Author Topic: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra  (Read 4716 times)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #45 on: December 11, 2019, 09:21:07 PM »
Verbeek doet bijna een VDP. Op de meet geklopt. Wel een mooie 2e plek in de AGR voor de 23 jarige.

Dat is dan meer een Alaphilippeje...

Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #46 on: December 12, 2019, 06:31:48 AM »
En een 9e plek in de Waalse Pijl. Vanavond hopelijk weer een podium in Lbl.

Atalm93

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 173
  • Team: Flyvende_hjul CFF2team: Averatalm
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #47 on: December 12, 2019, 04:26:53 PM »
Great result with the 23-year old!

Very happy with my x2 victory with Carrere so far! The triple would be amazing, but it will be difficult!

Atalm93

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 173
  • Team: Flyvende_hjul CFF2team: Averatalm
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #48 on: December 12, 2019, 07:59:57 PM »
The triple would be amazing, but it will be difficult!

I was wrong, I did it!  :o :D



Sjiz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 922
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #49 on: December 12, 2019, 08:59:11 PM »
Very nice! You anticipatie the attack well. My race was over there. Was lucky he was strong enough to get to the top 10. Happy with these classics. Liege could have been better but alas. 3 top 10s is good.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #50 on: December 20, 2019, 10:59:09 PM »
De tweede zege van het seizoen is weer binnen (dat is al een verdubbeling t.o.v. vorig seizoen) en ook nog een 2e plaats in een Giro-etappe erbij. Nog 1 echte kans op een ritzege verwacht ik, dat zal in de ronde van Spanje zijn.

paultb

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 296
  • Ploeg TilburgTerriërs (3g)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #51 on: December 25, 2019, 11:19:16 PM »
Ik zag vanavond iets vreemds gebeuren in etappe 5 van de Ronde van Zwitserland in 1a. Normaal groeit het peleton in een afdaling weer aan, maar hier gebeurde juist het omgedraaide. In sectie 2 zaten er 25 renners in de kopgroep terwijl dit er aan het eind van de dalende sectie 3 nog maar 10 waren. Heeft iemand er een verklaring voor waarom dit gebeurde? En als deze etappe in een volgend seizoen weer terugkeert, zouden jullie dan EP inzetten in sectie 3 of gewoon met 0 EP rijden omdat het een afdaling is?

Aurora Australis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 866
  • Australian born, Australian crazed
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #52 on: December 26, 2019, 03:36:37 AM »
Ik zag vanavond iets vreemds gebeuren in etappe 5 van de Ronde van Zwitserland in 1a. Normaal groeit het peleton in een afdaling weer aan, maar hier gebeurde juist het omgedraaide. In sectie 2 zaten er 25 renners in de kopgroep terwijl dit er aan het eind van de dalende sectie 3 nog maar 10 waren. Heeft iemand er een verklaring voor waarom dit gebeurde? En als deze etappe in een volgend seizoen weer terugkeert, zouden jullie dan EP inzetten in sectie 3 of gewoon met 0 EP rijden omdat het een afdaling is?
Most likely somebody used effort, perhaps a domestique with high DH skill.  The reason why the numbers of cyclists normally grows is that people usually have their domestiques use effort to catch up; however if a domestique using high effort was already in the front group, then further splitting on the downhill will happen.  It could have also been a valid tactical strategy, particularly if a leader had >90 DH skill.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #53 on: January 07, 2020, 09:23:01 AM »
Een goed einde van het seizoen zorgt er voor dat het gek moet lopen, wil ik niet promoveren naar de 1e divisie.
Zowel in de BinckBank-Tour als de Vuelta lieten onze renners zich goed van voren zien. Mazalov won de BinckBank-Tour en Bolshenkov doet het uitstekend in de Vuelta. Hij won al 3 ritten en werd een keer 2e, en staat in het AK op de 3e plaats (op slechts 12 seconden van de nr. 1) met alleen nog de afsluitende sprintrit te gaan. Benieuwd of hij nog kan stijgen vanavond.

Daarmee moet de marge op de nummers 4-6 in het seizoensklassement groot genoeg zijn, want in de WK's verwacht ik geen punten.

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #54 on: January 07, 2020, 09:38:50 AM »
Ook ronderenner Hilton doet zijn voordeel met de vele kasseien, die al in de titel van dit topic worden vermeld. Na 9 ritten in de Vuelta lijkt een goed resultaat hem niet meer te kunnen ontgaan. Nu alleen nog oppassen in de altijd gevaarlijke vlakke sprintrit.

Helaas zaten er in de Tour voor Hilton naast de vele prachtige kasseitjes net wat te veel tijdritkilometers. Hierdoor was een 3e plek daar het hoogst haalbare.

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #55 on: January 07, 2020, 09:59:55 AM »
Toch mooie resultaten hoor, Rico...

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #56 on: January 07, 2020, 07:26:34 PM »
Eindelijk die 1e overwinning met Verhoeven in 1a.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #57 on: January 07, 2020, 09:50:16 PM »
Gefeliciteerd Denver! Mooi moment, zo'n eerste overwinning op het hoogste niveau!  :)

Rico, jij gefeliciteerd met de zeer mooie eindoverwinning in de Vuelta, top gereden.

Bolshenkov laat in de 2e divisie (2a) zien dat hij klaar is voor zijn debuut op het hoogste niveau. De promotie kan me nu eigenlijk niet meer ontgaan.  :)

Combuijs

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 918
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #58 on: January 07, 2020, 10:47:54 PM »
Mooi Rico, die overwinning met Hilton in de Vuelta. Jammer genoeg passeer je me op deze manier in het klassement en zet me gelijk op onoverbrugbare afstand (voor mij dan). Maar ja, dat is dan eigenlijk wel terecht met zo'n resultaat...

Rico

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 320
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 6: veel kasseien, maar dan zonder Zatarra
« Reply #59 on: January 08, 2020, 09:38:26 AM »
Mooi Rico, die overwinning met Hilton in de Vuelta. Jammer genoeg passeer je me op deze manier in het klassement en zet me gelijk op onoverbrugbare afstand (voor mij dan). Maar ja, dat is dan eigenlijk wel terecht met zo'n resultaat...

Bedankt, Combuijs!