. Vooraf niet gedacht dat Voss deze ronde zo dik kon winnen. De ronde begon uitstekend met de dagzege in de vlakke kasseirit, en dat gaf goede moraal. Ik wist wel dat ik wat tijd zou kunnen pakken op de (kassei)heuvelaars, maar dat een renner met slechts 2 sterren op kassei, 1 op tijdrit en 0 op heuvel deze ronde zou winnen, dat had ik niet direct verwacht. 4e ronde-overwinning van het seizoen alweer. Gaat lekker.  :)

En we doen het als Nederlanders toch weer goed inderdaad. Leuk!

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #282 on: January 24, 2019, 11:34:28 PM »
En we doen het als Nederlanders en Belgen toch weer goed inderdaad. Leuk!
Herstel.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4958
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #283 on: January 24, 2019, 11:55:34 PM »
    selectie SPORTLIFE

Van de 6 renners die de Vuelta kunnen rijden met TK, zijn er maar 2 geselecteerd.
Dat zijn pure klimmer Scheer en klimtijdrijder/vlakklimmer Michel. Hopelijk kunnen ze wat puntjes sprokkelen.
De selectie wordt aangevuld met 2 renners voor de heuvels, Viñas en Palmer. Hun hebben meer kans om punten te pakken.

Ook Anderson zal deze grote ronde rijden, zijn 3e grote ronde van dit seizoen en hij heeft hij al 37 races gereden.
Dit betekent dat hij deze ronde met 96 vorm gaat rijden en de laatste 2 etappes zelfs met maar 91 vorm.
Anderson is de enige renner die een klassement zou kunnen rijden, maar met die lage vorm gaat dat niet lukken. Dus daarom wordt er voor de losse etappes gekozen. Misschien dat hij nog ergens een paar puntjes kan sprokkelen, maar het zou ook kunnen dat hij heel vaak een knechtenrol krijgt.

De hoogste startnummers van dit seizoen in een ronde  8) :

21 Palmer
22 Viñas
23 Anderson
24 Michel
25 Scheer

Veel plezier en succes iedereen !  :)


WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #284 on: January 25, 2019, 12:18:15 AM »
En we doen het als Nederlanders en Belgen toch weer goed inderdaad. Leuk!
Herstel.

Terecht! Het was een lange dag op het werk...  ::)  ;)