Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77147 times)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
Re: Koersen S1: allemaal in de derde divisie
« Reply #495 on: April 17, 2019, 09:05:22 PM »
Dan nu de 5 etappes om te verdedigen : favoriet nummer 1 voor etappe 5 staat al op meer dan 3 minuten en is ploegmaat van Barrena (nr 2 van het klassement). Gaat Barrena Knechten of is hij kopman en krijgt hij de favoriet als knecht?
Gauchat rijdt iig een behoudende taktiek met alle ploeggenoten in de ondersteuning.

Duidelijk. Barrena wint ook deze klimrit tijd op Gauchat, namelijk 20 seconden Dat is nu in alle4 de etappes met klim gebeurd.
Toch staat Gauchat nog ruim aan de leiding jn het roze. In de vlakke etappes 2 en 3 verloor Barrena namelijk veel. Hopelijk gebeurd dat de laatste 3 ook.
De eerste die in die vlakke etappes won op Gauchat staat nu 8e op een ruime 4:19. In de twee etappes won hij 7s en 1:03, dus dat wordt misschien nog het meest spannend.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #496 on: April 18, 2019, 08:56:52 AM »
Sikkens wordt, dankzij steun van 2e favoriet Bramming, 2e in de rit. Bramming zelf wordt nog 5e. In het algemeen klassement pakt Sikkens daardoor de roze trui. En ook niet een beetje: hij heeft nu 1'10 voorsprong op de nummer 2, de renner die vanmorgen nog in het roze reed.

Nolten stijgt tot mijn verbazing als vrije rol ook nog naar een 6e plaats, en dat terwijl hij 3 van de 4 klimritten heeft moeten knechten.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #497 on: April 18, 2019, 09:17:01 AM »
De bergritten in de Giro waren verschrikkelijk: heel veel minuten verloren met mijn beste bergenner (Ingvaldsen) en een sponsordeal niet gehaald.

De laatste 2 etappes gingen beter voor hem. In de heuvelkimrit werd hij 4e en vanmorgen zelfs 3e, met hulp van Sele. In beide ritten kon hij de favorieten niet uitdagen, dus dat heeft hij goed gedaan. Hij staat nu 9e in het AK, maar het ligt tussen pos. 7-13 dicht bij elkaar. De rit van vanavond wordt voor hem weer een probleem met die kasseien. Hopelijk voor de concurrentie ook en zit top10 in het AK er nog in.

Het dagsucces van Sele in etappe 2 gaat vanavond hopelijk een vervolg krijgen. Magnussen en Sele zijn favorieten 1 en 2 voor deze rit. Ze mogen het in een vrije rol gaan doen, want Ingvaldsen is de kopman.

Stiekem hoop ik op een cff-record voor Magnussen, wat gezien de afwezigheid van Maalderink in de selectie van Combuijs een goede optie is...

Nog tips voor vanavond? :-)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #498 on: April 18, 2019, 11:10:25 AM »
etappe 7 Giro :
Ben ik met allerlei andere teams bezig, vergeet ik mijn eigen team ; tactieken vergeten.  :-[
Nou ja, misschien zat het iets anders, want ik weet nog precies hoe dit kwam; ik was de tactieken aan het invullen en toen begon City versus Spurs met meteen heel veel doelpunten, en compleet die tactieken vergeten. Op zich niet erg, meestal heb ik ver van tevoren wel een tactiek even snel ingevuld, maar nu niet het geval. In ieder geval mooi dat Ajax nu de Spurs treft in de halve finale.

Terug naar de Giro. Dit zal waarschijnlijk wat punten en geld gaan kosten, voornamelijk in het AK. Maar dat is totaal geen probleem, ik kan wel wat punten en geld mislopen dit seizoen.
En het gaat ook ten koste van de etappe uitslag van Fagan, waar ik aanvankelijk een beetje van baalde want hij gaat de renner zijn die meeste punten scoort voor mijn team. Maar ik zie nu dat dat beetje balen onterecht is, want er staat een Australiër 2e in de ranking van dit seizoen met maar liefst 1.766 punten meer dan Fagan. Dus een Australisch kampioenschap zit er niet in.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #499 on: April 18, 2019, 11:26:04 AM »
Maar ik zie nu dat dat beetje balen onterecht is, want er staat een Australiër 2e in de ranking van dit seizoen met maar liefst 1.766 punten meer dan Fagan. Dus een Australisch kampioenschap zit er niet in.

