Vreemde reactie van Hakkie, ik neem aan dat hij het heel anders bedoelt dan hij het opschrijft, want zoals het nu geschreven staat klopt niet.
Behalve dan
Natuurlijk zijn er dan ritten waar je aan 12 EP niet genoeg lijkt te hebben (pure klimritten, met name)
Er zijn namelijk heel veel ritten waarin je alle 12 EP nodig hebt.
In 1A wordt er zelfs heel vaak niet met 5 EP gefinished.
Als er veel vlak in een rit zit, dan heb je die 12 EP niet nodig, en dan klopt de reactie van Hakkie wel, ik neem aan dat hij dat bedoelt.
Een standaard kopman tactiek in een FFFFM etappe is 10005 ; dwz een kopman die wel redelijk is in deze rit.
Is zijn vlak slecht maar zijn klimmen goed, dan voor de zekerheid meer EP in s1. De knechtenskill telt relatief heel veel mee in deze rit.
Een favoriet rijdt hier een 00005.
Dus Hals ook.
Knechtentactieken zijn inderdaad zoiets als 21115, 31115, 31125, afhankelijk uiteraard van hoe goed een knecht is.
Belangrijk, extra opmerking ; ik negeer nu in mijn tekst dat er 1 streepje wind staat, meestal heeft maar 1 streepje geen invloed, maar soms wel, dus dan kunnen de tactieken die ik opgeschreven heb meer risicovol zijn en achteraf heel misschien niet de juiste tactieken.
Ik heb het nog niet meegemaakt want deze race heel veel gereden met 1 streepje wind.
Maar je weet het maar nooit, vandaar de extra opmerking en uiteraard zelf beslissen hoe je koerst.