Author Topic: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie  (Read 77109 times)

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
Re: Seizoen 1 : allemaal in de derde divisie
« Reply #765 on: May 05, 2019, 03:45:29 PM »

Alle betrokkenen succes met het NL kampioenschap, zoals het er nu uitziet gaat het tussen jullie beiden, maar er zijn nog 3 andere NL teams die als ik alleen op de stand afga, ook nog NL kampioen kunnen worden vanwege de vele punten die er nog te verdienen zijn.
2 favorieten met bijna geen puntenverschil, en 3 outsiders momenteel ; spannend.  8)

Ik ben momenteel banger dat ik mijn divisie niet win dan dat ik nog kansen zie om Nederlands kampioen te worden.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #766 on: May 05, 2019, 04:07:53 PM »
Tja, ook ivm het NL kampioenschap is in deze situatie prioriteit 1 : divisie kampioen te worden.
Het staat nu al vast dat de aanstaande NL kampioen tevens kampioen van zijn divisie is.

edit ; ik snap je ongerustheid ondanks je momenteel leuke voorsprong.
Je concurrent staat er nu té goed voor in het AK van de Vuelta, en won ook alle heuvelklassiekers eerder dit seizoen.
En ook nog een bedreigde diersoort waar niet op gejaagd mag worden, dat maakt het ook al niet makkelijk, succes !  :)
« Last Edit: May 05, 2019, 04:13:22 PM by Vos »

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #767 on: May 05, 2019, 07:10:41 PM »
Tja, ook ivm het NL kampioenschap is in deze situatie prioriteit 1 : divisie kampioen te worden.
Het staat nu al vast dat de aanstaande NL kampioen tevens kampioen van zijn divisie is.

edit ; ik snap je ongerustheid ondanks je momenteel leuke voorsprong.
Je concurrent staat er nu té goed voor in het AK van de Vuelta, en won ook alle heuvelklassiekers eerder dit seizoen.
En ook nog een bedreigde diersoort waar niet op gejaagd mag worden, dat maakt het ook al niet makkelijk, succes !  :)

Gelukkig klim ik vandaag naar plek 6 en 7 en in het klassement, ik dacht dat beide nog buiten de top 15 stonden. Wolf en VanPoppel zijn geen hele goede klimmers, maar kassei, vlak en sprint (en ook heuvel en in geval van Wolf ook TT) hebben ze wel.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #768 on: May 05, 2019, 07:29:36 PM »
etappe 6 :
overwinning in een vrije rol voor Stablinski.
J.Fagan reed ook in een vrije rol en finisht als 11e.

Zijn broer Cliff mocht de kopman zijn ivm het AK. Hij finisht als 33e en stijgt hiermee 2 plaatsen in het AK, nu 3e op 3:19"
Qua tijd wel veel verloren op klassementsleider Ratas (ZBT) die hier zelfs in de kopgroep van 14 renners finisht.
In de andere 2 kassei etappes kan C.Fagan beter de schade beperken, en Ratas was niet goed in heuvelklim etappe 3.
Ruim 3 minuten achterstand is misschien al te veel voor een Vuelta overwinning. Podium gaat lukken, zo te zien, ook uitstekend. :)

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #769 on: May 05, 2019, 07:45:41 PM »
Vuelta

De afgelopen twee etappes gingen gesmeerd voor Stroetinga : nog steeds een mooie marge van bijna een minuut op de eerste achtervolger. De kasseisprint zaten ze in dezelfde groep, voor Stroetinga had daar meer ingezeten, aangezien de knechten niet goed op hem stonden afgestemd.

Nu weer een vlakke kasseirit, hopelijk lukt het om een groepje voor de nummer 2 te finishen.

Verdugo is ondertussen de top10 binnengestormd met een vrije rol. Hij staat nu 9e en krijgt de komende ritten kansen om nog meer te stijgen in een vrije rol.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #770 on: May 06, 2019, 07:28:48 AM »
Hier gaat het matigjes.

