Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77136 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #315 on: April 05, 2019, 08:29:28 AM »
Voor de rit vanavond.

Is het gek om Hals (2e favoriet, dus) met 10005 te laten rijden? En dan een iets mindere knecht (voor dit werk) op 21115?

Of is dit wel een race waar je je 12 EP moet gebruiken?

Races waar je 12 EP moet gebruiken zijn er niet, je moet altijd met zo min mogelijk energieverbruik aan sectie 5 komen, maar dan natuurlijk wel in de voorste groep. Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name), maar 12 EP gebruiken is nooit het doel.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #316 on: April 05, 2019, 08:46:03 AM »
Voor de rit vanavond.

Is het gek om Hals (2e favoriet, dus) met 10005 te laten rijden? En dan een iets mindere knecht (voor dit werk) op 21115?

Of is dit wel een race waar je je 12 EP moet gebruiken?

Races waar je 12 EP moet gebruiken zijn er niet, je moet altijd met zo min mogelijk energieverbruik aan sectie 5 komen, maar dan natuurlijk wel in de voorste groep. Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name), maar 12 EP gebruiken is nooit het doel.

Dat snap ik, hoor. Ik probeer altijd met m'n kopman met zo min mogelijk EP aan het begin van sectie 5 te komen. Brenden won etappe 1 in Catalonië met 10005 (knecht Hoff op 21115 die altijd bij hem bleef en dus een lead-out kon doen). En vorige etappe werden Brenden en Hoff resp. 4e en 6e met vrijerol-23005 en kopman-12005 (gelost in sectie 2 (Brenden zelfs in groep 3), teruggekomen in kopgroep in sectie 3).

Dus ik neig wederom naar 10005 (Hals) en 21115 (Ingvaldsen).

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #317 on: April 05, 2019, 08:54:32 AM »
Met een favoriet zou ik (als er geen significante wind staat), gewoon 00005 rijden.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #318 on: April 05, 2019, 08:57:22 AM »
Wederom dominantie in de sprint, 1/3/4/9 ditmaal.

Hals zal er op het vlakke niet snel afgereden worden, het gaat de hele rit om algemene GV met een bonus op de sectie waar je op dat moment op zit. Hij heeft dus één van de hoogste GV's waardoor het niet snel zal gebeuren dat hij eraf gereden wordt. Tenzij iemand waaiers gaat draaien (staat een wind icoontje), maar als niemand van de top 10 met een 4 gaat starten dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk. Je zou het zelf wel nog kunnen proberen maar dan moet je wel knechten hebben die ook een aardig hoge GV hebben anders rij je die al snel op achterstand.

Hoeveelste staat Hals in het klassement? Wil je de race winnen dan zou ik voor 10005 gaan, wil je je positie in het AK beschermen en heb je wel een beetje marge dan zou ik misschien toch voor 21115 gaan. Lig je achter en wil je kosten wat kost het AK winnen dan moet je eerder richting 41115 gaan denken, maar dan moet je wel de juiste knechten en geluk hebben dat niemand terug komt op het vlakke of je inhaalt op de berg zelf ;).

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #319 on: April 05, 2019, 09:00:28 AM »
Vreemde reactie van Hakkie, ik neem aan dat hij het heel anders bedoelt dan hij het opschrijft, want zoals het nu geschreven staat klopt niet.
Behalve dan
Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name)

Er zijn namelijk heel veel ritten waarin je alle 12 EP nodig hebt.
In 1A wordt er zelfs heel vaak niet met 5 EP gefinished.
Als er veel vlak in een rit zit, dan heb je die 12 EP niet nodig, en dan klopt de reactie van Hakkie wel, ik neem aan dat hij dat bedoelt.

Een standaard kopman tactiek in een FFFFM etappe is 10005 ; dwz een kopman die wel redelijk is in deze rit.
Is zijn vlak slecht maar zijn klimmen goed, dan voor de zekerheid meer EP in s1. De knechtenskill telt relatief heel veel mee in deze rit.
Een favoriet rijdt hier een 00005.
Dus Hals ook.
Knechtentactieken zijn inderdaad zoiets als 21115, 31115, 31125, afhankelijk uiteraard van hoe goed een knecht is.

Belangrijk, extra opmerking ; ik negeer nu in mijn tekst dat er 1 streepje wind staat, meestal heeft maar 1 streepje geen invloed, maar soms wel, dus dan kunnen de tactieken die ik opgeschreven heb meer risicovol zijn en achteraf heel misschien niet de juiste tactieken.
Ik heb het nog niet meegemaakt want deze race heel veel gereden met 1 streepje wind.
Maar je weet het maar nooit, vandaar de extra opmerking en uiteraard zelf beslissen hoe je koerst.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #320 on: April 05, 2019, 09:02:55 AM »
Met een favoriet zou ik (als er geen significante wind staat), gewoon 00005 rijden.
ok, goed advies, ik had deze reactie even gemist en zag het pas nadat ik mijn reactie postte.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #321 on: April 05, 2019, 09:13:18 AM »
etappe 4 Catalunya :
Odom 5e, knecht Marbley 10e en Scarponni 18e.

