Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77146 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #465 on: April 15, 2019, 09:33:17 AM »
etappe 1 Giro :
s1 : HTC opent keihard deze grote ronde.
Mijn team laat zich niet verrassen, en zit met alle 3 de klimmers in de kleine kopgroep van 10 renners die bestaat uit ;
4x HTC (met 3 favorieten), 2x ZBT, 1x Marvel (een knecht die te hard gaat) en dus 3x SPORTLIFE.
s2 : Wat HTC kan, dat kan mijn team beter^^, knecht  De Miguel trekt keihard door, kopman Miorlin ziet er fris uit en volgt makkelijk.
De enige andere renner die kan volgen is C.Fagan in een vrije rol, dus een kopgroepje van 3 renners, allemaal uit mijn team.
De achtervolgingsgroep van 7 renners op 0:16" de groep (10x) daarachter zelfs al op 0:37"
s3 : Een berg van buitencategorie, wederom uitstekend knechtenwerk van De Miguel.
2 HTC renners komen terug en C.Fagan moet lossen, dus kopgroep van 4 renners, en C.Fagan in de achtervolgingsgroep (5x) op 0:21"
En in die 2e groep zit de knecht van HTC, dat is gunstig.
s4 : De 4e keer handjes voor knecht De Miguel die zijn kopman hard lanceert.
En dus een demarrage van kopman Miorlin, die solo wegrijdt van de 2 HTC-renners. Voorsprong maar liefst 0:25"
Daar weer achter C.Fagan en de andere HTC-favoriet op 0:59". De Miguel heeft zijn werk gedaan en rijdt in zijn uppie 8 sec. daarachter.
s5 : Die voorsprong geeft Miorlin niet meer weg in de afdaling ; overwinning ! En een Italiaan in de roze trui.^^
De situatie blijft ongewijzigd in deze finale sectie.
C.Fagan wint het sprintje met zijn medevluchter en finisht als 4e. Knecht De Miguel finisht solo als 6e.
Een uitstekend begin van deze Giro d'Italia.  8)
« Last Edit: April 15, 2019, 09:36:14 AM by Vos »

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #466 on: April 15, 2019, 09:57:26 AM »
Welke tactiek heb je gereden Vos?

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #467 on: April 15, 2019, 10:35:13 AM »
Welke tactiek heb je gereden Vos?
top-secret-vosse-tactiek natuurlijk  8)
Ik pm je wel, en dat is een "for your eyes only" pm.  ;)
Ik heb al veel over tactieken geschreven op dit forum, zo meteen rijdt iedereen met vossetactieken en dan win ik bijna niets meer.  :))

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #468 on: April 15, 2019, 10:52:26 AM »
Netjes hoor Vos! (ik ben ook wel benieuwd naar die taktiek  ::))

Bij ons ook een goed begin van de Giro hoor: we worden 2e met onze rondekopman Gauchat.
Alleen de winnaar heeft met meer dan een halve minuut  :o voorsprong gewonnen.
Onze klimknecht werd 6e, helaas had Gauchat alleen in sectie 1 wat aan de knecht, waardoor hij in s2 al geisoleerd op een kleine achterstand kwam van de uiteindelijke winnaar. Die hebben ze niet meer teruggezien... elke sectie werd het gat weer groter.
Ik neem aan dat Barrena in het DreamTeam voor klimmers zit...

De concurrentie voor Gauchat voor het klassement finishte in z'n wiel. Onze klimknecht won de sprint van het eerste achtervolgende groepje en werd netjes 6e! Verder hele grote verschillen: maar 10 man binnen een minuut van onze kopman, waaronder een aantal knechten. Tevreden met het resultaat van de eerste, moeilijke, etappe.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #469 on: April 15, 2019, 11:22:49 AM »
Dank je GinneR, jij ook proficiat met de goede resultaten. En sowieso doet jouw team het meer dan uitstekend in de rondes.
Geen Barrena in het u23 DT. Daarbij opgemerkt dat er in die top10 klimmen vermoedelijk heel veel vlakklimmers en heuvelklimmers staan.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #470 on: April 15, 2019, 08:42:40 PM »
etappe 2 Giro :
Onverwacht succes voor C.Fagan, hij finisht zelfs als 7e.
Vooraf dacht ik dat zijn 1 op vlak zijn GV flink naar beneden zou halen, én dat het moeilijk zou worden het peleton te volgen (knechten=7).
Mijn beide andere klimmers finishten ver daarachter op 1½ minuut, inclusief roze trui drager Miorlin die ook hier de kopman mocht zijn.
En dit betekent dat C.Fagan de nieuwe leider is in het AK.  8)
In deze etappe reed vlak-kassei-renner Stablinski ook een hele goede uitslag met een 9e plaats.

