Helaas ben ik het wel eens met wat ik hier lees over Tafi.
Precies de bedenkingen die ik ook al over hem had. En misschien dus té experimenteel.
Met de combo vlakklim-sprintklim, is vlakklim er meer voor erbij, want inderdaad betere en meer vlakklimmers gezien op de TL.
De klimsprint dan. (die ik niet gezien heb op de TL, maar ik ben niet altijd actief daar, dus ik kan ze gemist hebben)
Afgezien van de duidelijk nadelen zoals conditie en dalen, dat is nog op te lossen want hij komt op een acceptabel niveau met de 100% training van mijn klimmers die dat ook nodig hebben en véél hoger nodig hebben. Mijn allergrootste bedenking is ook benoemd, namelijk zijn relatief lage sprint-stat, een skill die ik in de toekomst niet ga trainen als ik besluit om een aantal van mijn klimopleiding te houden en die dus seizoenen door train. Wat nog onzeker is, zo een goede klimopleiding heb ik momenteel niet.
Ergens hoop ik stiekem ook op een kleine ronde die geschikt is voor hem want in de vlakke sprint zal hij niet veel verliezen. Dus een ronde met 2 vlakke sprint etappes, 1 vlakklim etappe, 1 klimsprint etappe en 1 andere etappe waarin hij de schade kan beperken, zou wel heel mooi zijn. Maar nu ben ik iets té optimistisch en dit is vermoedelijk meer whisfull thinking dan realistisch zijn.
Ik zal er nog eens goed over na denken wat met Tafi te doen. In ieder geval bedankt voor de waardevolle reacties, Hakkie en BEL.

Misschien hou ik hem nog wel even, want ondanks dat ik nu opeens talenten pull die in het begin van het seizoen heel goed zouden zijn geweest, moet ik de meeste daarvan ontslaan vanwege de enorme achterstand.
En een beetje wrang dat ik die talenten nu wel pull en ze moet ontslaan, terwijl ik bijna niks pullde eerder in het seizoen.
Dus een vol team en niet meer pullen scheelt weer naar talenten/pulls kijken die ik eerder in het seizoen had moeten pullen.
Aan de andere kant, ik heb sowieso vrije plaatsen nodig om door te selecteren met betere renners aankopen zodat mijn klimopleiding wat meer niveau heeft. Dus er moeten sowieso wat verkocht worden, maar welke renners is dan de moeilijke beslissing. Lastig spelletje dit met al die keuzes, maar dat maakt het ook weer fun natuurlijk.