Author Topic: [BETA] icoontjes  (Read 2625 times)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #15 on: January 21, 2019, 04:24:25 PM »
Doet Oska netjes, alleen tactisch rijdt hij dan niet best als hij maar 15e staat  :P


Ik heb trouwens naast de 3 icoontjes (1 pure klim, 1 heuvelklim, 1 heuvel) nog 12 met 3 sterren
1 heuvelsprinter
6 heuvel of vlakklimmers
1 heuvelkassei
1 pure klimmer
2 heuvel
1 pure sprint


Misschien dan toch de logica van Vos eens gaan volgen en mijn hele team op conditie gaan trainen?

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4926
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #16 on: January 21, 2019, 04:40:02 PM »
Hahaha, dat is niet de logica van Vos, anders trainde ik ook wel conditie. Een goed GV vind ik belangrijker dan icoontjes, dat is mijn logica.  ;)
Maar als je snel icoontjes wilt, dan conditie trainen.
In het oude spel kocht ik wel eens jonkies als ik conditie aan het trainen was, even optrainen en snel een icoontje of ster erbij en dan met dikke winst doorverkopen omdat een renner er dan beter uitziet (maar het in werkelijkheid niet beter hoeft te zijn).

Wat betreft het bericht van WiC ;
klopt, uiteraard met uitzondering van degene die vorig seizoen met groot puntenverschil van Oska won.  :P

Toen was Oska veel actiever met zijn team dan dit seizoen, ook gezien zijn hele lage 1A positie. Ook bij transfers kan je (soms) zien hoe actief iemand is. Ik weet dat hij een heel goed team heeft (in een paar disciplines), en als hij echt had gewild dan was zijn team vorig seizoen kampioen geworden. Bijvoorbeeld zijn renner Montes is echt heel goed, won vorig seizoen bijna alle rondes en soms met gemak.
Misschien dat Hoffmann blij moet zijn dat Montes een manager heeft die actiever is met de software dan met zijn eigen team.  ;)
Hij heeft geen renners in het u23 dream team, zie ik, maar dat klassement is zeker niet allesbepalend, blijkt maar weer eens. Want ook Hoffmann, die de beide grote rondes (waarschijnlijk) gaat winnen, staat niet als ronderenner in dat klassement.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4926
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #17 on: January 21, 2019, 05:12:33 PM »
Wat betreft icoontjes ; er is een icoontjes-evaluator geweest, en ik las op het forum dat die accuraat was maar nu niet meer bestaat.
Zelf heb ik die evaluator nooit gebruikt of gehad, maar die was heel populair onder met name managers die aan het opleiden waren.
Daar stond in wat minimaal nodig was voor elke toepasselijk skill om een bronzen, zilveren of gouden icoontje te krijgen.
Misschien dat er NL talige managers zijn die die icoontjes-evaluator gebruikt hebben en die nog uit hun hoofd weten (of eventueel via een back up file op hun pc) wanneer precies/ongeveer een renner er een icoontje bij krijgt.
« Last Edit: January 21, 2019, 05:14:38 PM by Vos »

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #18 on: January 21, 2019, 07:49:26 PM »
Klopt Vos. Icoontjes geven slechts een indicatie en zeggen lang niet altijd alles. Hoffmann is een mooi voorbeeld. Hij komt in geen enkel lijstje qua ronderenners langs, maar zijn statverdeling maakt veel goed. Zijn secundaire stats (stamina, vlak, dalen, techniek, teamwork, explo zijn allemaal tussen 40-65) zijn allemaal relatief goed ontwikkeld. Daardoor wordt zijn GV in ritten met een lage primaire stat (sprint, kassei en tijdrit zijn bij elkaar opgeteld slechts 36!!) positief gecompenseerd. Door tactisch slim te rijden is het voor hem mogelijk om tijdverlies in zijn zwakke ritten te beperken. Als je daarnaast voorin mee kunt doen in de klimheuvelritten...

Zo ziet hij er op dit moment uit:

Alwin Hoffmann   Age : 20   Wage : 4842
Stamina : 65   Sprint : 13   Climbing : 91
Flat : 61   Cobblestone : 13   Technique : 61
Downhill : 50   Hills : 74   Aggressiveness : 43
Time Trial : 10   Teamwork : 42   Experience : 23

Voor de GV-berekening op het gebied van het rondewerk, komt hij waarschijnlijk niet eens in de buurt van het Dream Team. Daar tellen de primaire stats (zeker sprint en tijdrijden) flink mee in het percentage.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #19 on: January 21, 2019, 08:29:18 PM »
Hoffmann heeft volgend jaar, met al die kassei en tijdritten, wel een probleem.  ;)

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #20 on: January 21, 2019, 09:05:48 PM »
Hoffmann heeft volgend jaar, met al die kassei en tijdritten, wel een probleem.  ;)

Bedankt voor je welgemeende felicitatie  ;)

Volgend seizoen lekker trainen en andere passende doelen stellen. Komt vast goed. Daarnaast is het maar de vraag hoe lang deze beta nog loopt. We zien het wel... :)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #21 on: January 21, 2019, 10:29:10 PM »
Hoffmann heeft volgend jaar, met al die kassei en tijdritten, wel een probleem.  ;)

Bedankt voor je welgemeende felicitatie  ;)




Ah, ik dacht dat ik dat al had gedaan in het wedstrijden topic... niet dus  :-X

Alsnog gefeliciteerd. En je bent me ook nog voorbij in de ranking. Geeft een leuke onderlinge strijd.


