etappe 2 TdF :
Gele trui drager Vives moest knechten in deze etappe, en dat lukte wonderwel met een 55200 tactiek.
Kopman
Lucas moest het in de bergen dus solo doen, ging een beetje energiebesparend keurig mee in de kopgroep van 7 renners op de eerste berg, reed even een ravijn in vanwege pech in s4 maar klom er snel weer uit en in een aerodynamische Froome-houding kwam hij weer terug bij die andere 6 vluchters.
Toen de finale sectie ; de 1e favoriet demarreerde en alleen Lucas was in staat hem te volgen. Samen bleven ze vooruit en met de finish in zicht probeerden ze om en om van elkaar weg te rijden maar dat lukte niet, dus het kwam op een heel steil bergop sprintje aan wie zou winnen. Pas na een fotofinish werd duidelijk wie er gewonnen had. Helaas, Lucas
2e.
Vanwege het goede knechtenwerk op het vlakke van tijdrijder/gele trui drager Vives, mochten de overige 3 klimmers in een vrije rol rijden.
Dat ging prima en mooi wat extra punten erbij met een
6e,
10e en 18e plaats. Plus hierdoor een betere AK-positie.
Uiteraard is Vives zijn gele trui kwijt ( nu 47e AK op 5:13"

), en Bell staat er momenteel het beste voor van mijn team.
Hij staat gedeeld 2e op 0:46" maar ook in de volgende etappe zal Lucas weer de kopman zijn.
Die ligt mijn team minder, want vanwege de hele lage vlak van al mijn klimmers is er dit keer niemand die de favorieten kan uitdagen.