Volgens mij waren er in de beta geen renners die nationaal kampioen werden na het eerste seizoen. Wel teams die het nationaal kampioenschap wonnen. Maar ik had geen enkele renner die nationaal kampioen werd en met mijn gigantische hoeveelheid punten wegens gebrek aan concurrentie kan ik me niet voorstellen dat geen enkele van mijn renners de meeste punten van mijn land had. Ik denk dat die rennerstitels pas vanaf 1a te verdienen zijn.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #500 on: April 18, 2019, 11:46:54 AM »
Aha, ok, bedankt voor de informatie. Ik kan me nog herinneren van dat beta seizoen dat een team al Australisch kampioen kon worden in de 3e divisie (wat eigenlijk al vreemd is), dus ik dacht dat een individueel landskampioenschap er dan ook was.
Maar n.a.v. jouw bericht besef ik me dat ik me eigenlijk geen landentruitjes kan herinneren in dat eerste 1A seizoen.

Ik weet nog wel dat jij die Fluitsma had, ik weet niet helemaal meer zeker of hij de beste Nederlandse renner was maar ergens staat me bij van wel. WiC zal het zeker weten, want zijn renner Hoffmann (DUI) was toen de beste renner van alle 3e divisies.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #501 on: April 18, 2019, 07:12:24 PM »
De kasseienrit uit de Giro brengt mij de derde overwinning uit de Giro. Arthur Spekenbrink, genoemd als vierde favoriet, rijdt een behoudende strategie in de eerste drie secties, maar weet desondanks in sectie drie toch bij de drie beste renners uit koers te komen. In sectie vier komen enkele renners terug. In de sprint kan Arthur het echter afmaken.

Eveneens bemoedigend is het rijden van klassementsman Gaby Ramp. Hij verliest 2"20 op de kop van de wedstrijd, maar wint een ruime minuut op de enige man voor hem in het klassement. Daarmee is zijn achterstand met de helft gereduceerd. Met nog twee vlakke ritten in het vooruitzicht (waarbij Ramp in de eerste een halve minuut wist te winnen), is de eindzege in de Giro nog niet uitgesloten!

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #502 on: April 18, 2019, 07:12:57 PM »
Nou, dat viel mee. In de heuvelrit vanochtend zijn er wel renners dichterbij gekomen, maar doordat er een nieuwe nummer 2 kwam, bleef 't verschil met de eerste achtervolger voor het roze ruim 1 minuut. In kasseirit liep het prima, waardoor het gat met de eerste achtervolger nu ruim 2 minuten is. Nog 2 etappes te gaan.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #503 on: April 18, 2019, 07:34:26 PM »
Bij mij ging de kasseirit veel minder. Sikkens is dan ook het roze weer kwijt en heeft nu weer 37 seconden achterstand. Ik had wel wat verlies verwacht, Sikkens verloor ook in de kasseiheuvelrit, maar dit was wel veel. Had ik misschien wel kunnen verwachten omdat hij zo veel won in de heuvelrit: de ander won dus duidelijk dankzij zijn kassei. De heuvel rit en de sprintrit won Sikkens wel veel tijd, dus er is zeker nog wel hoop. De nummer 3 werd bijna laatste in de sprintrit en lijkt dus geen bedreiging.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #504 on: April 19, 2019, 07:23:14 AM »
Gelukkig zet mijn team het recht, middels een aanval in sectie 3 van deze etappe.

Wellicht mede daardoor worden de tijdsverschillen enorm. Sikkens gaat dan ook de slotetappe in met een voorsprong van 1'28 op de nummer twee. De eindzege kan hem nauwelijks meer ontgaan.

Positie 7, 9 en 10 in de etappe leveren nog de nodige punten in de strijd tegen GinneR en Spammie om het landenklassement. Al heeft WiC meer punten, dus wellicht  moet ik vooral Tourmalet aanmoedigen...
« Last Edit: April 19, 2019, 07:28:47 AM by Hakkie2 »

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #505 on: April 19, 2019, 07:26:49 AM »
Vanmorgen een onverwachts succes! Hoff, mijn Heuvels printer, stond niet bij de favorieten en kon daar ook geen van uitdagen. Toch, met behulp van meesterknecht Sele (die dezelfde renners kon uitdagen) sleept hij de 3e ritzege van deze Giro binnen. Die zag ik ff niet aankomen, haha. Hij had natuurlijk een TK-bonus, wat meehelpt, maar toch...

Ingvaldsen verliest tijd, maar stijgt wel naar de 7e plaats in het AK. Dat is het maximaal haalbare, maar moet nog flink worden verdedigd in de slotrit vanavond. Hopelijk lukt dat! Hoff mag weer Sprinten voor de overwinning; in etappe 3 werd hij zeer verdienstelijk 5e.

In de divisiestand blijf ik 4e. Er moet veel gebeuren om daar nog verandering in te brengen, maar we gaan het proberen!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #506 on: April 19, 2019, 10:38:49 AM »
Giro :
Een 6e plaats voor kopman Stablinski in kasseien etappe 8, en in een vrije rol finisht hij als 20e in etappe 9.
Vanavond moet hij weer knechten voor sprinter Scarponni die als 4e favoriet staat, wat beter is dan de vorige sprint etappe (die hij won).

