Author Topic: vragen staat vrij  (Read 96295 times)

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: vragen staat vrij
« Reply #60 on: March 30, 2019, 02:58:18 PM »
HUH?

Ik zit te kijken naar de beste prestatie van Magnussen; dat is dus winst in etappe 3 P-N. Als ik daar dan op klik, kan ik zien wat zijn gemiddelde snelheid is geweest: 26.73 km/h. Hoe is het dan mogelijk dat Jason Fagan (van Sportlife) het record heeft met 25.920 km/h? Rekenen is één van mijn sterkere kanten en ik ben er vrij zeker van dat 26.73 > 25.92. Zie ik iets over 't hoofd?

Maalderink (van Combuijs) in 3g en Fonseco in 3l waren nóg sneller: 27.09 km/h.

Gaan die cff-records wel lekker?

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #61 on: March 30, 2019, 03:34:59 PM »
Vaag herinner ik me dat Combuijs daar destijds wat over schreef.

Zou best kunnen. In ieder geval heeft Oska deze vraag in de vorige versie van CFF al eens beantwoord. Het record krijgt diegene die absoluut het beste heeft gereden. Alleen komt daar dan ook een tijd bij te staan, en die tijd is dan weer ook op andere dingen gebaseerd, zoals bijvoorbeeld de rest van de tegenstanders.

Het komt er op neer dat elke renner voor elke etappe een absoluut aantal punten krijgt. De winnaar de meeste, de laatste de minste. Bij het omzetten naar een tijd (of gemiddelde, dat is binnen een etappe natuurlijk hetzelfde) wordt naar zoiets als het totaal of gemiddeld aantal punten in de hele etappe van alle renners gekeken. Daaruit volgt op een of andere manier de gemiddelde snelheid.

Daarom kan de absoluut snelste wel eens een slechtere gemiddelde snelheid hebben dan iemand anders in dezelfde etappe maar dan met een ander deelnemersveld. Eigenlijk zou je dus die gemiddelde snelheid daar niet moeten laten zien, maar ja, dat staat dan ook weer zo dom...

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, het is in ieder geval niet simpel...

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #62 on: March 30, 2019, 03:36:10 PM »
HUH?

Ik zit te kijken naar de beste prestatie van Magnussen; dat is dus winst in etappe 3 P-N. Als ik daar dan op klik, kan ik zien wat zijn gemiddelde snelheid is geweest: 26.73 km/h. Hoe is het dan mogelijk dat Jason Fagan (van Sportlife) het record heeft met 25.920 km/h? Rekenen is één van mijn sterkere kanten en ik ben er vrij zeker van dat 26.73 > 25.92. Zie ik iets over 't hoofd?

Maalderink (van Combuijs) in 3g en Fonseco in 3l waren nóg sneller: 27.09 km/h.

Gaan die cff-records wel lekker?

Waar zie jij die gemiddelde snelheden van anderen dan de CFF record houder?

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #63 on: March 30, 2019, 04:04:42 PM »
Waar zie jij die gemiddelde snelheden van anderen dan de CFF record houder?
Dat vraag ik me ook af. Zo te zien heeft Zatarra iets nieuws ontdekt, tenminste, voor mij nieuw, is beter gezegd.

Ik kan dat ook niet zien, maar je kunt natuurlijk wel de uitslagen in andere divisies zien. Als je dan de winnende renner aanklikt en je hebt de mazzel dat die etappe ook zijn beste race was, kun je die race weer aanklikken (vanaf de renner-pagina dus) en dan staat er ineens een tijd bij :).

Maargoed, ik snap het nog niet helemaal; blijkbaar is de gemiddelde snelheid niet helemaal de gemiddelde snelheid :-).

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #64 on: March 30, 2019, 06:34:25 PM »
Je snapt al dat de gemiddelde snelheid eigenlijk niet helemaal de gemiddelde snelheid is.  ;)
Dat is wat er aan de hand is.

En piiieeewiiieeep ! Vandaar dat ik nooit de snelheid van andere winnaars zag, een té omslachtige methode.
Maar wel knap dat je het op die manier gevonden hebt.
Volgens mij heb je daar een hersenkronkel voor nodig om het zo te vinden. En het komt goed uit dat je die hersenkronkel hebt, want die heeft iedereen nodig om die correcte (maar tegelijkertijd ook weer niet-correcte) gemiddelde snelheid te snappen.  :))

Hahah, ik moest hardop lachen.