Zatarra ; proficiat met de etappe overwinning in divisie 3d.  8)
Alweer de 5e 4e overwinning dit seizoen, dat gaat lekker.

Vooralsnog doet WinterIsComing het van de forumgangers het beste qua punten, maar wel hele kleine onderlinge verschillen momenteel :
6    WinterIsComing   16466
9    SPORTLIFE   16080
11    CrossAndGo    15982
12    Combuijs   15936
13    DeRodeVod   15574
18    Yvo_Meppelink_ProCycling   15092
22    CaptainOrange   14142
46    Inglourious_Bastards   10872
48    AJFactoryCycling   10744
49    Zatarra   10734
De overige forumgangers niet in de top50.
« Last Edit: April 15, 2019, 10:08:24 PM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #471 on: April 15, 2019, 08:56:55 PM »
Knechten heeft volgens mij geen enkel gevolg voor het volgen van een peloton of voor hoe ver een knecht je helpt of voor hoe ver je kunt helpen. Het is alleen een aantal % in de GV. En als ik me goed herinner was het in CFF1 nooit boven de 10% en hier telt het ook maximaal 1 ster.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #472 on: April 15, 2019, 09:28:52 PM »
Gauchat heeft de roze leiderstrui alweer overgenomen.
Hij reed een meer dan voortreffelijke kasseirit (t/m sectie 4 bij de voorsten, uiteindelijk op 30s van topper Clement). Achteraf gezien had Veelers moeten knechten, maar ik had totaal niet verwacht dat Gauchat bij hem in de buurt zou blijven.

Morgenochtend de sprintrit. Dat wordt weer aanpoten voor Gauchat.
Na deze derde etappe zal er al wel veel duidelijk zijn over zijn Giro-amibites en de waar we de concurrentie moeten verwachten.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #473 on: April 15, 2019, 09:29:03 PM »
Knechten heeft volgens mij geen enkel gevolg voor het volgen van een peloton of voor hoe ver een knecht je helpt of voor hoe ver je kunt helpen. Het is alleen een aantal % in de GV. En als ik me goed herinner was het in CFF1 nooit boven de 10% en hier telt het ook maximaal 1 ster.
Ik weet niet exact hoe de skill knechten werkt. Ik kijk er wel iets anders tegenaan, maar geen idee of dat juist is.
En het klopt dat de skill knechten niets met helpen te maken heeft, en ook niets met je knechten.
De vertaling is misleidend, het Engelse teamwork ook.
Het is mij ooit uitgelegd door een hele ervaren manager dat je die skill het beste kan zien als "wieltjesplakken".
Maar of dit daadwerkelijk effect heeft in de race, of alleen maar in de GV, dat weet ik niet. Dat heeft hij ook niet erbij gezegd.
Trouwens, heel veel andere ervaren managers kijken er weer anders tegenaan, en soms ook nog verschillend onderling.
edit ; ivm de ondergrondbonus per sectie.

En nu had ik het erbij gezet voor de volledigheid, want C.Fagan had makkelijker kunnen volgen met 1 vlak en 100 knechten, dan nu met 1 vlak en 7 knechten. Ik had ook zijn techniek skill kunnen vermelden, heeft ook een klein effect sowieso op de GV, zijn techniek is ook niet super met 51, maar het dramatische effect van 7 op knechten benoemen was leuker om op te schrijven^^.
Ik had ook kunnen vermelden dat zijn 70 kassei en 61 heuvels zijn 1 op vlak enorm versterkt in de eerste 4 vlakke secties, maar dat is lang niet zo leuk.  :)

Het heeft dus meer met mijn schrijfstijl te maken dan dat ik er iets mee bedoel.
Als voorbeeld onderstaande quote, zijn andere skills zijn natuurlijk wel heel goed  ;) :
Er is in deze ronde zelfs een stagiaire geselecteerd. Een "klimmer" met 11 conditie, 1 kasseien, 6 dalen en 6 tijdrit.  :o
« Last Edit: April 15, 2019, 09:49:21 PM by Vos »

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #474 on: April 15, 2019, 09:57:49 PM »
etappe 2 Giro :
Onverwacht succes voor C.Fagan, hij finisht zelfs als 7e.
Vooraf dacht ik dat zijn 1 op vlak zijn GV flink naar beneden zou halen, én dat het moeilijk zou worden het peleton te volgen (knechten=7).
Mijn beide andere klimmers finishten ver daarachter op 1½ minuut, inclusief roze trui drager Miorlin die ook hier de kopman mocht zijn.
En dit betekent dat C.Fagan de nieuwe leider is in het AK.  8)
In deze etappe reed vlak-kassei-renner Stablinski ook een hele goede uitslag met een 9e plaats.