En Hoffmann is echt een heerlijke renner die ook volgend seizoen echt nog wel veel kan scoren. Alleen de grote rondes worden welicht wat lastig.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #22 on: January 21, 2019, 10:42:15 PM »
Haha, is goed hoor, no worries  :)

Bedankt, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt goed naar de kalender heb gekeken voor volgend seizoen. Binnenkort maar eens doen en zien hoe we het seizoen zo goed mogelijk kunnen indelen. Succes de rest van dit seizoen. Spannend bovenin met een aantal NL ploegen. Leuk!  :)

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #23 on: January 22, 2019, 07:37:19 AM »
Mijn vierde icoontje, maar gek genoeg nog maar 3 sterren:

Siem Mulder   Leeftijd : 20   Salaris : 914
Conditie : 44   Sprinten : 25   Klimmen : 80
Vlak : 27   Kasseien : 8   Techniek : 60
Dalen : 81   Heuvels : 73   Explosiviteit : 54
Tijdrijden : 22   Knechten : 75   Ervaring : 8

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #24 on: January 22, 2019, 07:56:23 AM »
Dat zie je inderdaad vaker. Zit hij net op een kantelpunt waarschijnlijk. Bij de volgende trainingsupdate zal hij zijn 4e ster krijgen.

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4926
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #25 on: January 22, 2019, 09:25:45 AM »
Alwin Hoffmann   
Mooie renner, WiC/Val/of zal ik je hier Valarie noemen ?  :-*
Je vergeet echter een belangrijk aspect te noemen, iets wat bij de jonkies heel misschien zelfs meer effect kan hebben vergeleken met dat ze uitgetraind zijn.
Dat zijn de beide weer-icoontjes van Hoffmann ; wind en kou. Vooral wind is heel gunstig.
Ik meen me vaag te herinneren dat er in de Giro veel wind stond.
Van de Tour weet ik het wel, 4 etappes met wind, waaronder alle 3 de sprint-ritten, dus ideaal om de schade te beperken (of zelfs tijd te pakken) t.o.v. de AK-concurrentie. Het koude icoontje was in 3 etappes actief.
In de Vuelta minimaal 2 koude etappes en het wind icoontje is in 6 etappes actief.

Hoffmann lijkt een beetje op mijn renner Anderson, hoewel de stats iets anders verdeeld zijn en Hoffmann een betere renner is.
Daarbij opgemerkt dat hij vorig seizoen door die trainingsbugs opeens veel vlak- en sprint-trainingen kreeg, wat niet de bedoeling was.

Aaron Anderson, - 2 weer icoontjes
Leeftijd : =0   Salaris : - 1846 (of + 1846, het is maar net hoe je het bekijkt^^)
Conditie : - 24   Sprinten : + 8   Klimmen : - 1 (sinds vandaag heeft Anderson 90, mijn 1e renner die dat haalt)
Vlak : + 7   Kasseien : + 2   Techniek : - 20
Dalen : + 18   Heuvels : + 4   Explosiviteit : - 14
Tijdrijden : + 1   Knechten : + 2   Ervaring : =0

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #26 on: January 22, 2019, 10:36:25 AM »
Ga ik ook mijn renner maar even vergelijken met Hoffmann, dat is toch een beetje de standaard  :D

Gijs Deringa, ook 2 weer icoontjes
Age : =   Wage : -663
Stamina : +5   Sprint : -9   Climbing : =
Flat : +8   Cobblestone : +16   Technique : +2
Downhill : +10   Hills : -13   Aggressiveness : -28
Time Trial : +7   Teamwork : +16   Experience : +2

Komt redelijk in de buurt, Deringa heeft alleen nog meer moeite in (heuvel)sprintritten.

Nu tijdrijden naar 40 aan het trainen om volgend jaar mee te kunnen doen in de Giro.
« Last Edit: January 22, 2019, 10:39:56 AM by Rico »

GinneR

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 675
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #27 on: January 22, 2019, 05:25:50 PM »
Goed, dan ook Hermans in de Hoffmann-evaluator...

Hermans   Age : =  Wage : -2059
Stamina : -19   Sprint : +34   Climbing : -5
Flat : +1   Cobblestone : +18   Technique : -30
Downhill : -10   Hills : +6  Aggressiveness : +17
Time Trial : -2 Teamwork : +27  Experience : -4
Geen weericoontjes  :'(

Training is als volgt gepland: 5 klimpunten wegwerken, 20 punten dalen, techniek, 15 punten conditie.
« Last Edit: January 22, 2019, 05:29:07 PM by GinneR »

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4926
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #28 on: January 22, 2019, 10:43:52 PM »
de Hoffmann-evaluator...
  ;D
Die houden we er in, maar die arme WiC zal dan om de paar dagen de stats van Hoffmann moeten posten, hahaha.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: icoontjes
« Reply #29 on: January 23, 2019, 07:28:14 AM »
Ik heb een tweede heuvelicoom

Leroy Parker   Leeftijd : 20   Salaris : 961
Conditie : 40   Sprinten : 21   Klimmen : 21
Vlak : 78   Kasseien : 17   Techniek : 65
Dalen : 65   Heuvels : 83   Explosiviteit : 74
Tijdrijden : 4   Knechten : 41   Ervaring : 6