Salaris: prima! Weinig verspilling aan Explosiviteit en Knechten: Mooi! Talent 5: prettig!
Maar ja, klimmen 27. Ai! Het probleem is, een goede ronderenner (buiten de Tour Down Under en de Binck Bank Tour) moet gewoon 99 klimmen hebben. Om dat zo efficient mogelijk te doen, moet hij aan het einde van het seizoen Klimmen op 92 hebben, daarna kan de leeftijdsbonus zijn werk gaan doen. En dat gaat hij onmogelijk halen! Dat betekent veel training op klimmen die niet opschiet. Je zou eens moeten kijken waar je hem naar toe kunt krijgen als je zoveel klimmen traint, maar ik ben bang dat hij tekort gaat komen.
Alternatief is om klimmen toch lager te houden, gewoon doortrainen tot 90 en dan verder laten zitten. Dat betekent dat hij in rondes met veel bergen veel tijd gaat verliezen, maar er zitten natuurlijk wel eens rondes bij met weinig klimmen. Daar zou hij bij uitstek geschikt voor zijn. Maar om daarvan je speerpunt te maken? Ik zou het niet doen.
Nog meer alternatieven? Als kasseiheuvelaar heeft hij te weinig explosiviteit, idem als heuvelsprinter of heuvelaar. Hij kan nog een goede Binck Banker of Tour Down Under-renner worden, maar dan kan tijdrijden soms de achilleshiel zijn.
Kortom, voor mij is het een leuke renner om erbij te hebben, maar beslist geen speerpunt. Ik ben wel benieuwd naar andere meningen...