Na de tactische bijna perfecte 1e helft van de Giro, worden er nu toch wel veel foutjes gemaakt.
Natuurlijk etappe 7, die zoals het AK er nu uitziet geen gevolgen heeft voor mijn klimmers, maar dat kan veranderen.
Maar ook qua kopmankeuze (en misschien ook wel tactieken) in de andere etappes, want ik was helemaal vergeten dat ik op de allereerste dag van het seizoen een sponsordeal had aangenomen van top 6 AK Giro.
En ondanks dat mijn klimmers nu 5e, 6e en 13e staan, zal die sponsordeal van 317k nu waarschijnlijk niet gehaald gaan worden.
Dat is toch een mooi bedrag om voor te koersen door wat slimmer te zijn in mijn kopmankeuze dan ik nu ben geweest.

Er is ook de mogelijkheid om er alsnog vol voor te gaan door de nr5 AK kopman te maken in de slot etappe. Maar geen zekerheid dat het dan gaat lukken, en dat gaat uiteraard ten koste van mijn sprinter die misschien weer een etappe kan winnen.
Moeilijk hoor, het blijft een spelletje van lastige keuzes maken, wat dan ook weer fun is.  :)

Iedereen succes in de slot etappe !
Zo te lezen doen de NL talige forumgangers het heel goed in deze eerste grote ronde van het seizoen.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #507 on: April 19, 2019, 10:50:30 AM »
Oei, hopelijk lukt het je nog die slotetappe goed uit te rijden met je AK-mannen. Die sponsordeal zou mooi zijn! Levert veel meer centjes op dan het winnen van de sprintrit, denk ik. Ik zou je AK-man dan als kopman laten rijden... Er zijn vast meer AK-mannen die tijd gaan verliezen vanavond. Dan is er nog vanalles mogelijk, lijkt me!

Ja, het valt me niet tegen deze Giro. Top10 in het AK zou heel mooi zijn, zo zonder echte klimmer. En 3 ritzege is al een succes. Ben benieuwd of Ingvaldsen inderdaad zijn AK-positie kan handhaven!

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #508 on: April 19, 2019, 11:37:14 AM »
Tja, ik twijfel. Momenteel veel geld op de bank, wat dat betreft is dat sponsorbedrag niet persé nodig. En nu is het een relatief groot sponsorbedrag maar bij de start van het nieuwe seizoen stelt die 317k niet zoveel voor.
En natuurlijk heb je gelijk dat voor de sponsordeal koersen en als het dan lukt, financieel veel interessanter is dan mijn sprinter kopman maken. Dat zegt mijn financieel manager ook steeds. Maar die sprinter is een eerzuchtig Italiaantje, en ik heb al 3 mokkende AK-renners in mijn team omdat ze de heuvel etappe zonder tactieken reden, waarvan er één misschien nu nog meer gaat balen als er nu niet geknecht wordt voor zijn AK-positie, en dat is ook al een eerzuchtige Italiaan.
De ploegleider heeft net te horen gekregen dat hij misschien weg mag terwijl hij pas vlak voor de Giro aangenomen is.
En de commercieel manager heeft diverse aanbiedingen gekregen van verschillende TV-producenten die graag een realtime soapserie willen maken over de perikelen in de SPORTLIFE-rennersbus. Waar het elke dag zeer druk en hectisch is vanwege de vele Italiaanse wielerfans die een glimp proberen op te vangen van hun succesvolle landgenoten die in mijn team rijden.
Ik zal er nog eens goed over nadenken, manager van mijn team zijn is soms niet eenvoudig.  :))

En interessant voor jou, Zatarra, is hoe het divisie-klassement er uit gaat zien na de Giro.
De top 3 staat dichtbij elkaar, en zo even snel te zien zal één team daarvan uitlopen vanwege de AK punten.
Maar misschien lukt het om op die 2 andere teams ietsje in te lopen. En de huidige achterstand op de top 3 is minder dan 3 duizend punten.
Dat is zeker niet weinig, maar ook niet zo veel dat het niet in te halen is. En gunstig om te zien dat je momenteel geen echt goede concurrentie uit de achterhoede hebt, want de voorsprong op de nummer 4 is meer dan 3 duizend en op de nummer 5 al zelfs meer dan 4 duizend. Dus het vizier op die top 3, waarvan er hopelijk één wat afhaakt, en er zijn nu nog megaveel punten in dit spel te verdienen.
Je hebt wel een paar goede aankopen nodig, denk ik. Succes !  8)
« Last Edit: April 19, 2019, 11:38:53 AM by Vos »

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #509 on: April 19, 2019, 01:16:22 PM »
Over sponsorbedrag gesproken. Gauchat moet vanavond 2:35 verdedigen om een sponsorbedrag van meer dan een half miljoen op te strijken  8).
Toch een leuke aankoop geweest van slechts 1,2M vlak voor de Giro.