Author Topic: Nieuwe rakkers  (Read 148760 times)

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
Re: Nieuwe rakkers
« Reply #345 on: May 29, 2019, 09:34:10 AM »
Alsof mijn internationale scout al zag aankomen dat ik teleurgesteld zou raken van de wedstrijd om 05:00 kwam hij even na énen vannacht met deze topper-in-wording aanzetten:

Keith Sheehan   Age : 19   Wage : 854
Stamina : 67   Sprint : 38   Climbing : 2
Flat : 65   Cobblestone : 67   Technique : 41
Downhill : 42   Hills : 35   Aggressiveness : 79
Time Trial : 12   Teamwork : 2   Experience : 0

Leuk voor Vos: het is een Australiër :).

Wellicht wat laat in het seizoen, maar ik kan er wel wat mee. Sluit natuurlijk niet helemaal naadloos aan op het trainingsschema van Magnussen en co., maar ik kan er wel een mouw aan passen voor de langere termijn :).

Wow, dat is inderdaad een heerlijke renner, zeg! Als je zo'n renner op de eerste dag van het seizoen zou pullen, zou het natuurlijk nog mooier zijn, maar dan nog... Laat heel erg weinig liggen op de relevante stats. En die explo...  :-*

Ja, hij komt 34 trainingen te laat eigenlijk. Loopt meteen een punt of 11-15 op concurrenten achter (afhankelijk van hun talenten), maar dan nog zouden die ook een heerlijke verdeling met 840+ loon moeten hebben. Klimmen en tijdrijden zijn de meest nutteloze skills voor een (heuvel)kasseibeuker en ook knechten is natuurlijk niet superrelevant. Ik ga deze jongen heel lang trainen. Niet in de juiste volgorde om van hem op zo kort mogelijke terrein een topper te maken (daarvoor zou hij eerst kasseientraining moeten krijgen), maar uiteindelijk gaan kasseien, vlak, techniek, conditie, sprinten en heuvel allemaal wel een keer aan bod komen :).

Hij heeft al een * op kasseien. Nu fingers crossed voor een mooi talent :).

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRHB - 1a
    • View Profile
« Reply #346 on: May 29, 2019, 09:43:42 AM »
Alsof mijn internationale scout al zag aankomen dat ik teleurgesteld zou raken van de wedstrijd om 05:00 kwam hij even na énen vannacht met deze topper-in-wording aanzetten:

Wellicht wat laat in het seizoen, maar ik kan er wel wat mee. Sluit natuurlijk niet helemaal naadloos aan op het trainingsschema van Magnussen en co., maar ik kan er wel een mouw aan passen voor de langere termijn :).

Wow, dat is inderdaad een heerlijke renner, zeg! Als je zo'n renner op de eerste dag van het seizoen zou pullen, zou het natuurlijk nog mooier zijn, maar dan nog... Laat heel erg weinig liggen op de relevante stats. En die explo...  :-*

Ja, hij komt 34 trainingen te laat eigenlijk. Loopt meteen een punt of 11-15 op concurrenten achter (afhankelijk van hun talenten), maar dan nog zouden die ook een heerlijke verdeling met 840+ loon moeten hebben. Klimmen en tijdrijden zijn de meest nutteloze skills voor een (heuvel)kasseibeuker en ook knechten is natuurlijk niet superrelevant. Ik ga deze jongen heel lang trainen. Niet in de juiste volgorde om van hem op zo kort mogelijke terrein een topper te maken (daarvoor zou hij eerst kasseientraining moeten krijgen), maar uiteindelijk gaan kasseien, vlak, techniek, conditie, sprinten en heuvel allemaal wel een keer aan bod komen :).

