Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77154 times)

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #540 on: April 21, 2019, 07:55:53 AM »
etappe 2 Dauphiné :
Zoals verwacht was tijdrijder Vives niet goed genoeg om als knecht er nog bij te zitten in s4.
Dit ging waarschijnlijk ten koste van een overwinning van kopman(5e fav.) Scarponni die als 2e finishte.

etappe 3 Dauphiné, de tijdrit :
Weliswaar als 2e favoriet, maar toch een hele eenvoudige overwinning voor Vives8)

Mijn klimmers waren totaal niet geschikt voor deze laatste 2 etappes, en alleen Miorlin staat er nog redelijk goed voor met een 11e plaats in het AK op 2:38" Maar etappe 4 is niet geschikt voor hem vanwege de 2 heuvelsecties.
Dat geldt ook voor pure klimmer Calero die 27e staat op 4:26"
Alleen De Miguel is goed in de aankomende etappe, hoewel niet hij eens een favoriet kan uitdagen. Maar hij staat al op de 53e plaats met een hele grote achterstand van 6:19" en hij moet weer knechten in de slot etappe.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #541 on: April 21, 2019, 08:26:10 AM »
Mijn tijdrijder rijdt s1-s3 gelijk met de andere toptijdrijder. Daarna moet hij hem laten gaan; zijn gebrek aan conditie en het gebrek aan lichte heuvels in het parcours levert hem een 2e plek op i.p.v. een 1e. Achja, de 9e overwinning voor team Zatarra moet nog even op zich laten wachten.

Ondertussen lijkt de achterstand op de nrs. 1-3 in de divisie wat te slinken. Hopelijk lukt het nog ze bij te halen! Alle hulp hierbij is welkom :).

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #542 on: April 21, 2019, 08:27:04 AM »
Etappe 1: 2e plaats voor vlakklimmer Linder
Etappe2 : 2e plaats voor sprinterknecht Lugiery(Boucquey mocht wat rust nemen na 2 zeges in de Giro)
Etappe3: Winst voor Dekeyzer met z'n tweede stage record dit seizoen!!

AK:momenteel plaats 2,4 en 8 maar geen enkel kan een heuvel op dus proberen de schade te beperken!

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #543 on: April 21, 2019, 11:09:40 AM »
Vanmorgen een tijdrit. Weinig spannend, er lijken 2 teams in onze divisie TT te trainen en die veroveren plek 1 t/m 8, met 1 team op plek 1 t/m 3.

Verrassend is wel: Bergman houdt zijn gele trui, Tello staat tweede op 7 seconden. Geeft lastige keuzes, want heuvelklimmer Sikkens is vanavond kanshebber. Maar die staat al op 2 minuten op de 10e plek. Omdat Tello denk ik de betere pure klimmer is, wordt hij kopman vanavond. Dat zou me wel een ritzege kunnen kosten. Bergman gaat met zijn 9 dalen nog wel zakken, ondanks zijn 84 op klimmen.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #544 on: April 21, 2019, 07:53:39 PM »
etappe 4 Dauphiné :
De Miguel mocht een keer de kopman zijn en finishte als 10e.
Tactisch goed en geen materiaalpech of zo, dus eigenlijk valt deze uitslag tegen. Blijkbaar is hij minder dan ik dacht.
De pure klimmers verliezen hier veel tijd. Miorlin staat het beste in het AK op een 17e plaats, maar hij gaat vol voor een overwinning in de slot etappe dus ik zie hem nog wel in de top10 AK finishen.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #545 on: April 21, 2019, 07:56:59 PM »
Een solide prestatie van kopman Ramp in de vierde etappe van de Dauphine. Na de tijdrit was hij ver teruggezakt in het algemeen klassement, maar door een tweede plaats (ondanks 38 op heuvel) in de dit van vanavond reduceert hij zijn achterstand naar 19 seconden.

Knecht Merijn de Jong is van grote waarde door in sectie vier nog.bij Ramp te zitten. Puike prestatie die ook nog eens de 20e plaats oplevert.

Met een beetje mazzel pak ik morgen dus de eindzege in de Dauphine.

Mitte

• Sr. Member
  • BLOEMENAANDEMITTE 2A Belgium
    • View Profile
« Reply #546 on: April 21, 2019, 08:03:23 PM »
Linder blijft verbazen!! Hij wordt 7e in de vierde rit en staat 2e in het AK!! Ik snap er niet veel meer van ???
sprint:18
heuvel:15
tt:17
Hoe krijgt hij dit voor mekaar?

