Ik train momenteel sprinters, is het een optie om hem eerst wat sprint te laten meetrainen? Het is niet de bedoeling dat hij direct presteert maar binnen 4a5 seizoenen!
Daar moeten de managers die alles berekenen maar op antwoorden.
Op "vossegevoel" denk ik dat je die renner daarmee om zeep helpt en wordt misschien een ronderenner die punten sprokkelt, meer niet.
Maar goed, dit is op gevoel, ik kan het mis hebben. Als zijn sprint-bijskills goed waren, dan zou ik het overwegen, maar dat is niet het geval bij hem.
Eén van de allerbeste ronderrenners ooit in CFF kwam in het spel met vlak lager dan 12, dat is opgetraind tot boven de 85 om van hem een topronderenner te maken. Maar zijn overige skills waren al heel goed en hadden lang niet zoveel training nodig als jouw renner.
Dus het kan wel om een hele lage skill op te trainen, maar in dit geval zou ik het niet doen. Hopelijk voor jou zie ik dit verkeerd, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
edit ; Als je de keuze hebt tussen 100% sprint training en 70% andere training. Tja, ik begrijp je dilemma. Moeilijk.
70% training is sowieso niet goed voor hem, daarmee wordt hij in ieder geval geen topronderenner in zijn specifieke kleine rondes.
Hem verkopen en dat geld investeren in een echte top sprint-opleiding kan ook een optie zijn.