Denk dat je wat betreft TW wel een beetje mis zit. Zit over het algemeen best wat sprint in kasseiritten en dat maakt TW toch redelijk belangrijk. In dit geval zie ik zijn downhill en hill als niet relevant aangezien hij nooit een top kasseiheuvelaar wordt. Dit is bij uitstek iemand die de vlakke kasseiritten aan kan. Hoe dan ook een heerlijke renner.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #347 on: May 29, 2019, 10:05:08 AM »

Denk dat je wat betreft TW wel een beetje mis zit. Zit over het algemeen best wat sprint in kasseiritten en dat maakt TW toch redelijk belangrijk. In dit geval zie ik zijn downhill en hill als niet relevant aangezien hij nooit een top kasseiheuvelaar wordt. Dit is bij uitstek iemand die de vlakke kasseiritten aan kan. Hoe dan ook een heerlijke renner.

Da's wel een interessante zienswijze. Je hebt zeker deels gelijk, denk ik. Van de 7 vlakkasseiritten die nog komen eindigen 2 (laatste etappe BBT en eerste etappe Vuelta, achter elkaar dus) zelfs met een vlakke groene sectie (sprint, heb ik net geleerd, haha). Daar zal teamwork wellicht ook een aandeel hebben in de GV. En ook in P-R zat een * sprint (5-15% van de GV). De komende 5e etappe van Romandië idem dito. Geen * op teamwork echter, dus <5% van de GV.

Ik ga kijken wat voor toprenner dit wordt. Vlakkassei staat buiten kijf, maar met de huidige dalen-heuvels-explo is 't niet eens een hele gekke heuvelkasserenner, voor bijvoorbeeld Gent-Wevelgem.

Een mooi experiment.

Overigens komt mijn thuis-scout (die gewoon steeds Noorse renners aandraagt) continue met 500-loners aanzetten zonder goede combinatie van kasseien, techniek en vlak/heuvel. Blijkbaar kunnen de 19-jarige Noren niet over kasseien fietsen...

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #348 on: May 29, 2019, 12:58:42 PM »
Persoonlijk ben ik niet zo heel enthousiast hoor. Sprint en techniek zijn vrij belangrijke skills voor een kasseibeuker, en die hadden hoger gekund.
Maar goed, ze worden niet allemaal als Yvo Meppelink geboren ;). Ik denk wel dat deze renner tot de beste 10 vlakke-kasseibeukers van zijn generatie behoort.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #349 on: May 29, 2019, 01:27:22 PM »
Persoonlijk ben ik niet zo heel enthousiast hoor. Sprint en techniek zijn vrij belangrijke skills voor een kasseibeuker, en die hadden hoger gekund.
Maar goed, ze worden niet allemaal als Yvo Meppelink geboren ;). Ik denk wel dat deze renner tot de beste 10 vlakke-kasseibeukers van zijn generatie behoort.

Klopt, maar techniek en sprint zijn trainbaar; explo niet. Veel zal afhangen van de talentrating. Dit seizoen prop ik 'm in m'n volle kalender voor de ervaringspunten. Om de grote knikkers zal hij de komende 3 seizoenen toch niet kunnen meedoen.

Met welke vaardigheden werd de grote Meppelink geboren? :)

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #350 on: May 29, 2019, 02:23:14 PM »
Dat is iets van 10-15 jaar terug. Ik meen 60+ op alle vijf mainstats (conditie, sprint, vlak, kasseien en techniek).

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing (1a)
    • View Profile
« Reply #351 on: May 29, 2019, 02:28:11 PM »
Ik zou er bij hoog talent juist een hybride renner van maken. Een goede kasseiheuvelaar met een goede portie sprint. In CFF2 kon je met zo'n renner van hoog niveau echt ontzettend goed scoren, o.a. in de Eneco Tour, maar ook in heel veel andere ritten. Daarnaast multifunctioneel inzetbaar in veel andere ritten als luxeknecht voor een kopman in een ronde met o.a. heuvel, sprint en kasseiritten.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #352 on: May 30, 2019, 07:17:22 AM »
Het grote pullen is ook weer begonnen, jeetje:

Tim Michelsen   Age : 19   Wage : 838
Stamina : 57   Sprint : 10   Climbing : 29
Flat : 67   Cobblestone : 53   Technique : 69
Downhill : 2   Hills : 26   Aggressiveness : 12
Time Trial : 65   Teamwork : 45   Experience : 0

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #353 on: June 01, 2019, 07:46:23 AM »
Ik weet niet hoe, maar mijn internationale scout weet ze wel aardig te vinden. Deze keer uit Denemarken.

