Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 36217 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #210 on: January 18, 2019, 09:45:07 PM »
Zo, de 3:30 verlies van etappe 2 is in 2 etappes teruggebracht tot 1:17/0:45 op Hoffmann en Harmeling  8)

Dat doe je netjes! Als winnaar van de Ronde van Zwitserland kan hij ook een potje klimmen. Serieuze kandidaat voor het podium in Frankrijk dus. Had hij zo'n grote offday in de 2e etappe?

Nee hoor, is gewoon niet zo'n pure klimmer. Hij heeft veel heuvel voor een ronderenner, dat werkte goed in Zwitserland.

Belooft hoe dan ook een spannende Tour de France te gaan worden.  :)

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #211 on: January 19, 2019, 12:04:51 AM »
Onze Tjerk Ruigh is geen hoogvlieger in (heuvel)sprints, maar weet op zijn concurrenten in en uit te lopen en staat inmiddels op de eerste plaats in het algemeen klassement. Morgen twee linke ritjes die geheel verschillend zijn. We hebben alle vertrouwen in Ruijgh, maar hij heeft ook al de Giro gewonnen en iedereen weet dat de combinatie van Giro en Tour niet altijd even lekker valt...

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #212 on: January 19, 2019, 08:19:09 AM »
Een mazzeltje in rit 5. We rijden tactisch een slechte rit, maar in S5 komt alles toch weer samen, dus Harmeling blijft staan op 10 seconden van Hoffmann.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #213 on: January 19, 2019, 10:29:59 AM »
Een mazzeltje in rit 5. We rijden tactisch een slechte rit, maar in S5 komt alles toch weer samen, dus Harmeling blijft staan op 10 seconden van Hoffmann.

Voor mij is dit best een frustrerend ritverloop. Ik doe zo ongeveer alles goed maar win door die laatste sectie (wind in de rug?) geen tijd op de concurrentie die duidelijk minder was vandaag.

Overigens is het verschil opgelopen naar 33 seconden, na de vlakke sprintrit.  ;)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #214 on: January 19, 2019, 10:36:04 AM »
Wel een heel raar verloop, inderdaad. Er zijn in de Tour 5 ritten met bergen. Twee daar van hebben nu al voor geen tijdsverschil tussen goede en uitstekende klimmers gezorgd. De vierde is heuvel minstens net zo belangrijk als klimmen. Wat van te voren toch op een behoorlijke klimmersronde leek (5 van de 10 ritten hebben minstens 2 klimsecties), lijkt al met al best mee/tegen te vallen.

AJFactoryCycling

• Full Member
  • AJ_Visma (1a)
    • View Profile
« Reply #215 on: January 19, 2019, 11:51:45 AM »

Voor mij is dit best een frustrerend ritverloop. Ik doe zo ongeveer alles goed maar win door die laatste sectie (wind in de rug?) geen tijd op de concurrentie die duidelijk minder was vandaag.

Overigens is het verschil opgelopen naar 33 seconden, na de vlakke sprintrit.  ;)

Geldt voor mij eigenlijk ook. Rij eindelijk een goede klimrit, en zat bij de eerste 14 in s4 op 21 sec, maar zelfs de renners op 42 sec achterstand komen terug. Vind ik echt heel extreem.

Tot nu toe rij ik een drama TdF, heeft voornamelijk te maken met falende tactieken in rit 2 en rit 3. Ik moet in rit 6 en 7 echt twee keer goed rijden wil ik uberhaupt nog kans maken op een top 5 in het AK.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #216 on: January 19, 2019, 07:12:13 PM »
In etappe 5 een 21e plaats voor Anderson op 0:00"
Dan de gevreesde kasseien-etappe 6 ;
Hoewel knecht Palachev geen handjes kreeg, deed hij het prima als knecht en was in elke sectie bij kopman Anderson tot de finishlijn.
Op zich een onverwachte en knappe prestatie vanwege hun totale afwijkende skills voor deze rit.
Na een goede race finisht Anderson als 133e op 3:36" en zakt als een baksteen 8 plaatsen in het AK en staat nu 15e.
Nou ja, het was te verwachten. Wel bizar dat er in de vlakke etappes enorme tijdverschillen ontstaan en in lange klim etappes niet.

