Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77144 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #435 on: April 12, 2019, 12:37:11 PM »
etappe 1 Romandie :
Een goed begin van deze ronde, J.Fagan finisht als 4e, zijn knecht Stablinski als 14e en tijdrijder Vives als 19e.

162 puntjes erbij, en in de volgende etappe worden er nog meer puntjes verwacht want ik zie dat tijdrijder Vives als 1e favoriet staat.
Er zijn blijkbaar geen TT-opleidingen in 3e divisie 3h want Vives is een redelijk goede tijdrijder maar zeker geen toptijdrijder.
In de tijdrit zijn 3 weer symbooltjes actief en Vives heeft geen weer icoontje. Maar wel het geluk dat alleen de 5e favoriet er één heeft.
Dus misschien en hopelijk een etappe overwinning, want hij mocht 2 trainingen eerder rusten dan geplanned (maar een hele kleine kans dat dat uiteindelijk 1 training gaat kosten) dus hij staat aan de start met 100/100.
De vorige tijdrit in Catalunya verloor hij op 1 seconde doordat hij in de laatste kilometer bijna stil viel wegens gebrek aan conditie.
Deze tijdrit in Franstalig Zwitserland is 7 kilometer korter.

B.E-L

• Sr. Member
  • PDM_cycling_team
    • View Profile
« Reply #436 on: April 12, 2019, 04:05:00 PM »
Of je vergeet je gewoon in te schrijven voor Romandië....weg uitzicht op de 3e plek  :(

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #437 on: April 12, 2019, 05:33:47 PM »

Er zijn blijkbaar geen TT-opleidingen in 3e divisie 3h want Vives is een redelijk goede tijdrijder maar zeker geen toptijdrijder.

Of ze zijn op kamp voor Dauphine, Zwitserland, Tour de France 😉

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #438 on: April 12, 2019, 05:53:11 PM »

Vives gaat ook op dat trainingskamp maar rijdt zo meteen mooi nog eerst even etappe 2 Romandie, de tijdrit.  :P ;)

« Last Edit: April 12, 2019, 06:03:41 PM by Vos »

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #439 on: April 12, 2019, 07:12:36 PM »
etappe 2 Romandie :
Overwinning:)
Vives wint met gemak deze tijdrit, de voorsprong op de nr2 is enorm groot, maar liefst 0:27"
Beide vlakkassei-renners J.Fagan en Stablinski doen het ook heel goed met een 6e plaats en 14e plaats.

In het AK gaan 2 SPORTLIFE renners aan de leiding, beiden op 0:00"
De wedstrijdleiding heeft bepaald dat Vives de leiderstrui mag dragen. Wat hun nog niet weten dat is dat Vives die leiderstrui al aan J.Fagan heeft gegeven want Vives start niet in de volgende etappe, hij is abandon.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #440 on: April 12, 2019, 07:51:22 PM »
Proficiat Vos, hier ook de BLOEMEN nog eens mogen in ontvangst nemen. Dekeyzer , gestart als 2e favoriet had telkens de beste tussentijden en kon dit volhouden tot aan de finish dankzij actief windicoontje!

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #441 on: April 12, 2019, 08:16:28 PM »

Vives gaat ook op dat trainingskamp maar rijdt zo meteen mooi nog eerst even etappe 2 Romandie, de tijdrit.  :P ;)

Maar dan haal je (de TT van) de Dauphiné niet  ;)

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #442 on: April 12, 2019, 08:16:36 PM »
dankzij actief windicoontje!

Handig, zo'n wind-mee-icoontje!  :)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #443 on: April 12, 2019, 08:45:01 PM »
Proficiat Vos, hier ook de BLOEMEN nog eens mogen in ontvangst nemen. Dekeyzer , gestart als 2e favoriet had telkens de beste tussentijden en kon dit volhouden tot aan de finish dankzij actief windicoontje!
Proficiat Mitte  8)

Echt wel, ik koers met vossentrucjes. ;)
Ik heb hem vóór deze tijdrit van Romandie op TK gestuurd, dan rijdt hij deze tijdrit nog en gaat vlak daarna op trainingskamp.
Hij kan ook niemand uitdagen voor etappe 3, dus hij zit al in het vliegtuig.^^

Klik maar op trainingskamp ; het kan nu niet omdat je een ronde in etappe 1 moet beginnen, maar om het je duidelijk te maken dit niet praktische maar theoretische voorbeeld ;
als ik nu een renner op TK stuur vóór etappe 3 Romandie, staat er "Gaat op trainingskamp na de eerstvolgende wedstrijd" dus rijdt hij die etappe 3 Romandie nog. En dan kan hij in dit niet praktische maar theoretische voorbeeld zijn eerste race rijden met TK bonus in etappe 2 Dauphiné, zie raceplaatje onder de tekst "Zijn op trainingskamp geweest en hebben een tijdelijke bonus".

wacco

• Full Member
    • View Profile
« Reply #444 on: April 13, 2019, 12:44:40 AM »
Jammer de conditie van Vercammen laat mij wat in de steek, hierdoor geen overwinning. Wel plek 2.3.4.5 en 9

Vanaf volgende tijdrit rijd Andresen ook mee, dan moet die overwinning zeker binnen zijn.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #445 on: April 13, 2019, 08:24:32 AM »
Proficiat Mitte  8)

Echt wel, ik koers met vossentrucjes. ;)
Ik heb hem vóór deze tijdrit van Romandie op TK gestuurd, dan rijdt hij deze tijdrit nog en gaat vlak daarna op trainingskamp.
Hij kan ook niemand uitdagen voor etappe 3, dus hij zit al in het vliegtuig.^^

Klik maar op trainingskamp ; het kan nu niet omdat je een ronde in etappe 1 moet beginnen, maar om het je duidelijk te maken dit niet praktische maar theoretische voorbeeld ;
als ik nu een renner op TK stuur vóór etappe 3 Romandie, staat er "Gaat op trainingskamp na de eerstvolgende wedstrijd" dus rijdt hij die etappe 3 Romandie nog. En dan kan hij in dit niet praktische maar theoretische voorbeeld zijn eerste race rijden met TK bonus in etappe 2 Dauphiné, zie raceplaatje onder de tekst "Zijn op trainingskamp geweest en hebben een tijdelijke bonus".