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #547 on: April 21, 2019, 08:13:46 PM »
De vierde etappe is geweest. Sikkens wordt netjes 3e in de etappe in de vrije rol. Mijn knecht bleef de hele tijd bij Tello, maar helaas was dat niet voldoende. Dat verwachtte ik eerlijk gezegd ook niet, die Henderson is volgens mij een hele goede renner.

Tello blijft wel tweede, omdat Bergman van 1 naar 3 zakt. Sikkens staat nu 6e in het klassement. Ik heb momenteel dus de nummer 2, 3 en 6.

En dan begint het eeuwige dilemma weer: de etappe of het klassement. Nolten is topfavoriet. Maar ik heb dus 3 anderen in het klassement staan. Moet ik nu Nolten opofferen voor het klassement? Wie wordt de kopman, wie gaat er knechten?

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #548 on: April 21, 2019, 08:32:55 PM »
Linder blijft verbazen!! Hij wordt 7e in de vierde rit en staat 2e in het AK!! Ik snap er niet veel meer van ???

Waardeloze concurrentie?

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #549 on: April 21, 2019, 08:43:47 PM »
De Dauphine gaat een beetje zoals we verwacht. Deze selectie komt net te kort. Wel een onverwachte podiumplek in de heuvelklimrit: Hoekstra heeft maar 21 heuvel.

Hoekstra kan nog strijden voor plek 2 in het eindklassement en wellicht ook nog dichter komen op de leider, maar 6 op een rij zal teveel gevraagd zijn. Daarvoor had ik zelf Jeronimo moeten kopen, maar goed... met Jansma in de ploeg was dat niet zo'n logische keus. En 2e worden is ook mooi, maar eerst dat nog maar bereiken.

Combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 2b
    • View Profile
« Reply #550 on: April 21, 2019, 08:46:51 PM »

Omdat in deze ronde in totaal ongeveer geldt:

sprint: 5%
heuvel: 5%
tijdrijden: 5%

Mijn gok is dat Linder hoog klimmen en stamina heeft en dan ook nog wat vlak, dalen en techniek. Kom je heel ver mee deze ronde.

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #551 on: April 21, 2019, 09:36:08 PM »

Tello staat ook 2e. Weliswaar met 56 TT, maar ook met 2 op sprint en 1 op heuvel (en maar 21 techniek).

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #552 on: April 22, 2019, 07:32:25 AM »
Dauphiné :
Schitterende slot etappe die resulteert in een overwinning voor Miorlin8)
Hij komt solo aan met een dikke voorsprong van 0:48" op de nr2, daarachter 2 renners op 0:56" waaronder vrije rol renner Calero (4e), daarachter een groepje op 1:13" en daarachter de nr9 en verder al op ruim 1½ minuut.

Door deze uitmuntende prestatie gaat Miorlin van de 17e plaats AK zelfs naar het podium (3e) !  :)
Samen met de 3 etappe overwinningen ( Miorlin 2x, Vives 1x ) is dit een zeer geslaagde Dauphiné voor mijn team.

Op naar de Tour de Suisse^^

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #553 on: April 22, 2019, 07:48:49 AM »
Feli Vos! Lekker bezig!

Uiteindelijk kwam bij mij Nolten zwaar tekort voor de zege, hij wordt slechts 6e. Maar Tello blijft zoals verwacht wel 2e in het klassement. Verrassender is dat Bergman 3e wordt. Ondanks zijn klimtrainingskamp had ik dat echt niet verwacht...

Carl Bergman   Leeftijd : 19   Salaris : 813
Conditie : 57   Sprinten : 33   Klimmen : 85
Vlak : 59   Kasseien : 13   Techniek : 13
Dalen : 9   Heuvels : 3   Explosiviteit : 67
Tijdrijden : 39   Knechten : 55   Ervaring : 3

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #554 on: April 22, 2019, 08:51:55 AM »
Hier wat tactisch gepruts in de laatste etappe waardoor knecht Sotomayor onze kopman Hals lost, maar dat heeft uiteindelijk geen effect gehad op het algemeen klassement, want Hals wordt 3e. Nogal onverwacht, want ik had verwacht dat hij te weinig heuvel, sprint, dalen en tijdrijden had, maargoed, prima!

Glenn Hals   Leeftijd : 19   Salaris : 836
Conditie : 58   Sprinten : 6   Klimmen : 76
Vlak : 58   Kasseien : 64   Techniek : 15
Dalen : 25   Heuvels : 26   Explosiviteit : 62
Tijdrijden : 5   Knechten : 58   Ervaring : 8

Als dit al mogelijk was in de Dauphiné, zo zonder Kasseien, wordt de Vuelta helemaal interessant, natuurlijk.

Eerst Zwitserland, daarna mg hij op TK. Hij komt uiteindelijk op 45 races uit met +9 vormcoach moet dat wel goedkomen, me dunkt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?