Henderson doet het in een vrije rol ook heel goed, en scoort punten met een 15e plaats.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #217 on: January 19, 2019, 07:16:26 PM »
Longo was knecht, merkte gelijk dat Bakker niet mee kon (ik hoopte dat Bakker de eerste 3 secties bij kon blijven). Vanaf sectie 4 kreeg Longo de vrije hand en fietste als knecht naar plek 5, zonder favoriet te zijn vantevoren.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #218 on: January 20, 2019, 11:57:33 AM »
etappe 7 :
Helaas, een pechgeval in s5 voor 2-sterren sprinter Henderson. Hij finisht als 3e, wat zijn beste seizoensprestatie is.

Ook klassementsrenner Anderson kreeg pech, maar dat was in s3 en waarschijnlijk "zonder erg" zoals de Belgen dat zo mooi zeggen.
Mijn renners krijgen dit seizoen heel veel pech, veel meer dan vorig seizoen terwijl ik dezelfde mecanicien heb (met 41 op materiaalpech).
Anderson finisht als 83e op 2:21" en ik vermoed dat zijn vrije rol tactiek beter had gekund. Toch stijgt hij in het AK 2 plaatsen ; nu 13e.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #219 on: January 20, 2019, 03:06:50 PM »
Precies dezelfde taktiek toegepast als de vorige sprintritten in de hoop op hetzelfde resultaat.
Helaas, Hermans verliest bijna 2 minuten (op de sprinters), met een iets behoudender 21153 was hij nu misschien klassementsleider.
Nu nog een 3tal spannende etappes om een ruime minuut goed te maken!!

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #220 on: January 20, 2019, 03:41:33 PM »
Helaas, Harmeling gaat niet meedoen voor de zege in de Tour. Dat mag vooral zijn manager zich aanrekenen. In 15 secties in sprintritten kan Harmeling slechts in één sectie een beroep doen op een knecht en dat zorgt er zeker twee keer voor dat hij een seconde of 25 te veel verliest.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #221 on: January 20, 2019, 03:53:41 PM »
Precies dezelfde taktiek toegepast als de vorige sprintritten in de hoop op hetzelfde resultaat.
Helaas, Hermans verliest bijna 2 minuten (op de sprinters), met een iets behoudender 21153 was hij nu misschien klassementsleider.
Nu nog een 3tal spannende etappes om een ruime minuut goed te maken!!
Wow, dat je een 21153 een behoudende tactiek kunt noemen voor een sprintrit voor een ronderenner.  :o

Hoffmann lag er ook al in de 2e sectie van af, hij reed daar met 2 ep.  Gelukkig kon hij nog een beroep doen op backup-knecht Eckart Behrens, die zich ook nog goed handhaaft in de top 10 van het AK. Zonder hem had Hoffmann wellicht meer schade opgelopen, nu valt het nog enigszins mee. Toch eindigen een aantal gevaarlijke klanten (o.a. Pouillon, Montes, Hermans) een groepje eerder. Hoffmann moet zijn gele trui dan ook afstaan aan Pouillon. We zullen vol aan de bak moeten in de komende 3 ritten. Succes allemaal!  :)
« Last Edit: January 20, 2019, 03:58:50 PM by ValarMorghulis »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #222 on: January 20, 2019, 07:30:41 PM »
Ditmaal gelukkig wel verschillen in de klimheuvelrit. :) Als een ware patron gunt Hoffmann de dagzege aan Dambergs, die geen bedreiging vormt voor de Gele Trui. De aanval loont vandaag, want de meeste concurrenten komen allemaal op respectabele afstand binnen. Hoffmann pakt de leiding weer direct terug van Pouillon (FdJ), die nu ook Montes (Oska) nog voor zich moet dulden. Harmeling (Ricoo), Chiers (Matterhorn) en Hermans (GinneR) staan inmiddels al op meer als een minuut afstand. Zou toch wel een kleine stunt zijn om na de Giro, ook de Tour te winnen... Nog 2 ritten, we mogen niet verslappen.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #223 on: January 20, 2019, 07:57:36 PM »
Een pechdag, het is de eerste maal dat ik dit meemaak, 2maal materiaalpech in dezelfde rit voor mijn kopman (sector1 en 5) met gevolg dat mijn knecht er meteen alleen van doorging en zijn kopman niet meer heeft teruggezien. Als ik zie dat mijn knecht nog 12de wordt en de kopman 18de had er normaal meer ingezeten!!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #224 on: January 20, 2019, 08:14:25 PM »
Oeps.....