Hals staat 11e in het AK oo 7 seconden van de gewilde 7e plek. Hij gaat het van de laatste 2 etappes moeten hebben. Hopelijk lukt het.

Magnussen wint etappe 6, zoals het doel was, maar moet als 1e favoriet verrassend Dumont van Atlantico voor zich dulden (3e favoriet), ondanks superknecht-werk van Vangen, TK-bonus en een vossetactiek. Svendsen, als 2e favoriet wordt in vrije rol 4e en verliest ook van aan Atlantico-renner in vrije rol die 3e wordt. Ik heb even een baalmomentje. Voor etappe 10 gaat Magnussen zich wreken, maar blijkbaar moet ik meer risico nemen; dat heeft Atlantico ook gedaan...

Afijn, met nog 3 etappes in de Vuelta te gaan + de eventuele AK-scores van Hals (top10?) en Sotomayor/Vangen (top20?) is de achterstand op de #3 in de divisie gekrompen tot 259. Na de Vuelta sta ik 3e, maar dan wordt het een moeilijke opgave om te consolideren t.o.v. een heuveltrainer met top-heuvelaars. We gaan 't zien.

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #771 on: May 06, 2019, 07:44:09 AM »
etappe 7 :
vrije rollen J.Fagan en Stablinksi finishen in de kopgroep op een 3e en 7e plaats.
Die podiumplaats was ruim genoeg voor de 6e sponsordeal van dit seizoen. In totaal iets meer dan 1 miljoen sponsorgeld gescoord.
Kopman C.Fagan finisht als 33e op 1:42" en dat is 1:01" tijdverlies op de rode trui drager.
In het AK zakt C.Fagan 1 plaats, nu 4e op 4:20"  Ook Batussov zakt 1 plaats en staat nu 8e op 5:48"

Hopelijk een goede inhaalrace in de bergen, C.Fagan won al de 2 eerdere berg etappes.
Zo te zien staat hij vanavond als ongeveer 7e favoriet en hij krijgt Gallardo, de 5e favoriet, weer als meesterknecht.
En ik neem aan dat C.Fagan de 1e favoriet is in etappe 9.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #772 on: May 06, 2019, 08:41:39 AM »
Na twee kasseien-etappes maken we de balans op en zien we dat we inmiddels op plekken 3, 5, 7 en 14 staan. De top 5 staat zo ongeveer binnen 1 minuut. Onze klimheuvelaar verlies erg veel tijd op de Spaanse kasseienstroken, dus hij zal van goede huizen moeten komen om nog top 10 AK te rijden.

Het zal inderdaad nog spannend worden om zowel de 1e plaats in de divisie, als ook om het Nederlands Kampioenschap. Succes allemaal.

Rico

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #773 on: May 06, 2019, 10:36:36 AM »
Hier nu 1, 4, 9 en 18. Een vrij groot gat achter de nummer 4, dus die twee top 5 plekken komen wel goed.

Benieuwd of we de eindzege in de Vuelta ook veilig kunnen stellen.

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #774 on: May 06, 2019, 03:17:10 PM »
Een vreemd koersverloop vanochtend in de kasseienrit. Hier de omvang van de voorste groep, per sectie:

Sectie 1: 34
Sectie 2: 29
Sectie 3: 5  :o
Sectie 4: 6
Sectie 5: 6

Met andere woorden, de grootste schifting vond bij ons in de divisie plaats in de vlakke sectie. Eveneens vreemd is het feit dat Arthur Spekenbrink (vrije rol) het wint van Mart Vonk (kopman) met een andere tactiek (Arthur 21054, Vonk 11055). De helper was er in sectie drie al af vreemd genoeg. Vonk stond 3e favoriet, Spekenbrink kon favoriet 5 uitdagen.

