Author Topic: vragen staat vrij  (Read 3936 times)

Sjiz

• Jr. Member
  • **
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
Re: vragen staat vrij
« Reply #210 on: June 01, 2019, 12:14:15 PM »
Helperbonus krijg je altijd voor de volgende sectie. Dus bij de start voor S1, einde S1 voor S2 etc. Daarom is het niet nodig om in s5 meer een knecht erbij te hebben maar is het wel weer heel belangrijk om in s4 een knecht erbij te hebben. Dan heb je bonus in s5.

Maar 1 renner kan de helpersbonus geven aan je kopman. Als je dus meer knechten in dezelfde groep hebt zitten geeft alleen de gene met de hoogste GV (=hoogste bonus) de bonus aan de leider. De kwaliteit van de knecht heeft dus ook invloed op de bonus.

Het kan ook voorkomen dat je wel knechten hebt in dezelfde groep maar geen handjes icoon. Dan heeft je leider alsnog bonus alleen dat handjesicoon staat voor dat hij een grote bonus heeft gekregen, dus dat een goede renner bonus afgeeft. Dat heeft dan weer te maken met de GV van die helper binnen het peloton.

Combuijs

• Sr. Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #211 on: June 01, 2019, 12:59:55 PM »
Het kan ook voorkomen dat je wel knechten hebt in dezelfde groep maar geen handjes icoon. Dan heeft je leider alsnog bonus alleen dat handjesicoon staat voor dat hij een grote bonus heeft gekregen, dus dat een goede renner bonus afgeeft. Dat heeft dan weer te maken met de GV van die helper binnen het peloton.

Dank Sjiz, dat wist ik dan weer niet! Toch maar Team Roept Het Beter?

GinneR

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #212 on: June 01, 2019, 01:06:42 PM »
Helperbonus krijg je altijd voor de volgende sectie. Dus bij de start voor S1, einde S1 voor S2 etc. Daarom is het niet nodig om in s5 meer een knecht erbij te hebben maar is het wel weer heel belangrijk om in s4 een knecht erbij te hebben. Dan heb je bonus in s5.

Maar 1 renner kan de helpersbonus geven aan je kopman. Als je dus meer knechten in dezelfde groep hebt zitten geeft alleen de gene met de hoogste GV (=hoogste bonus) de bonus aan de leider. De kwaliteit van de knecht heeft dus ook invloed op de bonus.

Goed beschreven, ik ben zo vrij geweest dit in het FAQ gedeelte te plaatsen en er een stukje bij te voegen wat betreft de taktieken voor helpers.

Sjiz

• Jr. Member
  • **
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #213 on: June 01, 2019, 02:14:45 PM »

Dank Sjiz, dat wist ik dan weer niet! Toch maar Team Roept Het Beter?

Is vergelijkbaar met het lampjes icoontje. Iedereen heeft per definitie een taktiek alleen niet iedereen heeft een goede

WardjeWK

• Newbie
  • *
  • WardjeWereldkampioen (3e)
    • View Profile
« Reply #214 on: June 01, 2019, 07:59:21 PM »
Nog een vraag over hetzelfde onderwerp: Als er maar 1 knecht de kopman van een bonus voorziet, kan je dan ook met twee kopmannen rijden met elks één (of meerdere natuurlijk om zeker te zijn dat er iemand bij zit) knecht ter beschikking?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #215 on: June 01, 2019, 08:02:40 PM »
Nog een vraag over hetzelfde onderwerp: Als er maar 1 knecht de kopman van een bonus voorziet, kan je dan ook met twee kopmannen rijden met elks één (of meerdere natuurlijk om zeker te zijn dat er iemand bij zit) knecht ter beschikking?

Nee, 2 man als kopman aanwijzen gaat niet. Je kunt natuurlijk wel met vrije rollen rijden, maar daar gaan de knechten dan niet helpen.

Sjiz

• Jr. Member
  • **
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #216 on: June 02, 2019, 09:26:23 AM »
Overigens nog goed om te melden: Je kopman krijgt een bonus voor een knecht. De knecht zelf krijgt een malus. Ongeacht of die in dezelfde groep rijdt als je kopman. Een vrije rol krijg niks.

WardjeWK

• Newbie
  • *
  • WardjeWereldkampioen (3e)
    • View Profile
« Reply #217 on: June 03, 2019, 09:54:51 AM »
Ik heb nu de mogelijkheid om twee transfervrije renners aan te trekken. Omdat dit twee absolute toppers moeten zijn natuurlijk wil ik jullie expertise inschakelen om de juiste kandidaten te vinden. De renners die ik zoek zouden in 2de divisie in de prijzen moeten kunnen rijden. Ik heb er al een paar uitgehaald, als jullie zeggen dat er niets tussen zit zoek ik gewoon verder  ;):

Rafail Rozov   Leeftijd : 20   Salaris : 831
Conditie : 52   Sprinten : 17   Klimmen : 87
Vlak : 49   Kasseien : 12   Techniek : 22
Dalen : 49   Heuvels : 49   Explosiviteit : 49
Tijdrijden : 41   Knechten : 55   Ervaring : 0
Geracet : 0

