Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 36211 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #255 on: January 22, 2019, 07:33:31 PM »
Wat een heerlijk ritje, die 1e etappe.   :D

Perfect ritverloop, eerst geduldig de bordjes van de tegenstanders leeg gegeten om vervolgens in s4 met kopman en knecht weg te rijden met slechts 1 andere renner. Vos zal hopelijk een tikje blij zijn dat hij zijn naamgenoot Renato Voss een klein beetje aan de overwinning heeft geholpen.   ;)

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #256 on: January 22, 2019, 08:04:43 PM »
Proficiat Wic, heel mooie overwinning!!
Voor mij ook een geslaagde 1ste rit. Loyn rijdt in een vrije rol naar de 9de plaats en klassementsrenner Kerkhofs wordt 16e!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #257 on: January 22, 2019, 10:14:42 PM »
etappe 1 BinckBankTour :
Een zeer sterke selectie voor deze rit, hoewel kopman (en 5e favoriet, tenminste dat was hij vanmiddag nog) Dallas maar 1 knecht mee kreeg wat voldoende is, want deze rit is zeer bekend bij mij en al eens gewonnen in het oude spel.

Dat mijn team sterk is, bleek al in s1. Er zaten 4 SPORTLIFE renners in de kopgroep van 21 renners.

Opmerkelijk dat er in s2 niemand terugkwam, mijn hele team deed het daar rustig (=0) aan, inclusief de knecht die kon volgen. Maar dat was in het oude spel ook al zo, dat een knecht hier handjes kreeg met een mindere GV(dus ook mindere kassei), mindere vlak en mindere techniek en toch ook 0 EP in kon zetten.

s3 ; dus genoeg energie over voor de knecht om eens lekker aan te vallen en de kopgroep flink uit te dunnen.
Dat lukte, 14 renners moesten lossen en de kopgroep bestond uit nog maar 7 renners.
Die bestond uit 3 SPORTLIFE-renners, 1 geïsoleerder Noldor-renner, 2 ZBT renners die voor hun kopman uit reden en 2 ValarMorghulis-renners, waarbij ik zie dat volgens mij de 3e favoriet aan het knechten is voor een zeker Voss.

s4 ; Oei, tegenaanval, hoewel dat ingecalculeerd is want er ontsnappen er meestal maar een paar die ook maar een paar seconden vooruit fietsen, ik meen dat het grootste verschil ooit een keer 4 seconden was. Dat zou geen probleem zijn voor Dallas met zijn geweldige sprint van 80, die pakt ze wel weer terug.
Echter, dit keer was er een ontsnapping/dikke vette counter-attack van ValarMorghulis met maar liefst 0:10" voorsprong, dat gaat heel moeilijk worden voor Dallas omdat die 3e favoriet er nog als knecht bij zit. Heel knap gekoerst, WiC.
Een HtcItalia renner kwam uit het niets opzetten nadat hij door zijn knecht perfect gelanceerd werd en hij kwam ook bij die beide VM-renners ; een kopgroep van 3 dus. Daarachter de 5 renners uit de originele kopgroep, aangevuld met die HtcItalia-knecht en een FdJ-knecht die te hard ging voor zijn kopman.

s5 ; Demarrage Dallas uit de achtervolgende groep !
Via het oortje hoorde de 3e fav.VM-knecht dat, verhoogde het tempo in de kopgroep tot hij helemaal uit gepierd was zodat zijn kopman en die HtcItalia-renner in een sprint-á-deux gingen strijden om de etappe winst.
Dallas stormde nog die VM-knecht voorbij, riep een verwensing naar hem want Duitser dan Karlfried Schwarze kan een naam niet klinken^^, maar hij bleef op die 0:10" hangen. Tja, solo met een beetje wind tegen, versus 2 renners die of hoger stonden bij de favorieten of TK bonus hebben, dat was niet te doen voor Dallas.
Uiteindelijk finisht hij als 3e op nog steeds die 10 seconden, maar wel met ruime voorsprong op de overige renners.
Muller deed het in een vrije rol heel goed en finishte als 6e, ook kecht Alpin deed het heel goed, kreeg 5x handjes en finishte als 10e.