Denver

• Full Member
    • View Profile
« Reply #775 on: May 06, 2019, 04:10:02 PM »
Hier geen tactiek  ::)
In mijn hoofd wel, maar uiteindelijk vergeten. Met 22222 worden we toch nog 7 en 8.

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #776 on: May 06, 2019, 05:54:46 PM »
Na twee kasseien-etappes maken we de balans op en zien we dat we inmiddels op plekken 3, 5, 7 en 14 staan. De top 5 staat zo ongeveer binnen 1 minuut. Onze klimheuvelaar verlies erg veel tijd op de Spaanse kasseienstroken, dus hij zal van goede huizen moeten komen om nog top 10 AK te rijden.

Het zal inderdaad nog spannend worden om zowel de 1e plaats in de divisie, als ook om het Nederlands Kampioenschap. Succes allemaal.

Verdugo is in 2 kasseietappes gestegen van plek 14 naar 5  8)

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #777 on: May 06, 2019, 07:17:42 PM »
Hier geen tactiek  ::)
In mijn hoofd wel, maar uiteindelijk vergeten. Met 22222 worden we toch nog 7 en 8.
Dat moet je niet zeggen, dat haalt de glans van mijn zege (na talloze tweede plaatsen achter jouw renners) af! :(

GinneR

• Global Moderator
  • Hero Member
  • CrossAndGo (1a) & NL
    • View Profile
« Reply #778 on: May 06, 2019, 07:23:09 PM »
Oh-o, we maken het weer spannend.
De voorsprong van Stroetinga op Nr2 in het klassement halveert en Verdugo zakt weer naar plek 10. Met nog een klimrit wordt een top 10 plek toch lastig, maar de eindzege van Stroetinga is prio en die is nog lang niet zeker...

Vos

• Hero Member
  • SPORTLIFE ( 1A )
    • View Profile
« Reply #779 on: May 07, 2019, 09:17:42 AM »
etappe 8 :
Schitterende uitslag !
C.Fagan is de etappe winnaar dankzij perfect knechtenwerk van Gallardo die zelf 4e wordt.
Batussov doet het ook uitstekend in een vrije rol en finisht als 5e.

etappe 9 :
WAUW !
Ik wist dat deze etappe dé specialiteit is van 1e favoriet C.Fagan, maar onverwacht dat hij met zo een enorme voorsprong zou winnen.
Dus wederom een etappe overwinning,
de 4e overwinning van C.Fagan in deze Vuelta, die niet mocht rusten maar wel bijna in topvorm met 99.
Knecht Gallardo kon vanaf de start zijn kopman niet bijhouden die toch in de eerste 2 secties het frisser-dan-icoontje kreeg,
en hij komt solo binnen als 3e op 1:13" (de nr2 van deze etappe op 0:59").
Vrije rol renner Batussov komt solo binnen als 10e op 1:59"

Klassementsleider Ratas finisht als 24e op een grote achterstand van maar liefst 3:25"(!).
Hij moet zijn rode trui inleveren want de nieuwe AK-leider is C.Fagan.  :)
Batussov is na deze twee klim etappes 1 plaats gestegen en staat nu 7e.

De top 3 AK met nog 1 etappe te gaan (de nr4 al op 2:12") :
1    Cliff Fagan   19   SPORTLIFE   0: 00"   
2    Ahti Ratas   19   ZBT   0: 57"   
3    Bruno Canto   19   Alcalá_Team   1: 15"

Normaal gesproken zal Ratas de Vuelta winnen want hij was 1:01" sneller in kasseien etappe 7 dan C.Fagan.
En de slot etappe heeft 1 vlaksectie meer, dus dat is nog meer in het nadeel van C.Fagan met zijn 6 op vlak.
De nr3 AK finishte in dezelfde tijd als C.Fagan in die etappe 7, dus de 2e plaats lijkt zeker.
« Last Edit: May 07, 2019, 09:21:38 AM by Vos »