edit ; proficiat met de etappe overwinning.

Sponsordeal aannemen en niet voor gaan koersen, want zoveel mogelijk punten halen blijft de doelstelling in jouw specifieke situatie.
Gevoelsmatig denk ik dat die sponsordeal (pure bijzaak dus) ook gaat lukken zonder dat je er voor koerst.
Lukt het niet, ook geen probleem, je kan deze AK sponsordeal laten staan tot volgend seizoen.
Tip ; hooguit 1 gemiste sponsordeal laten staan, immers, volgend seizoen krijg je hogere sponsordeals omdat jouw team sowieso promoveert naar een hoger niveau. De 2e divisie en heel misschien wel 1A waar de sponsordeals nog hoger zijn.
Ook een mogelijkheid ; als je volgend seizoen betere en makkelijkere sponsordeals krijgt en je er daarvan al 2 hebt staan, dan kan je deze sponsordeal altijd nog deleten zodat je een andere en betere sponsordeal kan krijgen.
Het deleten van een sponsordeal kost alleen maar wat prestige, dat lijkt mij niet erg. Daarbij opgemerkt dat ik geen verstand heb van dat prestige verlies. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat gevolgen heeft die echt negatief zijn, en nu speculeer ik want ik heb er geen verstand van ; behalve dan misschien een mini-ietsje minder sponsorbedrag de volgende keren en uiteraard niet goed voor de prestige ranking, maar dit is alleen maar een statistiek.