Al met al zeer tevreden over deze hele mooie rit, ondanks de beslissende counter-attack van VM in s4.
Voortaan beter opletten bij de wedstrijdbespreking, WiC, het was de bedoeling om jouw VM renners er af te rijden in s3.  ;)
En natuurlijk een hele mooie overwinning, want ondanks dat mijn renner 3e wordt, toch wint Voss.^^
Proficiat WiC.

En etappe winst zat er niet in, want tactisch had HtcItalia de slag gemist in s3, en als die kopman in één sectie zelfs de achtervolgende groep voorbij kan rijden én óók nog in dezelfde sectie bij de 2 VM-renners kan komen die een indrukwekkende aanvalspoging deden ; plus vooruit kan blijven in s5 met de VM-kopman die wel de belangrijke bonus krijgt en hij niet, terwijl Dallas volle bak in aantocht is en een supersprint als extra heeft, tja, die HtcItalia was dan sowieso beter dan Dallas geweest. Trouwens, Dallas reed zonder TK, dus die 3e plaats (als vermoedelijk 5 favoriet) is een heel mooi resultaat.  8)

Hopelijk nog meer van zulke etappes, altijd leuk als er volop aangevallen wordt en alles in stukken spat.  :)
« Last Edit: January 22, 2019, 10:30:57 PM by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #258 on: January 22, 2019, 10:22:45 PM »
etappe 1 BinckBankTour :
Een zeer sterke selectie voor deze rit, hoewel kopman (en 5e favoriet, tenminste dat was hij vanmiddag nog) Dallas maar 1 knecht mee kreeg wat voldoende is, want deze rit is zeer bekend bij mij en al eens gewonnen in het oude spel.

Dat mijn team sterk is, bleek al in s1. Er zaten 4 SPORTLIFE renners in de kopgroep van 21 renners.

Opmerkelijk dat er in s2 niemand terugkwam, mijn hele team deed het daar rustig (=0) aan, inclusief de knecht die kon volgen. Maar dat was in het oude spel ook al zo, dat een knecht hier handjes kreeg met een mindere GV(dus ook mindere kassei), mindere vlak en mindere techniek en toch ook 0 EP in kon zetten.

s3 ; dus genoeg energie over voor de knecht om eens lekker aan te vallen en de kopgroep flink uit te dunnen.
Dat lukte, 14 renners moesten lossen en de kopgroep bestond uit nog maar 7 renners.
Die bestond uit 3 SPORTLIFE-renners, 1 geïsoleerder Noldor-renner, 2 ZBT renners die voor hun kopman uit reden en 2 ValarMorghulis-renners, waarbij ik zie dat volgens mij de 3e favoriet aan het knechten is voor een zeker Voss.

s4 ; Oei, tegenaanval, hoewel dat ingecalculeerd is want er ontsnappen er meestal maar een paar die ook maar een paar seconden vooruit fietsen, ik meen dat het grootste verschil ooit een keer 4 seconden was. Dat zou geen probleem zijn voor Dallas met zijn geweldige sprint van 80, die pakt ze wel weer terug.
Echter, dit keer was er een ontsnapping/dikke vette counter-attack van ValarMorghulis met maar liefst 0:10" voorsprong, dat gaat heel moeilijk worden voor Dallas omdat die 3e favoriet er nog als knecht bij zit. Heel knap gekoerst, WiC.
Een HtcItalia renner kwam uit het niets opzetten nadat hij door zijn knecht perfect gelanceerd werd en hij kwam ook bij die beide VM-renners ; een kopgroep van 3 dus. Daarachter de 5 renners uit de originele kopgroep, aangevuld met die HtcItalia-knecht en een FdJ-knecht die te hard ging voor zijn kopman.

