Ja, maar omdat je hem dus niet kunt inschrijven voor etappe 1 van de Dauphiné (nog op kamp), haalt hij dus de TT van de Dauphiné niet, toch?
Of zit er ergens een gat in deze spelregel?
Mijn theoretische voorbeeld was 1 race na ik Vives op TK had gestuurd. De situatie van Vives is hetzelfde als in het voorbeeld, maar dan 1 race eerder, dus etappe 1 Dauphiné is de 1e race die hij kan rijden met TK bonus.
Het theoretische voorbeeld gegeven omdat die situatie te zien was bij trainingskampen, het moment van posten was immers na etappe 2 Romandie, de tijdrit. En Vives op TK gestuurd vóór etappe 2 de tijdrit. En ondanks dat ik hem vóór de tijdrit op TK stuurde, kan hij die tijdrit toch nog rijden en gaat vlak daarna op trainingskamp.
Het antwoord op je 2e vraag ; ja, zo zou je het ongeveer kunnen zien, een gat in deze spelregel.
Want als je iemand tijdens een ronde op TK stuurt, en dus de ronde niet uitrijdt, dan is die renner in feite maar 14 races op TK (omdat hij nog die ene race mag rijden nadat hij op TK is gestuurd) ipv de 15 races die eigenlijk zou moeten volgens de TK-spelregel.
etappe 3 Romandie :
Bij
SPORTLIFE bijna net zo verbaasd als bij CrossAndGo (GinneR).
Want kopman
Lucas rijdt hier een zeer onverwacht heel goed resultaat (vlak 25, sprint 25) en wordt
2e.
In de vorige etappes heel veel tijd verloren in een vrije rol, en nu al komt hij bovendrijven in het AK en staat opeens
11e op maar 2:07"
En de enige etappe waar hij vooraf geschikt voor is, moet nog komen. Verrassend staat hij daar als 4e favoriet met zijn 49 op dalen.
De Italiaanse stagiaire Tafi wint de sprint van de achtervolgende groep (11 renners) en finisht heel knap als
7e. (in een vrije rol)
Dat doet hij toch netjes met zijn 11 conditie en 7 dalen^^
En die arme J.Fagan moest knechten in zijn leiderstrui, hij kon voor deze etappe zelfs maar 2 renners uitdagen ipv 3, zo slecht was zijn GV.
Hij was dus alleen een knecht voor s1 en hij deed dat uitstekend maar dat kostte hem uiteraard heel veel energie.
Daarna was het zijn doelstelling om niet als laatste te finishen met notabene zijn leiderstrui om de schouders. Dat was zijn eer te na.
Gelukkig zag hij er heel wat gezonder uit dan veel andere renners die ook de bus zochten in de Zwitserse Alpen, en uiteindelijk finisht hij als 83e en kan 6 andere renners achter zich houden.
In het AK gezakt naar de 6e plaats wat opmerkelijk is, want ik had verwacht dat hij tientallen plaatsen zou zakken.
De top 20 AK zal hij uiteindelijk bij lange na niet halen, want de overige etappes zijn ook niet geschikt voor hem.