Author Topic: [BETA] Koersen S2  (Read 36209 times)

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
Re: Beta Koersen S2
« Reply #45 on: December 22, 2018, 07:27:39 PM »
Onze 02055 werkte een stuk beter, maar ja, wij hadden natuurlijk een echte kopman. Onze Tjerk Ruijgh verloor het sprintje om de eerste plaats, maar werd wel mooi tweede in het algemeen klassement. We stomen door naar de 8e plaats van het divisieklassement en naar de Tirreno Adriatico.

Daar gaat Laurens Smit de kopman zijn en in zijn schaduw zullen Robert Algra, Ruben van de Toorn, Eddy Staats en Christiaan van der Kluun rijden.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #46 on: December 22, 2018, 07:38:16 PM »
Ik reed ook 02055, maar wellicht had 01055 of zelfs 01045 wel gekund. De laatste sectie was de slechtste van Bakker.
Hij werd wel 7e in het klassement.

Gefeliciteerd aan ValarMorghulis en Combuijs voor de mooie resultaten!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #47 on: December 23, 2018, 07:58:39 AM »
    selectie SPORTLIFE

Anderson rijdt top 10 in Paris-Nice, dan moet dat hier in de Tirreno hopelijk ook mogelijk zijn.
Hij zal dan ook in alle ritten de kopman zijn, ondanks dat dat qua punten behalen zeker niet het beste is.
Maar voor een AK koersen is wel meer fun.  :)
De beide sprinters zullen in een vrije rol wat puntjes proberen te sprokkelen.
En "semi-klassementsrenner" Workman krijgt ook een vrije rol. Zijn laatste kans om te mogen blijven in mijn team.

91 Anderson, kopman
92 Henderson, sprinter / vrije rol
93 Palachev, sprinter / vrije rol
94 Workman, allrounder / vrije rol
95 Foley, knecht

etappe 1 :
Vermoedelijk veel te behouden vrije rol tactieken van de sprinters, dat kan beter.
Afijn, de doelstelling van puntjes sprokkelen is behaald ; Henderson 19e en Palachev 24e (als laatste van de kopgroep, niet best dus).
Zorgelijk is de grote achterstand die Anderson hier oploopt. Hij finisht als 95e op maar liefst 2:27", dat is véél teveel tijdverlies.
De belangrijkste oorzaak was dat zijn knecht alles gaf in s1 maar daar al moest lossen, dus Anderson was de hele race geïsoleerd.
In sprint etappe 4 moet één van de sprinters zich maar opofferen als knecht om een beter resultaat te behalen.
Eigenlijk was Workman de enige renner van deze selectie die het voor zijn doen goed deed in etappe 1, hij finishte in de 3e groep op 0:44"

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #48 on: December 23, 2018, 09:43:40 AM »
Bedankt voor de felicitaties. Natuurlijk ben ik zeer tevreden met het optreden van Alwin Hoffmann in Parijs-Nice. 2 etappe-overwinningen en de eindzege, dat is boven verwachting.  :)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #49 on: December 23, 2018, 02:46:57 PM »
Mijn knecht wordt 25e. Kopman VanEst verliest 1:13, dat is wat meer dan gehoopt. Hij heeft 75 vlak, maar 15 sprint blijft natuurlijk zwaar doorwegen.
Etappe 2 zal topfavoriet Fluitsma proberen te winnen als vrije rol, Van Est is de kopman.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #50 on: December 24, 2018, 11:51:41 PM »
Kopman Smit wordt in de 4e etappe 2e, met Ruben van der Toorn als 3e. Nog leuker, hij neemt de leiding over in het algemeen klassement, terwijl de laatste rit hem goed ligt. Scheelt toch wel, zo'n groep zonder Bloemen aan de Mitte...

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #51 on: December 25, 2018, 11:34:37 AM »
Puike overwinning in de Tirreno, AJ!   :)

Merry X-mas allemaal!  8) :-*

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #52 on: December 26, 2018, 12:48:08 AM »

Merry X-mas allemaal!  8) :-*

Ja, allemaal leuke dagen toegewenst!

Onze Laurens Smit had in ieder geval een leuke dag, want als klassementsleider in de Tirreno Adriatico won hij ook nog de laatste etappe, dus hij had heel wat te knuffelen met de rondemissen...

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #53 on: December 26, 2018, 07:27:35 PM »
Na de eendagskoersen die me niet lagen weer een 2e plek in de eerste etappe van Catalunya. Komt misschien ook wel door mijn ploegleider met 95 voor kleine rondes en maar 14 voor eendagswedstrijden. Ik kan de achtervolging op AJFactoryCycling weer inzetten, ben niet gewend niet eerste te staan in de landenranking...

Feli Vos met je zege!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #54 on: December 26, 2018, 08:46:43 PM »
Krijg nu trouwens een sponsordeal voor winst in de etappe van morgenochtend. Helaas niet haalbaar, anders had ik wel heel snel 4 ton verdiend.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #55 on: December 26, 2018, 09:59:04 PM »
De ronde van Catalonië gaan we in met kopman Ruben van der Toorn, met internationale klimmer Bram Luijben en met knechten van dienst Harrie de Boer, Serge Kramer en Samuel Wild. Onze berggeiten scoren zelfs op de kasseien nog wat punten, dus we beginnen niet slecht. Bram is morgenochtend de eerste favoriet, maar de knechten zijn in dienst van Ruben.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #56 on: December 27, 2018, 07:10:27 AM »
Krijg nu trouwens een sponsordeal voor winst in de etappe van morgenochtend. Helaas niet haalbaar, anders had ik wel heel snel 4 ton verdiend.

Kwam nog veel dichterbij dan verwacht. Hazelhoff was geen favoriet en kon ze niet uitdagen, maar reed in vrije rol naar plek 3. Mijn vierde podiumplek en dat met 3 verschillende renners.  :D

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #57 on: December 28, 2018, 08:57:37 AM »
In de Volta Catalunya klimt Niels Huth na een uitstekende sprintrit op naar een 2e plaats in het AK. Zijn klim- en sprintcapaciteiten zorgen er tevens voor dat hij als favoriet aan de start staat voor de laatste etappe. Eens zien of we het de koploper Tossato nog moeilijk kunnen gaan maken. Knecht Behrens staat trouwens ook op een verdienstelijke 11e positie, maar hij zal zich volledig opofferen voor kopman Huth.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #58 on: December 28, 2018, 10:14:40 AM »
Tot mijn verrassing staat Bakker bij de favorieten vanavond, met maar 14 sprint...

Bakker rijdt wel een zwaar teleurstellend klassement en ook Rose is nog niet geweldig met een 13e plek tot nu toe.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #59 on: December 28, 2018, 07:51:38 PM »
Hele rare etappe vanavond. Maar uiteraard zeer tevreden met de derde plek van Courbet.
Hij is uiteindelijk 7e geworden in het eindklassement.