Author Topic: Seizoen 2  (Read 3501 times)

Spammie

• Full Member
    • View Profile
Re: Seizoen 2
« Reply #30 on: May 13, 2019, 05:16:42 PM »
Hoeveel hebben je er in jouw divisie gereden Tomas? :)
Qua tactiek is 20005 in dit soort ritten niet echt aan te raden. Een beetje afhankelijk van je renners, zouden 41124, 31125 of 21135 acceptabelere tactieken zijn.
Met je knechten rijd je dan 53400 of 42240. Een echt goede knecht kan met 32250 een kopman die met 21135 gestart is ook wel volgen.

Tomas

• Jr. Member
  • **
  • Teamclaes 3n
    • View Profile
« Reply #31 on: May 13, 2019, 06:08:56 PM »
Mat 25 Maar had de eerste drie favorieten dus gokte er op

Spammie

• Full Member
    • View Profile
« Reply #32 on: May 13, 2019, 07:15:02 PM »
Zo, keihard met de neus op de feiten gedrukt deze rit. Mijn kopman wordt er met 21144 keihard afgereden in sectie 1 en eindigt uiteindelijk op bijna een minuut. Met een renner met slechts 78 heuvels hoef je niet aan te komen in een pure heuvelrit.

Er zijn nog wel wat halve heuvelklimritjes waar die wat klaar kan spelen (17e vanochtend), dus hij hoeft nie tdirect weg. Maar versterking is wel nodig!

GinneR

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #33 on: May 13, 2019, 07:23:55 PM »
Zo, keihard met de neus op de feiten gedrukt deze rit. Mijn kopman wordt er met 21144 keihard afgereden in sectie 1 en eindigt uiteindelijk op bijna een minuut. Met een renner met slechts 78 heuvels hoef je niet aan te komen in een pure heuvelrit.

Er zijn nog wel wat halve heuvelklimritjes waar die wat klaar kan spelen (17e vanochtend), dus hij hoeft nie tdirect weg. Maar versterking is wel nodig!

Ja, hier ook, maar dan met 81 heuvel vrije rol en een 3 in s1.
Totnutoe valt allemaal tegen en staan we aan de zijlijn.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #34 on: May 13, 2019, 07:36:41 PM »
Ik ben ook beroerd gestart. Zelfs international Bramming kan inderdaad niet mee komen met een 2. Knecht Sanders startte met een 3 en ging wel mee, maar was verder kansloos natuurlijk. In de klimheuvelrit was het niet veel beter, tot nu toe 0 punten.

Morgen een ander verhaal, met zowel de tweede als de derde favoriet.

Zatarra

• Sr. Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #35 on: May 13, 2019, 07:43:25 PM »
Na de 70e plaats vanmorgen doet Vollan het vanavond met een 38e plaats niet dramatisch, maar punten levert het ook niet op. Gebrek aan knechten breekt hem op want met een 32124 hoefde hij 'pas' in sectie 3 te lossen. Nog altijd 0 punten dus. Voor de komende ritten mag Hoff proberen de punten te halen. De verwachting is dat dat gaat lukken, maar met het geweld van de Yvo Meppelinkjes en de Rode Vodjes kan hij een echte topnotering natuurlijk wel vergeten. Misschien dat er een top20 plaats in zit.

Uiteraard met het pullen nog geen succes. 4 potentiële toppers voor het afwassen in de locale cafeetjes, maar kunnen wielrennen; ho maar...

Spammie

• Full Member
    • View Profile
« Reply #36 on: May 13, 2019, 10:34:53 PM »
Het staat er echt: Wilfred Bentinck als de topfavoriet voor de derde etappe van de Tour Down Under. In de vijfde zal dat ook het geval zijn, over etappe 4 twijfel ik. In elk geval kunnen de mannen zich nu echt gaan meten met de absolute top.... Spannend!!  ::)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #37 on: May 14, 2019, 07:44:50 AM »
Feli Spammie met je zege. Was niks tegen te doen. Hessels, nummer 2 favoriet, reed een perfecte race met de nummer 3 favoriet als knecht. De 20005 kwam perfect uit, zelfs met lossen in sectie 1. Bentinck gewoon overtuigend de beste.