Zatarra ; proficiat met de etappe overwinning in divisie 3d.  8)
Alweer de 5e overwinning dit seizoen, dat gaat lekker.

Vooralsnog doet WinterIsComing het van de forumgangers het beste qua punten, maar wel hele kleine onderlinge verschillen momenteel :
6    WinterIsComing   16466
9    SPORTLIFE   16080
11    CrossAndGo    15982
12    Combuijs   15936
13    DeRodeVod   15574
18    Yvo_Meppelink_ProCycling   15092
22    CaptainOrange   14142
46    Inglourious_Bastards   10872
48    AJFactoryCycling   10744
49    Zatarra   10734
De overige forumgangers niet in de top50.

Mijn 4e winst, maar ben er blij mee inderdaad. Zodra er kasseien aan te pas komen, moet ik gewoon winnen. Punt. Haha.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #475 on: April 15, 2019, 09:57:58 PM »
Jos Bouma rijdt bij mij als niet-favoriet naar de overwinning. Hoewel een zeer degelijke renner, had ik bij het zien van het profiel een grotere nadruk op kasseien verwacht. Daarom had ik Arthur Spekenbrink ook geselecteerd, maar die bleek op basis van de uitdagingen nog minder geschikt. In de rol van meesterknecht rijdt hij toch nog naar een zeer acceptabele vierde plaats.

Klassementsman Ramp verliest hier 50 seconden op de kop van de wedstrijd, maar wint tijd op de renners die gisteren nog voor hem reden. Hij staat nu 5e in het algemeen klassement, en kan hopelijk morgenochtend in de sprint wederom tijd goedmaken.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #476 on: April 15, 2019, 11:23:19 PM »
Ook Clement was geen favoriet (kon hij ook niet uitdagen).
Dus om alsnog te winnen was wel een opsteker! Zeker aangezien de nr 1 t/m 3 favoriet nu 2e t/m 4e worden achter Clement.

Sprintetappe alles maar op een kantje gaan trekken of de veilige keuze? Met 4 favorieten (5e renner kan dezelfde renners uitdagen) moet het toch wel een leuk ritje worden!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #477 on: April 16, 2019, 07:40:20 AM »
Hessels wint, in een vrije rol, de etappe.

Sikkens staat inmiddels 3e in het klassement op 10 seconden. Gaat eigenlijk beter dan verwacht.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #478 on: April 16, 2019, 07:59:13 AM »
proficiat Hakkie.  8)

etappe 3 Giro :
Een slagveld in s1, waarschijnlijk vanwege de wind, er vormde zich daar een kopgroep van maar 21 renners.
Gelukkig voor een veilige start gekozen met kopman Scarponni en knecht Stablinski, dus hun konden volgen.
Na voortreffelijk knechtenwerk (5x handjes) was het de beurt aan de kopman om in s5 de sprint aan te gaan met zijn 11 medevluchters.
En zowaar, een overwinning voor Scarponni die de favorieten verslaat.  8)
Wederom een Italiaanse overwinning, net zoals in etappe 1 waar zijn team- en landgenoot won.

Wat betreft het AK ;
C.Fagan finisht als 83e op 4:00", is zijn roze trui kwijt en duikelt van plaats 1 naar plaats 9.
De Miguel kan ook niet sprinten en finisht als 78e op 3:15". Hij staat 13e in het AK.
Miorlin handhaaft heel knap zijn 2e plaats in het AK, ondanks zijn etappe uitslag van 52e op 2:35"

Helaas kan Miorlin totaal niet heuvelrijden, dus daar zal hij heel veel tijd verliezen.
En de nieuwe leider in het AK, Ratas, staat nu al op 1:35" voorsprong. En gezien zijn resultaten in de eerste 3 etappes zullen mijn klimmers bij lange na geen AK-concurrent van hem worden.
En er kunnen nog veel meer andere concurrent-renners zijn die een beter AK kunnen rijden dan de 3 SPORTLIFE-klimmers.
We gaan zien hoe het AK zich ontwikkelt, er moet daar zeker wel wat te halen zijn ondanks dat het nu nog grotendeels onvoorspelbaar is.
Maar de focus ligt op de etappes, en dat gaat perfect tot nu toe.

Valderend

• Full Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #479 on: April 16, 2019, 08:33:58 AM »
TeamNextGen verpest weer het feestje, al had hij wel de 2e favoriet.
Maar het werd in S1 al meteen beslist Met 9 man werd er direct een waaier, zonder veel energie te verspillen, gereden. Gelukkig waren al mn renners attent en zaten ze er allemaal bij.
In de sprint werd het een makkelijke overwinning voor Engelberts en met een 3e/4e/5e/11e plek was het feestje compleet :)