Op basis van een zelfde verdeling, heb ik ook mijn selectie (mede) opgesteld.
We hebben het hier al over gehad, en je hebt een mijns inziens hele goede, weloverwogen, uitgebalanceerde selectie gemaakt.
Toch is het berekenen vooraf van punten halen eigenlijk niet te doen.
Er zijn nogal veel onbekende variabelen, plus veel variabelen die van grote invloed zijn, en alle variabelen zijn ook nog inschattingen. Teveel voorbeelden om op te noemen, en niet nodig voor Spammie, die snapt wat ik bedoel.
Maar vooruit, eentje dan voor de forumlezer ; een knecht selecteren die zelf geen punten haalt kan meer punten opleveren dan een semi-sprintertje die net in de top 30 finisht in de beide sprint etappes en daardoor wat puntjes sprokkelt.
Wel opgemerkt dat ik het van te voren ook zo goed mogelijk probeer in te schatten.
Ik doe dat meer op gevoel dan met berekenen, want m.i. is dat berekenen ook grotendeels op gevoel/inschattingen vooraf.
De strategische benadering van Spammie zijn Tour selectie is uitstekend. Dat staat buiten kijf.
Toch is dit heel subjectief en het ligt aan de manager-kwaliteiten/inschattingen welke keuzes er gemaakt worden.
Ik beweer dus dat als iemand anders het team van Spammie zou hebben, dan is het heel goed mogelijk dat die persoon met dezelfde strategische benadering van zoveel mogelijk punten pakken, vooraf hele andere keuzes gemaakt zou hebben met misschien als gevolg, achteraf lang niet zoveel punten als de keuzes van Spammie.
En afgezien hiervan. Het ligt ook aan de doelstelling.
De doelstelling is nu zoveel mogelijk punten halen.
In 1A zou die doelstelling een Tour overwinning kunnen zijn, dus goede knechten selecteren is dan belangrijker dan renners selecteren die in hun discipline veel punten scoren.
Ik selecteer in zo een geval liever een goede knecht extra dan een tijdrijder die 2 tijdritten wint.
Samenvatting van deze tekst = alles is relatief.
En zeker een compliment voor Spammie, ik weet dat hij veel lastige keuzes moest maken bij deze Tour selectie en voor zover ik dat kan beoordelen, heeft hij dat meer dan uitstekend gedaan. Lastig misschien tussen aanhalingstekens, maar goed, luxe probleempjes kunnen ook lastige keuzes zijn.^^ Alleen de keuze voor kopman Panov was natuurlijk eenvoudig.