Author Topic: Hey  (Read 6480 times)

Denver

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #90 on: May 14, 2019, 07:52:06 PM »
Wat bedoel je met 'De renners zijn nu al op hun 24e uitgetraind'.

Worden ze na hun 24e niet meer beter dan?

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4954
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #91 on: May 14, 2019, 07:59:40 PM »
Klopt.
Vandaar de veel grotere training snelheid. Waar ze voorheen 11 seizoenen over deden, dat is nu maar 4 seizoenen.

Toevoeging :
Aanvankelijk dacht ik dat als je ze goed bij blijft trainen van 24 tot 30, dat ze dan mini ietsje beter worden, zoals in CFF2 op hun 30e of 31e (één van die twee leeftijden, ik weet het niet eens meer).
Maar ik zag een bericht van Hakkie, die de beta goed gevolgd heeft, dat de renners of hetzelfde blijven of ze zelfs een mini-ietsje slechter worden van hun 24e tot 30e.

Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #92 on: May 14, 2019, 07:59:49 PM »
Wat bedoel je met 'De renners zijn nu al op hun 24e uitgetraind'.

Worden ze na hun 24e niet meer beter dan?


Nauwelijks of zelfs helemaal niet, de training is dan voor een heel deel om de aftakeling te compenseren. In de Beta viel ons op dat je er na je 24e er geen sterren meer bij krijgt. Ze verloren zelfs sterren, maar in dat tempo kon je geen ideaal trainingsschema volgen. (Tempo was: elke 2 uur een koers, op een gegeven moment).
« Last Edit: May 14, 2019, 08:04:02 PM by Hakkie2 »

B.E-L

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 385
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #93 on: May 14, 2019, 08:37:49 PM »
Uit de Engelse FAQ:


From age 24 to age 30, cyclists lose 0.005 in every skill every training sessionThe skill training speed is 33% than before 24 years.



Hakkie2

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 911
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #94 on: May 14, 2019, 08:45:05 PM »
Uit de Engelse FAQ:


From age 24 to age 30, cyclists lose 0.005 in every skill every training sessionThe skill training speed is 33% than before 24 years.





Klopt, je kunt dus op losse stats wel stijgen, maar verliest dus op alle stats ondertussen. Als je dan een (hoofd)stat boven de 90 traint, wint die bij 100% trainen zonder rusten 0,025 per training, maar alle stats verliezen dus ook.

Er zullen absoluut trainingsprogramma's zijn waarbij renners nog iets verbeteren boven de 24, maar bedenk dat je met deze trainingssnelheid de meeste belamgrijke stats al heel hoog hebt. Zoals gezegd: met een training per 2 uur (ook 's nachts) was het bijhouden van een trainingsschema geen doen, maar het viel op dat renners sterren verloren. Ook renners in het DT, zonder plekken te verliezen.

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #95 on: May 14, 2019, 08:51:22 PM »
En het is geen fout met je personeel.
Aangezien jij net begonnen bent en het dus hoogstwaarschijnlijk opleiden wordt voor jou, dan is het goed dat je op herstel en recuperatie (195+) gelet hebt. Want die zijn het belangrijkste in jouw situatie zodat je renners zoveel mogelijk trainen. Elke training is belangrijk in dit nieuwe spel.
Vorm is belangrijk voor het koersen. Evenals stimuleren en trainingskamp van de ploegarts en masseur.
De Nederlandse FAQ is weer net zo top als die in CFF2 was.
Dus dat aandachtig doorlezen om je kennis weer wat op te frissen, is altijd een goed idee.

Thanx ;)

Ja, wat betreft vorm zei ik vooral vanwege de ervaring van renners. Ze mogen niet onder de 90 komen, anders trainen ze langzamer, maar dan winnen ze dus ook niet aan ervaring. Ik blijf nog wel kijken wat betreft personeel, wie weet komt die ene wel voorbij 95 herstel, 95 rec en 90 vorm. In theorie zeker mogelijk natuurlijk, dan kan ik alsnog besluiten te vervangen. In de 3e divisie kost me dat nog 10x zijn salaris, volgend seizoen als ik wellicht dan naar de 2e ga, kost het me al meer.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #96 on: May 14, 2019, 09:20:39 PM »
Hey Bos, ouwe rukker!  ;)

Goed je hier weer te zien. Ik had inmiddels ook in game gereageerd op je vragen, en constateer dat hier zo'n beetje dezelfde tips en antwoorden zijn gegeven.  Top! Heel veel plezier terug in het spel.  :)

oscacom

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 714
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #97 on: May 14, 2019, 09:21:37 PM »
Welcome again Bos , good luck !!

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #98 on: May 14, 2019, 09:53:29 PM »
Bedankt WIC and thanx Osca  ;)

Vos

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4954
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #99 on: May 14, 2019, 10:17:08 PM »
Toevoeging op mijn eigen bericht* qua veranderingen :
* = https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=18.msg6386#msg6386

# CFF3 is 7 dagen actief wat betreft koersen en trainingen.
Dus hou er rekening mee dat er gekoerst wordt op zondagochtend 5u en zondagavond 19u, wat in CFF2 niet het geval was.

Bos

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
  • Bos - 2D
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #100 on: May 14, 2019, 10:23:47 PM »
Toevoeging op mijn eigen bericht* qua veranderingen :
* = https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=18.msg6386#msg6386

# CFF3 is 7 dagen actief wat betreft koersen en trainingen.
Dus hou er rekening mee dat er gekoerst wordt op zondagochtend 5u en zondagavond 19u, wat in CFF2 niet het geval was.

Goeie tip inderdaad, thanx. Dat zijn snelle seizoenen zo, maakt het wel dynamischer inderdaad. Ik weet alleen niet wat ik van de verandering moet vinden van bijna niet trainbaar tussen 24 en 30. Tijd zal dat leren.

WinterIsComing

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 644
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Hey
« Reply #101 on: May 14, 2019, 10:41:47 PM »
Toevoeging op mijn eigen bericht* qua veranderingen :
* = https://cyclingforfun.org/smf/index.php?topic=18.msg6386#msg6386

# CFF3 is 7 dagen actief wat betreft koersen en trainingen.
Dus hou er rekening mee dat er gekoerst wordt op zondagochtend 5u en zondagavond 19u, wat in CFF2 niet het geval was.

Goeie tip inderdaad, thanx. Dat zijn snelle seizoenen zo, maakt het wel dynamischer inderdaad. Ik weet alleen niet wat ik van de verandering moet vinden van bijna niet trainbaar tussen 24 en 30. Tijd zal dat leren.

Hopelijk een groter en breder competitief veld. Groot knelpunt in CFF2 was dat het lange tijd duurde voordat je met je renners echt voor de prijzen kon koersen. Bijkomend nadeel was dat de 1e divisie op den duur gevuld was met 80% teams die een opleidingsteam hadden en dat er dus elk seizoen maar een handjevol teams echt competitief koerste.