Lars Lindegaard   Age : 19   Wage : 848
Stamina : 43   Sprint : 56   Climbing : 5
Flat : 56   Cobblestone : 70   Technique : 50
Downhill : 36   Hills : 35   Aggressiveness : 61
Time Trial : 3   Teamwork : 29   Experience : 0

Om 7 uur dus ook direct gepopt op kasseien :).

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #354 on: June 01, 2019, 09:39:51 AM »
Ja, leuke renner. Alleen wel erg laat in het seizoen. Vorig seizoen kon dat: die generatie heeft jarenlang een voorsprong. Maar nu vraag ik me af of je nog top kunt worden met een half seizoen achterstand in deze trainingssnelheid.

Zatarra

• Hero Member
  • Zatarra - division 1a
    • View Profile
« Reply #355 on: June 01, 2019, 10:04:24 AM »
Ja, leuke renner. Alleen wel erg laat in het seizoen. Vorig seizoen kon dat: die generatie heeft jarenlang een voorsprong. Maar nu vraag ik me af of je nog top kunt worden met een half seizoen achterstand in deze trainingssnelheid.

Ik vraag het me ook af :). We gaan het gewoon even aanzien. Een soort experiment. Hij gaat heel lang niet voor de punten meerijden, dat sowieso, maar we zien wel!

Wel jammer dat ik het geluk met pullen nu pas heb...

GMV

• Full Member
  • GMV_Cycling (2a)
    • View Profile
« Reply #356 on: June 05, 2019, 08:19:40 AM »
Mooie pull vanochtend:

Leon De Krijger   Leeftijd : 19   Salaris : 835
Conditie : 62   Sprinten : 20   Klimmen : 65
Vlak : 66   Kasseien : 16   Techniek : 65
Dalen : 65   Heuvels : 20   Explosiviteit : 14
Tijdrijden : 23   Knechten : 13   Ervaring : 0
Prijs : 1   Resterende dagen : 3   Geracet : 0

Hakkie2

• Hero Member
  • DeRodeVod (1a)
    • View Profile
« Reply #357 on: June 28, 2019, 07:21:12 AM »
Ik pull een heuvelaar, maar ik denk dat deze een tt trainermoet zoeken:

Albert Wijnands   Leeftijd : 19   Salaris : 838
Conditie : 32   Sprinten : 40   Klimmen : 0
Vlak : 67   Kasseien : 49   Techniek : 63
Dalen : 9   Heuvels : 52   Explosiviteit : 28
Tijdrijden : 60   Knechten : 33

(Ook niet een hele slechte BBT renner, trouwens)

Bos

• Full Member
  • Bos - 2D
    • View Profile
« Reply #358 on: June 28, 2019, 02:10:52 PM »
Volgens mij is dit wel een leuke ronde talent, maar is het er eentje waar ik mijn training voor om moet gooien??? Wat is jullie mening? Ik zou nu nog de helft van het seizoen klimmen trainen en dan switchen naar waarschijnlijk heuvels.

Jens VanRhijn   Leeftijd : 19   Salaris : 857
Conditie : 60   Sprinten : 16   Klimmen : 55
Vlak : 43   Kasseien : 1   Techniek : 59
Dalen : 23   Heuvels : 62   Explosiviteit : 70
Tijdrijden : 50   
Knechten : 12   Ervaring : 0
Prijs :   Resterende dagen :   Geracet : 0

Spammie

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #359 on: June 28, 2019, 02:12:22 PM »
Ga zijn talent ontdekken en beslis dan. Het lijkt mij inderdaad een prima ronderenner. Alle belangrijke stats zijn aanwezig. In een ronde zonder kasseitjes kan deze jongen op termijn excelleren.