Ja, maar omdat je hem dus niet kunt inschrijven voor etappe 1 van de Dauphiné (nog op kamp), haalt hij dus de TT van de Dauphiné niet, toch?
Of zit er ergens een gat in deze spelregel?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #446 on: April 13, 2019, 08:30:12 AM »
Denk dat ik in Romandië weinig te zoeken heb: zeker nu de resultaten van de eerste etappe al bekend zijn.

vanAmerongen, ronderenner. verliest 3:30 in de eerste etappe.
Witsche, vlakklimmer met TT. verliest 2:08 in de eerste etappe.
Nauta, klimmer met heuvel en kassei. verliest 2:44 in de eerste etappe.
Hoekstra, klimmer en tijdrijder. verliest 2:44 in de eerste etappe.
Veelers, heuvelsprinter. Top10 in de eerste etappe.

Huh??

2 etappes verder heeft Hoekstra de leiderstrui en sta ik met 4 man in de top 15. De 5e man (Nauta) is topfavoriet voor de volgende etappe.

Van Amerongen staat nog maar op 1:15 van zn leidende ploegmaat, maar hij is de enige die kan sprinten. Ik hou hem als kopman, Hoekstra en (misschien) Nauta rijden etappe 4 als vrije rol.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #447 on: April 13, 2019, 09:24:13 AM »
Sta ook nog erg hoog met mn sprinters, mja de klimmers kunnen natuurlijk geen kasseien en sprintettappes aan.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #448 on: April 13, 2019, 09:38:47 AM »
Ja, maar omdat je hem dus niet kunt inschrijven voor etappe 1 van de Dauphiné (nog op kamp), haalt hij dus de TT van de Dauphiné niet, toch?
Of zit er ergens een gat in deze spelregel?
Mijn theoretische voorbeeld was 1 race na ik Vives op TK had gestuurd. De situatie van Vives is hetzelfde als in het voorbeeld, maar dan 1 race eerder, dus etappe 1 Dauphiné is de 1e race die hij kan rijden met TK bonus.
Het theoretische voorbeeld gegeven omdat die situatie te zien was bij trainingskampen, het moment van posten was immers na etappe 2 Romandie, de tijdrit. En Vives op TK gestuurd vóór etappe 2 de tijdrit. En ondanks dat ik hem vóór de tijdrit op TK stuurde, kan hij die tijdrit toch nog rijden en gaat vlak daarna op trainingskamp.

Het antwoord op je 2e vraag ; ja, zo zou je het ongeveer kunnen zien, een gat in deze spelregel.
Want als je iemand tijdens een ronde op TK stuurt, en dus de ronde niet uitrijdt, dan is die renner in feite maar 14 races op TK (omdat hij nog die ene race mag rijden nadat hij op TK is gestuurd) ipv de 15 races die eigenlijk zou moeten volgens de TK-spelregel.

etappe 3 Romandie :
Bij SPORTLIFE bijna net zo verbaasd als bij CrossAndGo (GinneR).
Want kopman Lucas rijdt hier een zeer onverwacht heel goed resultaat (vlak 25, sprint 25) en wordt 2e.
In de vorige etappes heel veel tijd verloren in een vrije rol, en nu al komt hij bovendrijven in het AK en staat opeens 11e op maar 2:07"
En de enige etappe waar hij vooraf geschikt voor is, moet nog komen. Verrassend staat hij daar als 4e favoriet met zijn 49 op dalen.

De Italiaanse stagiaire Tafi wint de sprint van de achtervolgende groep (11 renners) en finisht heel knap als 7e. (in een vrije rol)
Dat doet hij toch netjes met zijn 11 conditie en 7 dalen^^

En die arme J.Fagan moest knechten in zijn leiderstrui, hij kon voor deze etappe zelfs maar 2 renners uitdagen ipv 3, zo slecht was zijn GV.
Hij was dus alleen een knecht voor s1 en hij deed dat uitstekend maar dat kostte hem uiteraard heel veel energie.
Daarna was het zijn doelstelling om niet als laatste te finishen met notabene zijn leiderstrui om de schouders. Dat was zijn eer te na.
Gelukkig zag hij er heel wat gezonder uit dan veel andere renners die ook de bus zochten in de Zwitserse Alpen, en uiteindelijk finisht hij als 83e en kan 6 andere renners achter zich houden.
In het AK gezakt naar de 6e plaats wat opmerkelijk is, want ik had verwacht dat hij tientallen plaatsen zou zakken.
De top 20 AK zal hij uiteindelijk bij lange na niet halen, want de overige etappes zijn ook niet geschikt voor hem.
« Last Edit: April 13, 2019, 09:47:30 AM by Vos »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #449 on: April 13, 2019, 07:11:18 PM »
2,4,6,8 in de rit en nu 1,3,5 in het klassement... vanwaar deze dominantie? Zo goed zijn mijn renners niet, geloof ik...