s5 ; Demarrage Dallas uit de achtervolgende groep !
Via het oortje hoorde de 3e fav.VM-knecht dat, verhoogde het tempo in de kopgroep tot hij helemaal uit gepierd was zodat zijn kopman en die HtcItalia-renner in een sprint-á-deux gingen strijden om de etappe winst.
Dallas stormde nog die VM-knecht voorbij, riep een verwensing naar hem want Duitser dan Karlfried Schwarze kan een naam niet klinken^^, maar hij bleef op die 0:10" hangen. Tja, solo met een beetje wind tegen, versus 2 renners die of hoger stonden bij de favorieten of TK bonus hebben, dat was niet te doen voor Dallas.
Uiteindelijk finisht hij als 3e op nog steeds die 10 seconden, maar wel met ruime voorsprong op de overige renners.
Muller deed het in een vrije rol heel goed en finishte als 6e, ook kecht Alpin deed het heel goed, kreeg 5x handjes en finishte als 10e.

Al met al zeer tevreden over deze hele mooie rit, ondanks de beslissende counter-attack van VM in s4.
Voortaan beter opletten bij de wedstrijdbespreking, WiC, het was de bedoeling om jouw VM renners er af te rijden in s3.  ;)
En natuurlijk een hele mooie overwinning, want ondanks dat mijn renner 3e wordt, toch wint Voss.^^
Proficiat WiC.

En etappe winst zat er niet in, want tactisch had HtcItalia de slag gemist in s3, en als die kopman in één sectie zelfs de achtervolgende groep voorbij kan rijden én óók nog in dezelfde sectie bij de 2 VM-renners kan komen die een indrukwekkende aanvalspoging deden ; plus vooruit kan blijven in s5 met de VM-kopman die wel de belangrijke bonus krijgt en hij niet, terwijl Dallas volle bak in aantocht is en een supersprint als extra heeft, tja, die HtcItalia was dan sowieso beter dan Dallas geweest. Trouwens, Dallas reed zonder TK, dus die 3e plaats (als vermoedelijk 5 favoriet) is een heel mooi resultaat.  8)

Hopelijk nog meer van zulke etappes, altijd leuk als er volop aangevallen wordt en alles in stukken spat.  :)

Prachtig verslag, Vos!  :D

Je analyse en aanname kloppen trouwens heel aardig. Voss rijdt hier met een TK en Schwarze stond inderdaad bij de favorieten.  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #259 on: January 22, 2019, 10:33:18 PM »
Thanks, binnenkort revanche,
dus nu weet je alvast wat er gaat gebeuren in de sectie nadat je renners weer een indrukwekkende aanvalspoging gaan ondernemen.  :D

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #260 on: January 23, 2019, 09:20:54 AM »
etappe 2 BinckBankTour ;
De instructies van de ploegleider waren duidelijk voor Palmer ; vóór Voss finishen^^.
Een beetje tot mijn verbazing stond Palmer niet bij de favorieten, dus zonder TK zou het geen eenvoudige race worden.

Knecht A.Spiker had niet zo een goed GV voor deze rit, maar deed prima zijn werk in de heuvelsecties.
Kopman en knecht zaten in s3 in de kopgroep van 24 renners.
Daarna moest Palmer het alleen doen.
s4 ; ontsnapping van die dekselse Voss samen met een CCLF-renner, 4 renners in de achtervolging op 0:03" en daarna een groep van 12 renners op 0:06" waaronder Palmer.
s5 ; een nerveuze finale met allerlei aanvallen en hele kleine onderlinge verschillen.
Die CCLF-renner wint solo de etappe, op maar 3 seconden van het achtervolgende groepje met Kerkhofs (2e, BLOEM) en Caballero (4e, AJ).
Daarachter reed een groepje van 7 renners die zo hard mogelijk gingen om de achterstand te beperken, dat lukte met maar 6 seconden achterstand op de etappe winnaar. Er werd zelfs gesprint om de 5e plaats, en Palmer laat zien dat hij prima in zijn vel zit met 6ºC én hij laat zien dat hij goed naar de instructies van de ploegleider geluisterd heeft. Want hij wint de sprint, finisht dus als 5e en dat is 1 plaats beter dan Voss.^^

Kerkhofs (BLOEM) reed dus een schitterende etappe, complimenten Mitte ! En hij loopt 3 seconden in op AK-leider Voss.