(Nummer 3, Laurens Appel, is ook Nederlander, wanneer wordt dit een NT rit?)
« Last Edit: May 14, 2019, 07:49:47 AM by Hakkie2 »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #38 on: May 14, 2019, 09:47:00 AM »

Wat dat betreft doet Nederland het zeker niet slecht met o.a. 4 renners in het klimmers dream team, inclusief de beste 2.

Dat DT is alleen voor VVVVB, heeft niets met ritten zoals die van aanstaande zondag te maken. Een Bergman die er is staat heeft 10 dalen en 14 techniek. Zou me niet eens verbazen als geen enkele van de DT renners mee doet zondag. En VVVVB ritten heb ik in de beta niet in het NT gezien. Er zijn natuurlijk maar 7 ritten en er was altijd een heuvelrit, een sprintrit, een echte bergtrit, een kasseirit, een kasseiheuvelrit en een tijdrit. Dan heb je nog maar 1 plek over voor heuvelsprint, vlakklim, klimtijdrit, heuvelklim en dergelijke. Er kunnen zo 10 seizoenen voorbij gaan zonder zo'n rit.
« Last Edit: May 14, 2019, 09:51:03 AM by Hakkie2 »

Spammie

• Full Member
    • View Profile
« Reply #39 on: May 14, 2019, 10:25:25 AM »
Bedankt voor de felicitaties. Een favorietenrol in 1a is toch een wat zwaardere last dan in 3k, moet ik zeggen.
Vanavond is het waarschijnlijk iets te veel heuvel voor Bentinck, en mogen renners als Lindemans en Kempers de eer verdedigen. Top 10 is zeker haalbaar.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #40 on: May 14, 2019, 10:25:56 AM »
Een Bergman die er is staat heeft 10 dalen en 14 techniek.
Dan heeft hij geluk dat zijn achternaam niet Daalman is.  :)

En ik kan hem wel leren dalen, maar hij is nogal explosief (68) dus ik ben bang dat we dan ruzie krijgen   :P

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #41 on: May 14, 2019, 10:50:09 AM »
:)) 
Maarre, ik ben wel nieuwsgierig op het antwoord van mijn vraag. Waren er NT kalenders te zien in die vele versnelde beta seizoenen ?

Ja. En ik heb er vast wel eens 1 gemist, maar volgens mij zaten de 6 standaardritten er altijd in. Dus voor alle andere renners was er maar 1 kans.
Er werd ook elk seizoen weer een bondscoach gekozen, GinneR is het nog een paar keer geweest.

Zatarra

• Sr. Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #42 on: May 14, 2019, 11:16:42 AM »
Ja! Met een 21e plaats (dus geen voorspelde top20) de eerste punten gehaald met Hoff. De rit van vanavond zou hem nóg wat beter moeten liggen, aangezien Hoff een heuvelsprinter is. Maar we gaan het zien. Hopelijk kan hij ons wat verder van de degradatiestreep leiden, haha. Die 30e plaats is wel wat uit m'n comfort zone.

Overigens zeer blij met de aankoop van vannacht. Een mooie pure klimmer met wat vlak. Hopelijk ga ik daar ook wat plezier aan beleven.

B.E-L

• Full Member
  • PDM_cycling_team (Divisie 2C)
    • View Profile
« Reply #43 on: May 14, 2019, 12:05:03 PM »
In divisie 2C is het seizoen goed begonnen. De eerste etappe waren de resultaten niet bijzonder goed omdat we, met het oog op het algemeen klassement, onze beste (klim)heuvelaars thuis hadden gelaten. Maar door de resultaten in de 2e en 3e etappe staan mijn renners nu 2e, 5e, 6e, 8e en 12e in het algemeen klassement van de Tour Down Under  8)

GinneR

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #44 on: May 14, 2019, 12:10:22 PM »
:)) 
Maarre, ik ben wel nieuwsgierig op het antwoord van mijn vraag. Waren er NT kalenders te zien in die vele versnelde beta seizoenen ?

Ja. En ik heb er vast wel eens 1 gemist, maar volgens mij zaten de 6 standaardritten er altijd in. Dus voor alle andere renners was er maar 1 kans.
Er werd ook elk seizoen weer een bondscoach gekozen, GinneR is het nog een paar keer geweest.

Nee, er werd niet gekozen... ik heb me in de beta ook nooit kandidaat gesteld. Oska maakte de landskampioen (nummer 1 speler van het landenklassement) gewoon automatisch BC.