Byers verliest heel veel tijd maar behoudt zijn 4e plaats in het AK. Veel concurrenten zijn wel dichterbij gekomen.
Een top10 AK zou zelfs mogelijk kunnen zijn ondanks dat zijn skills voor de slot etappe niet zo heel goed zijn.
Met 57 klim, 55 vlak, 16 knechten en een EP-besparende tactiek vergeleken met minder ervaren managers, daarmee zal hij niet zoveel tijd verliezen. Voor de volledigheid, techniek telt ook een minibeetje mee, en conditie natuurlijk ook hoewel dat in deze etappe relatief heel laag is.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #322 on: April 05, 2019, 09:15:21 AM »
Leuke keuze weer. 00005 is dan misschien wel het beste inderdaad... Dat laat ik Hals rijden.

Nielsen staat 17e in klassement (55 klimmen, 48 vlak, 21 conditie, 60 knechten). Hem laat ik in de vrije rol; kan wellicht nog wat plaatsjes opschuiven (heeft zon-icoontje en dus een bonus). Is 10005 dan geschikt. Hij is niet denderend, natuurlijk...

@Wiene: Hals staat 18e in klassement; ik wil dus dat 'ie nog wat plaatsjes opschuift, maar ook zeker dat hij minstens 2e wordt in de rit. De #1 favoriet kan hij niet eens uitdagen. Da's de #3 klimmer van het U23 DT (2 klimicoontjes). Die wint lachend het AK, zou mooi zijn als Hals 'm klopt in de etappe, maar die kans acht ik klein.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #323 on: April 05, 2019, 09:18:04 AM »
Leuke keuze weer. 00005 is dan misschien wel het beste inderdaad... Dat laat ik Hals rijden.
Ik heb misschien doorgestreept.  ;)
En met Ingvaldsen heb je al de juiste knechten tactiek bedacht, zie ik.

Uiteraard zelf weten hoe je koerst, in ieder geval heel veel succes gewenst !  8)
« Last Edit: April 05, 2019, 09:20:46 AM by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #324 on: April 05, 2019, 09:33:05 AM »
Ik moet me toch eens wat beter op de markt gaan oriënteren. Ik heb voorlopig weinig te zoeken in ritten met klimsecties. Als ik de 1e plek in 3g vast wil houden, zal ik in de (klim)rondes toch wat beter moeten gaan scoren.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #325 on: April 05, 2019, 09:34:16 AM »
Ik heb misschien doorgestreept.  ;)
En met Ingvaldsen heb je al de juiste knechten tactiek bedacht, zie ik.

Uiteraard zelf weten hoe je koerst, in ieder geval heel veel succes gewenst !  8)

Haha, thanks. Vind het echt schitterend hoe jij hier je hart en zaligheid voor dit spelletje kenbaar maakt, alsmaar met de totaal niet dwingende manier "het is maar mijn mening". Wil dat even gezegd hebben. Bedankt! :).

Het zou mooi zijn als Hals, na de 5e plaats in P-N ook in Catalonië een top-10 notering kan neerzetten. Het is niet onmogelijk, denk ik, maar er moeten nog wel wat minuten worden goedgemaakt dan :).

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #326 on: April 05, 2019, 09:41:17 AM »
Thanks  :) Dat ik erbij vermeldt "het is maar mijn mening" dat is niet voor niets. 2 redenen :
# Ik weet namelijk dat andere hele ervaren managers vaak genoeg een andere mening hebben.
# Met zo een toevoeging probeer ik te bewerkstelligen dat de manager zelf nadenkt en zijn eigen beslissingen neemt, dat is altijd het beste. En zelfs als dat fout gaat, want dat is leerzaam en dus een goede investering n de tactische capaciteiten van een manager.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #327 on: April 05, 2019, 09:46:41 AM »
Haha, thanks. Vind het echt schitterend hoe jij hier je hart en zaligheid voor dit spelletje kenbaar maakt, alsmaar met de totaal niet dwingende manier "het is maar mijn mening". Wil dat even gezegd hebben. Bedankt! :).

Dit kan ik enkel maar beamen, Vos was mijn mentor in cff2 en heeft me de kneepjes van het spelletje geleerd! Zo wordt dit spelletje nog leuker om te spelen; nogmaals bedankt Vos ;) :)

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #328 on: April 05, 2019, 09:48:46 AM »

Dit kan ik enkel maar beamen, Vos was mijn mentor in cff2 en heeft me de kneepjes van het spelletje geleerd! Zo wordt dit spelletje nog leuker om te spelen; nogmaals bedankt Vos ;) :)

Als ons voske nou eens doorstoomt naar de 1e divisie kan hij ook 'officieel' mijn mentor worden :P. Krijgt 'ie nog eens eer voor z'n werk ook, haha.

Inglourious_Bastards

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #329 on: April 05, 2019, 09:50:19 AM »
Ik ben vlak voor Catalonya begonnen met koersen. We staan na rit 4 plots aan de leiding, daar zijn we blij mee. Als we in de algemene stand omhoog kijken hebben we nog een grote weg te gaan. Momenteel bezetten we plek 20 in mijn divisie. Ik weet niet wat voor mij nog realistisch is qua doelstellingen, maar we doen ons best om zo hoog mogelijk te eindigen. Daarom heb ik wat versterkingen binnen gehaald.