Ook in de BincBankTour ziet het klassement er weer heel mooi uit wat betreft NL talige forumgangers, dat wordt misschien weer een mooie onderlinge strijd. De SPORTLIFE-renners zullen uiteindelijk niet mee doen, want beiden hebben 7 op TT, en Alpin zal in de volgende etappe ook al veel tijd gaan verliezen. Dat zal niet gelden voor Palmer, die kan de aankomende heuvelrit ook prima aan.

Het AK na 2 etappes :

1    Renato Voss   20   ValarMorghulis   0: 00"   
2    Brecht Kerkhofs   20   BLOEMENAANDEMITTE   0: 38"   
3    Mario Caballero   20   AJFactoryCycling   0: 45"   
4    Vetle Bjørke   20   BetisCFF   0: 48"   
5    Angus Alpin   20   SPORTLIFE   0: 59"   
6    Vinnie Palmer   20   SPORTLIFE   0: 59"   
- - - - -
14    Pepijn De Bisschop   20   Noldor   1: 19"   
15    Juan Holvoet   20   DeRodeVod   1: 20"   
16    Tony Muller   20   SPORTLIFE   1: 23"   
- - - - -
21    Karlfried Schwarze   20   ValarMorghulis   1: 33"   
« Last Edit: January 23, 2019, 09:23:42 AM by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #261 on: January 23, 2019, 09:37:24 AM »
Renato Voss verraste zelfs zijn eigen ploegleider met die ontsnapping in s4. Achteraf had hij zich daar beter iets rustiger kunnen houden, maar ach... hij is jong, gretig en in een goede vorm, dus zo willen we het graag zien.  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #262 on: January 23, 2019, 09:53:39 AM »
Ik ben op zich wel benieuwd hoe ver Holvoet het kan brengen in het klassement, maar vanavond moet hij het alleen doen. Fluitsma is de ster van de ploeg en eist dus het kopmanschap op.

Dit is Holvoet:

Juan Holvoet   Leeftijd : 20   Salaris : 1371
Conditie : 59   Sprinten : 34   Klimmen : 6
Vlak : 50   Kasseien : 64   Techniek : 77
Dalen : 41   Heuvels : 84   Explosiviteit : 56
Tijdrijden : 28   Knechten : 21   Ervaring : 6

TT stat zelf is niet geweldig, maar ik denk niet dat er veel kasseiheuveltijdritrenners zijn. En zijn techniek compenseert wel wat.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #263 on: January 23, 2019, 10:37:19 AM »
Ik zie trouwens dat het WK goed is voor 1000 punten! De gouden fiets is onhaalbaar, maar misschien kan Fluitsma nog een zilveren of bronzen fiets scoren. Reden te meer om hem vanavond kopman te laten zijn.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #264 on: January 23, 2019, 07:50:10 PM »
Gewonnen met Fluitsma   ;D

En ik zie dat Sportlife ook al in de top 3 staat. AJFactory is wel heel even plek 1 kwijt, maar ik denk dat die wel terug komt.

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #265 on: January 23, 2019, 08:10:36 PM »
Proficiat Hakkie!!
Ik vreesde een beetje voor deze rit ! Ik heb idd wat tijd verloren met terug materiaalpech in S4 maar we staan nog steeds 4de en gaan knokken voor een podiumplaats!!

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #266 on: January 23, 2019, 08:55:16 PM »
Proficiat Hakkie!!
Ik vreesde een beetje voor deze rit ! Ik heb idd wat tijd verloren met terug materiaalpech in S4 maar we staan nog steeds 4de en gaan knokken voor een podiumplaats!!