Valentino Lorenzetto   Leeftijd : 20   Salaris : 820
Conditie : 69   Sprinten : 3   Klimmen : 86
Vlak : 8   Kasseien : 18   Techniek : 15
Dalen : 67   Heuvels : 40   Explosiviteit : 72
Tijdrijden : 37   Knechten : 54   Ervaring : 0

Angel Barriga   Leeftijd : 20   Salaris : 561
Conditie : 64   Sprinten : 17   Klimmen : 93
Vlak : 12   Kasseien : 30   Techniek : 3
Dalen : 42   Heuvels : 64   Explosiviteit : 17
Tijdrijden : 53   Knechten : 13   Ervaring : 0

Balázs Mátrai   Leeftijd : 20   Salaris : 819
Conditie : 71   Sprinten : 14   Klimmen : 94
Vlak : 27   Kasseien : 70   Techniek : 14
Dalen : 24   Heuvels : 54   Explosiviteit : 61
Tijdrijden : 13   Knechten : 28   Ervaring : 0

Massimiliano Ongarato   Leeftijd : 20   Salaris : 800
Conditie : 60   Sprinten : 54   Klimmen : 91
Vlak : 33   Kasseien : 3   Techniek : 39
Dalen : 32   Heuvels : 61   Explosiviteit : 18
Tijdrijden : 37   Knechten : 27   Ervaring : 0

Spammie

• Full Member
    • View Profile
« Reply #218 on: June 03, 2019, 09:58:49 AM »
Dit soort renners kan je naar mijn idee ook wel oppikken voor minder dan 100.000.
Wel de markt in de gaten houden, er gaan nog wel een groot aantal betere renners op de markt komen.
Ik zou nog even wachten voordat er meer toppers beschikbaar komen. In de 2e divisie denk ik dat geen enkele van deze renners potten kan breken. Misschien Lorenzetto nog, dat lijkt me nog de beste.

MoleM

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #219 on: June 03, 2019, 10:03:53 AM »
Ik had zelf de hele lijst gisteren doorgenomen en rijd zelf ook 2e divisie. Maar ik heb er geen pottenbrekers tussen gezien.
Er zit zelfs nog een icoontje tussen, maar hoewel ik die zelf nog niet icoontjes heb, laat ik deze ook aan me voorbijgaan:

Andrei May   Leeftijd : 20   Salaris : 804
Conditie : 57   Sprinten : 13   Klimmen : 90
Vlak : 55   Kasseien : 8   Techniek : 38
Dalen : 43   Heuvels : 2   Explosiviteit : 9
Tijdrijden : 66   Knechten : 69   Ervaring : 0
Prijs :   Resterende dagen :   Geracet : 0

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2d Belgium
    • View Profile
« Reply #220 on: June 03, 2019, 11:15:27 AM »
Ik heb nu de mogelijkheid om twee transfervrije renners aan te trekken. Omdat dit twee absolute toppers moeten zijn natuurlijk wil ik jullie expertise inschakelen om de juiste kandidaten te vinden. De renners die ik zoek zouden in 2de divisie in de prijzen moeten kunnen rijden. Ik heb er al een paar uitgehaald, als jullie zeggen dat er niets tussen zit zoek ik gewoon verder  ;):

Ik zou zeker ook wachten, ik sta nu op een 4e plaats in 2d en geen enkele van deze renners komt in aanmerking om een top 10 plaats te rijden uitgezonderd voor enkele specifieke ritten die dan weinig voorkomen in het seizoen!!

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #221 on: June 03, 2019, 11:33:49 AM »
Graag zou ik bij de laatste 4 geraken in de cffcup, daarvoor wil ik wel een weekje mijn trainingsschema aanpassen!! Ik weet dat mijn tegenstander in vergelijkbare ritten net een plaatsje na mijn renner kwam! Wat zouden jullie hem trainen om vlug wat beter te worden op dit parcours?

« Last Edit: June 03, 2019, 12:47:33 PM by Mitte »

Spammie

• Full Member
    • View Profile
« Reply #222 on: June 03, 2019, 11:36:18 AM »
Sprint, zonder twijfel.

WinterIsComing

• Sr. Member
  • WinterIsComing (3g)
    • View Profile
« Reply #223 on: June 03, 2019, 12:12:10 PM »
@Mitte: grote kans dat je tegenstander meeleest. Nu weet hij precies wat nodig is om je te verslaan. Ik zou je adviseren om zijn stats niet hier te posten.  ;)

Verder eens met Spammie. Sprint, maar alleen als andere renners daar ook iets aan hebben op 100%.

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #224 on: June 03, 2019, 12:31:44 PM »
@Mitte: grote kans dat je tegenstander meeleest. Nu weet hij precies wat nodig is om je te verslaan. Ik zou je adviseren om zijn stats niet hier te posten.  ;)

Heb het gecheckt, hij is niet aanwezig op het forum!!