Het viel wel mee. Ik zocht gewoon naar de snelheid waarmee Magnussen won. En toen ik er eenmaal achter was hoe je dat kon zien, kon ik dat voor andere renners ook doen. Maar een achterdeurtje is het zeker. Zou niet zo moeilijk moeten zijn om het gewoon algemene info te maken. Enfin, een echte gemiddelde snelheid als gemiddelde snelheid presenteren zou gemiddeld genomen ook niet zo moeilijk moeten zijn, maar wat zegt dat nog tegenwoordig :').

wacco

• Full Member
    • View Profile
« Reply #65 on: March 31, 2019, 12:08:59 AM »
Op zondag zijn er dus ook wedstrijden. Is het nog altijd zo dat er GEEN transfermarkt en training is op zondag?

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #66 on: March 31, 2019, 01:37:45 AM »
Alles loopt gewoon door, ook de trainingen en transfers!!

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #67 on: March 31, 2019, 01:59:14 PM »
Is er ook een spreadsheet waarmee ik de talenten van m'n renners kan vaststellen? Ik kan zelf natuurlijk wat knutselen in Excel, maar zoiets bestaat vast al wel?

Vangen is vannacht naar 73 Kasseien gepoot, na 2 trainingen. Ik weet daarmee in  ieder geval zeker dat hij geen talent 0 heeft. En talent 1 is ook zeer onwaarschijnlijk, haha. 0,32 + 4% =0,338. Dan zou het natuurlijk nog kunnen dat hij op ,334-,337 stond en nu naar ,000-,003 is gepopt, maar dat is niet echt aannemelijk, haha.

In ieder geval zoek ik een spreadsheet, iemand?

wacco

• Full Member
    • View Profile
« Reply #68 on: March 31, 2019, 02:28:43 PM »
Is er ook een spreadsheet waarmee ik de talenten van m'n renners kan vaststellen? Ik kan zelf natuurlijk wat knutselen in Excel, maar zoiets bestaat vast al wel?

Vangen is vannacht naar 73 Kasseien gepoot, na 2 trainingen. Ik weet daarmee in  ieder geval zeker dat hij geen talent 0 heeft. En talent 1 is ook zeer onwaarschijnlijk, haha. 0,32 + 4% =0,338. Dan zou het natuurlijk nog kunnen dat hij op ,334-,337 stond en nu naar ,000-,003 is gepopt, maar dat is niet echt aannemelijk, haha.

Ik heb wat zelf geknutseld, hij kan talent 2-5 hebben volgens mijn berekeningen. Zo'n goede cheat zoals vorige CFF ben ik nog niet tegen gekomen

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #69 on: March 31, 2019, 02:34:43 PM »

Ik heb wat zelf geknutseld, hij kan talent 2-5 hebben volgens mijn berekeningen. Zo'n goede cheat zoals vorige CFF ben ik nog niet tegen gekomen

Talent 1 kan toch ook nog gewoon? Zou wel bizar zijn, maar niet onmogelijk?

En wat bedoel je met cheat?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #70 on: March 31, 2019, 02:55:58 PM »

Talent 1 is natuurlijk 0,30 + 4% is 0,312 + 0,02 = 0,332

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #71 on: March 31, 2019, 03:13:34 PM »

Talent 1 is natuurlijk 0,30 + 4% is 0,312 + 0,02 = 0,332

Ohja... dan is 'ie minstens talent 2 inderdaad. Mooi!

wacco

• Full Member
    • View Profile
« Reply #72 on: March 31, 2019, 03:13:54 PM »

Talent 1 kan toch ook nog gewoon? Zou wel bizar zijn, maar niet onmogelijk?

En wat bedoel je met cheat?

sorry sheet, net wakker

volgens mijn berekening heb je met talent 1 meestal 3 trainingen per pop  en heel af en toe 4 trainingen

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #73 on: April 02, 2019, 09:31:29 AM »
Hoe zit het met die vrije renners? Er zijn natuurlijk nog geen inactieve teams, dus ook nog geen vrije renners. Mag elk team nog steeds 2 kiezen en hebben wij die keuze dus ook?

Is het dan handig straks, als de eerste teams inactief worden (wanneer is dat eigenlijk?), direct de talenten er uit te vissen? Het lijkt mij persoonlijk handiger te wachten tot er icoontjes inactief worden, enzo... Hoe kijken jullie er tegenaan?

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #74 on: April 02, 2019, 10:27:07 AM »
Haha, precies. Zoiets vermoedde ik al. Het is een belangrijke keuze. Aannemen van 19-jarige vrije renners is niet echt slim :P.