Ook voor Voss was dit de lastigste rit, en dat bleek. We zijn de verrassende koppositie kwijt aan AJ, maar staan er nog steeds prima voor.

Hakkie, proficiat met de zege van Fluitsma!  :)
« Last Edit: January 24, 2019, 06:55:00 AM by ValarMorghulis »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #267 on: January 23, 2019, 10:04:31 PM »
etappe 3 BinckBankTour :
De opwarming van de aarde is extreem merkbaar in België, in de vorige rit 6ºC, opeens een mega stijging van de temperatuur en nu 35ºC.
Maar uiteraard allereerst felicitaties aan Hakkie, mooie etappe overwinning.  8)

Palmer deed het ook heel goed, hij bleef in de kopgroep t/m s4 en finishte volle bak als 8e in het 2e kleine groepje op 0:07"
Hiermee stijgt hij naar de 3e plaats in het AK, op 0:21" van de nieuwe AK-leider Caballero van AJFactoryCycling.
Waarschijnlijk de enige aankoop van AJ waarover hij extra accijns moest betalen.  :)

Mijn team staat nu ook weer 3e in 1A, maar ook dat zal tijdelijk zijn, net als het AK van de BB-Tour.
Maar omdat het er momenteel heel mooi uitziet, toch maar even posten^^ :

1    Mario Caballero   20   AJFactoryCycling   0: 00"   
2    Renato Voss   20   ValarMorghulis   0: 17"   
3    Vinnie Palmer   20   SPORTLIFE   0: 21"   
4    Brecht Kerkhofs   20   BLOEMENAANDEMITTE   0: 30"   
5    Bingen Guillen   20   ClubCiclistaLaFallera   0: 35"   
6    Renaud Miner   20   Astanadena   0: 39"   
7    Juan Holvoet   20   DeRodeVod   0: 50"   
- - - - -
17    Felix Espinosa   20   AJFactoryCycling   1: 46"   
18    Angus Alpin   20   SPORTLIFE   1: 46"   
19    Pepijn De Bisschop   20   Noldor   1: 48"   
- - - - -
23    Gert Baumann   20   ValarMorghulis   2: 04"   
26    Anthony Beelaert   20   BLOEMENAANDEMITTE   2: 12"   
29    Andreas Oerlemans   20   DeRodeVod   2: 14"   
30    John VanLeeuwenhoek   20   CrossAndGo   2: 15"   

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #268 on: January 24, 2019, 08:00:46 AM »
Voss verliest naar mijn smaak net iets te veel tijd in de kasseiheuvelrit, denk dat ik dat niet meer goed kan maken op AJ.
Maar goed, vooraf had ik ook niet verwacht mee te kunnen doen om de podiumplaatsen met een renner met slechts 2 sterren op kassei en geen enkele op heuvel. Wel heeft hij 1 ster op de tijdrit, dus we kijken wel omhoog en gaan vol voor het podium met onze Renato Voss, aka d'n kamper uit Oss (dubbel paspoort-dingetje...)

Mitte

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #269 on: January 24, 2019, 08:26:23 AM »
Kopman Kerkhofs wordt mooi 5e in etappe 4 en stijgt een plaats in het AK. We zitten nu niet tussen 2 vuren maar tussen 2 Vossen!! Ik heb eens wat vorige uitslagen van korte tijdritten opgezocht en volgens mij maakt Voss een goede kans deze BBT binnen te halen!! Kerkhofs zelf heeft een matige tijdrit maar zou normaliter Palmer van het podium moeten kunnen houden! AJ's renner Caballero staat iets te ver voor denk ik! Ook nog opletten natuurlijk voor de renners die nu vlak naast het podium vallen, zoals Holvoet en Guillen die ook een redelijke tijdrit kunnen rijden!! Overigens staat Bovy als 1ste favoriet voor vanavond en kan ik zo misschien mijn eerste zege binnenhalen in 1a!